Συνυπεύθυνοι ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ, κατήγγειλε η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου
Eurokinissi |
Είπε συγκεκριμένα ότι ο σχεδιασμός που υπήρξε από την προηγούμενη κυβέρνηση προβλέπει τη δημιουργία ενός Χώρου Υγιεινής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) στη Δυτική Αττική και δύο στην Ανατολική καθώς και την ύπαρξη σταθμών μεταφόρτωσης σε όλα τα σημεία της περιφέρειας. Ο σχεδιασμός αυτός, είπε, έχει ολοκληρωθεί και έτσι έχει σταματήσει κάθε αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ αφού πλέον υπεύθυνοι είναι η Περιφέρεια Αττικής (συνεδριάζει αύριο για το θέμα) και ο ΕΣΔΚΝΑ.
Η Β. Νικολαΐδου τόνισε στην παρέμβασή της ότι ο υφυπουργός αρκέστηκε σε μια λεπτομερή αναφορά στο ιστορικό του προβλήματος αλλά απέφυγε να πει ότι προέκυψαν καινούρια θέματα. Επισήμανε χαρακτηριστικά ότι ήδη το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει τη χωροθέτηση για τη Φυλή και την Κερατέα και κατήγγειλε ότι γίνεται προσπάθεια να ποινικοποιηθούν οι αντιδράσεις των κατοίκων της Δυτικής Αττικής, που χρησιμοποιείται για χρόνια ως ο σκουπιδοτενεκές του Λεκανοπεδίου.
Το πρόβλημα, είπε, δεν αφορά στην αναρμοδιότητα ή μη των διάφορων υπηρεσιών ή υπουργείων αλλά συνολικά στην πολιτεία και γι' αυτό συνυπεύθυνοι είναι και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΝ που συνδιοικούν στα όργανα της Αυτοδιοίκησης και συμφωνούν με τη διαιώνιση του προβλήματος.
Ενόψει της αυριανής συζήτησης στην Περιφέρεια η Β. Νικολαΐδου είπε ότι πρέπει να εμποδιστεί η λήψη απόφασης αφού η σχετική εισήγηση είναι επικίνδυνη, προβλέπει συνέχιση της μεταφοράς της λυματολάσπης στα Α. Λιόσια και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί η «λύση» της καρκινογόνου καύσης των σκουπιδιών.
Χωρίς την έγκαιρη ενημέρωση του Σώματος καλείται να συνεδριάσει την Πέμπτη το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθήνας ώστε να αποφασίσει για την αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στην Αττική. «Προφανώς σε μια τέτοια διαδικασία επιδιώκεται η άρον άρον συναίνεση του Νομαρχιακού Συμβουλίου σε συγκεκριμένους σχεδιασμούς», σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους προς τον πρόεδρο του Σώματος και τον νομάρχη οι σύμβουλοι της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» (ΝΑΣ), Ηλ. Νικολόπουλος και Γ. Θεοδωράτος, και ζητούν την αναβολή της συνεδρίασης, «προκειμένου να υπάρξει επαρκής ενημέρωση για το τι σχεδιάζεται να γίνει».
Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει καν εισήγηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα «με τραγικές συνέπειες για το λαό της Αττικής», όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΝΑΣ. Στην ίδια ανακοίνωση συμπληρώνεται: «Δε βλέπουμε το λόγο ένα τέτοιο ζήτημα να έρχεται πιεστικά, όταν δεκαετίες τώρα, κυβερνήσεις και άλλοι αρμόδιοι φορείς αδρανούν για την επίλυση του προβλήματος, εφησυχάζοντας με "λύσεις" σε βάρος του λαού της Αττικής».
Με άλλη ανακοίνωσή της η ΝΑΣ καταθέτει τις προτάσεις της για το φλέγον αυτό θέμα. Αυτές είναι:
Το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου αποτελεί κίνδυνο για όσους πεζούς ή οδηγούς διέρχονται από τις δεκάδες αφύλακτες διαβάσεις, όπως είχε αποκαλύψει η έρευνα του «Ρ» τον περασμένο Ιούλη
Σύμφωνα με την Τροχαία Αμαλιάδας, ο 70χρονος επιχείρησε με το όχημά του να περάσει από ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση στην περιοχή των Λεχαινών, την ώρα που διερχόταν η αμαξοστοιχία «23» του ΟΣΕ, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Καλαμάτα - Αθήνα. Η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας με το όχημα ήταν μοιραία για τον άτυχο Ιω. Κάνδηλα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ το νέο τραγικό συμβάν, το τρίτο μέσα σε ένα μήνα, σημειώθηκε χτες στις 12.55 μ.μ., ο ΟΣΕ, μέχρι αργά χτες βράδυ, δεν είχε εκδώσει καν ανακοίνωση!
Σημειώνεται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, που κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα επί ...Χαρίλαου Τρικούπη, βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, χωρίς την παραμικρή παρέμβαση όσον αφορά στη χάραξή του. Οι ανισόπεδες διαβάσεις, σχεδόν ανύπαρκτες, είναι μια από τις βασικότερες αιτίες για τα πολλά ατυχήματα - δυστυχήματα που σημειώνονται στο συγκεκριμένο δίκτυο.
Το χτεσινό θανατηφόρο συμβάν, σύμφωνα πάντα με την Τροχαία Αμαλιάδας, έγινε σε αφύλακτη ισόπεδη διάβαση, μεγάλης κυκλοφορίας, στο δρόμο Πατρών - Πύργου.
Ο «Ρ» τον περασμένο Ιούλη παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία για το δίκτυο - καρμανιόλα του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο, με την επισήμανση ότι οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είναι τεράστιες, καθώς συνειδητά έχουν εγκαταλείψει στην τύχη του το απαρχαιωμένο δίκτυο, χωρίς πολιτική ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού της γραμμής. Στο ρεπορτάζ του «Ρ», οργισμένοι κάτοικοι περιοχών απ' όπου διέρχονται τα τρένα, εξέφραζαν την αγανάκτησή τους, καθώς ουδείς από τους αρμόδιους μέχρι τώρα δεν εισακούει το αίτημά τους για άμεση περίφραξη της σιδηροδρομικής γραμμής έως ότου δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα. Είτε με την κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων είτε με υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ειδικά στην περιοχή της Αμαλιάδας, περισσότεροι από 450 μαθητές δημοτικών σχολείων, καθημερινά είναι αναγκασμένοι να διέρχονται από έξι διαβάσεις, οι οποίες τέμνονται με τη σιδηροδρομική γραμμή. Μάλιστα, ο αύλειος χώρος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας, απέχει μόλις τέσσερα μέτρα από τη σιδηροδρομική γραμμή!