ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 24 Οχτώβρη 2017
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πλήρης κάλυψη σε απολύσεις σχολικών καθαριστριών

Σε Ερώτηση του ΚΚΕ για τον δήμο Ζίτσας απάντησε ο υπουργός Εσωτερικών, Π. Σκουρλέτης

Από κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων για την επαναπρόσληψη των σχολικών καθαριστριών του δήμου Ζίτσας
Από κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων για την επαναπρόσληψη των σχολικών καθαριστριών του δήμου Ζίτσας
Μόνο ανησυχία στους περίπου 9.000 εργαζόμενους, κυρίως γυναίκες στην καθαριότητα των σχολείων, προκαλούν οι απαντήσεις που έδωσε χτες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Νίκου Μωραΐτη, σχετικά με την απόλυση των 15 σχολικών καθαριστριών από το δήμο Ζίτσας.

Η δημοτική αρχή, αντί να ανανεώσει τις συμβάσεις των 15 καθαριστριών, τις πέταξε στο δρόμο και από πάνω προκήρυξε διαγωνισμό με όρους που τις αποκλείουν, όπως, για παράδειγμα, η κατοχή κάρτας ανεργίας. Οι 15 καθαρίστριες έχουν η καθεμία από 10 χρόνια δουλειάς, με μισθούς - ψίχουλα, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, ενώ η πλειοψηφία τους βρίσκεται στα πρόθυρα συνταξιοδότησης!

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε τη δημοτική αρχή ότι «στήνει σκηνικό ανθρωποφαγίας», καθώς απολύει τις καθαρίστριες με το επιχείρημα «να φάνε και άλλοι ψωμί»! «Το ερώτημά μας - σημείωσε - είναι τι μέτρα θα πάρετε, ώστε να επαναπροσληφθούν οι αυθαίρετα απολυμένες σχολικές καθαρίστριες του δήμου Ζίτσας, να σταματήσουν οι ενέργειες της δημοτικής αρχής που οδηγούν στην απόλυση αυτών των 15 καθαριστριών, αλλά και, το κυριότερο, απέναντι στον εμπαιγμό που έχει ξεκινήσει σε άνεργες γυναίκες της περιοχής».

«Βάζουμε επίσης - πρόσθεσε - το ζήτημα της οριστικής λύσης του προβλήματος της καθαριότητας στα σχολεία, με πρώτο βήμα τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων καθαριστριών στα σχολεία με πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα».

Ο υπουργός πρόσφερε πλήρη κάλυψη στον δήμαρχο Ζίτσας, λέγοντας ότι «για να είμαστε δίκαιοι, σε μία τέτοια κατάσταση, με ένα στρεβλό σύστημα, με υψηλά ποσοστά ανεργίας, δύσκολο είναι να ρίξεις το ανάθεμα στον οποιονδήποτε, είτε είναι ο δήμαρχος είτε είναι οποιοσδήποτε άλλος»...

Πρόσθεσε στη συνέχεια ότι «είναι στη διακριτική ευχέρεια του δημάρχου το τι θα κάνει με τις καθαρίστριες» και για τα μάτια του κόσμου προέτρεψε τον δήμαρχο «να κάνει αυτό που κάνουν και οι άλλοι δήμαρχοι».

Οσον αφορά το αίτημα που πρόβαλε ο βουλευτής του ΚΚΕ για τη μονιμοποίηση των σχολικών καθαριστριών με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, ο υπουργός ζήτησε λίγο - πολύ και «τα ρέστα», λέγοντας ότι «από τη στιγμή που βρισκόμαστε κάτω από το συγκεκριμένο καθεστώς δημοσιονομικών περιορισμών και υποχρεώσεων, δεν υπάρχει δυνατότητα τουλάχιστον στο ορατό μέλλον για κάτι τέτοιο», χαρακτηρίζοντας τη θέση αυτή «εκτός πραγματικότητας»!

Σχολιάζοντας τις απαντήσεις του υπουργού, ο Ν. Μωραΐτης ανέδειξε ότι διαχρονικά οι δήμοι λειτούργησαν ως όχημα για την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής η οποία τσακίζει εργατικά - λαϊκά δικαιώματα. Σημείωσε ότι τώρα οι δήμοι έχουν αναλάβει και τη διαχείριση της ακραίας φτώχειας, «δηλαδή παίρνουν την μπουκιά από τον φτωχό εργαζόμενο, δήθεν για να χορτάσουν τον άνεργο. Αυτή είναι η πολιτική σας», τόνισε.

Επισήμανε ότι «τέτοιες αποφάσεις», όπως της δημοτικής αρχής Ζίτσας, «ανοίγουν διάπλατα την πόρτα για την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων και, ταυτόχρονα, στοχεύουν στο να οδηγηθούν αυτές οι υπηρεσίες των δήμων σε πλήρες αδιέξοδο, σε αδυναμία λειτουργίας, για να ιδιωτικοποιηθούν στη συνέχεια με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού και χρηματοδότησης».

Κάλεσε τις σχολικές καθαρίστριες να οργανώσουν την πάλη τους, να συσπειρωθούν στο ταξικό εργατικό κίνημα για να μην περάσει καμία απόλυση και να δώσουν τη μάχη για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.


ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Πού ακούστηκε;

«Πώς αλλάζουν τα πράγματα! Το ίδιο διάστημα που η Εθνική Λυρική Σκηνή έκανε τα εγκαίνιά της στο ΚΠΙΣΝ (στου Νιάρχου, για να συνεννοηθούμε...), το Μέγαρο Μουσικής, το άλλοτε λαμπρότερο κέντρο της κοσμικής και πολιτιστικής ζωής, σήμερα φυτοζωεί, φιλοξενώντας συναυλία της Ορχήστρας της ΕΡΤ, που οργάνωσε το ΚΚΕ για την εκατονταετηρίδα της Οκτωβριανής "Επανάστασης" - το θέτω σε εισαγωγικά, διότι επρόκειτο για πραξικόπημα. Η επανάσταση του ρωσικού λαού είχε γίνει τον Φεβρουάριο. Τον Οκτώβριο έγινε το πραξικόπημα με το οποίο οι Μπολσεβίκοι κατέλαβαν την εξουσία και εγκατέστησαν τη δικτατορία τους, με τα γνωστά και καταγεγραμμένα αποτελέσματα. Βέβαια, οι πιστοί του ΚΚΕ μπορούν να ονομάζουν όπως θέλουν την επέτειο και να τη γιορτάζουν όπως τους αρέσει. Δική τους είναι, αυτούς μόνον αφορά και κανέναν άλλον. Η απορία μου είναι γιατί τη συγκεκριμένη συναυλία, προχθές, τίμησε με την παρουσία του ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Καλά ο Πρόεδρος της Βουλής - τον ξέρουμε. Αλλά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας;».

***

Αυτά έγραφε τις προάλλες στην «Καθημερινή» ο «πολύς» Στέφανος Κασιμάτης, φανερά ενοχλημένος από την απήχηση που είχε η πρωτοβουλία της ΚΕ του ΚΚΕ να τιμήσει τρεις κορυφαίους Σοβιετικούς μουσικοσυνθέτες, με αφορμή την 100ή επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης.

Η ίδια συναυλία απασχόλησε σε ένα εκτενές κείμενο και τον αρθρογράφο της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», Ηλία Κανέλλη, ο οποίος κατηγορεί το ΚΚΕ ότι επέλεξε τους τρεις Σοβιετικούς συνθέτες όχι για να τιμήσει το έργο τους, αλλά για να το χρησιμοποιήσει. Στο άρθρο του αναμασά τα γνωστά για τον Σοστακόβιτς, ότι έτρεμε μην τον διώξει το «καθεστώς» και ότι στη Νέα Υόρκη, το 1949, διάβαζε τους λόγους που του γράψανε, για να είναι αρεστός στην ηγεσία της ΕΣΣΔ. Για τον Προκόφιεφ και τον Χατσατουριάν δεν βρήκε πολλά να γράψει και έτσι αρκέστηκε στη μάταιη διαπίστωση για τον πρώτο ότι πήγε άκλαυτος, επειδή είχε την «ατυχία» να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Στάλιν και επομένως «όλοι θρηνούσαν τον πατερούλη»...

***

Ξίνισαν οι «μαντάμ Σουσούδες» της αστικής δημοσιογραφίας και βγήκαν στη ρούγα του αντικομμουνισμού. Αλήθεια, τι τον ενόχλησε πιο πολύ τον Κασιμάτη; Οτι ο «λαουτζίκος», η «μπασκλασαρία», ο «μπύθουλας» μπήκε στο Μέγαρο Μουσικής; Ενοχλήθηκε από την παρουσία απλών εργατών και εργατριών στο Μέγαρο Μουσικής; Ανατριχιάζει, φαίνεται, από την ιδέα και μόνο ότι οι εργάτες που χτίζουν τα «Μέγαρα» έχουν (άκουσον, άκουσον...) το δικαίωμα να τα επισκέπτονται!!! «Τι θράσος, τι αγένεια, πού φτάσαμε», θα αναρωτήθηκε η μαντάμ Σουσού και μύρισε το αρωματισμένο της μαντίλι, γυρνώντας το κεφάλι της με απέχθεια.

Μήπως όμως θύμωσε γιατί μια από τις καλύτερες ορχήστρες της Ελλάδας, η Ορχήστρα της ΕΡΤ, και ένας καταξιωμένος, διεθνούς φήμης μαέστρος έπαιξαν σε συναυλία... που διοργάνωσε το ΚΚΕ για την επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης; «Οποία κατάντια», θα σκέφτηκε η μαντάμ Σουσού, ένα ρίγος διαπέρασε το κορμί της και προσπέρασε με βιασύνη τη γνώμη του διεθνούς φήμης διευθυντή ορχήστρας, Αλέξανδρου Μυράτ: «Είναι η επέτειος του σημαντικότερου γεγονότος που άνοιξε τον "σύντομο" 20ό αιώνα. Η Ιστορία δεν τελειώνει ποτέ, ούτε επαναλαμβάνεται βέβαια. Η επέτειος φέρνει ξανά στο φως μια ιστορία που θα πρέπει να γνωρίζουμε για να κατανοούμε τη σχέση της με το σήμερα».

***

Αυτό που όμως δεν μπορεί να αποδεχτεί με τίποτα ο δημοσιογράφος της «Καθημερινής», είναι αυτό το ίδιο το έργο των τριών κορυφαίων Σοβιετικών συνθετών του 20ού αιώνα, ίσως των κορυφαίων του κόσμου για τον αιώνα που μας πέρασε. Πώς να χωνέψει ότι μια «δικτατορία», ένα «ολοκληρωτικό και ανελεύθερο» καθεστώς διαμορφώνει τέτοιο επίπεδο καλλιτεχνικής δημιουργίας και πνευματικής πρωτοπόρας εργασίας. Πώς είναι δυνατόν ένα τέτοιο «πραξικόπημα» να αποτελεί έμπνευση για τη δημιουργία κορυφαίων μουσικών έργων του 20ού αιώνα. Πού ακούστηκε, αυτή η ύψιστη καλλιτεχνική δημιουργία να απευθύνεται στον απλό λαό, να καλλιεργεί και να διαπαιδαγωγεί τα ιδανικά μιας κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο...

Είναι λογικό ο δημοσιογράφος να αναστατώνεται. Ομως, στην προκειμένη περίπτωση ταιριάζει γάντι και η απάντηση στην ψωνισμένη μαντάμ Σουσού από τον Παναγιωτάκη, όταν εκείνη του λέει: «Δε θα μπορούσες (να ζήσει στο Μέγαρο που πρόσφατα είχε αποκτήσει) καθότι πτωχός, και όχι μόνο πτωχός εις το χρήμα, αλλά και πτωχός εις το πνεύματι και αυτή είναι η μεγαλύτερη πτωχεία». Κι εκείνος της απαντά: «Αχ μωρέ Ζαργάνα μου, βασίλισσα έγινες αλλά οι κοτσάνες, κοτσάνες»!!!

***

Οσο για τον Κανέλλη των «ΝΕΩΝ», που παρουσιάζει τους τρεις Σοβιετικούς συνθέτες ως «παρίες» και καταχωρημένους στα μαύρα κατάστιχα της σοβιετικής εξουσίας, προφανώς του διαφεύγει ότι ο Προκόφιεφ τιμήθηκε από το σοβιετικό κράτος όχι μία, αλλά πολλές φορές με τις ανώτερες διακρίσεις, όπως το Βραβείο «Λένιν» (1957) και το Βραβείο «Στάλιν» (1943, 1946, 1947, 1952). Ο Σοστακόβιτς, πάλι, εκτός του ότι τιμήθηκε εξίσου από το σοβιετικό κράτος, ήταν τόσο «απεχθής» στο καθεστώς, που έδωσε το όνομά του ακόμα και σε μια χερσόνησο της σοβιετικής επικράτειας στην Ανταρκτική. Ανάλογες τιμές απέδωσε η ΕΣΣΔ και στον Χατσατουριάν. Ψιλά γράμματα, θα σκεφτεί κανείς. Κυρίως για εκείνους που με κάθε αφορμή επαναλαμβάνουν τις ίδιες αντικομμουνιστικές κορόνες, σαν να τις διαβάζουν από ...παρτιτούρα.


Ν. Π.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ