ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Γενάρη 2009
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Το έργο ολοκληρώνεται, τα χαράτσια έρχονται

Παραδόθηκαν χτες από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ άλλα 70 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου

Τμήμα της Εγνατίας Οδού στο Στρυμόνα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία

Motion Team

Τμήμα της Εγνατίας Οδού στο Στρυμόνα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία
Το αίτημα για δωρεάν χρήση της Εγνατίας Οδού από τον εργαζόμενο λαό της χώρας είναι αναγκαίο και προβάλλει ως εξαιρετικά επίκαιρο μετά τις χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά για την παράδοση 4 τμημάτων συνολικού μήκους 70 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου από τον Εβρο μέχρι την Ηπειρο.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισήμως δεν έκανε καμία νύξη ούτε για το πότε θα αρχίσουν να εισπράττονται διόδια ούτε για την τιμή τους, ωστόσο κατά μήκος των 680 χιλιομέτρων της Εγνατίας έχουν χωροθετηθεί συνολικά 13 σταθμοί διοδίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, διόδια θα αρχίσουν να πληρώνουν οι οδηγοί σύντομα στο σταθμό του Πολύμυλου Κοζάνης, που είναι ήδη έτοιμος, ενώ σταδιακά και μέχρι τον επόμενο χρόνο θα αρχίσουν να αναπτύσσονται και οι υπόλοιποι σταθμοί. Οσον αφορά την τιμή των διοδίων αναπτύσσονται διάφορα σενάρια. Με βάση το επικρατέστερο από αυτά το κόστος των διοδίων θα είναι 25 λεπτά ανά χιλιόμετρο χωρίς το ΦΠΑ. Με βάση το σενάριο αυτό για να διασχίσει κανείς την Εγνατία με επιστροφή θα χρειάζεται 37 ευρώ! Αν μαζί με τα διόδια προσθέσουμε τη δραματική αύξηση των καυσίμων, το κόστος ενός ταξιδιού μέσω της Εγνατίας οδού γίνεται πια δυσβάσταχτο για τις λαϊκές οικογένειες, τον εργαζόμενο λαό, ο οποίος χρυσοπλήρωσε την κατασκευή της Εγνατίας πάνω από 6,5 δισ. ευρώ...

«Σήμερα παραδίδουμε τέσσερα τμήματα της Εγνατίας, ένα από το Στρυμόνα έως τον Αγιο Ανδρέα, 42 χλμ, ένα στο κομμάτι του Νέστου 7 χλμ, ένα μεταξύ Ιωαννίνων και Μετσόβου 9 χλμ και ένα στην Καστοριά 13 χλμ», δήλωσε από τον κόμβο του ποταμού Στρυμόνα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. «Με τα τμήματα αυτά κατασκευάζεται και παραδίδεται στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος του κύριου άξονα της Εγνατίας και αν βοηθήσει ο καιρός, μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου θα παραδώσουμε και τα υπόλοιπα 50 χλμ ολοκληρώνοντας τον κύριο άξονα της Εγνατίας. Με τα δύο αυτά τμήματα που παραδίδουμε σήμερα - συνέχισε - ολοκληρώνεται το κομμάτι για την περιοχή της Θράκης και της Μακεδονίας και ολοκληρώνεται ένα τμήμα της Εγνατίας από τα Γρεβενά μέχρι τους Κήπους του Εβρου, συνολικού μήκους 516 χλμ, που είναι το μεγαλύτερο συνεχές κομμάτι σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα».

Ο Γ. Σουφλιάς δήλωσε επίσης ότι το έργο «ξεκίνησε να μελετάται το 1970 και το πρώτο κομμάτι ολοκληρώθηκε το 1980. Σε εμάς έτυχε μετά το 2004 να κατασκευάσουμε το μεγαλύτερο και δυσκολότερο κομμάτι της Εγνατίας που περιλαμβάνει και τη διάβαση της Πίνδου, ένα έργο με πολύ μεγάλες τεχνικές δυσκολίες και πολλαπλάσιο κόστος από το σύνηθες. Με πάρα πολλές δυσκολίες από τα 947 χλμ που είναι το άθροισμα του κυρίου άξονα της Εγνατίας και των καθέτων αξόνων έμεινε σε εμάς να κατασκευάσουμε τα 509 χλμ».

ΚΑΤΟΙΚΟΙ - ΦΟΡΕΙΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ
Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κ. Παπούλια, συναντήθηκε χτες το μεσημέρι η Συντονιστική Επιτροπή που έχουν συγκροτήσει φορείς και κάτοικοι της Σαντορίνης απαιτώντας την άμεση απομάκρυνση του ναυαγισμένου κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» - τοξική βόμβα που απειλεί με οικολογική καταστροφή τη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης με συνέπειες σε όλο το Αιγαίο. Ο Κ. Παπούλιας δήλωσε στην αντιπροσωπεία: «Συντάσσομαι με τους αγώνες σας για οριστική λύση του προβλήματος, δηλαδή την απομάκρυνση του ναυαγίου». Τόνισε ότι πρόκειται για οικολογικό πρόβλημα που «αφορά όλους μας, όλη την Ελλάδα», και δεσμεύτηκε για παρεμβάσεις «στο μέτρο των δυνατοτήτων» του.

Η Συντονιστική συναντήθηκε και με τον πρόεδρο της Βουλής, Δ. Σιούφα, ο οποίος αρνήθηκε να πάρει θέση υπέρ της απομάκρυνσης του ναυαγίου, χαρακτηρίζοντας ως πρώτη προτεραιότητα την απάντληση των πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές καυσίμων του πλοίου. Οι κάτοικοι της Σαντορίνης έχουν χαρακτηρίσει απροκάλυπτο εμπαιγμό τα περί μελετών για την απάντληση των πετρελαιοειδών, από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ΛΟΥΗΣ και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ενώ, όπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής, ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί μέχρι να φύγει το πλοίο από τη θάλασσά τους.

Σεισμός μεταξύ Κρήτης - Καρπάθου

Ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 5,3 Ρίχτερ, που σημειώθηκε στις 8.15' χτες το πρωί, με επίκεντρο το θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κρήτης και Καρπάθου, ανησύχησε τους κατοίκους της Κρήτης και των Δωδεκανήσων, χωρίς, ωστόσο, να αναφερθούν κάποιες ζημιές.

Καθησυχαστικοί εμφανίστηκαν, εξάλλου, και οι σεισμολόγοι, οι οποίοι εντάσσουν τη σεισμική δόνηση στη συνήθη σεισμική δραστηριότητα της περιοχής.

Ενα ακόμη ιδιωτικό σύστημα ανακύκλωσης

Ενα ακόμη ιδιωτικό σύστημα ανακύκλωσης συσκευασιών, το γνωστό με τους μπλε κάδους, ενέκρινε με υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, κάνοντας δεκτό, όπως ανακοίνωσε, σχετικό αίτημα του προέδρου της ΚΕΔΚΕ και του Διοικητικού της Συμβουλίου. Πρόκειται για ένα σύστημα που θα λειτουργεί με τις αρχές της ανταποδοτικότητας και σε συνεργασία δήμων και βιομηχάνων, όπως και το ήδη υπάρχον με την ονομασία «ΕΕΑΑ - Ανακύκλωση», το οποίο έχει αποτύχει, αφού:

  • Εχει καλύψει λιγότερο του 40% του στόχου ανακύκλωσης για τον οποίον είχε δεσμευτεί.
  • Χαρατσώνει τους εργαζόμενους μέσω της αγοράς συσκευασμένων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
  • Αντί να επιδοτεί τους δήμους επιδοτεί τις βιομηχανίες που έτσι κι αλλιώς θησαυρίζουν από το εμπόριο μεταχειρισμένων προϊόντων, όπως το χαρτί κ.λπ.
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Πενταετής η παραγραφή για μισθολογικές αξιώσεις από το Δημόσιο

Η παραγραφή μισθολογικών αξιώσεων από το Δημόσιο γίνεται μετά την παρέλευση πενταετίας και όχι διετίας, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Αυτό έκρινε το Στ' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) κρίνοντας αντισυνταγματικό το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και παρέπεμψε την υπόθεση στην Ολομέλεια του ΣτΕ για οριστική κρίση.

Ειδικότερα, το Στ' Τμήμα του ΣτΕ με την υπ' αριθμό 71/2009 απόφασή του έκρινε ότι οι αξιώσεις υπαλλήλων του Δημοσίου από καθυστερούμενες αποδοχές και απολαβές παραγράφονται εντός πενταετίας, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα.

Η υπόθεση αφορούσε υπάλληλο του υπουργείου Εξωτερικών, ο οποίος διεκδικούσε προσαυξημένο επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής. Το Διοικητικό Εφετείο αρχικά δικαίωσε το Δημόσιο κρίνοντας ότι με βάση το ΝΔ 321/69 (που αφορά τον κώδικα δημοσίου λογιστικού) οι μισθολογικές αξιώσεις παραγράφονται εντός διετίας.

Ωστόσο, το Στ' Τμήμα του ΣτΕ έκρινε ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (ΝΔ 321/69) αντίκειται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς ο χρόνος παραγραφής των δημοσίων υπαλλήλων είναι μικρότερος από εκείνον που ισχύει στις απαιτήσεις εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, όπου η παραγραφή είναι πενταετής. Η απόφαση του ΣτΕ δέχτηκε ότι η διαφοροποίηση σε βάρος των δημοσίων υπαλλήλων δε δικαιολογείται από την ανάγκη προστασίας του Δημοσίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της αντισυνταγματικότητας του ΝΔ 321/69 εφαρμόστηκε το παλαιότερο νομικό καθεστώς, ενώ υπάρχουν και παρόμοιες νεότερες ρυθμίσεις, αφού οι αξιώσεις του υπαλλήλου του υπουργείου Εξωτερικών ισχύουν από το 1987.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ