Ο Απόστολος Καλδάρας, ένας μεγάλος λαϊκός συνθέτης, με τεράστιο έργο και απήχηση σε όλο τον κόσμο, ήταν ένας άνθρωπος γλυκός, γενναιόδωρος που στήριξε με κάθε τρόπο τους συνεργάτες του στιχουργούς, από την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου ως τον Πυθαγόρα, αλλά και όλους τους μεγάλους ερμηνευτές που συνεργάστηκαν μαζί του.
Ο Γιώργος Νταλάρας, έφηβος σχεδόν, είχε την τύχη να ερμηνεύσει τα μεγάλα κλασικά λαϊκά τραγούδια που του εμπιστεύτηκε στο ξεκίνημα της καριέρας του και βέβαια τα κορυφαία έργα «Μικρά Ασία» σε στίχους Πυθαγόρα και «Βυζαντινός Εσπερινός» σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου, τα οποία θα ακουστούν στο πρώτο μέρος της συναυλίας, με τη συμμετοχή της Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας Βόλου.
Στη συναυλία, ο Γιώργος Νταλάρας θα συναντήσει για ακόμα μια φορά την Ελένη Τσαλιγοπούλου, από την οποία αναμένεται σύντομα να κυκλοφορήσει μια ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά αφιερωμένη στον Απόστολο Καλδάρα, καθώς και τους Ασπασία Στρατηγού και Κώστα Τριανταφυλλίδη που με την αγάπη και το ταλέντο τους θα ζωντανέψουν τα μεγάλα λαϊκά τραγούδια του.
Τους συνοδεύουν επί σκηνής οι σολίστες της Εστουδιαντίνας: Κώστας Γεδίκης (μπουζούκι), Κυριάκος Γκουβέντας (βιολί), Αποστόλης Βαλαρούτσος (κιθάρα), Κώστας Κωνσταντίνου (κοντραμπάσο), Βαγγέλης Καρίπης (κρουστά), Κώστας Μερετάκης (κρουστά), Ανδρέας Κατσιγιάννης (σαντούρι), Αρης Ζέρβας (τσέλο).
Μαζί τους οι: Γιώργος Παπαχριστούδης (πιάνο), Μάνος Γρυσμπολάκης (ακορντεόν), Αποστόλης Βαγγελάκης (πνευστά), Ηλίας Μαντικός (κανονάκι), Γιώργος Μάτσικας (μπουζούκι).
Για πέντε ακόμα παραστάσεις στο Θέατρο «Αλφα»
Την πρεμιέρα της παράστασης παρακολούθησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
Το έργο βασίζεται στο διήγημα «Αίμα στην πόλη μαζί με φως» της Βίλιας Χατζοπούλου και διαδραματίζεται το 1929, κατά τη μεγάλη απεργία στο εργοστάσιο Φωταερίου. Η Αθήνα βυθίζεται στο σκοτάδι απ' άκρη σ' άκρη. Δύο άντρες θα αναμετρηθούν με την προδοσία. Ενας τρίτος άντρας θα τους ακολουθήσει, θέτοντας το δίκαιο ως μοναδική αλήθεια. Η απεργία, ωστόσο, τους εξοντώνει, έχουν ήδη δώσει σ' αυτόν τον αγώνα περισσότερα απ' όσα αντέχουν.
Στην παράσταση, μαζί με τη μεγάλη ιστορία, διαδραματίζονται και οι μικρές ιστορίες των ηρώων του έργου. Το χτύπημα της μεγάλης ιστορίας τούς βρίσκει απροετοίμαστους, όμως τους αναγκάζει να πάρουν θέση.
Συντελεστές παράστασης:
Κείμενο - σκηνοθεσία: Βίλια Χατζοπούλου
Ηθοποιοί: Ηλίας Βαλάσης, Κατερίνα Γεωργιάδου, Δώρα Γιαννακοπούλου, Μαρία Καλαμποκιά, Αγγελική Μπούρα, Ασημένη Τούντα, Αντρέας Τσιλιβαράκος
Σκηνικά - κοστούμια: Χαρά Κονταξάκη
Φωτισμοί: Χριστόφορος Κώνστας- Βίλια Χατζοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ευγενία Σταμούλη
Θέατρο «Αλφα», Πατησίων 37
Τηλέφωνο ταμείου: 2105201828
Προπώληση: www.ticketmaster.gr
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Στο τρίπτυχο χορού «3 Rooms», το Μπαλέτο της ΕΛΣ θα παρουσιάσει τη νέα χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου «To ισοκράτημα ενός παιδιού», σε μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη, τη χορογραφία του κορυφαίου Τσέχου χορογράφου Γίρζι Κύλιαν «Petite mort» και τη διάσημη χορογραφία «Minus 16» του Οχάντ Ναχαρίν.
Ο διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Κωνσταντίνος Ρήγος, παρουσιάζει μια νέα χορογραφία πάνω στο έργο του Γιώργου Κουμεντάκη «Το ισοκράτημα ενός παιδιού». Το έργο έχει ως αφετηρία τη βυζαντινή μουσική και πραγματεύεται την ανακάλυψη του κόσμου της φύσης και της παράδοσης. «"Το ισοκράτημα ενός παιδιού" είναι έργο για ένα μεικτό σύνολο των χορευτών του Μπαλέτου της ΕΛΣ και σπουδαστών χορού. Η εμπειρία και η γνώση απέναντι στην τραχύτητα και την ευαισθησία δημιουργούν ένα κινησιολογικό ρίσκο», σημειώνει ο Κ. Ρήγος.
Συμμετέχουν η Ορχήστρα της ΕΛΣ και σπουδαστές της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού ΕΛΣ και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός.
Ο Γίρζι Κύλιαν πρωτοπαρουσίασε τη χορογραφία «Petite mort» στο Σάλτσμπουργκ για τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Μότσαρτ. Για το έργο αυτό χορογράφησε τα αργά μέρη από τα δημοφιλή κοντσέρτα για πιάνο αρ. 21 και 23 του Μότσαρτ.
Με μουσικές από τον Ντιν Μάρτιν έως το μάμπο, την τέκνο και την παραδοσιακή ισραηλινή μουσική, ο Ναχαρίν δημιούργησε το «Minus 16».
«Για να αφήσουμε τις γενικότητες και να πω κάτι το συγκεκριμένο για τη δουλειά μου, θα πρέπει να εξηγήσω ότι: Δύο είναι οι βασικές αναζητήσεις μου, παρ' όλες τις χίλιες διαφορές που παρουσιάζουν τα έργα μου μεταξύ τους. Η μια αναζήτηση είναι ούτως ειπείν νεοκλασική και προσπαθεί να αφομοιώσει το αρχαίο κλασικό ιδεώδες, όπως το εξέφρασε για όλον τον κόσμο στα νεότερα χρόνια η Αναγέννηση και το Μπαρόκ. Η άλλη μου τάση είναι να εκφράσω όλες τις αντιρρήσεις μου για το ίδιο το ιδανικό μου, βοηθημένος από μεγάλους αντιρρησίες της εποχής μας, αλλά και από πρότυπα παλιά ελληνικά, που είναι συχνά μαρτυρίες και στηρίγματα των αντιρρήσεων» (Τσαρούχης, «Αγαθόν το εξομολογείσθαι», σελ. 257).
Στο δώμα του Ιδρύματος παρουσιάζονται θεατρικές μακέτες από παραστάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί και μια σειρά από ιδανικές παραστάσεις που θα ήθελε ο Τσαρούχης να κάνει και αποκαλύπτουν τις επαναστατικές ιδέες που είχε για το θέατρο.
Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή 09.00 - 14.00, Σάββατο και Κυριακή 10.00 - 15.00.
Οι ταινίες θα προβληθούν και οι δύο μαζί σε ενιαίο πρόγραμμα με ένα εισιτήριο των 5 ευρώ. Ωρες προβολών σήμερα στις 17.00 το πρώτο μέρος και στις 18.30 το δεύτερο και αύριο στις 16.00 το πρώτο μέρος και στις 17.30 το δεύτερο.
Επιβεβαιώνοντας - πέραν όλων των άλλων ζητημάτων που άπτονται της αισθητικής - τον ρόλο της Eurovision ως ενός «θεσμού» που προωθεί τις ευρωατλαντικές ...«αξίες», στον 66ο διαγωνισμό κέρδισε το τραγούδι της Ουκρανίας, κάτι αναμενόμενο και προεξοφλημένο σε μεγάλο βαθμό εδώ και μέρες.
Το ουκρανικό συγκρότημα Kalush Orchestra, με το τραγούδι «Stefania», έναν συνδυασμό hip hop και παραδοσιακής μουσικής, κατέκτησε την πρώτη θέση με 631 βαθμούς. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Βρετανία. Η Ελλάδα κατέλαβε την όγδοη θέση. Σημειωτέον, η Ρωσία έχει αποβληθεί από τον «θεσμό».
Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Β. Ζελένσκι, χαιρέτισε τη νίκη της χώρας του και τη συνέδεσε με τον πόλεμο, λέγοντας ότι «το θάρρος μας εντυπωσιάζει τον κόσμο, η μουσική μας κατακτά την Ευρώπη».
Καθόλου τυχαία, ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του NATO, Μ. Τζεοάνα, έσπευσε να δηλώσει ότι η νίκη της Ουκρανίας στη Eurovision δείχνει «την τεράστια υποστήριξη από τον κόσμο» στη χώρα αυτή, στην οποία επιτέθηκε η Ρωσία.