Το έργο ανεβαίνει σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού, σκηνοθεσία Στίβεν Πίμλοτ, συνεργάτες σκηνοθέτες Αντριου Γουίκς - Αλέτα Κόλινς, σκηνικά - κοστούμια Αλιστον Τσίτι, χορογραφία Αλέτα Κόλινς, φωτισμούς του Λευτέρη Παυλόπουλου. Στο ρόλο της Κάρμεν η Ντενίς Γκρέιβς (1, 3, 5/6) και η Βικτόρια Μαϊφάτοβα (31/5, 2/6). Ερμηνεύουν επίσης: Ρίτσαρντ Κρόλεϊ - Μάικλ Γουέντ Λι, Ελενα Κελεσίδη - Κατερίνα Κοστέα, Δημήτρης Τηλιακός - Κύρος Πατσαλίδης, Μαρία Μητσοπούλου, Ειρήνη Καράγιαννη, Δημήτρης Κασιούμης, Κώστας Μαυρογένης, Χάρης Ανδριανός, Νίκος Στεφάνου. Συμμετέχουν η Ορχήστρα και η Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και η παιδική χορωδία «Μανώλης Καλομοίρης».
Να σημειωθεί ότι στην παράσταση, παρότι συμμετέχουν 60 χορευτές, μόνο 5 απ' αυτούς είναι από το Μπαλέτο της ΕΛΣ! Η εξήγηση που έδωσε χτες ο διευθυντής της, Στ. Λαζαρίδης, είναι ότι «όταν άρχισαν οι πρόβες για την "Κάρμεν" το Μπαλέτο της Λυρικής συμμετείχε στην παράσταση του "Αμερικανικού ονείρου", με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συμμετέχουν στις πρόβες και την παραγωγή. Οι λόγοι είναι καθαρά πρακτικοί. Θα ήταν ωραίο να συμμετείχαν όλοι οι χορευτές μας».
Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών (ΕΠΚΔ) παρουσίασε χτες σε συνέντευξη Τύπου το πρόγραμμα της 13ης Διεθνούς Συνάντησης Αρχαίου Δράματος, που οργανώνει (6-15/7), στους Δελφούς, με θέμα «Η γυναίκα στο αρχαίο δράμα». Η συνάντηση περιλαμβάνει παραστάσεις, συμπόσιο, θεατρικά εργαστήρια, εκθέσεις και παράλληλες εκδηλώσεις. Στο διεθνές συμπόσιο (7-10/7) συμμετέχουν Ελληνες και ξένοι μελετητές του αρχαίου δράματος και καλλιτέχνες του θεάτρου. Στις 7/7 θα εγκαινιαστεί η έκθεση «Θώρακες και άλογα» της γλύπτριας Αλεξάνδρας Αθανασιάδη.
Θα πραγματοποιηθούν φωτογραφική έκθεση για τα 30χρονα του ΕΠΚΔ, έκθεση κοστουμιών του Εθνικού Θεάτρου, από παραστάσεις αρχαίου δράματος, αφιερωμένη στη μνήμη του Νίκου Κούρκουλου και αφιέρωμα στους Αγγελο και Εύα Σικελιανού, με την ευκαιρία των 80 χρόνων από τις πρώτες Δελφικές Εορτές.
Παραστάσεις - θέατρο «Φρύνιχος»: 6/7 Χάινερ Μίλερ «Υλικό Μήδειας», σκηνοθεσία του φημισμένου Ρώσου Ανατόλι Βασίλιεφ. Ερμηνεύει η ηθοποιός Βαλερί Ντρεβίλ. 7/7 ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας: Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», μετάφραση Κ. Χ. Μύρη, σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη. 8/7 Διεθνές Φεστιβάλ Λουντβινγκσάφεν: Ευριπίδη «Ηλέκτρα», σκηνοθεσία Χανς Γκίντερ Χάιμ. 12/7 Αριστοφάνη «Λυσιστράτη», από τον Κινέζο σκηνοθέτη Λούο Γιν Λιν, από το «Λαϊκό Θέατρο Τέχνης των Γυναικών». 14/7 Γκαλά χορού, εμπνευσμένου από μυθολογικές γυναίκες, από το Μπαλέτο της Εθνικής Οπερας Κιέβου. 15/7 «Μήδεια» (βασισμένη στα έργα του Σενέκα και Ευριπίδη), σκηνοθεσία Πιλάρ Τάβορα.
Συνάντηση - παραστάσεις νέων δημιουργών: Υπαίθριο Θέατρο - 2η Σκηνή 9/7: ομάδα «Play», Αισχύλου «Χοηφόροι», σκηνοθεσία Αγγελική Κουνενιδάκη. 10/7 «Η συνάντηση του Εκτορα με την Ανδρομάχη», σύλληψη - χορογραφία - εκτέλεση Josef Frucek - Λίντα Καπετανέα, χοροθεατρική ομάδα «RootlessRoot». 11/7 Ξενώνας: Ανδρέα Φλουράκη «Κάσσυ» (από το μύθο της Κασσάνδρας), σκηνοθεσία Δημήτρης Φοινίτσης, ομάδα «πρόΤΑΣΗ». Υπαίθριο Θέατρο - 2η Σκηνή «Φαίδρα ή Αλκηστη - Love stories», κείμενο -σκηνοθεσία Ελενα Πέγκα. 12/7 αμφιθέατρο «Απόλλων», Βασίλη Παπαγεωργίου «Ιππόλυτος καλυπτόμενος», σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη, θίασος «Ακτίς Αελίου». Συνεδριακό Κέντρο - εξωτερικός χώρος: Αλεξάνδρας Παπαγεωργίου «Hlektra/ Random tragedy», σκηνοθεσία Αλ. Παπαγεωργίου - Νίκος Λυμπεράτος, ομάδες «Λευκό θέατρο» - «Adult Theatre».
Στο πλαίσιο της ημερίδας «Η τραγική ηρωίδα ως σύμβολο στη σύγχρονη κοινωνία» (13/7) θα παρουσιαστεί θεατρικό δρώμενο της Θεραπευτικής Κοινότητος «Εν δράσει» του ΚΕΘΕΑ, με τίτλο «Ημέρες γυναικών», σε σκηνοθεσία Στέλιου Παυλίδη.
Σημειώνουμε ότι στις 14/7 θα πραγματοποιηθεί ημερίδα για τη γυναίκα σήμερα (Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας) και στις 22 και 23/7 αφιέρωμα στη μνήμη του ιδρυτή του ΕΠΚΔ, Κωνσταντίνου Καραμανλή, με ομιλίες Ελλήνων και ξένων και συναυλία.
«Δε θέλω να μου δέσετε τα μάτια», «Πού να χωρέσει τ' όνειρο», «Λούζεται η αγάπη μου», «Αχ έρωτα», «Αυτά τα κόκκινα σημάδια», «Τούτες τις μέρες», «Και να αδερφέ μου», «Μια φορά κι έναν καιρό», «Το στρείδι και το μαργαριτάρι», «Ξενιτεμένο μου πουλί», είναι μερικά από τα υπέροχα, διαχρονικά τραγούδια του Χρήστου Λεοντή, από κύκλους τραγουδιών που έγραψαν «ιστορία» στο ελληνικό τραγούδι. Στ. Καζαντζίδης, Ν. Ξυλούρης, Μ. Μητσιάς, Μαρινέλα, Τ. Τσανακλίδου, είναι ορισμένοι από τους τραγουδιστές με τους οποίους συνεργάστηκε. Κ. Βίρβος, Λ. Παπαδόπουλος, Γ. Νεγρεπόντης, Β. Γκούφας, Φρ. Γκ. Λόρκα, Γ. Ρίτσος, Π. Νερούντα, είναι ορισμένοι από τους ποιητές και στιχουργούς που μελοποίησε.
Δεκατρία χρόνια μετά τον τελευταίο δίσκο του (συνειδητά αφοσιώθηκε στη μουσική για το θέατρο), ο Χρ. Λεοντής ηχογράφησε δεκαπέντε καινούρια τραγούδια του, με τίτλο «Ερωτας Αρχάγγελος». Στίχοι: Δημήτρη Λέντζου. Ερμηνεύουν: Δημήτρης Μητροπάνος, Νίκος Δημητράτος, Παντελής Θαλασσινός, Δώρος Δημοσθένους, Μαρία Σουλτάτου, Ιωάννα Φόρτη. Ο δίσκος θα κυκλοφορήσει (αρχές Ιουνίου) από το «Μετρονόμο» (περιοδικό - εκδόσεις), που επιχειρεί το πρώτο δισκογραφικό βήμα του.
Τη «σκυτάλη» θα πάρει αργότερα η εξαιρετική «Buena Vista Social Club», περιοδεύοντας από 25 - 29 Ιουνίου στην Ελλάδα.
«Το πάγιο αίτημα του καλλιτεχνικού κόσμου για πανεπιστημιακή εκπαίδευση στον κινηματογράφο, στο θέατρο, στο χορό, στη μουσική, αντιμετωπίστηκε με ένα υποτυπώδες καλλιτεχνικό υποκατάστατο, αφού το πολυδιαφημιζόμενο νομοσχέδιο, αντί για Ακαδημία Τεχνών πανεπιστημιακού επιπέδου, δημιουργεί μια "Ακαδημία" ουσιαστικά αδιαβάθμητη, μόνο και μόνο για επικοινωνιακούς λόγους».
Εδώ επικεντρώνει την «κριτική» του το ΠΑΣΟΚ, στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο διά του υπεύθυνου Πολιτισμού, Αθλητισμού και ΜΜΕ, Τηλέμαχου Χυτήρη, ο οποίος το χαρακτηρίζει «πουκάμισο αδειανό». Δεν μπαίνει καν στον κόπο να εξηγήσει, γιατί επί δεκαετίες διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ, αυτό το δίκαιο και σωστό αίτημα παρέμεινε ...«πάγιο». Το αποκαλυπτικότερο, είναι, ότι το ΠΑΣΟΚ δε λέει «λέξη» για την αναπαραγωγή της εμπορευματοποίησης του πολιτισμού και μέσω της «Ακαδημίας», και με τη χρηματοδότησή της (δίδακτρα, «χορηγοί», «αξιοποίηση περιουσίας» κ.ά.) και με την απροκάλυπτη σύνδεσή της με την «πολιτιστική βιομηχανία».
Ο λόγος προφανής: Το ΠΑΣΟΚ όχι μόνο συμφωνεί με τις στρατηγικές αυτές επιλογές του κεφαλαίου, αλλά και τις προώθησε, και σε επίπεδο ΕΕ και σε εθνικό. Και αυτήν την πραγματικότητα δεν την καλύπτει ούτε η «επιστράτευση» της ποίησης στη ρητορική του...