ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Αυγούστου 2018 - Κυριακή 19 Αυγούστου 2018
Σελ. /32
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΤΑΛΙΑ - ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΟΔΟΓΕΦΥΡΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΟΒΑ
Ενα ακόμα έγκλημα με πραγματικό ένοχο την κερδοφορία του κεφαλαίου

Μελέτες και ειδικοί είχαν προτείνει επανειλημμένα έργα ανακατασκευής ή ακόμη και την κατεδάφιση της γέφυρας που καταπλάκωσε και σκότωσε δεκάδες ανθρώπους

Μελέτες και ειδικοί προειδοποιούσαν για την επικινδυνότητα της γέφυρας
Μελέτες και ειδικοί προειδοποιούσαν για την επικινδυνότητα της γέφυρας
ΓΕΝΟΒΑ.--

Ενα ακόμη προαναγγελθέν έγκλημα είναι η τραγωδία στη Γένοβα την περασμένη Τρίτη, με την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι, που οδήγησε στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους. Αυτό προκύπτει από τις απανωτές αποκαλύψεις για την επικινδυνότητά της που ήταν γνωστή εδώ και χρόνια. Οι νεκροί ανέρχονται σε τουλάχιστον 38 - ανάμεσά τους και τρία παιδιά - οι εγκλωβισμένοι στα συντρίμμια υπολογίζονται σε 10 - 20, ενώ από τους 16 τραυματίες, οι 9 είναι σε κρίσιμη κατάσταση ενώ από συντρίμμια έχουν ανασυρθεί ζωντανοί 4 άνθρωποι.

Και η περίπτωση της γέφυρας Μοράντι, που αποτελούσε τμήμα του πολυσύχναστου εθνικού αυτοκινητοδρόμου Α10, φέρει τη σφραγίδα της καπιταλιστικής ανάπτυξης - και μάλιστα σε μια από τις ισχυρότερες οικονομίες της ΕΕ - που είναι ασύμβατη με τις λαϊκές ανάγκες: Η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου από επιχειρηματικούς ομίλους, το κέρδος, η επιδίωξη του κράτους και των επιχειρηματιών για μείωση του κόστους συντήρησης, η περικοπή κονδυλίων για σύγχρονες, ασφαλείς υποδομές, όλα αυτά οδήγησαν στην «αναμενόμενη τραγωδία», όπως διαπιστώνει και ο ιταλικός επιστημονικός ιστότοπος μηχανολόγων «Ingegneri.info».

Η γέφυρα ανήκει στην εταιρεία «Autostrade per l' Italia», η οποία εκμεταλλεύεται περίπου 3.000 χλμ. ιταλικών αυτοκινητοδρόμων (από τα συνολικά 7.000 χλμ.) τσεπώνοντας τεράστια ποσά από τα διόδια, και ελέγχεται από τον όμιλο «Benetton» μέσω της εταιρείας «Atlantia». Σε μια προσπάθεια να εκτονώσει τη λαϊκή αγανάκτηση η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα ανακληθεί η σύμβαση με την εταιρεία «Atlantia» και θα επιβληθεί πρόστιμο 150 εκατ. ευρώ.

Ας δούμε όμως ορισμένα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας με αφορμή την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι:

  • Μηχανολογική μελέτη του 2009 εξέταζε το ενδεχόμενο η γέφυρα να κατεδαφιστεί εξαιτίας ανησυχιών για τη δομική της ακεραιότητα καθώς καθημερινά επί πολλές δεκαετίες επιβαρυνόταν με περίπου 25 εκατ. διελεύσεις οχημάτων.
  • Ο πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φεράρι, που συμμετείχε στο σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια (1967), δήλωσε στην εφημερίδα «La Repubblica»: «Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από τη γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς (...) Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρείας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί κι ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας».
  • Η γέφυρα Μοράντι «έχει επηρεαστεί από εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα διάβρωσης που συνδέονται με την τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε (στην κατασκευή)», αναφέρει το σάιτ «Ingegneri.info» υπογραμμίζοντας ότι εξαρχής υπήρχαν και ήταν γνωστές κατασκευαστικές αστοχίες.
  • Τουλάχιστον 300 γέφυρες, οδογέφυρες και τούνελ στην Ιταλία αποτελούν «παγίδες θανάτου» σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής «Telegraph», που βασίζεται σε εκτιμήσεις ειδικών και σχετικές μελέτες.
  • Σύμφωνα με έρευνα της ιταλικής εφημερίδας «Corriere Della Sera», τα τελευταία 5 χρόνια έχουν καταρρεύσει 10 γέφυρες στη χώρα, προκαλώντας θανάτους στις περισσότερες περιπτώσεις. Τα αίτια είναι οι παλιές κατασκευές, οι διαβρώσεις από το χρόνο και τη χρήση, και τα χαμηλά κονδύλια που διατίθενται για συντήρηση, επισκευές και αντικατάσταση των παλιών υποδομών.

Επομένως, ούτε για τυχαίο περιστατικό πρόκειται ούτε για το τελευταίο.

Το ΚΚ Ιταλίας μέσω του Γραμματέα της ΚΕ, Μάρκο Ρίτσο, σημείωσε εξαρχής για την κατάρρευση της γέφυρας: «Οι γενικές αιτίες πρέπει να αναζητηθούν στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης στρατηγικών υποδομών. Συγκεκριμένα, οι αυτοκινητόδρομοι περιλαμβάνονται σε αυτό, και με τα διόδια εξασφαλίζουν κέρδη στους ιδιώτες - αυτούς που είχαν και έχουν την υποχρέωση να εκτελούν έκτακτη συντήρηση και μάλιστα αντικαταστάσεις (σε γέφυρες όταν είναι παλιές). Το πρόβλημα, όμως, όπως πάντα, είναι το κέρδος. Τώρα, εκτός από την ποινική ευθύνη, η κυβέρνηση πρέπει να ζητήσει αποζημίωση από αυτούς τους "κυρίους" και να ανακαλέσει τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης».

Οπως σημείωσε το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ του ΚΚΕ σε μήνυμά του προς το ΚΚ Ιταλίας, η τραγωδία με την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα «δεν είναι τυχαία εξέλιξη. Τα στοιχεία μαρτυρούν ότι αποτελεί άμεση συνέπεια του ότι τόσο η κατασκευή όσο και η συντήρηση των αυτοκινητόδρομων ακολουθούν το κριτήριο του κέρδους των ομίλων. Είναι ενδεικτικό ότι το συγκεκριμένο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου, με την εν λόγω γέφυρα, είναι από αυτά με τα πιο ακριβά διόδια, με τα μεγαλύτερα κέρδη. Είναι μεγάλες και διαχρονικές οι ευθύνες των αστικών κυβερνήσεων, που παραδίδουν αυτοκινητόδρομους και κάθε είδους υποδομές στο μεγάλο κεφάλαιο, με αποτέλεσμα ο λαός να πληρώνει ξανά και ξανά και πάνω από όλα με ανθρώπινες ζωές».

ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Μήνυμα αλληλεγγύης στο ΚΚ Βενεζουέλας

Σχετικά με την καταγγελία του ΚΚ Βενεζουέλας για δίωξη στελέχους του, το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει: «Ενημερωθήκαμε από το Κομμουνιστικό Κόμμα Βενεζουέλας για μία προβοκατόρικη ενέργεια που στρέφεται σε βάρος του. Οπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΒ, γίνεται προσπάθεια να συνδεθεί το Κόμμα "με τρομοκρατικές, φασιστικές, διεφθαρμένες και αντεθνικές ενέργειες". Τέτοια είναι η υπόθεση εναντίον του σ. Ιον Λούνα, μέλους της ΚΕ του ΚΚΒ και περιφερειακού συμβούλου στο κρατίδιο Τάτσιρα της Βενεζουέλας (σ.σ. στα σύνορα με την Κολομβία).

Σύμφωνα με το ΚΚΒ, η προβοκάτσια έχει στόχο να μη διερευνηθούν οι σοβαρές καταγγελίες που έχει καταθέσει ο Ι. Λούνα ενάντια στη διαφθορά, τις μαφίες και την παραβίαση βασικών δικαιωμάτων σεβασμού της ανθρώπινης ζωής, που φέρεται ότι έχουν λάβει χώρα από ιδρύματα της διαχείρισης της Δικαιοσύνης και από στελέχη των οργανισμών Ασφαλείας του κράτους.

Το ΚΚΕ εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη του στην πάλη του Κομμουνιστικού Κόμματος της Βενεζουέλας υπέρ των συμφερόντων του εργαζόμενου λαού, καταδικάζει την προσπάθεια σύνδεσης του ΚΚΒ, των ηγετικών στελεχών και μελών του με ενέργειες που δεν έχουν σχέση με την πρακτική της μαζικής ταξικής πάλης, την οποία ακολουθούν οι Βενεζουελάνοι κομμουνιστές».

Στην ανακοίνωσή του το ΠΓ της ΚΕ του ΚΚ Βενεζουέλας υπογραμμίζει ανάμεσα σε άλλα: «Το ΚΚΒ ιδρύθηκε στην πιο βαθιά παρανομία, κατά τη διάρκεια της σκληρής φιλοϊμπεριαλιστικής δικτατορίας του στρατηγού Χουάν Βισέντε Γκόμες. Για 87 χρόνια, μέσα στο καμίνι της ταξικής πάλης, έχουμε θέσει το στόχο να προχωρήσει η οικοδόμηση και το βάθεμα της επαναστατικής εργατο-αγροτικής, λαϊκής και κοινοτικής ενότητας, ως κύριος στόχος της πολιτικής μας δραστηριότητας, που είναι αναγκαίο στοιχείο για να προχωρήσει με επιτυχία η επιταχυνόμενη και συνεχής διαδικασία της συγκέντρωσης δυνάμεων προς όφελος των συνεπών επαναστατικών θέσεων, για να κατακτήσουμε την εθνική απελευθέρωση και την προλεταριακή επανάσταση, που θα επιτρέψει στην εργατική τάξη και τον εργαζόμενο λαό να μετατραπούν σε συνειδητή και ηγετική πρωτοπορία των επαναστατικών αλλαγών στη βενεζουελάνικη κοινωνία».

ΗΠΑ
Συγκροτούν «ομάδα δράσης» κατά του Ιράν

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ.--

Στη συγκρότηση «Ομάδας Δράσης Για το Ιράν» προχώρησε ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο, με στόχο την κλιμάκωση των διπλωματικών και οικονομικών κυρώσεων και πιέσεων. Επικεφαλής της ομάδας τέθηκε ο 50χρονος Αμερικανός δικηγόρος Μπράιαν Χουκ, που είναι διευθυντής πολιτικού σχεδιασμού του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και είχε ηγηθεί ομάδας διπλωματών το 2017 με υποτιθέμενο στόχο τη διαπραγμάτευση μίας «ενισχυμένης» συμφωνίας με την ΕΕ που θα «διόρθωνε» παραλείψεις της διεθνούς συμφωνίας του 2015 για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα. Τελικά, στις αρχές του περασμένου Μάη, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν μονομερώς την αποχώρηση από τη Συμφωνία.

Η «ομάδα δράσης» θα δίνει αναφορά, θα έχει ως καθήκον τη στενή παρακολούθηση εξελίξεων που αφορούν μεταξύ άλλων τις εμπορικές συναλλαγές του Ιράν με ανταγωνιστές (π.χ. Κίνα, Ρωσία) και συμμάχους των ΗΠΑ (π.χ. χώρες της ΕΕ), αλλά και την επιβολή κυρώσεων σε χώρες που συναλλάσσονται με την Τεχεράνη. Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ, πάντως, διαβεβαίωσε πως αν η κυβέρνηση του Ιρανού Προέδρου Χασάν Ροχανί προβεί σε σημαντικές αλλαγές «εντός και εκτός Ιράν», τότε θα καταστεί εφικτή μία νέα συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ - Ιράν.

Μήνυμα αλληλεγγύης από το ΠΑΜΕ

Τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων από την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα εκφράζει το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο. Σε μήνυμα προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις USB και SGB της Ιταλίας, η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ μεταφέρει την αλληλεγγύη του ταξικού κινήματος της Ελλάδας. «Είμαστε δίπλα σας στον κοινό αγώνα απέναντι στο μεγάλο κεφάλαιο, που δεν υπολογίζει την ανθρώπινη ζωή, παρά μόνο κριτήριο έχει το κέρδος», σημειώνει.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ