ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Ιούλη 2021
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Εχουμε τη δύναμη να τους χαλάσουμε τα σχέδια!

Απαιτεί απόσυρση του νομοσχεδίου και μέτρα για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς

Από την κινητοποίηση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών την περασμένη βδομάδα ενάντια στο νομοσχέδιο
Από την κινητοποίηση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών την περασμένη βδομάδα ενάντια στο νομοσχέδιο
«Εχουμε τη δύναμη να τους χαλάσουμε τα σχέδια! Το έχουμε κάνει πολλές φορές μέσα στη χρονιά (ηλεκτρονικές εκλογές, αξιολόγηση σχολείων, κάμερες στην τάξη, τηλεαπουσίες, επέκταση ωραρίου νηπιαγωγών), το ίδιο θα κάνουμε και τώρα», δηλώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», που απαιτεί από την κυβέρνηση όχι μόνο την απόσυρση του νομοσχεδίου, αλλά και μια σειρά μέτρα ζωτικής σημασίας για την προετοιμασία της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Η ΑΣΕ καλεί σε ανοιχτά ΔΣ των Συλλόγων ΠΕ και των ΕΛΜΕ για αποφάσεις απόσυρσης και καταδίκης του νομοσχεδίου. Παράλληλα, επισημαίνει την ανάγκη ενημέρωσης όλων των εκπαιδευτικών και των γονιών για τις αλλαγές που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση, με συσκέψεις και άλλες δράσεις, εξορμήσεις σε πλατείες και σε χώρους δουλειάς, με πικετοφορίες, πανό κ.λπ. και καλεί στα επόμενα αγωνιστικά βήματα των εκπαιδευτικών:

  • «Συμμετέχουμε σε νέο συλλαλητήριο μαζί με εργατικά σωματεία τη βδομάδα που θα εισαχθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή.
  • Κλιμακώνουμε με συλλαλητήρια τη μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου.
  • Εκτακτες Γενικές Συνελεύσεις από αρχές Σεπτέμβρη και οργάνωση πανελλαδικής σύσκεψης των εκπαιδευτικών σωματείων για τον άμεσο συντονισμό του αγωνιστικού σχεδιασμού.
  • Αποφασίζουμε απεργία - αποχή από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Απαιτούμε τώρα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχη απόφαση».

Στο διεκδικητικό πλαίσιό της, που έχει υιοθετηθεί ήδη από μια σειρά εκπαιδευτικά σωματεία, η ΑΣΕ διεκδικεί:

  • Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
  • Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολικής ύλης, για την κάλυψη των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει.
  • Κατάργηση της «τράπεζας θεμάτων» και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.
  • Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ.
  • Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών.
  • Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
  • Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία.
  • Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων.
  • Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις.
  • Να μην εφαρμοστούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων της ημιμάθειας και της αποσπασματικότητας. Σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, επιστημονικά και παιδαγωγικά δομημένα, με στόχο την ενίσχυση της σύγχρονης γενικής παιδείας και πράξης για όλα τα παιδιά, χωρίς διαχωρισμούς και κατηγοριοποιήσεις.
  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την «αξιολόγηση» στα σχολεία.
  • Σαφές και εφαρμόσιμο σχέδιο με βάση τις διεκδικήσεις του κινήματος, ώστε να αντιμετωπιστεί το 4ο κύμα της πανδημίας στα σχολεία από Σεπτέμβρη.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Κινητοποίηση ενάντια στη στέγαση σε κοντέινερ

Κινητοποίηση στο χώρο που έχουν στηθεί τα κοντέινερ επί της οδού Σαλαμίνος στην Αγιά Σοφιά του Πειραιά πραγματοποίησαν την Παρασκευή η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ε' Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά και ο Σύλλογος Γυναικών Πειραιά «Η Πρόοδος».

Ακολούθησε πορεία στους γύρω δρόμους, καταγγέλλοντας τη συζήτηση που έχει ανοίξει για το ενδεχόμενο μεταφοράς των μαθητών του 11ου Νηπιαγωγείου σε κοντέινερ.

Οι διαδηλωτές ενημέρωσαν τους κατοίκους της περιοχής και τους κάλεσαν σε οργάνωση του αγώνα για να μη μεταφερθούν μικροί μαθητές σε σύγχρονες «τενεκεδουπόλεις», για σύγχρονες και ασφαλείς σχολικές υποδομές, για πραγματικά σύγχρονη και ποιοτική δίχρονη Προσχολική Αγωγή, για την κάλυψη συνολικά των σύγχρονων αναγκών των παιδιών. Απαιτώντας να δημιουργηθούν όλοι οι απαραίτητοι όροι για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής για όλα τα παιδιά, σε σύγχρονα ασφαλή και λειτουργικά νηπιαγωγεία με προδιαγραφές που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους, για μόνιμους μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών και όλου του απαραίτητου προσωπικού.

ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδηλώσεις και συσκέψεις για το αντιδραστικό νομοσχέδιο στην Εκπαίδευση

Συσκέψεις, εκδηλώσεις και συζητήσεις διοργανώνουν οι Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ σε διάφορες περιοχές για τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου για τα σχολεία, που προωθεί η κυβέρνηση κατακαλόκαιρο και τις θέσεις του ΚΚΕ, απευθύνοντας κάλεσμα πάλης να μην περάσει και να μην εφαρμοστεί στην πράξη.

Συγκεκριμένα:

Σήμερα Τρίτη, στην Πετρούπολη, στο 10ο Δημοτικό Σχολείο, δίπλα από την πλατεία Ηρώ, στις 8.30 μ.μ. η ΤΟ Δυτικών Συνοικιών της ΚΟ Αττικής διοργανώνει σύσκεψη - συζήτηση με ομιλήτρια την Βαγγελιώ Πλατανιά, μέλος του Γραφείου της ΕΠ Αττικής και της ΚΕΟΕ του ΚΚΕ.

Αύριο Τετάρτη

-- Στην πλατεία Κύπρου στο Κερατσίνι, στις 8 μ.μ., εκδήλωση με ομιλητή τον Σπύρο Βερρα, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής, και τον Γιώργο Αρφαρά, δημοτικό σύμβουλο και καθηγητή του λαϊκού φροντιστηρίου Κερατσινίου.

-- Στην πλατεία Αλησμόνητων Πατρίδων (Παλιό Νεκροταφείο), στον Κορυδαλλό, στις 8 μ.μ., εκδήλωση με ομιλητή τον Παναγιώτη Κατηφέ, στέλεχος του ΚΚΕ, πρόεδρο της ΑΣΓΜΕ.

-- Στην Καισαριανή, στην είσοδο του Μουσείου ΕΑΜικής Αντίστασης (πλάκες), στις 8 μ.μ., σύσκεψη από τις ΚΟ Καισαριανής και Εκπαιδευτικών Ανατολικών Συνοικιών της ΚΟ Αττικής.

-- Στην πλατεία Μεταξουργείου στον Βόλο, στις 7.30 μ.μ., εκδήλωση από την ΚΟΒ Εκπαιδευτικών Μαγνησίας.

Την Πέμπτη 15 Ιούλη

-- Στην πλατεία Τερζάκη στα Ιλίσια, στις 8 μ.μ., συζήτηση από τις ΚΟ Ζωγράφου και Εκπαιδευτικών Ανατολικών Συνοικιών της ΚΟ Αττικής.

-- Στα Ιωάννινα (Λιθαρίτσια) στις 8 μ.μ., σύσκεψη από τις ΚΟΒ Παιδείας της ΤΕ Ιωαννίνων και την ΤΟ Μαθητών Ιωαννίνων της ΚΝΕ, με ομιλητή τον Θανάση Μαχτσίρα, μέλος της ΕΠ Ηπείρου - Κέρκυρας - Λευκάδας.

-- Στη Λάρισα, στην κοίτη του Πηνειού, στις 7.30 μ.μ., σύσκεψη με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Θα μιλήσει ο Σπύρος Μαρίνης, στέλεχος του ΚΚΕ και μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ.

-- Στην Καρδίτσα, στο αναψυκτήριο Παυσιλύπου (στον εξωτερικό χώρο), στις 8 μ.μ.

Την Παρασκευή 16 Ιούλη

Στο θεατράκι της Φωκίωνος Νέγρη στην Κυψέλη, στις 8 μ.μ. συζήτηση από τις ΚΟ 6ου Διαμερίσματος Αθήνας, με ομιλητή τον Μαρίνο Μακρή, μέλος του Γραφείου της ΕΠ Αττικής και Γραμματέα της ΤΕ Α' Αθήνας.

Ανακοινώθηκε η κατανομή των διορισμών

Την κατανομή των 11.700 θέσεων μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά κλάδο, ειδικότητα και ειδίκευση ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, επιβεβαιώνοντας πως οι διορισμοί που ανακοινώθηκαν μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας, βρίσκονται πίσω από τις τεράστιες ανάγκες.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διορίζονται συνολικά 6.200 εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 1.500 νηπιαγωγοί και οι 3.700 δάσκαλοι. Ο συνολικός αριθμός διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο σύνολο των ειδικοτήτων ανέρχεται σε 5.500, εκ των οποίων 540 αφορούν διορισμούς σε Μουσικά Σχολεία.

Σημειώνεται πως αυτή τη σχολική χρονιά προσελήφθησαν 52.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των σχολείων, ενώ φέτος έκαναν αίτηση συνταξιοδότησης 8.000 εκπαιδευτικοί. Και από τη σύγκριση του αριθμού διορισμών ανά κλάδους με τον αριθμό των αναπληρωτών που εργάστηκαν την προηγούμενη χρονιά, γίνεται φανερό πως οι διορισμοί που ανακοινώνονται δεν αντιμετωπίζουν τις ελλείψεις, δεν δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να καλυφθούν οι μορφωτικές ανάγκες που αυξάνονται μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, ενώ διατηρείται η γενίκευση της ελαστικής εργασίας των εκπαιδευτικών.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Στατιστικά στοιχεία για τις επιδόσεις

Δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία για τις επιδόσεις των υποψηφίων οι οποίοι διαγωνίστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μέσα σε συνθήκες πανδημίας και μετά από μία δύσκολη χρονιά με τηλεκπαίδευση.

Οπως προκύπτει, στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας, βαθμολογίες χαμηλότερες από 10 σημείωσε το 22,77% των υποψηφίων και το 21,7% έχει βαθμολογίες πάνω από 15.

Τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω του 10 ανά μάθημα σε όλες τις ομάδες προσανατολισμού σε ό,τι αφορά τα ημερήσια λύκεια έχουν ως εξής: Αρχαία Ελληνικά 45,26%, Ιστορία 51,18%, Κοινωνιολογία 43,91%, Φυσική 45,59%, Χημεία 40,23%, Μαθηματικά 57,31%, Βιολογία 31,56%, Πληροφορική 41,69% και Οικονομία 34,31%.

Οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων είχαν ανακοινωθεί στους υποψηφίους και αναρτήθηκαν στα Λύκεια την περασμένη Παρασκευή.

Στις εξετάσεις πήραν μέρος 75.435 υποψήφιοι από Γενικά Λύκεια, από τους οποίους οι 74.968 είναι απόφοιτοι ημερήσιων και οι 467 εσπερινών λυκείων, που κατανέμονται ανά ομάδα προσανατολισμού ως εξής: Ανθρωπιστικών Σπουδών 22.857, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (ΕΠ Θετικών Σπουδών) 14.727, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (ΕΠ Σπουδών Υγείας) 12.889, Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής 24.508 και Μουσικών Σπουδών 454.

Οι υποψήφιοι από ημερήσια ΕΠΑΛ είναι 16.039 και από εσπερινά 616.

Τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο για τα σχολεία

Τροποποιήσεις στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, το οποίο η κυβέρνηση προωθεί κατακαλόκαιρο και με κλειστά σχολεία, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Ενδεικτικά αναφέρεται στη διάταξη που έδινε στον σύλλογο διδασκόντων τη δυνατότητα κατανομής των μαθητών στα τμήματα με βάση τις «ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες» τους, ανοίγοντας τον δρόμο για δημιουργία τμημάτων «ελίτ» και διαχωρισμό των μαθητών και μέσα στην ίδια τάξη. Οπως ανακοινώθηκε χτες, η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά. Η δεύτερη τροποποίηση προβλέπει πως τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα.

Οι παραπάνω αλλαγές, που ήρθαν υπό το βάρος των αντιδράσεων και της κατακραυγής, αξιοποιούνται από το υπουργείο Παιδείας προκειμένου κάτω από αυτή την πίεση να εμφανίσει πως υιοθετεί ιδέες και προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων, ωστόσο δεν αλλάζουν το πνεύμα και το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Εξακολουθεί να πρόκειται για αντιδραστική τομή που έχει στον πυρήνα την προώθηση της «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας, της διαφοροποίησης και του ασφυκτικού ελέγχου στον εκπαιδευτικό και βρίθει διατάξεων που στρέφονται ενάντια στον χαρακτήρα του σχολείου και στο δικαίωμα στη μόρφωση ισότιμα για όλα τα παιδιά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ