Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΕΕ στην Αθήνα, πραγματοποίησε χτες αντιπροσωπεία της ΠΣΕΑ
Οπως τόνισε η αντιπροσωπεία της ΠΣΕΑ προς τον πρόεδρο του ΟΑΕΕ, σήμερα ένας στους τέσσερις ασφαλισμένους αδυνατούν να καταβάλουν τις εισφορές τους και την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μέσω της Διοίκησης του Οργανισμού ετοιμάζεται να επιβάλει νέες αυξήσεις. Οταν είναι γνωστό, μέσα από τις εκθέσεις που οι κρατικές υπηρεσίες έχουν κάνει, ότι καμία αύξηση των εισφορών όσο μεγάλη και να είναι δεν μπορεί να σώσει τα ασφαλιστικά ταμεία των ΕΒΕ. Αντίθετα οι όποιες αυξήσεις το μόνο αποτέλεσμα που θα έχουν θα είναι να μεγαλώσει ο αριθμός αυτών που δεν μπορούν να τις καταβάλουν.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού, Κων. Παπαθανασίου, ανέφερε ότι οι όποιες αποφάσεις παρθούν θα κινηθούν αναγκαστικά εντός του πλαισίου που θέτει η κυβερνητική εισοδηματική πολιτική. Εξέφρασε την «ευχή» να μην αυξηθούν οι εισφορές, προσθέτοντας όμως ότι τα ελλείμματα του Οργανισμού είναι δεδομένα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η αύξησή τους είναι θέμα χρόνου.
Τα αιτήματα πάλης της ΠΣΕΑ, έτσι όπως καταγράφονται και στο υπόμνημα που κατέθεσε στο ΔΣ του ΟΑΕΕ, ανάμεσα σε άλλα, είναι:
Επιταχύνεται η πτώση των αγοραπωλησιών αυτοκινήτων
Συνεχίστηκε και το Μάρτη η κάθετη πτώση στην αγορά του αυτοκινήτου, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) το τρίμηνο Γενάρη - Μάρτη του 2009, οι πωλήσεις οχημάτων (καινούργιων και μεταχειρισμένων), παρουσίασαν κατακόρυφη πτώση 36%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Βέβαια, πτώση είχαν παρουσιάσει και το περσινό πρώτο τρίμηνο του χρόνου σε σχέση με το αντίστοιχο του 2007, ωστόσο τότε το ποσοστό μείωσης ήταν της τάξης του 3,1%.
Η μεγάλη πτώση στις πωλήσεις, που σε διεθνές επίπεδο εκφράζεται με την κρίση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, οφείλεται αφ' ενός στη μείωση της αγοραστικής ικανότητας των λαϊκών στρωμάτων και αφ' ετέρου στη νέα πολιτική των τραπεζών, οι οποίες, φοβούμενες τις επιπτώσεις της εισόδου της ελληνικής οικονομίας σε κρίση, έχουν περιορίσει δραστικά τα προγράμματα χρηματοδότησης αυτοκινήτων (χορηγήσεις δανείων).
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να δώσει χέρι βοήθειας στους μεγαλοεισαγωγείς και μεγαλεμπόρους αυτοκινήτων. Στα πλαίσια αυτά, με φορολογικό νομοσχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα την προηγούμενη Παρασκευή, προχώρησε σε μείωση κατά 50% των τελών ταξινόμησης (δασμοί που επιβάλλονται στην εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου), τόσο για τα καινούρια, όσο και για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα οχήματα. Το μέτρο φυσικά δεν αποσκοπεί στο να πάρει ο κόσμος «φθηνό» αυτοκίνητο, αλλά να βοηθήσει τις εισαγωγικές εταιρείες να «ξεσκαρτάρουν» το απόθεμα που έχουν αυτή τη στιγμή, κάτι που φυσικά βοηθάει και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Ειδικότερα, το τρίμηνο Γενάρη - Μάρτη 2009, οι πωλήσεις οχημάτων ανήλθαν σε 77.310, από τα οποία τα 11.225 ήταν μεταχειρισμένα, έναντι 120.871 πωλήσεων το περσινό τρίμηνο. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ανήλθαν σε 64.514 και των μοτοσικλετών σε 12.796, όταν το περσινό τρίμηνο είχαν πουληθεί 103.664 και 17.207 αντίστοιχα.
Διαστάσεις παίρνει η φοροεπιδρομή από το διαβόητο Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ). Αρχικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών διαβεβαίωνε πως τα οικόπεδα σε κοινότητες και δημοτικά διαμερίσματα με πληθυσμό κάτω από 1.000 κατοίκους δεν υπάγονται στο φόρο. Ισχυριζόταν ακόμη πως οι όποιες νομοθετικές ασάφειες ή «λάθη» στα ειδοποιητήρια της Εφορίας θα διευθετούνταν με νεότερες κυβερνητικές αποφάσεις. Και όμως. Στην πράξη έγινε το ακριβώς αντίθετο. Τα ειδοποιητήρια της Εφορίας καταλογίζουν φόρο και για αυτές τις περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα ακόμη για μια μικρή αυλή.
Τις προάλλες όμως ήρθαν και τα «νεότερα» με τη νέα νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε στη Βουλή. Για το συγκεκριμένο δεν προβλέπεται καμιά απολύτως αλλαγή. Είναι δηλαδή φανερό πως τα «λάθη» που επικαλείται η κυβέρνηση είναι τόσο ...επιλεκτικά που «βγάζουν μάτι». Σε κάθε άλλη περίπτωση τα ποσά που καταλογίστηκαν και ήδη πληρώθηκαν στην Εφορία θα πρέπει να επιστραφούν στους δικαιούχους. Γιατί βέβαια η κυβέρνηση δεν έχει δικαίωμα να επικαλεστεί την παλιά ρήση ...«μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου...».
To ωράριο που προτείνει ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας να εφαρμόσουν τα εμπορικά καταστήματα την περίοδο των γιορτών του Πάσχα έχει ως εξής:
Στις 14 του Απρίλη θα καταβληθεί στα άτομα με αναπηρίες (ΑμΕΑ) το επίδομα θέρμανσης. Αντίστοιχα, στους νεφροπαθείς θα καταβληθεί μαζί με το επίδομα του Απρίλη.
Το επίδομα, ύψους, 150 ευρώ, δικαιούνται ΑμΕΑ και νεφροπαθείς που λαμβάνουν προνοιακό ή διατροφικό επίδομα από τις Υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας και θα καταβληθεί από τη Νομαρχία Αθηνών, μέσω των ΕΛΤΑ.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τα παρακάτω τηλέφωνα των Διευθύνσεων Κοινωνικής Πρόνοιας της Νομαρχίας Αθηνών:
Αύξηση των πωλήσεων και μεγάλα κέρδη κατέγραψε το 2008 ο όμιλος «ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ». Η τσιμεντοβιομηχανία ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 708,1 εκατ. ευρώ, αυξημένων κατά 3% σε σχέση με το 2007. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 60 εκατ. ευρώ, με μια μείωση κατά 11,6% έναντι του 2007. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου για το έτος 2008 ανήλθαν στα 143,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5,4% σε σύγκριση με το 2007.
Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας, αυξήθηκαν και οι πωλήσεις και τα κέρδη. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 632,2 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 2,4% έναντι του 2007. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 71,9 εκατομμύρια ευρώ για το 2008, αυξημένα κατά 4,0% έναντι του 2007.