Η ασφυκτική κατάσταση, που ζουν οι μουσικοί και χορωδοί των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, ήταν η αιτία της καταγγελίας, που κοινοποίησε το Σωματείο Εκτάκτων Μουσικών Ορχηστρών ΕΡΤ ΑΕ πριν την έναρξη της συναυλίας της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ, την περασμένη Τρίτη, στο Μέγαρο Μουσικής. Στο κείμενο, που μοίρασαν στο προαύλιο του ΜΜ, τονίζεται η δυσάρεστη οικονομική και θεσμική κατάσταση των Μουσικών Συνόλων. Υπογραμμίζεται το πάγιο αίτημα για κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με υπογραφή συμβάσεων αορίστου χρόνου με τους μουσικούς που επιλέχθηκαν μετά από πανελλήνιο διαγωνισμό και υπηρετούν μέχρι σήμερα, συμβάσεις που δεν εξασφαλίζουν το ελάχιστο όριο διαβίωσης (χαμηλές αμοιβές, καθυστερήσεις πληρωμών κ.ά.). Σημειώνεται η έλλειψη κονδυλίων για μακρόπνοο σχεδιασμό και η έλλειψη καλλιτεχνικών διευθυντών στις δύο ορχήστρες. Καταγγέλλεται η παρατεινόμενη αδιαφορία των αρμοδίων παραγόντων και τονίζεται ότι είναι επιτακτική η επίλυση των προβλημάτων.
Σε αυτό το σκηνικό προστέθηκε χτες η πληροφορία, ότι στη θέση του παραιτηθέντος διευθυντή των Μουσικών Συνόλων, τοποθετήθηκε η Κατερίνα Καρνιαδάκη, η οποία φέρεται ότι προσωρινά θα εκτελεί χρέη διευθυντή των Συνόλων. Θέση, που κατείχε προσωρινά (για δυόμισι χρόνια!!!) και κατά το παρελθόν, μετά την παραίτηση Θεοδωράκη.
Εκείνοι με τη σειρά τους θέλουν το έργο - προφανώς για κέρδος και ... υστεροφημία, ενώ η τελευταία υπουργική απόφαση για νέο διαγωνισμό θρέφει νέες ελπίδες σε άλλα μελετητικά και εργοληπτικά γραφεία, τα οποία εργάζονται πυρετωδώς να προλάβουν την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού, για το ίδιο όμως οικόπεδο . Το τραγελαφικό είναι ότι για δεύτερη φορά χωροθετήθηκε το Μουσείο, ενώ η ανασκαφή δεν έχει ολοκληρωθεί και για δεύτερη φορά λέγεται ότι «δεν θα βρεθούν σημαντικές αρχαιότητες». Ωστόσο, ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί πριν τελειώσει η έρευνα στις θέσεις που δεν έχουν ανασκαφεί. Πάντως ο Οργανισμός Νέου Μουσείου Ακρόπολης διευκρινίζει ότι «ο ΟΝΜΑ προχωρεί στην προετοιμασία της ανάθεσης σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπουν οι Κοινοτικές Οδηγίες».
Το βιβλίο, κοσμημένο με περισσότερες από 600 θαυμάσιες φωτογραφίες του Γιάννη Γιαννέλου, «ξεναγεί» μαγευτικά τον αναγνώστη στην Αθήνα από τα νεολιθικά μέχρι τα σύγχρονα χρόνια, στην Αθήνα των μεγάλων αρχιτεκτόνων, γλυπτών, ποιητών και φιλοσόφων. Η υψηλή αισθητική ποιότητα συνταιριάζεται και με υψηλής ποιότητας επιστημονικά κείμενα (στα ελληνικά και αγγλικά). Το βιβλίο είναι διαρθρωμένο με τα εξής βασικά κεφάλαια: Αθηνάς Σχινά (ιστορικός Τέχνης) «Η Αθήνα από τα νεολιθικά χρόνια μέχρι το τέλος της ρωμαιοκρατίας». Γεωργίου Γ. Αξιώτη (αρχιτέκτων) «Οι ναοί των Αθηνών». Μάνου Γ. Μπίρη (καθηγητής ΕΜΠ) «Η αναγέννηση της αστικής αρχιτεκτονικής στην Αθήνα του 19ου αιώνα (Μια κορυφαία δημιουργία του ευρωπαϊκού κλασικισμού)». Εμμανουήλ Β. Μαρμαρά (δρ. Πολεοδομίας -Αρχιτεκτονικής). «Η Αθήνα στο 19ο αιώνα. Πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές εξελίξεις» και «Η Αθήνα στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές εξελίξεις». Ελένης Φεσσά - Εμμανουήλ (ιστορικός της Αρχιτεκτονικής, καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών) «Η Αθήνα στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Πολεοδομική μεταμόρφωση και αρχιτεκτονική δημιουργία». Κώστα Παπαγεωργίου (συγγραφέας) «Η Αθήνα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία».
Από το «Νετρίνο» του Γιάννη Παρασκευόπουλου
Την «1η Εβδομάδα Ελληνικής Μουσικής» διοργανώνει το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην Κέρκυρα (21-28/11) φιλοδοξώντας να καθιερώσει έναν ετήσιο θεσμό, με αφιερώματα στην ελληνική όπερα, τη βυζαντινή μουσική, τους συνθέτες της δισποράς κ.ά. Η φετινή πρώτη βδομάδα είναι αφιερωμένη σε τρεις συνθέτες με αφορμή δύο επετείους και μια τιμητική διάκριση: τα πενηντάχρονα από το θάνατο του Νίκου Σκαλκώτα , τα δεκάχρονα από το θάνατο του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου και την αναγόρευση του Μιχάλη Αδάμη σε επίτιμο διδάκτορα του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Περιλαμβάνει: οκτώ θεματικές συναυλίες, με συμμετοχή διακεκριμένων σολίστ, το τριήμερο συνέδριο για τις μελοποιήσεις του «Υμνου εις την Ελευθερίαν», έκθεση τεκμηρίων της νεοελληνικής μουσικής, τελετή αναγόρευσης του Μιχ. Αδάμη. Οι συναυλίες θα δοθούν στο Δημοτικό Θέατρο και το ναό Αγ. Φραγκίσκου, ενώ το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην υπογεφύρια αίθουσα του Παλαιού Φρουρίου. Είσοδος ελεύθερη.