ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Νοέμβρη 2004
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Χαρισματικός, σεμνός, μελαγχολικός

Το πρότυπο του Μίμη Χρυσομάλλη στην κωμωδία ήταν ο Σταν Λόρελ (Λιγνός)
Το πρότυπο του Μίμη Χρυσομάλλη στην κωμωδία ήταν ο Σταν Λόρελ (Λιγνός)
Βουβός ο πόνος, μεγάλη η θλίψη για την απώλεια του ηθοποιού Μίμη Χρυσομάλλη, που κηδεύτηκε χθες από το Α` Νεκροταφείο, συνοδευόμενος από πλήθος ομοτέχνων του και άλλους καλλιτέχνες του θεάτρου και κινηματογράφου. Τον δημοφιλή ηθοποιό, που έπαιζε στο θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου», στην κωμωδία «Παράξενο ζευγάρι», μετά τη νεκρώσιμη ακολουθία στο ναό του Α` Νεκροταφείου, αποχαιρέτησε με «πνιγμένη» από τα δάκρυα φωνή ο συμπρωταγωνιστής και φίλος του Γιώργος Μιχαλακόπουλος, με ελάχιστα λόγια, αλλά από καρδιάς βγαλμένα, λόγια συναδελφικής αγάπης και εκτίμησης για το ανθρώπινο ήθος και το ταλέντο του Μ. Χρυσομάλλη.

Ο Μ. Χρυσομάλλης την Παρασκευή το απόγευμα είχε συνάντηση με τον συνάδελφό του Πέτρο Φιλιππίδη, στο θέατρο «Μουσούρη». Εκεί ένιωσε αδιαθεσία και ισχυρούς πόνους στο στήθος. Ειδοποιήθηκε γιατρός και παρά τη βοήθειά του η κατάσταση του ηθοποιού χειροτέρευσε. Μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Γενικό Κρατικό, όπου παρά τις προσπάθειες των γιατρών υπέκυψε από ανακοπή καρδιάς.

O Μίμης Χρυσομάλλης γεννήθηκε το 1938 στην Αθήνα. Ξεκίνησε ως παιδί - θαύμα στο τραγούδι, σημειώνοντας ιδιαίτερη επιτυχία στα τραγούδια του Αττίκ. Στα 13 του χρόνια, δούλευε επαγγελματικά στο χώρο του τραγουδιού μαζί με τον Γιώργο Οικονομίδη, στο «Αλσος». Υπηρέτησε με συνέπεια και ήθος την τέχνη του, για περισσότερα από 40 χρόνια. To ταλέντο και η σεμνότητά του τον καθιέρωσαν ως έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους Ελληνες ηθοποιούς του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Το 1961 αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Καρόλου Κουν. Ηταν συμμαθητής των Γιώργου Μιχαλακόπουλου, Θύμιου Καρακατσάνη, Μίμη Κουγιουμτζή, Γιάννη Φέρτη, της Μάγιας Λυμπεροπούλου και άλλων. Η πρώτη του θεατρική εμφάνιση ήταν με το θίασο της Ελσας Βεργή, το 1963, στο έργο του Ζ. Ανούιγ «Το μπαλκόνι».

Από τότε συνεργάστηκε, χωρίς διακοπή, τόσο με το Εθνικό Θέατρο (1988 -1990: «Ο επιθεωρητής», «Δωδέκατη νύχτα», «Ολα στον κήπο», «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης) και το ΚΘΒΕ («Η στρίγκλα που έγινε αρνάκι» 1965), αλλά και με ΔΗΠΕΘΕ και με άλλους θιάσους του ελεύθερου θεάτρου (Αλέκο Αλεξανδράκη: «Εγκλημα και τιμωρία», «Ο δειλός κι ο τολμηρός», «Φοιτητές» - Τζένη Καρέζη: «Η κυρία δε με μέλει» - Μινωτή - Παξινού: «Μάνα κουράγιο», «Ο έμπορος της Βενετίας») κ.ά. Συνεργάστηκε με το «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» του Μάνου Κατράκη το 1979, στο «Ντα».

Υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος του περίφημου «Ελεύθερου Θεάτρου», που μετεξελίχθηκε σε «Θεατρική Σκηνή», από το 1973 μέχρι το 1988. Σημαντικές παραστάσεις: «Κι εσύ χτενίζεσαι», «Σιγά τον πολυέλαιο», «Της Ελλάδας το κάγκελο», «Το τραμ το τελευταίο», «Μέσα οι Αμερικάνοι», κ.ά.

Επαιξε στις ταινίες: «Βαρύ Πεπόνι» (Α` Βραβείο Ερμηνείας στο αντι-Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το '77), «Αρπα Κόλλα», «Βαριετέ», «Ενας κι ένας» (2000) και «Το κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο» (2001) και «Safe Sex» (2003).

Στην τηλεόραση, με το απαράμιλλο ταλέντο του, ερμήνευσε βασικούς ρόλους στις σειρές «Αττίκ», «Αξιότιμοι κύριοι», «Επιφάνεια», «Λίστα γάμου» κ.ά.

«Ξανά μαζί»

Με την κωμωδία του Νιλ Σάιμον «Ξανά μαζί», ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη στις 19 Νοέμβρη και ύστερα σε μια μεγάλη περιοδεία σε Δημοτικά Θέατρα σε όλη την Ελλάδα, ταξιδεύει ο Γιώργος Παρτσαλάκης. Η σκηνοθεσία είναι του Θανάση Θεολόγη, η μετάφραση της Ζάννας Αρμάου και τα σκηνικά - κοστούμια του Μιχάλη Σδούγκου. Για το τραγούδι της παράστασης, τους στίχους έγραψε ο Γιάννης Ξανθούλης και τη μουσική ο Σταμάτης Κραουνάκης. Παίζουν επίσης: Μαριάννα Τουμασάτου, Βασίλης Χαλακατεβάκης, Μάγδα Πένσου και Λήδα Βεΐκου.

Δύο βετεράνοι κωμικοί, θρυλικές μορφές στο παρελθόν, καλούνται να αναβιώσουν την παλιά τους δόξα. Γνωστοί στο ευρύ κοινό, συνυπήρξαν στη σκηνή για πολλά χρόνια, γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία. Τη μέρα που ο ένας αναγκάζεται να εγκαταλείψει το θέατρο για μια πιο «ανθρώπινη δουλιά», ο άλλος παύει να υπάρχει. Μένει ξεκρέμαστος απ' τη στιγμή που το ντουέτο πια δεν υφίσταται, η επιτυχία εξατμίζεται, η φιλία ατονεί. Το αχτύπητο δίδυμο χωρίζει και για ένδεκα ολόκληρα χρόνια δεν ανταλλάσσουν ούτε λέξη. Ο ένας με πολλά προβλήματα υγείας, πικραμένος και χωρίς δουλιά, μένει σε δωμάτιο φτηνού ξενοδοχείου στη Νέα Υόρκη, ενώ ο άλλος ζει σε άλλη πολιτεία, με μια συμβατική εργασία.

«Μαύρα κοράκια... »

Την ίδια στιγμή που οι αμερικανικές επιχειρήσεις λυμαίνονται το πετρέλαιο της πρώην ΕΣΣΔ, την ίδια ώρα που η Αμερική ξεδιπλώνει τα μελανά σχέδιά της για τη δημιουργία προτεκτοράτων στην περιοχή του Καυκάσου και όχι μόνο, το Ελληνο- Αμερικανικό Επιμελητήριο κάνει επίδειξη «ευαισθησίας». Ανακοινώνοντας την πρωτοβουλία του για διοργάνωση συναυλίας, τα έσοδα της οποίας, όπως αναφέρεται, θα διατεθούν μέσω της «Γιούνισεφ» στις οικογένειες των θυμάτων του Μπεσλάν. Η μουσική εκδήλωση, μάλιστα, με τίτλο «Λευκά Περιστέρια», πραγματοποιείται με τις ευλογίες της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και της ρωσικής πρεσβείας.

Οι μνήμες της θηριωδίας στο Μπεσλάν είναι ακόμα νωπές. Μαζί και ο πόνος για τα εκατοντάδες αθώα θύματα, που έγιναν βορά στα αρπαχτικά, τα οποία ανδρώθηκαν μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ. Στο βωμό των συμφερόντων για τον έλεγχο αυτών των περιοχών και την εκμετάλλευσή τους, θυσιάστηκαν τα «λευκά περιστέρια», τα παιδιά του Μπεσλάν. Η θυσία τους μας φέρνει στο νου το τραγούδι «μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά...».

«Μνήμη» στα Χανιά

Μετά από ένα πρώτο κύκλο 42 παραστάσεων του έργου «Πριν την αποχώρηση» του Τόμας Μπέρνχαρντ που πραγματοποιήθηκαν την άνοιξη, η Εταιρεία Θεάτρου «Μνήμη» παρουσιάζει ένα δεύτερο κύκλο 8 τελευταίων παραστάσεων, μέχρι και την Κυριακή 21 Νοεμβρίου, στο θέατρο «ΚΥΔΩΝΙΑ» (Υψηλαντών 12) στα Χανιά. Το έργο παρουσιάζεται σε μετάφραση Βασίλη Πουλαντζά, σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη, σκηνικά - κοστούμια Ολγας Βερυκάκη. Παίζουν: Δέσποινα Πολλαναγνωστάκη, Κατερίνα Δολιανίτη και Παναγιώτης Χρυσανθόπουλος.

Στο τέλος Γενάρη 2005, η «Μνήμη» θα παρουσιάσει στο θέατρο «ΚΥΔΩΝΙΑ» την κωμωδία του γερμανού δραματουργού Καρλ Στέρνχαϊμ «Το Βρακί», σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα, σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη, σκηνικά Γιάννη Ζακυνθινάκη και κοστούμια Λευτέρη Χουδαλάκη. Παίζουν: Δέσποινα Πολλαναγνωστάκη, Μαριάννα Καλλιά, Παναγιώτης Χρυσανθόπουλος, Γιώργος Μπιράκης και Μιχάλης Βιρβιδάκης.

Το μουσικό σύνολο «Η Πίκρα της Αγάπης» εμφανίζεται σήμερα, στην «Αλλη Οχθη» (Αρτέμωνος 9, Ν. Κόσμος, τηλ. 210.9270.628). Παρουσιάζει τραγούδια που κατέγραψε από την Πελοπόννησο, τη Θράκη ως την Κύπρο και που εστιάζουν στους δύσκολους, συχνά ανεκπλήρωτους έρωτες. Μαρώ Καβαλιέρου (τραγούδι), Daniel Koglin καβάλ, νέι, Σπύρος Γεωργιάδης ούτι, τραγούδι, Κώστας Γεωργούλης βιολί, Αλέκος Σταματόπουλος κρουστά.

Το παραμύθι«Ο Τζακ και η φασολιά» παρουσιάζει η παιδική σκηνή του «Ανοιχτού Θεάτρου», σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαηλίδη, διασκευή - χορογραφία Δόνης Μιχαηλίδου, σκηνικά - κοστούμια Διονυσίας Τσέκου, μουσική Αντώνη Μιχαηλίδη. Παίζουν: Αλεξάνδρα Διαμαντοπούλου, Σωτήρης Αντωνίου, Θοδωρής Αντωνιάδης, Δανάη Σδούγκου, Ιωάννα Κανελλοπούλου, Ολυμπία Σκορδίλη. Ο μικρούλης, φτωχούλης Τζακ, ταξιδεύει προς έναν άγνωστο κόσμο, σκαρφαλώνοντας σε μια τεράστια φασολιά. Φτάνει σ' ένα γιγάντιο κόσμο, όπου προσπαθεί να νικήσει ένα σκληρό γίγαντα, με την εξυπνάδα και το θάρρος του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ