ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Μάη 2004
Σελ. /48
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΚΕ ΓΙΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Η ευθύνη λειτουργίας στο κράτος

Το Τμήμα Υγείας και Πρόνοιας της ΚΕ του Κόμματος συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζομένων στο Κέντρο Επαγγελματικής Αποκατάστασης των ΑμΕΑ

Την ανάγκη της άμεσης ανάληψης της αποκλειστικής ευθύνης λειτουργίας όλων των Κέντρων που λειτουργούν στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας τονίζει, σε χτεσινή ανακοίνωσή του, το Τμήμα Υγείας και Πρόνοιας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ με αφορμή τον αγώνα των εργαζομένων στο Κέντρο Επαγγελματικής Αποκατάστασης των Ατόμων με Αναπηρίες (ΚΕΑ/ΑμΕΑ), που είναι απλήρωτοι εδώ και τέσσερις μήνες.

«Το ΚΚΕ, αναφέρεται στην ανακοίνωση, συμπαραστέκεται στον αγώνα των εργαζομένων στο ΚΕΑ/ΑμΕΑ που είναι απλήρωτοι εδώ και 4 μήνες. Βρίσκεται στο πλευρό των γονιών που προσπαθούν μόνοι τους να εκπαιδεύσουν και να καταρτίσουν τα παιδιά τους με νοητική υστέρηση. Το ΚΚΕ θεωρεί ότι πρέπει να αναλάβει τώρα, άμεσα, το κράτος την αποκλειστική ευθύνη λειτουργίας και χρηματοδότησης του ΚΕΑ/ΑμΕΑ, όπως επίσης και όλων των άλλων Κέντρων που λειτουργούν στη χώρα στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Δεν μπορεί αυτοί οι τόσο ευαίσθητοι τομείς να εντάσσονται στα πλαίσια της πολιτικής της "ατομικής ευθύνης" και να ρίχνονται βορά στον ιδιωτικό τομέα, στους "φιλανθρώπους" και στους ψευτοεθελοντές. Δεν μπορεί για να κλείνουν μάτια και στόματα για τη βάρβαρη, αντιλαϊκή πολιτική της λυκοσυμμαχίας, που λέγεται ΕΕ, και των κομμάτων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ που την υπηρετούν πιστά, να δίνονται περιστασιακά κάποια κονδύλια σε τέτοια Κέντρα. Δεν μπορεί, στο όνομα της εργασίας σε τομείς κοινωνικής πολιτικής, να καταπατούνται εργασιακά δικαιώματα εργαζομένων με την πολιτική των κυβερνήσεων - του ΠΑΣΟΚ προηγούμενα, της ΝΔ τώρα - και οι συμβιβασμένες ηγεσίες του συνδικαλιστικού κινήματος να σφυρίζουν αδιάφορα».

«Για το ΚΚΕ, τονίζεται στην ανακοίνωση, η αιτία δημιουργίας αυτών των προβλημάτων είναι η πολιτική υπέρ του κεφαλαίου, των πλουτοκρατών και εις βάρος των λαϊκών συμφερόντων, που συναποφασίζεται στην ΕΕ από τις πολιτικές δυνάμεις του ευρωμονόδρομου και εφαρμόζεται στη χώρα μας σαν η μοναδική λύση. Εμείς λέμε ΟΧΙ, δεν είναι αυτός ο μονόδρομος για τον εργαζόμενο λαό».

Το ΚΚΕ παλεύει για:

  • Να αναλάβει το κράτος όλα τα κέντρα ειδικής αγωγής και αποκατάστασης όπως το ΚΕΑ, και να χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό
  • Να εξασφαλιστεί η δουλιά, η μονιμοποίηση και η συνεχής επιμόρφωση όλων των εργαζομένων και να προσληφθεί επιπλέον μόνιμο προσωπικό
  • Να ιδρυθούν δημόσια κέντρα που οι γονείς, ιδιαίτερα των παιδιών με νοητική υστέρηση και αυτισμό, θα έχουν ισχυρό λόγο στις διοικήσεις τους, όπως και οι εργαζόμενοι, και θα λειτουργούν με κοινωνικό έλεγχο
  • Να δημιουργηθεί δημόσιο δίκτυο προστατευόμενων εργαστηρίων, με πλήρη δικαιώματα των εργαζομένων σ' αυτά, αναπήρων και μη. Να εξασφαλίζεται η απορρόφηση της παραγωγής τους από το κράτος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Ενα τέτοιο δίκτυο κέντρων και εργαστηρίων θα είναι στοιχείο μιας κεντρικά σχεδιασμένης οικονομίας, προς όφελος του λαού και των αναπήρων ιδιαίτερα. Αυτή η λαϊκή οικονομία μπορεί να οικοδομηθεί όταν στο τιμόνι της εξουσίας, της διακυβέρνησης, θα είναι ο ίδιος ο λαός. Το ΚΚΕ καλεί τα λαϊκά στρώματα σε συμμαχία για να παλέψουν στη χώρα μας να υλοποιηθούν αυτοί οι στόχοι στους τομείς της Υγείας, Πρόνοιας, της Παιδείας, της Ειδικής Αγωγής και Αποκατάστασης. Να αντισταθούν, να απειθαρχήσουν στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Περιοδεία στο ΚΕΑ

Το ΚΕΑ ΑμΕΑ, που βρίσκεται στη Λυκόβρυση, επισκέφτηκε χτες αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Χ. Χουρδάκη, μέλος του Τμήματος Υγείας και Πρόνοιας της ΚΕ του Κόμματος, και είχε συνάντηση με τους εργαζόμενους σε αυτό, αλλά και με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Ν. Λιανό.

Οπως ενημερώθηκαν οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ, το Κέντρο λειτουργεί από το σύλλογο γονέων των παιδιών με αναπηρίες και διαθέτει παραγωγικά εργαστήρια (κηροπλαστική, εκτυπώσεις, κ.ά.) που απασχολούν 17 εργαζόμενους και 70 ανθρώπους με αναπηρίες, αλλά το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε οριακή λειτουργία.

Οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι από το Δεκέμβρη, ενώ εκκρεμεί και αίτηση έξωσης από τον ιδιοκτήτη του κτιρίου, επειδή δεν έχουν πληρωθεί ενοίκια τα δύο τελευταία χρόνια!

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΣ, η νομαρχία τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει τις χρηματοδοτήσεις του ΚΕΑ ΑμΕΑ στο 9% των εξόδων του, ενώ στα άλλα αντίστοιχα κέντρα καλύπτει τα έξοδα κατά 30%.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Η κυβέρνηση... ενημερώνεται

Τη λήψη μέτρων για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της ιδιωτικοποίησης ζήτησε στη Βουλή η Ε. Παντελάκη

Τη λήψη μέτρων από την κυβέρνηση προκειμένου να βγουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από το αδιέξοδο που τα οδήγησε η ιδιωτικοποίηση, ζήτησε με Επίκαιρη Ερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Ε. Παντελάκη, αλλά ο αρμόδιος υφυπουργός Π. Δούκας προσπάθησε να δείξει ότι δε γνωρίζει το πρόβλημα.

Αφού προχώρησε σε μια αναδρομή της πορείας ιδιωτικοποίησης που τη χαρακτήρισε «βαριά κληρονομιά της απελθούσας κυβέρνησης», είπε απλώς ότι υπάρχει ήδη μια οικονομική διαφορά με τους Γερμανούς που τα αγόρασαν «πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ». Χαρακτηριστική είναι η απάντησή του στο τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση: «Θα αρχίσω συνομιλίες με όλους τους ενδιαφερόμενους, αγοραστές και εργαζόμενους, για να διαπιστώσω το μέγεθος του προβλήματος και θα συζητήσουμε αργότερα, μόλις καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει στην υπόθεση αυτή»!

Τα λεχθέντα από τον υφυπουργό προκάλεσαν την αντίδραση της Ε. Παντελάκη, η οποία τόνισε χαρακτηριστικά: «Είστε κυβέρνηση παραπάνω από δύο μήνες και προσπαθείτε να σκεφθείτε πώς θα κατανοήσετε το πρόβλημα;». Η βουλευτής τόνισε ότι το ξεπούλημα των Ναυπηγείων έγινε όχι για το καλό των εργαζομένων αλλά για να εξυπηρετηθούν τα ευρύτερα σχέδια της ΕΕ και να αντιμετωπιστεί ο έντονος ανταγωνισμός που δέχεται η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία από την Απω Ανατολή. Καταλήγοντας υπογράμμισε: «Για να έχεις ελληνικά ναυπηγεία πρέπει να υπάρχει ενιαία ναυπηγική βιομηχανία στο πλαίσιο μιας άλλης πολιτικής η οποία θα έρχεται σε σύγκρουση με την ΕΕ. Οταν όμως το ΚΚΕ έλεγε τα παραπάνω, ισχυρίζονταν ότι αυτά δεν είναι ρεαλιστικά ενώ είδαμε πού οδήγησε την κατάσταση η ρεαλιστική πολιτικών των κυβερνήσεων τα προηγούμενα χρόνια».

Ο διοικητής του ΙΚΑ

Από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για τις ΔΕΚΟ εγκρίθηκε χτες με τις ψήφους των κυβερνητικών βουλευτών ο διορισμός του Ι. Βαρθολομαίου στη θέση του διοικητή του ΙΚΑ.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Στο πόδι νησιώτες και ναυτεργάτες

Η Συντονιστική Επιτροπή της Καλύμνου ξεκινά κινητοποιήσεις από τις 20 Μάη 2004

Επί ποδός βρίσκονται και πάλι νησιώτες και ναυτεργάτες, καθώς ό,τι έχουν «δει» μέχρι τώρα από την αλλαγή του ακτοπλοϊκού θεσμικού πλαισίου και την εφαρμογή του εκτρωματικού νόμου 2932, που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και υπερασπίζεται με νύχια και με δόντια η κυβέρνηση της ΝΔ, είναι η ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και μόνο.

Στην Κάλυμνο - με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής που έχουν συστήσει 20 φορείς - οι κάτοικοι από τις 20.5.2004 ξεκινούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις απαιτώντας την κατάργηση του νόμου και την απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού τους με την ηπειρωτική χώρα.

Στο μεταξύ στα ακτοπλοϊκά πλοία «ΠΑΤΜΟΣ» και «ΡΟΔΟΣ» οι ναυτεργάτες είναι απλήρωτοι εδώ και τρεις μήνες, τους οφείλονται υπόλοιπα από τα δώρα των Χριστουγέννων και του Πάσχα και το επίδομα αδείας του 2003 και ήδη βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας. Αναβρασμός επικρατεί και σε άλλα πλοία της ακτοπλοΐας, καθώς παρόμοια προβλήματα επικρατούν λίγο - πολύ παντού.

Να σημειωθεί ότι ο νόμος 2932 επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση προκειμένου να εναρμονιστεί ο κανονισμός της, ο 3577/92, με την ελληνική νομοθεσία για να «απελευθερωθούν» οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από τον... κρατικό εναγκαλισμό. Το αποτέλεσμα μέχρι σήμερα είναι να «απελευθερωθεί» πλήρως η ασυδοσία των εφοπλιστών. Κοινώς παλιά πλοία, πανάκριβα εισιτήρια - μάλιστα τώρα οι εφοπλιστές επανέρχονται αξιώνοντας και νέες αυξήσεις 10% με 15% στα εισιτήρια - λιγότερα δρομολόγια. Ειδικά για τους ναυτεργάτες το χτύπημα που ετοιμάζεται είναι σφοδρότατο. Οι εφοπλιστές ευθέως απαιτούν τη μετατροπή τους σε χαμηλόμισθους αλλοδαπούς στη χώρα τους για να μην τους πετάξουν στη στεριά!

Η Συντονιστική Επιτροπή απαιτεί την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά σε καθημερινή βάση, με σύγχρονα και αξιόπλοα καράβια και δύο τουλάχιστον συνδέσεις τη βδομάδα με ταχύπλοο σκάφος. Την κατάργηση του νόμου και τη θεσμοθέτηση νέου πλαισίου, «που θα λαμβάνει ουσιαστικά υπόψη την ανάγκη της εδαφικής συνέχειας και των κοινωνικών αναγκών της νησιωτικής Ελλάδας» και άλλα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ