ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Νοέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Ούτε κουβέντα για ευθύνες της εταιρίας

Συνεχίστηκαν χτες οι καταθέσεις των πραγματογνωμόνων

Στο ίδιο μοτίβο με τις προηγούμενες ήταν οι καταθέσεις των πραγματογνωμόνων που πέρασαν και χτες από το βήμα του δικαστηρίου, στη δίκη για το ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, καθώς ρίχνουν όλες τις ευθύνες στο πλήρωμα, ενώ δε λένε κουβέντα για την εταιρία που είχε το σαπιοκάραβο. Φτάνουν στο σημείο μάλιστα να ισχυρίζονται προκλητικά ότι για τα λαμπάκια και τις σφυρίχτρες που έλειπαν από τα σωσίβια, φταίνε οι ναυαγοί που τα έπαιρναν για σουβενίρ!

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε και ο τελευταίος της ομάδας των πραγματογνωμόνων, ο Εμ. Μανιός, διπλωματούχος ναυπηγός - μηχανικός, που είπε χαρακτηριστικά: «Είναι πρακτική των επιβατών να παίρνουν λαμπάκια και σφυρίχτρες από τα σωσίβια». Αναφερόμενος στην πραγματογνωμοσύνη τόνισε ότι η κατάσταση των σωσιβίων είναι ικανοποιητική, επισημαίνοντας ότι έλεγξαν τα σωσίβια που είχαν παραμείνει στο πλοίο μετά το ναυάγιο και δεν έλαβαν υπόψη τους τα σωσίβια των ναυαγών, γιατί όπως έκριναν είχαν αλλοιωθεί από την ταλαιπωρία και ήταν στοιβαγμένα σε μια αποθήκη του Λιμενικού για πολύ καιρό... Για τα σωσίβια που οι πραγματογνώμονες έκριναν ως ικανοποιητικά, ο δύτης Κ. Θωκταρίδης, που τα ανέσυρε από το πλοίο, στην κατάθεσή του στο δικαστήριο είχε δηλώσει: «Εγώ δε θα φορούσα τέτοιο σωσίβιο για να σωθώ!»... Να σημειωθεί ότι από τα 100 σωσίβια που έβγαλε ο δύτης από το πλοίο, τα 29 ήταν παλαιού τύπου, με αφρόξυλο.

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι το ένα πτερύγιο της δεξιάς προπέλας είχε κοπεί, ενώ τα άλλα δύο ήταν άθικτα, ο Εμ. Μανιός είπε ότι αν το πτερύγιο της προπέλας έσπασε στο βράχο, τότε όντως δεν ήταν σε κίνηση, το γεγονός όμως ότι δε βρέθηκε γύρω από τις Πόρτες ούτε και κοντά στο ναυάγιο, είπε ότι δεν απασχόλησε τους πραγματογνώμονες.

Ενα σαφές δείγμα για το... είδος των ερευνών έδωσε και ο καθηγητής Ναυπηγικής του ΕΜΠ Θ. Λουκάκης, ο οποίος ανέφερε ότι δεν έγινε καμία έρευνα από τους πραγματογνώμονες για την κατάσταση που είχαν οι μηχανές του πλοίου, ούτε και για την περίπτωση να έπαθαν βλάβη λίγο πριν την πρόσκρουση. Οταν ρωτήθηκε από τον υποπλοίαρχο Αναστ. Ψυχογιό για το αν εξέτασαν και αυτό το ενδεχόμενο, είπε: «Οχι γιατί δεν υπήρχαν κάποια στοιχεία που να μιλάνε για βλάβη. Οι μηχανικοί του πλοίου δεν ανέφεραν βλάβες στη μηχανή». Αρνητική ήταν η απάντηση του καθηγητή και για το αν έλαβαν οι πραγματογνώμονες υπόψη τους στην έρευνα την καταγγελία του Αναστ. Σορόκα, αλλά και τις επισκευές που είχαν γίνει στην προπέλα του πλοίου, χωρίς την παρουσία του «Νηογνώμονα».

ΠΕΤΑΛΟ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Απαιτείται επίσπευση των εργασιών διαπλάτυνσης

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζή, μετά το νέο πολύνεκρο δυστύχημα

Τα συντρίμμια από το τελευταίο θανατηφόρο τροχαίο στο φονικό Πέταλο Μαλιακού

Motion Team

Τα συντρίμμια από το τελευταίο θανατηφόρο τροχαίο στο φονικό Πέταλο Μαλιακού
Την επίσπευση των έργων διαπλάτυνσης του φονικού Πετάλου του Μαλιακού και συγκεκριμένα μέτρα οδικής ασφάλειας, μέχρι να ολοκληρωθούν, ζητά με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και απευθύνεται στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά.

Οπως αναφέρει ο βουλευτής του ΚΚΕ, άλλο ένα πολύνεκρο δυστύχημα με τρεις νεκρούς και έναν τραυματία έγινε πριν λίγες μέρες στο Πέταλο του Μαλιακού, όπου από το 1992 έχουν χάσει τη ζωή τους 530 άνθρωποι.

Οι κυβερνήσεις τόσο της ΝΔ, όσο και του ΠΑΣΟΚ - τονίζει ο Ν. Γκατζής - φέρουν τεράστια ευθύνη γιατί αν και έχουν γίνει τόσα δυστυχήματα στο συγκεκριμένο δρόμο, μέχρι σήμερα δεν έχουν υλοποιήσει τα αναγκαία έργα αναβάθμισης του Πετάλου του Μαλιακού, ώστε να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

Το Κόμμα μας - επισημαίνει ο βουλευτής του ΚΚΕ - επανειλημμένα έχει φέρει το θέμα στη Βουλή, αλλά παρά τις υποσχέσεις τα όποια έργα προχωρούν με βήματα χελώνας. Τέλος, ερωτά τον υπουργό:

  • Σε ποιο σημείο βρίσκονται τα έργα αναβάθμισης του συγκεκριμένου τμήματος και πότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν;
  • Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, τι συγκεκριμένα μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για την ασφάλεια του δρόμου;
ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΗΜΝΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗΣ
«Θέλουμε συγκοινωνίες προς όφελος του λαού»

Στιγμιότυπο από παλαιότερη κινητοποίηση στη Λήμνο (Φλεβάρης 2002) για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Eurokinissi

Στιγμιότυπο από παλαιότερη κινητοποίηση στη Λήμνο (Φλεβάρης 2002) για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
Την πολιτική της ΕΕ, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστικών εταιριών και του μεγάλου κεφαλαίου σε βάρος των νησιωτών και του λημνιακού λαού, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Τοπική Επιτροπή Λήμνου της Παναιγαιακής Επιτροπής για τις Ακτοπλοϊκές και Αεροπορικές Συγκοινωνίες.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται: «Οι πρόσφατες αρνητικές εξελίξεις με τη μείωση των δρομολογίων των πλοίων και την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων των αεροπορικών δρομολογίων δείχνουν για ακόμα μια φορά τα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής».

Η Τοπική Επιτροπή Λήμνου καλεί όλο το λημνιακό λαό, τους μαζικούς φορείς και τα συνδικάτα να συσπειρωθούν γύρω από την Παναιγαιακή Επιτροπή και μαζί με όλους τους νησιώτες και τους ναυτεργάτες να διεκδικήσουν:

  • Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια
  • Τακτική σύνδεση, χειμώνα- καλοκαίρι, των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους
  • Εγκαιρο προγραμματισμό των δρομολογίων των πλοίων και σε ανθρώπινες ώρες
  • Βελτίωση της γραμμής Λήμνου - Αγ. Ευστρατίου με πιο σύγχρονο πλοίο
  • Μείωση του υψηλού ναύλου μεταφοράς επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων, χωρίς αυτό το κόστος να μετακυλιστεί μέσω επιδοτήσεων ή άλλων τρόπων στον κρατικό προϋπολογισμό
  • Στήριξη όλων των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (συνταξιούχοι ΝΑΤ, πολύτεκνοι, ΑμΕΑ και φοιτητές) με τη διατήρηση των κατακτήσεων και των δικαιωμάτων τους
  • Εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών και της απαραίτητης σύνθεσης προσωπικού των πλοίων για την ασφάλεια των ταξιδιών
  • Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων σ' όλα τα νησιά
  • Παραμονή της «Ολυμπιακής» στο δημόσιο, μείωση των αεροπορικών εισιτηρίων.
ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Εντοπίστηκαν κι άλλοι πρόσφυγες

Εγκαταλειμένοι στη νήσο Ψάθουρα των Βορείων Σποράδων εντοπίστηκαν άλλοι 51 οικονομικοί μετανάστες, ασιατικής καταγωγής, οι οποίοι χτες το πρωί μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων στο Βόλο. Πρόκειται για οικονομικούς μετανάστες από το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, το Κασμίρ κι άλλες ασιατικές χώρες, τους οποίους μετέφεραν από την Τουρκία δύο λαθρέμποροι από τη Συρία και την Αλβανία, οι οποίοι στη συνέχεια συνελήφθησαν και ανακρίνονται από τις λιμενικές αρχές του Βόλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια στη Μαγνησία και ειδικότερα, στη θαλάσσια περιοχή του συμπλέγματος των Βορείων Σποράδων, όπως και στη Λάρισα πολλές φορές, τα τελευταία χρόνια, έχουν εντοπιστεί εκατοντάδες πρόσφυγες ασιατικής καταγωγής ο οποίοι «απέδρασαν» από τις πατρίδες τους, που «χτυπιούνται» είτε από ιμπεριαλιστικούς πολέμους, είτε από τη φτώχεια και την πείνα, «κυνηγώντας» το όνειρο για μια καλύτερη ζωή.

Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Σεπτέμβρη, άλλοι 47 πρόσφυγες, από το Ιράκ και το Πακιστάν, εντοπίστηκαν στη νησίδα Σκάτζουρα, των Βορείων Σποράδων, ενώ στη Λάρισα, πριν μια βδομάδα συνοριοφύλακες εντόπισαν 31 Πακιστανούς οικονομικούς μετανάστες, που ήταν στοιβαγμένοι στο χώρο αποσκευών τουριστικού λεωφορείου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ