ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Μάη 1997
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Κατηγορίες αντί επαίνων

Ανακοίνωση του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Β. Ελλάδας

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού Βόρειας Ελλάδας,με ανακοίνωσή του, εκφράζει τη λύπη του για τους χαρακτηρισμούς που εξαπέλυσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, από το μνημείο της "Ροτόντας" την ημέρα του Πάσχα εναντίον των αρχαιολόγων, αποκαλώντας τους "άπιστους και εχθρούς της πατρίδας".

Ο ΣΥΠΠΟ Β. Ελλάδας ζητά την παρέμβαση του υπουργού Πολιτισμού για να εκλείψουν τέτοιες συμπεριφορές που προσβάλλουν την αξιοπρέπειά τους.Επειδή μάλιστα ο Σύλλογος είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει, κατά την πρόσφατη συνάντηση των εργαζομένων με τον υπουργό, ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος έχει αποδεχτεί όλες τις αιτιάσεις της Μητρόπολης εναντίον τους, θεωρεί ότι η πολιτική εξυπηρέτηση της τοπικής Εκκλησίας αδικεί τους υπαλλήλους, οι οποίοι, ενώ εκτελούν στο ακέραιο το καθήκον τους, μελετούν, αναστηλώνουν, και συντηρούν τα βυζαντινά μνημεία, εισπράττουν κατηγορίες.

Κατηγορίες αντί επαίνων

Ανακοίνωση του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Β. Ελλάδας

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού Βόρειας Ελλάδας,με ανακοίνωσή του, εκφράζει τη λύπη του για τους χαρακτηρισμούς που εξαπέλυσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, από το μνημείο της "Ροτόντας" την ημέρα του Πάσχα εναντίον των αρχαιολόγων, αποκαλώντας τους "άπιστους και εχθρούς της πατρίδας".

Ο ΣΥΠΠΟ Β. Ελλάδας ζητά την παρέμβαση του υπουργού Πολιτισμού για να εκλείψουν τέτοιες συμπεριφορές που προσβάλλουν την αξιοπρέπειά τους.Επειδή μάλιστα ο Σύλλογος είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει, κατά την πρόσφατη συνάντηση των εργαζομένων με τον υπουργό, ότι ο Ευάγγελος Βενιζέλος έχει αποδεχτεί όλες τις αιτιάσεις της Μητρόπολης εναντίον τους, θεωρεί ότι η πολιτική εξυπηρέτηση της τοπικής Εκκλησίας αδικεί τους υπαλλήλους, οι οποίοι, ενώ εκτελούν στο ακέραιο το καθήκον τους, μελετούν, αναστηλώνουν, και συντηρούν τα βυζαντινά μνημεία, εισπράττουν κατηγορίες.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
Στο εδώλιο ο Λ. Λαζόπουλος

Αυτογελοιοποιούνται ως "αναρμόδιοι" οι αρμόδιοι του ΟΠΠΕ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (της ανταποκρίτριάς μας).-

Σε πρωτοφανή παρωδία εξελίσσεται η υπόθεση του Θεάτρου "Φιξ", όπου στα πλαίσια της "Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" φιλοξενούνται οι παραστάσεις του έργου του Λάκη Λαζόπουλου "Η Κυριακή των παπουτσιών". Σήμερα, στις 12 το μεσημέρι, δικάζεται η υπόθεση και αναμένεται να καταλογιστούν ευθύνες για τη χωρίς άδεια λειτουργία του χώρου.

Δυο φορές το Σαββατοκύριακο, μετά τις παραστάσεις, συνελήφθησαν ο κ. Γαλάνης, υπεύθυνος της εταιρίας του Λάκη Λαζόπουλου και ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Χτες, με τη διαδικασία του Αυτόφωρου, κάθησαν στο εδώλιο του κατηγορουμένου μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της "ΠΠ", Κ. Λοϊζο. Κλήθηκε να παραστεί και ο μισθωτής του χώρου Π. Ραπτάκης, ο οποίος όμως μέσω του συνηγόρου του, δήλωσε ότι δεν ενημερώθηκε έγκαιρα, ώστε να μπορέσει να παραστεί.

Οι εκπρόσωποι της "Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" ζήτησαν τριήμερη αναβολή, για να προλάβουν να ετοιμαστούν για τη δίκη. Τελικά, μετά την επιμονή της πλευράς του Λ. Λαζόπουλου να εκδικαστεί άμεσα η υπόθεση, η δίκη ορίστηκε για σήμερα στις 12 το μεσημέρι.

Στα όρια του γελοίου

Αποκαλυπτικές ήταν οι ώρες αναμονής χτες στο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης. Ο Κ. Λοϊζος δήλωνε ότι "η "Πολιτιστική" δεν έχει καμία ευθύνη, γιατί οι παραστάσεις γίνονται σε άλλο χώρο από αυτό που αναφέρεται στα συμβόλαια. Η ευθύνη είναι του κ. Ραπτάκη και του κ. Λαζόπουλου. Εμείς πληρώσαμε τα χρήματα που έπρεπε για να γίνουν οι παραστάσεις. Νοικιάσαμε την αίθουσα 2 και αυτοί λειτουργούν στην αίθουσα 3".Οταν ρωτήθηκε, γιατί δεν καταγγέλθηκε η σύμβαση η οποία προέβλεπε άλλο χώρο, είπε πως "ο ΟΠΠΕ έχει ήδη προχωρήσει σε εξώδικο εναντίον του κ. Ραπτάκη". Πότε; Μετά την έναρξη των παραστάσεων. Γιατί; Γιατί διαπίστωσαν, εκ των υστέρων, ότι οι παραστάσεις γίνονται σε λάθος αίθουσα. Μάλιστα ο κ. Παναγόπουλος, ένας από τους νομικούς του ΟΠΠΕ δήλωσε πως "η "Πολιτιστική" είναι για να παράγει πολιτισμό. Δε θα πάει να δει, αν ο κάθε χώρος έχει ή όχι άδεια λειτουργίας". Και μετά από όλα αυτά τα αποκαλυπτικά περιμένουν να τους πάρουμε στα σοβαρά;

Μάλιστα, ο Κ. Λοϊζος, προσπαθώντας να υποβαθμίσει το γεγονός θεώρησε ότι "ο θόρυβος γίνεται μάλλον για να διαφημιστούν οι παραστάσεις του κ. Λαζόπουλου".

Απαντώντας ο Λάκης Λαζόπουλος, ξεκαθάρισε ότι με έγγραφό του τρεις μέρες πριν την έναρξη των παραστάσεων κάλεσε την "Πολιτιστική" να ελέγξει το χώρο,"όμως δεν πήγε κανείς". Και αναρωτήθηκε "ποιος είναι αρμόδιος να ελέγχει την τήρηση των συμβάσεων, αν αυτοί δεν είναι οι δικηγόροι της "Πολιτιστικής";"

Τέλος, σχετικά με το νόμο 446/1937, που ενεργοποιήθηκε για τη δίωξή του, άφησε να εννοηθεί ότι "έγινε για λόγους λογοκρισίας". Ο συνήγορος υπεράσπισης του Λ. Λαζόπουλου είπε πως αυτός ο μεταξικός νόμος ανασύρθηκε ειδικά γι' αυτή τη δίκη. "Δεν έχω υπόψη μου ως δικηγόρος να έχουν δικαστεί εδώ και μια 10ετία περίπου τέτοιες υποθέσεις με αυτό το νόμο, αφού μάλιστα υπάρχει διάταξη στον ποινικό κώδικα το άρθρο 419 που προβλέπει για τέτοια ζητήματα".

Σχολιάζοντας τα τελευταία γεγονότα και την παρέμβαση του υπουργού Πολιτισμού ο δημοτικός σύμβουλος της Δημοκρατικής Αγωνιστικής ΚίνησηςΑγάπιος Σαχίνης,επισήμανε χτες: "Ο κ. Βενιζέλος είναι το πρόσωπο με τις κορυφαίες ευθύνες στην υπόθεση Λαζόπουλου, αλλά και γενικότερα ο ΟΠΠΕ. Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο είχα εγκαλέσει το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, γιατί σιωπά την ώρα που από την τηλεόραση ο υπουργός Πολιτισμού, αντικαθιστώντας και την αρμόδια δημαρχιακή επιτροπή που αποφάσισε το σφράγισμα του "Φιξ", δήλωνε ότι οι παραστάσεις θα γίνουν κανονικά".

Αναπάντητο, λοιπόν, μένει το γιατί ο ΟΠΠΕ δεν κατήγγειλε έγκαιρα τη σύμβαση με τον συγκεκριμένο επιχειρηματία, ενώ προβλέπονταν καθαρά πως στην περίπτωση που ο κ. Ραπτάκης δεν τηρούσε τους όρους, θα έπρεπε να αποζημιώσει την "Πολιτιστική";

Χαρακτηριστικό της αδράνειας που επέδειξε όλο αυτό το διάστημα ο κ. Ραπτάκης, με την ανοχή ορισμένων, είναι το γεγονός που ήρθε στην επιφάνεια χτες νωρίς το βράδυ με ανακοίνωση της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, η οποία αναφέρει: "Ο φάκελος της οικοδομικής άδειας υποβλήθηκε στην Πολεοδομία την Παρασκευή 2 Μάη, τα τοπογραφικά και ο αρχιτεκτονικός έλεγχος έγιναν τη Δευτέρα 5 Μάη και η αρμόδια Αρχιτεκτονική Επιτροπή ενέκρινε τη μελέτη στις 8 Μάη, ενώ την επόμενη μέρα, 9 Μάη, εγκρίθηκε και η στατική μελέτη". Επίσης, σημειώνεται ότι εκκρεμεί ο μηχανολογικός έλεγχος και η έγκριση του ΥΠΠΟ. Τέλος, ανακοινώνεται ότι υπάρχει κατ' αρχήν έγκριση της Κ Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων, η οποία χρήζει διευκρίνισης.

  • Τέλος, να αναφέρουμε ότι σχολιαστική δήλωση για τη σύλληψη του Λ. Λαζόπουλου έκανε χθες ο Μιλτιάδης Εβερτ.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ
Στο εδώλιο ο Λ. Λαζόπουλος

Αυτογελοιοποιούνται ως "αναρμόδιοι" οι αρμόδιοι του ΟΠΠΕ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (της ανταποκρίτριάς μας).-

Σε πρωτοφανή παρωδία εξελίσσεται η υπόθεση του Θεάτρου "Φιξ", όπου στα πλαίσια της "Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" φιλοξενούνται οι παραστάσεις του έργου του Λάκη Λαζόπουλου "Η Κυριακή των παπουτσιών". Σήμερα, στις 12 το μεσημέρι, δικάζεται η υπόθεση και αναμένεται να καταλογιστούν ευθύνες για τη χωρίς άδεια λειτουργία του χώρου.

Δυο φορές το Σαββατοκύριακο, μετά τις παραστάσεις, συνελήφθησαν ο κ. Γαλάνης, υπεύθυνος της εταιρίας του Λάκη Λαζόπουλου και ο ίδιος ο καλλιτέχνης. Χτες, με τη διαδικασία του Αυτόφωρου, κάθησαν στο εδώλιο του κατηγορουμένου μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της "ΠΠ", Κ. Λοϊζο. Κλήθηκε να παραστεί και ο μισθωτής του χώρου Π. Ραπτάκης, ο οποίος όμως μέσω του συνηγόρου του, δήλωσε ότι δεν ενημερώθηκε έγκαιρα, ώστε να μπορέσει να παραστεί.

Οι εκπρόσωποι της "Πολιτιστικής Πρωτεύουσας" ζήτησαν τριήμερη αναβολή, για να προλάβουν να ετοιμαστούν για τη δίκη. Τελικά, μετά την επιμονή της πλευράς του Λ. Λαζόπουλου να εκδικαστεί άμεσα η υπόθεση, η δίκη ορίστηκε για σήμερα στις 12 το μεσημέρι.

Στα όρια του γελοίου

Αποκαλυπτικές ήταν οι ώρες αναμονής χτες στο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης. Ο Κ. Λοϊζος δήλωνε ότι "η "Πολιτιστική" δεν έχει καμία ευθύνη, γιατί οι παραστάσεις γίνονται σε άλλο χώρο από αυτό που αναφέρεται στα συμβόλαια. Η ευθύνη είναι του κ. Ραπτάκη και του κ. Λαζόπουλου. Εμείς πληρώσαμε τα χρήματα που έπρεπε για να γίνουν οι παραστάσεις. Νοικιάσαμε την αίθουσα 2 και αυτοί λειτουργούν στην αίθουσα 3".Οταν ρωτήθηκε, γιατί δεν καταγγέλθηκε η σύμβαση η οποία προέβλεπε άλλο χώρο, είπε πως "ο ΟΠΠΕ έχει ήδη προχωρήσει σε εξώδικο εναντίον του κ. Ραπτάκη". Πότε; Μετά την έναρξη των παραστάσεων. Γιατί; Γιατί διαπίστωσαν, εκ των υστέρων, ότι οι παραστάσεις γίνονται σε λάθος αίθουσα. Μάλιστα ο κ. Παναγόπουλος, ένας από τους νομικούς του ΟΠΠΕ δήλωσε πως "η "Πολιτιστική" είναι για να παράγει πολιτισμό. Δε θα πάει να δει, αν ο κάθε χώρος έχει ή όχι άδεια λειτουργίας". Και μετά από όλα αυτά τα αποκαλυπτικά περιμένουν να τους πάρουμε στα σοβαρά;

Μάλιστα, ο Κ. Λοϊζος, προσπαθώντας να υποβαθμίσει το γεγονός θεώρησε ότι "ο θόρυβος γίνεται μάλλον για να διαφημιστούν οι παραστάσεις του κ. Λαζόπουλου".

Απαντώντας ο Λάκης Λαζόπουλος, ξεκαθάρισε ότι με έγγραφό του τρεις μέρες πριν την έναρξη των παραστάσεων κάλεσε την "Πολιτιστική" να ελέγξει το χώρο,"όμως δεν πήγε κανείς". Και αναρωτήθηκε "ποιος είναι αρμόδιος να ελέγχει την τήρηση των συμβάσεων, αν αυτοί δεν είναι οι δικηγόροι της "Πολιτιστικής";"

Τέλος, σχετικά με το νόμο 446/1937, που ενεργοποιήθηκε για τη δίωξή του, άφησε να εννοηθεί ότι "έγινε για λόγους λογοκρισίας". Ο συνήγορος υπεράσπισης του Λ. Λαζόπουλου είπε πως αυτός ο μεταξικός νόμος ανασύρθηκε ειδικά γι' αυτή τη δίκη. "Δεν έχω υπόψη μου ως δικηγόρος να έχουν δικαστεί εδώ και μια 10ετία περίπου τέτοιες υποθέσεις με αυτό το νόμο, αφού μάλιστα υπάρχει διάταξη στον ποινικό κώδικα το άρθρο 419 που προβλέπει για τέτοια ζητήματα".

Σχολιάζοντας τα τελευταία γεγονότα και την παρέμβαση του υπουργού Πολιτισμού ο δημοτικός σύμβουλος της Δημοκρατικής Αγωνιστικής ΚίνησηςΑγάπιος Σαχίνης,επισήμανε χτες: "Ο κ. Βενιζέλος είναι το πρόσωπο με τις κορυφαίες ευθύνες στην υπόθεση Λαζόπουλου, αλλά και γενικότερα ο ΟΠΠΕ. Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο είχα εγκαλέσει το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, γιατί σιωπά την ώρα που από την τηλεόραση ο υπουργός Πολιτισμού, αντικαθιστώντας και την αρμόδια δημαρχιακή επιτροπή που αποφάσισε το σφράγισμα του "Φιξ", δήλωνε ότι οι παραστάσεις θα γίνουν κανονικά".

Αναπάντητο, λοιπόν, μένει το γιατί ο ΟΠΠΕ δεν κατήγγειλε έγκαιρα τη σύμβαση με τον συγκεκριμένο επιχειρηματία, ενώ προβλέπονταν καθαρά πως στην περίπτωση που ο κ. Ραπτάκης δεν τηρούσε τους όρους, θα έπρεπε να αποζημιώσει την "Πολιτιστική";

Χαρακτηριστικό της αδράνειας που επέδειξε όλο αυτό το διάστημα ο κ. Ραπτάκης, με την ανοχή ορισμένων, είναι το γεγονός που ήρθε στην επιφάνεια χτες νωρίς το βράδυ με ανακοίνωση της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, η οποία αναφέρει: "Ο φάκελος της οικοδομικής άδειας υποβλήθηκε στην Πολεοδομία την Παρασκευή 2 Μάη, τα τοπογραφικά και ο αρχιτεκτονικός έλεγχος έγιναν τη Δευτέρα 5 Μάη και η αρμόδια Αρχιτεκτονική Επιτροπή ενέκρινε τη μελέτη στις 8 Μάη, ενώ την επόμενη μέρα, 9 Μάη, εγκρίθηκε και η στατική μελέτη". Επίσης, σημειώνεται ότι εκκρεμεί ο μηχανολογικός έλεγχος και η έγκριση του ΥΠΠΟ. Τέλος, ανακοινώνεται ότι υπάρχει κατ' αρχήν έγκριση της Κ Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων, η οποία χρήζει διευκρίνισης.

  • Τέλος, να αναφέρουμε ότι σχολιαστική δήλωση για τη σύλληψη του Λ. Λαζόπουλου έκανε χθες ο Μιλτιάδης Εβερτ.
"Φώτα" δημοπρατών

Σε τόπο εμπορικής επιχείρησης θα μετατραπεί, και πάλι, η Εθνική Πινακοθήκη.Με παρότρυνση του υπουργού Πολιτισμού, ένας κρατικός πολιτιστικός φορέας θα δεχτεί, για μια ακόμη φορά και κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας, να φιλοξενήσει και να διαφημίσει τις δραστηριότητες εμπορικών επιχειρήσεων που δρουν στον πολιτισμό. Στις 19/4, η Εθνική Πινακοθήκη και η διευθύντριά της θα στηρίξει, όχι την εικαστική δημιουργία του τόπου, όχι τους καλλιτέχνες, αλλά τους επιχειρηματίες των πολιτιστικών μας θησαυρών και τους "γνωστούς" παράγοντες της "υψηλής" κοινωνίας των Αθηνών. Αλλωστε, η Μ. Λαμπράκη - Πλάκα έκανε σαφές σε ομιλία της (21/11/96), το πρότυπό της για την πολιτιστική παρέμβαση της Πινακοθήκης: "Το Μέγαρο Μουσικής είναι το αξεπέραστο πρότυπο πολιτιστικής παρέμβασης στον τόπο μας". Με άλλοθι τον πολιτισμό, λοιπόν, επιτρέπει να πραγματοποιηθεί στην Πινακοθήκη "εσπερίδα" του ελληνικού τμήματος του οίκου δημοπρασιών "Κρίστις" (!).

* * *

Ενα καυτό, σοβαρό, μείζονος σημασίας θέμα, επέλεξε να "φωτίσει", αυτή τη βραδιά, το "Κρίστις": "Τέχνη - εκπαίδευση - πολιτισμός". Ζήτημα που χρόνια τώρα "καίει" εκατοντάδες εικαστικούς που δουλεύουν στην εκπαίδευση, αλλά και σπουδαστές που βιώνουν καθημερινά το γκρίζο τοπίο της παιδείας μας.

* * *

Την πρωτοβουλία του ΥΠΠΟ θα περίμενε κανείς για τη διοργάνωση μιας συνάντησης για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, με τη χωρίς όρους συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων. Αντ' αυτού, ένας ξένος κερδοσκοπικός οργανισμός"προσκαλεί", με αντίτιμο 15.000 δραχμές (!). Τόσο κοστίζει το εισιτήριο για την "εσπερίδα". Αλλά αν ο ενδιαφερόμενος είναι φοιτητής, θα του κοστίσει φτηνά... μόλις 8.000 δραχμές (!). Οσο για το επιστημονικό μέρος της"εσπερίδας", οι διοργανωτές θεωρούν ότι του αρκεί λιγότερο από μιάμιση ώρα, ώστε να μείνει αρκετός χρόνος για τη δεξίωση...

* * *

Την αντίθεσή τους για την εκδήλωση αυτή, δηλώνουν με καταγγελία τους 10 επιμελητές της Πινακοθήκης, τονίζοντας ότι "η προσχηματική αυτή εκδήλωση έχει ως αποκλειστικό στόχο τη διαφήμιση των "Κρίστις" στην Ελλάδα μέσω της Εθνικής Πινακοθήκης". Την καταγγελία υπογράφουν οι: Ολγα Μεντζαφού, Μαριλένα Κασιμάτη, Αννα Καφέτση, Αγγέλα Ταμβάκη, Ανδρέας Ιωαννίδης, Μάνος Στεφανίδης, Τώνια Γιαννουδάκη, Εφη Αγαθονίκου, Μαρία Κατσανάκη, Λίνα Τσίκουτα.

Η. ΜΟΡΤΟΓΛΟΥ

"Φώτα" δημοπρατών

Σε τόπο εμπορικής επιχείρησης θα μετατραπεί, και πάλι, η Εθνική Πινακοθήκη.Με παρότρυνση του υπουργού Πολιτισμού, ένας κρατικός πολιτιστικός φορέας θα δεχτεί, για μια ακόμη φορά και κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας, να φιλοξενήσει και να διαφημίσει τις δραστηριότητες εμπορικών επιχειρήσεων που δρουν στον πολιτισμό. Στις 19/4, η Εθνική Πινακοθήκη και η διευθύντριά της θα στηρίξει, όχι την εικαστική δημιουργία του τόπου, όχι τους καλλιτέχνες, αλλά τους επιχειρηματίες των πολιτιστικών μας θησαυρών και τους "γνωστούς" παράγοντες της "υψηλής" κοινωνίας των Αθηνών. Αλλωστε, η Μ. Λαμπράκη - Πλάκα έκανε σαφές σε ομιλία της (21/11/96), το πρότυπό της για την πολιτιστική παρέμβαση της Πινακοθήκης: "Το Μέγαρο Μουσικής είναι το αξεπέραστο πρότυπο πολιτιστικής παρέμβασης στον τόπο μας". Με άλλοθι τον πολιτισμό, λοιπόν, επιτρέπει να πραγματοποιηθεί στην Πινακοθήκη "εσπερίδα" του ελληνικού τμήματος του οίκου δημοπρασιών "Κρίστις" (!).

* * *

Ενα καυτό, σοβαρό, μείζονος σημασίας θέμα, επέλεξε να "φωτίσει", αυτή τη βραδιά, το "Κρίστις": "Τέχνη - εκπαίδευση - πολιτισμός". Ζήτημα που χρόνια τώρα "καίει" εκατοντάδες εικαστικούς που δουλεύουν στην εκπαίδευση, αλλά και σπουδαστές που βιώνουν καθημερινά το γκρίζο τοπίο της παιδείας μας.

* * *

Την πρωτοβουλία του ΥΠΠΟ θα περίμενε κανείς για τη διοργάνωση μιας συνάντησης για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, με τη χωρίς όρους συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων. Αντ' αυτού, ένας ξένος κερδοσκοπικός οργανισμός"προσκαλεί", με αντίτιμο 15.000 δραχμές (!). Τόσο κοστίζει το εισιτήριο για την "εσπερίδα". Αλλά αν ο ενδιαφερόμενος είναι φοιτητής, θα του κοστίσει φτηνά... μόλις 8.000 δραχμές (!). Οσο για το επιστημονικό μέρος της"εσπερίδας", οι διοργανωτές θεωρούν ότι του αρκεί λιγότερο από μιάμιση ώρα, ώστε να μείνει αρκετός χρόνος για τη δεξίωση...

* * *

Την αντίθεσή τους για την εκδήλωση αυτή, δηλώνουν με καταγγελία τους 10 επιμελητές της Πινακοθήκης, τονίζοντας ότι "η προσχηματική αυτή εκδήλωση έχει ως αποκλειστικό στόχο τη διαφήμιση των "Κρίστις" στην Ελλάδα μέσω της Εθνικής Πινακοθήκης". Την καταγγελία υπογράφουν οι: Ολγα Μεντζαφού, Μαριλένα Κασιμάτη, Αννα Καφέτση, Αγγέλα Ταμβάκη, Ανδρέας Ιωαννίδης, Μάνος Στεφανίδης, Τώνια Γιαννουδάκη, Εφη Αγαθονίκου, Μαρία Κατσανάκη, Λίνα Τσίκουτα.

Η. ΜΟΡΤΟΓΛΟΥ

Το Εθνικό Θέατρο προσφέρει δωρεάν προγράμματα παραστάσεων παρελθόντων

Το Εθνικό Θέατρο προσφέρει δωρεάν προγράμματα παραστάσεων παρελθόντων ετών, που αφορούν σε περισσότερες από ογδόντα παραστάσεις και καλύπτουν τη χρονική περίοδο από τη χειμερινή σεζόν 1982 - 1983 μέχρι και τη θερινή 1994. Για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε καθημερινά μέχρι τις 20 Μάη, στον κ. Τόμπρα, τηλ. 5220.585, εσωτ. 106, 10πμ - 12μ.

Στη σκιά του Ευριπίδη

Με τη διάλεξη του καθηγητή αρχαίου δράματος στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών,Θεόδωρου Στεφανόπουλου,συνεχίζεται, αύριο,ο κύκλος διαλέξεων για το Αρχαίο Δράμα, που οργανώνει το Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Χαλανδρίου."Στη βαριά σκιά του Ευριπίδη" είναι το θέμα, που θα αναπτύξει ο Θεόδωρος Στεφανόπουλος,παρουσιάζοντας, αλλά και σχολιάζοντας ενδεικτικά αποσπάσματα τραγικών και κωμικών ποιητών που έχουν επηρεαστεί από το έργο του Ευριπίδη. Η διάλεξη αρχίζει στις 7:30 και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Περαστικά μπαρμπα - Σπύρο

Ο 92χρονος φωτογράφος της Εθνικής Αντίστασης,Σπύρος Μελετζής,πέρασε πριν λίγες μέρες μια δοκιμασία. Ενα εγκεφαλικό τον έστειλε στο νοσοκομείο για μια βδομάδα, περίπου. "Γερό κόκαλο", όμως, έδωσε κι αυτή τη μάχη. Η κατάστασή του καλυτέρευσε, τόσο που οι θεράποντες γιατροί επέτρεψαν την έξοδο από το νοσοκομείο, συστήνοντας ανάπαυση, ώστε να ξεπεραστεί και το σοβαρότερο πρόβλημα που προκάλεσε το εγκεφαλικό στην όρασή του. Ο αειθαλής Σπύρος Μελετζής, με θάρρος και αισιοδοξία, δίνει και τη μάχη της αποθεραπείας του, σε οικείο του περιβάλλον.

Ο "Ρ" τού εύχεται ολόψυχα να την κερδίσει και να τον ξαναγιορτάσουν οι συναγωνιστές του αντιστασιακοί.

Το Εθνικό Θέατρο προσφέρει δωρεάν προγράμματα παραστάσεων παρελθόντων

Το Εθνικό Θέατρο προσφέρει δωρεάν προγράμματα παραστάσεων παρελθόντων ετών, που αφορούν σε περισσότερες από ογδόντα παραστάσεις και καλύπτουν τη χρονική περίοδο από τη χειμερινή σεζόν 1982 - 1983 μέχρι και τη θερινή 1994. Για πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε καθημερινά μέχρι τις 20 Μάη, στον κ. Τόμπρα, τηλ. 5220.585, εσωτ. 106, 10πμ - 12μ.

Στη σκιά του Ευριπίδη

Με τη διάλεξη του καθηγητή αρχαίου δράματος στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών,Θεόδωρου Στεφανόπουλου,συνεχίζεται, αύριο,ο κύκλος διαλέξεων για το Αρχαίο Δράμα, που οργανώνει το Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Χαλανδρίου."Στη βαριά σκιά του Ευριπίδη" είναι το θέμα, που θα αναπτύξει ο Θεόδωρος Στεφανόπουλος,παρουσιάζοντας, αλλά και σχολιάζοντας ενδεικτικά αποσπάσματα τραγικών και κωμικών ποιητών που έχουν επηρεαστεί από το έργο του Ευριπίδη. Η διάλεξη αρχίζει στις 7:30 και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Περαστικά μπαρμπα - Σπύρο

Ο 92χρονος φωτογράφος της Εθνικής Αντίστασης,Σπύρος Μελετζής,πέρασε πριν λίγες μέρες μια δοκιμασία. Ενα εγκεφαλικό τον έστειλε στο νοσοκομείο για μια βδομάδα, περίπου. "Γερό κόκαλο", όμως, έδωσε κι αυτή τη μάχη. Η κατάστασή του καλυτέρευσε, τόσο που οι θεράποντες γιατροί επέτρεψαν την έξοδο από το νοσοκομείο, συστήνοντας ανάπαυση, ώστε να ξεπεραστεί και το σοβαρότερο πρόβλημα που προκάλεσε το εγκεφαλικό στην όρασή του. Ο αειθαλής Σπύρος Μελετζής, με θάρρος και αισιοδοξία, δίνει και τη μάχη της αποθεραπείας του, σε οικείο του περιβάλλον.

Ο "Ρ" τού εύχεται ολόψυχα να την κερδίσει και να τον ξαναγιορτάσουν οι συναγωνιστές του αντιστασιακοί.

  • Αύριο στις 8 το βράδυ, το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση με θέμα "Η εξέλιξη της φιλοσοφικής σκέψης από τον Σωκράτη μέχρι τον Σαρτρ".Θα μιλήσει ο καθηγητής φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου Στέφανος Ροζάνης.Στη "Βίλλα Στέλλα" (Σοφίας και Γαλήνης), όπου θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση, θα εγκαινιαστεί την ίδια μέρα έκθεση γλυπτών 11 φιλοσόφων, που φιλοτέχνησε η Κολέτ Δάρρα.
  • Αύριο στις 8 το βράδυ, το Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου διοργανώνει εκδήλωση με θέμα "Η εξέλιξη της φιλοσοφικής σκέψης από τον Σωκράτη μέχρι τον Σαρτρ".Θα μιλήσει ο καθηγητής φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου Στέφανος Ροζάνης.Στη "Βίλλα Στέλλα" (Σοφίας και Γαλήνης), όπου θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση, θα εγκαινιαστεί την ίδια μέρα έκθεση γλυπτών 11 φιλοσόφων, που φιλοτέχνησε η Κολέτ Δάρρα.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ