Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τζέιμς Ελροϊ η ταινία του Κέρτις Χάνσον,μεταφέρει το θεατή στο Λος Αντζελες της δεκαετίας του '50, στη σκοτεινή πλευρά της πόλης, από τα σκουπίδια μέχρι τη χολιγουντιανή λάμψη. Στην εγκληματικότητα, τη βία, τη διαφθορά, το οργανωμένο έγκλημα και το εμπόριό του. Ενας ιστός πόλης, που οι ακτίνες του συγκλίνουν στο κέντρο και στο αστυνομικό τμήμα του. Τέσσερις αστυνομικοί με διαφορετικές προθέσεις και επιδιώξεις μπλέκουν την καριέρα, τη ζωή και τη σχέση τους συνθέτοντας το μύθο. Μύθο, που ξετυλίγεται από τη μια σκοτεινή περιοχή στην άλλη, με τους χαρακτήρες να διατηρούν ως το τέλος το διφορούμενο ρόλο τους, ενώ η λύση σκεπάζει με νέο σκοτάδι το παλιό. Ιντριγκες, εκβιασμοί, λαθρεμπόριο, δωροδοκίες, πόρνες - σωσίες των σταρ, ο κόσμος του θεάματος, σκανδαλοθηρικά έντυπα. Η βία γίνεται όργανο της πολιτικής σε ένα παιχνίδι εξουσίας και μιας ενδοαστυνομικής σύγκρουσης, που θάβεται σαν τα θύματά της, για να συνεχίζει η "μηχανή" να δουλεύει με τον τρόπο που ξέρει να λειτουργεί. Με τους Κέβιν Σπέισι, Κιμ Μπάσιντζερ, Ντάνι Ντε Βίτο, Ράσελ Κρόου κ. ά.
Δυο ομοφυλόφιλοι από βερολινέζικα καμπαρέ στο Νταχάου, συμβιώνουν στο αέναο μαρτύριο της πέτρας υπό την επιτήρηση των δεσμοφυλάκων. Ο ένας με μόνο σκοπό να επιβιώσει, έχοντας χάσει την πίστη του σε ό,τι σημαίνει αγάπη, "ξεχνά" την ταυτότητά του. Ο άλλος, ευάλωτος ψυχικά και σωματικά, κρατά ζωντανή την εσωτερική φλόγα σε έναν χώρο σαν το Νταχάου, που "αδειάζει" τον άνθρωπο από ό,τι του δίνει νόημα και υπόσταση. Ο πρώτος βοηθά τον άλλον να επιβιώσει, μαθαίνοντας να ξεχνά, να υπομένει. Ο δεύτερος τον βοηθά να βρει την ψυχή του, να βγει νικητής από αυτή τη φυλακή, μέσα από ένα δρόμο που περνά από το θάνατο. Από το θεατρικό του Μάρτιν Σέρμαν σε σκηνοθεσία Σον Ματίας και φωτογραφία του Γιώργου Αρβανίτη.
Το οδοιπορικό ενός Αυστριακού ορειβάτη (Μπραντ Πιτ) το 1939, από τα Ιμαλάια στο βρετανικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, στη δραπέτευση και την περιπλάνηση μέχρι τη Λάσα, την πρωτεύουσα του βουδιστικού Θιβέτ. Επτά χρόνια παραμονής πλάι στον Δαλάι Λάμα, γνωρίζει έναν άλλο πολιτισμό, έναν άλλο τρόπο σκέψης. Μια εσωτερικότητα, το κέρδος ενός περιηγητή, που όμως χάνεται σε μια περιγραφική αφήγηση, μια προσέγγιση περισσότερο τουριστική στη σκηνοθεσία του Ζαν Ζακ Ανό.
Πραγματικά "πέρα από το μύθο" τα κινούμενα σχέδια της Ντίσνεϊ, επιφυλάσσουν στην ελληνική μυθολογία την "τύχη" που έχουν διάφορα έργα κλασικής λογοτεχνίας, με τα οποία καταπιάνεται. Αραγε τι οικονομική ζημιά θα της έφερνε μια πιστότερη μεταφορά του πρωτότυπου; Και πώς θα αντιδρούσαν οι δικηγόροι της εταιρίας σε μια ανάλογη μεταχείριση του Μίκυ ή του Ντόναλντ από μια ταινία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου;
Ταινία δράσης του Μίμι Λέντερ,με Αμερικανούς κατασκόπους να καταδιώκουν τρομοκράτη από το Σαράγεβο, που απειλεί τη Νέα Υόρκη με πυρηνικό ολοκαύτωμα...
Αγης ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ
Οι "Γιατροί του κόσμου" και η "Παιδική Αυλαία" θα δώσουν την Κυριακή ειδική παράσταση στο "Αλίκη" με την γκολντονική "Τουραντό" για 100 παιδάκια από τις Κατασκηνώσεις των Κούρδων προσφύγων στην Πεντέλη.Η παράσταση στηρίζεται στο πρωτότυπο και, όπως συμβαίνει πάντα με τις διασκευές της "Αυλαίας", τονίζει ιδιαίτερα τα ηθικά μηνύματα του έργου. Την ανάγκη του ανθρώπου για πίστη σε αξίες και ιδανικά, όπως η αλληλεγγύη, η φιλοπατρία, η εργατικότητα, η εντιμότητα. Σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου,σκηνικάΚάρολου Ρωμούση,κοστούμια Ερσης Δρίνη,μουσική Δημήτρη Λέκκα,χορογραφίες Δημήτρη Σωτηρίου.Παίζουν: Γιάννης Καλατζόπουλος, Θάνος Παπαδόπουλος, Λίλα Μουτσοπούλου, Ελένη Κουλουριώτη, Τζέφη Ζαχαροπούλου, Αλέξανδρος Αθανασίου.
Εγκαινιάζεται τη Δευτέρα (7 μμ) στην γκαλερί "Χρυσόθεμις" (25ης Μαρτίου 20, Χαλάνδρι), έκθεση νέων παστέλ και λαδοπαστέλ του Τάκη Σιδέρη (διάρκεια μέχρι 31/12). Ο ζωγράφος, με αφετηρία τη μνήμη και παράδοση, εκφράζεται σε πρόσωπα και φιγούρες που ακτινοβολούν χρωματικό πλούτο και λαϊκή έκφραση. Η λυρική ζωγραφική του προκαλεί αίσθημα ευφορίας και πείθει για την αξία των απλών εννοιών, για την "ποίηση" της αέναης ανθρώπινης ζωής.
Η "Ελληνολατινική Ανατολή" (13ος - 18ος αι.) είναι το θέμα της Α Επιστημονικής Συνάντησης Μεταπτυχιακών Σπουδαστών Ιστορίας,που πραγματοποιείται από σήμερα μέχρι την Κυριακή στο Παλιό Πανεπιστήμιο (Θόλου 5, Πλάκα) και στο Αμφιθέατρο της Ιατρικής (Πανεπιστημίου 30) την τελευταία μέρα. Υπεύθυνοι της οργάνωσης είναι οι καθηγητές Κωνσταντίνος Ντόκος (Ιόνιο Πανεπιστήμιο) και Αναστασία Παπαδία - Λάλα (Πανεπιστήμιο Αθηνών) με τη συνεργασία της Εταιρείας Ερευνας των Σχέσεων του Μεσαιωνικού και Νέου Ελληνισμού με τη Δύση.Πολλοί οι εισηγητές, θα αναφερθούν σε θέματα, όπως "Οι φεουδαρχικές σχέσεις και δομές στη φραγκοκρατούμενη Πελοπόννησο","Εμπορικές και οικονομικές συνθήκες στην Κέρκυρα του 16ου αι.", "Η Κύπρος κατά την τελευταία περίοδο της Βενετοκρατίας" κ.ά.
Βιβλία:
Σήμερα (8.30 μμ) στο "Παλλάς" δίνεται η πρώτη τακτική συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών,με έργα των Λ. Γιάνασεκ και Α. Ντβόρζακ.Διευθύνει ο Γιάσεκ Κάσπσζουκ.