Eurokinissi |
Οπως αποκαλύφθηκε από το σωματείο των μηχανοδηγών, την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, την πρόταση έκανε η εταιρεία σε σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών, που αφορούσε την αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας (ΓΚΚ), που έως τώρα προβλέπει για λόγους ασφαλείας την ύπαρξη δύο μηχανοδηγών στην καμπίνα. Με δεδομένα δε τα χάλια στα οποία εξακολουθεί να βρίσκεται το δίκτυο, οι μηχανοδηγοί σημειώνουν ότι «πρόκειται για εγκληματική πρόταση», αφού αυτήν τη στιγμή δεν λειτουργούν πουθενά τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας (ΕΤCS).
Να σημειωθεί, επίσης, ότι ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας, που είναι στη λογική του κόστους - οφέλους και των κερδών της εταιρείας, προβλέπει την κατάργηση του 2ου μηχανοδηγού, όταν τοποθετηθούν συστήματα ασφαλείας στο δίκτυο, κάτι που ακόμα δεν έχει γίνει.
Φυσικά η εταιρεία, με την ανοχή του αστικού κράτους και την ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης και των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ που στήριξαν την πολιτική της ΕΕ, της «απελευθέρωσης», της ιδιωτικοποίησης και του κατακερματισμού του σιδηρόδρομου, αποκτά αυτό το θράσος, και πέρα από ότι επιδοτείται αδρά, τώρα ζητάει στο όνομα της απώλειας κερδών, να μειωθεί επί της ουσίας και το ήδη εξαντλημένο προσωπικό, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών.
Την κατηγορηματική αντίθεσή της στον σχεδιασμό της «Hellenic Train» να καταργήσει τον δεύτερο μηχανοδηγό εκφράζει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών σε σχετική ανακοίνωσή της που σημειώνει:
«Κυβέρνηση και εργοδοσία δεν έβγαλαν κανένα συμπέρασμα από τα ποτάμια των εργαζομένων που πλημμύρισαν όλη τη χώρα στις απεργιακές συγκεντρώσεις της 28ης Φλεβάρη και 9ης Απρίλη.
Συνεχίζουν με μεγαλύτερη ένταση τις ίδιες πολιτικές που οδήγησαν στα Τέμπη με την κάλυψη της ΕΕ, η οποία θεωρεί "γραφειοκρατία" τα μέτρα και τις προδιαγραφές ασφάλειας στον σιδηρόδρομο.
"Τρέχουν" ακόμα πιο γρήγορα την πολιτική της απελευθέρωσης, του ανταγωνισμού και του μεγαλύτερου καπιταλιστικού κέρδους.
Στο πλαίσιο αυτό, η "Hellenic Train", προκειμένου να βγάζει το ίδιο έργο με λιγότερους μηχανοδηγούς (να αυξήσει δηλαδή το κέρδος της), αδιαφορώντας για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, απαιτεί την κατάργηση του 2ου μηχανοδηγού από τον θάλαμο μηχανοδήγησης».
Η ΔΕΣΚ-Σ απαιτεί: Προσλήψεις μηχανοδηγών τώρα, πιστοποίηση όλων των εκπαιδευμένων μηχανοδηγών, να προχωρήσουν άμεσα η επισκευή και συντήρηση του δικτύου καθώς και η εγκατάσταση συστημάτων ασφάλειας και όχι από το 2027, όπως εξήγγειλε η κυβέρνηση, καμία εντατικοποίηση της εργασίας που οδηγεί σε αύξηση της επικινδυνότητας και σε ένταση της εκμετάλλευσης. Κανένα κομμένο ρεπό και καμία κομμένη ημέρα άδειας!».
Οπως λένε οι συνδικαλιστές, η εκπαίδευση του μηχανοδηγού κοστίζει πάνω από 30 χιλιάδες ευρώ, ενώ λόγω της ένταξής τους στα ΒΑΕ η εταιρεία θεωρεί ότι είναι υψηλή η μισθοδοσία τους και δεν διστάζει να θυσιάσει την ασφάλεια στον βωμό του κέρδους της, προδιαγράφοντας νέα «Τέμπη».
Εκδήλωση στις 28 Απρίλη με ομιλητή τον Δ. Κουτσούμπα
Στην εκδήλωση θα τιμηθούν οι Οργανώσεις που ξεχώρισε η προσπάθειά τους να δυναμώσει το Κόμμα, με νέες δυνάμεις από την εργατική τάξη, τις γυναίκες, τη νεολαία, το 2024 στην άμιλλα οικοδόμησης και στρατολογίας προς τιμήν των 100 χρόνων από τον θάνατο του Λένιν, καθώς και στην αντίστοιχη άμιλλα που είχε προκηρύξει η ΚΕ για το α' εξάμηνο του 2022, προς τιμήν της συμπλήρωσης 70 χρόνων από την εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη και των συντρόφων του.
Θα ακολουθήσει μουσικό - αφηγηματικό αφιέρωμα με τίτλο «Ανοίξαμε την αλυσίδα κι έγινες ένας από εμάς».