Αποτελεί πραγματική πρόκληση για τους εργαζόμενους αυτή η αύξηση, σε μια εποχή άγριας λιτότητας, όταν η κυβέρνηση ανακοινώνει μέσω του προϋπολογισμού «αυξήσεις» - εμπαιγμό στους μισθούς, της τάξης του 2,5%.
Η αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ αποφασίστηκε από το υπουργείο Συγκοινωνιών και βέβαια ο κ. Βούγιας, ο υφυπουργός Συγκοινωνιών, όντας Θεσσαλονικιός, επιδίωξε να διασκεδάσει τις αντιδράσεις των εργαζομένων της Θεσσαλονίκης, λέγοντας το εξής αμίμητο: «Οι Θεσσαλονικείς δε θα πρέπει να διαφωνήσουν με την αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, γιατί ο Οργανισμός έτσι θα βελτιώσει τις υπηρεσίες του προς τους πολίτες». Μπράβο στον κ. υφυπουργό. Καθησύχασε πράγματι τους εργαζόμενους που στη συντριπτική τους πλειοψηφία χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Είναι ακριβώς όλοι αυτοί που στην ανατέλλουσα περίοδο του ΕΥΡΩ θα πληρώσουν τις ανατιμήσεις των μεγαλεμπόρων και γενικά των εργοδοτών με τις περίφημες στρογγυλοποιήσεις προς τα πάνω για ό,τι αγοράζει ο εργαζόμενος και τις στρογγυλοποιήσεις προς τα κάτω για ό,τι έχει σχέση με μισθούς και μεροκάματα. Θα πληρώσουν την εξωφρενική αύξηση κατά 50% των εισιτηρίων οι εργαζόμενοι που ακόμα δεν είδαν ούτε τις «αυξήσεις» του 2,5% που καθόρισε για φέτος η κυβέρνηση.
Η λογική του κ. Βούγια και όλων των κυβερνητικών και μη, όχι μόνο στο ΠΑΣΟΚ αλλά και όλων των θιασωτών του ευρωμονόδρομου, είναι η ίδια: Θέλετε καλύτερες συγκοινωνίες; Πληρώστε παραπάνω. Θέλετε καλύτερη Παιδεία; Πληρώστε. Το ίδιο για την Υγεία κ.ο.κ. Η λογική του νεοφιλελευθερισμού σε όλο της το μεγαλείο είτε αυτή εκφράζεται από τους πράσινους, είτε από τους μπλε, είτε από τους ροζ. Το σύγχρονο καπιταλιστικό κράτος θέλει να απαλλαγεί από τις κοινωνικές δαπάνες και να μεταφέρει αυτού του είδους τις λειτουργίες (μόνο σε ό,τι έχει σχέση με τις κοινωνικές δαπάνες) μέσω των άλλων φορέων και μηχανισμών στις πλάτες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Αυτές είναι οι κατευθύνσεις της Συνθήκης του Μάαστριχτ, του Συμφώνου Σταθερότητας για διαρκή και μόνιμη λιτότητα σε βάρος του λαού. Ο εργαζόμενος να είναι ατομικά υπεύθυνος για την υγεία του, την παιδεία, την ασφάλισή του κλπ. Ο εργαζόμενος όμως πληρώνει ήδη τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέσα από την άγρια άμεση κι έμμεση φορολόγησή του, μέσα από την εκμετάλλευση της εργατικής του δύναμης από το συνολικό εργοδότη που λέγεται κράτος, μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό, που είναι ταξικός και αντιλαϊκός προς όφελος των καπιταλιστών.
Η καινούρια σύμβαση πάλι διασφαλίζει τα κέρδη των μεγαλομετόχων του ΟΑΣΘ, χωρίς κανένα ρίσκο, «βρέξει - χιονίσει». Πρόκειται για μια αποικιοκρατική σύμβαση που θα συνεχίσει να εγγυάται την απρόσκοπτη κερδοφορία των «νοικοκυραίων» του ΟΑΣΘ, με τη στήριξη του κράτους. Ετσι ο ΟΑΣΘ εξακολουθεί να αποτελεί τη μοναδική επιδοτούμενη καπιταλιστική επιχείρηση με διασφαλισμένη πάντα εκ των προτέρων την κερδοφορία!
Από την άλλη μεριά η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ χειροτερεύει. Η πρόσφατη κακοκαιρία με τα χιόνια στη Θεσσαλονίκη ανέδειξε και τα προβλήματα του ΟΑΣΘ με την ακινητοποίηση πολλών λεωφορείων στα αμαξοστάσια παρ' όλη τη γιγάντια προσπάθεια των εργαζομένων του Οργανισμού να τα λειτουργήσουν. Επίσης η μείωση των γραμμών των λεωφορείων, ιδίως τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, δημιουργεί πρόσθετη ταλαιπωρία στους εργαζόμενους.
Τελευταίο δείγμα της αντεργατικής στάσης των «νοικοκυραίων» του ΟΑΣΘ αποτελεί η μονομερής κατάργηση της συμφωνίας με το ΕΚΘ για τη μηνιαία κάρτα πολλαπλών διαδρομών με 20% έκπτωση για τους εργαζόμενους - μέλη των σωματείων του ΕΚΘ. Ηταν μια συμφωνία προς όφελος των εργαζομένων της πόλης. Οι «νοικοκυραίοι» του ΟΑΣΘ, παίζοντας το δικό τους παιχνίδι, δικαιολογούν αυτήν την πολιτική των αυξήσεων των εισιτηρίων με τη μείωση της κρατικής επιδότησης.