Στο ίδιο άρθρο εμφανιζόταν ο διευθυντής του Μουσείου Βαγδάτης, Ντόνι Τζορτζ, να «τα μασάει» και να λέει ότι «χάθηκε ένα μικρό μόνο μέρος της συλλογής (για την ακρίβεια, 33 αντικείμενα άνευ αξίας)» και να επιρρίπτει το «θόρυβο στις υπερβολές των μέσων ενημέρωσης».
Από τότε ο «Ρ» εφιστούσε την προσοχή στο γεγονός ότι η λεηλασία της ιρακινής πολιτιστικής κληρονομιάς, λόγω του ιμπεριαλιστικού πολέμου, θα «συνοδευόταν» από τέτοια «τεχνάσματα». Μόλις χτες, τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία ...ανέβασαν ξανά τον αριθμό των λεηλατημένων και μη ανευρεθέντων θησαυρών του Μουσείου Βαγδάτης, σε 15.000, περίπου, αντικείμενα. Ποιος να θυμάται ένα χρόνο μετά τις «πονηριές» του «Γκάρντιαν»...
«Γνωρίζουμε, είμαστε σίγουροι, πως αρχαιολογικά ευρήματα από το Ιράκ περνούν από την Τουρκία και το Ιράν, αλλά δεν έχουμε καμιά ενημέρωση από τις χώρες αυτές», τόνισε χτες ο Ντόνι Τζορτζ, στο περιθώριο διήμερης διάσκεψης υπευθύνων των τελωνείων και των υπηρεσιών ασφάλειας πολλών γειτονικών του Ιράκ χωρών, αλλά και των ΗΠΑ, ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών και αξιωματούχων της Ιντερπόλ, που πραγματοποιείται στο Αμμάν της Ιορδανίας. Ο Ντ. Τζορτζ είπε πως η Ιορδανία, η Συρία, το Κουβέιτ και η Σαουδική Αραβία συνεργάζονται με το Ιράκ στον τομέα αυτό και έχουν κατασχέσει από τους λαθρεμπόρους περισσότερα από 1.500 αντικείμενα. Ομως, επισήμανε, περισσότερα από 15.000 σημαντικά κομμάτια διαφόρων περιόδων έχουν εξαφανιστεί. Ανάμεσά τους ένα άγαλμα Σουμέριου βασιλιά από χαλαζία, που χρονολογείται από το 2400 π.Χ., και το άγαλμα (720 π.Χ) από ελεφαντόδοντο και πολύτιμες πέτρες ενός Νούβιου, στον οποίο επιτίθεται ένα λιοντάρι.
Ο Καρλ Χάινς Κιντ, ανώτατος αξιωματούχος της Ιντερπόλ, υπογράμμισε πως στο Ιράκ υπάρχουν 100.000 αρχαιολογικοί χώροι, από τους οποίους φυλάσσονται μόνον οι 10.000. Για να καταλήξει ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η συνεχιζόμενη λεηλασία των ιρακινών αρχαιολογικών χώρων, χωρίς να τιμωρούνται οι δράστες και η καταστροφή της ιστορίας ενός ολόκληρου πολιτισμού». Η δήλωση αυτή αφήνει να εννοηθεί πως οι αρχαιότητες που έπεσαν θύματα αρχαιοκαπηλίας είναι υπερπολλαπλάσιες από τον αριθμό που ανακοινώθηκε επισήμως για το Μουσείο Βαγδάτης, κάτι για το οποίο είχε προειδοποιήσει η διεθνής επιστημονική κοινότητα πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά τη «λήξη» του πολέμου.
Τα τραγούδια ερμήνευσε ο Αντώνης Ρέμος, αλλά και οι ηθοποιοί Πέτρος Φιλιππίδης, Γιάννης Σαμσιάρης και Νατάσα Μανίσαλη, που κλήθηκαν επίσης να σχολιάσουν έμμετρα (σε κείμενα της Κακιάς Ιγερινού) αυτό το οδοιπορικό. Εκείνο, που δέσποσε στις συναυλίες, εκτός από τα τραγούδια, ήταν το βίντεο που προβλήθηκε σε μια τεράστια οθόνη, με σκηνές από τις ταινίες, φωτογραφικό υλικό των παραστάσεων, καθώς και σκίτσα του αξέχαστου Μποστ. Ενα βίντεο, που έκανε το κοινό να ξεσπάσει πολλές φορές σε χειροκροτήματα, σμιλεμένο από μεγάλες στιγμές του λαϊκού μας κινήματος. Με ντοκουμέντα από διαδηλώσεις και με μορφές του αγώνα (Βελουχιώτης, Μπελογιάννης κ.ά.), με εικόνες από την κατοχή, τον εμφύλιο, τα Δεκεμβριανά και τη χούντα, μέχρι την αιματοβαμμένη Λατινική Αμερική και την Κούβα, που επιμένει ν' αντιστέκεται...
Οι ευρωεκλογές είναι κοντά. Αρα είναι κοντά και η ώρα που θα ασκήσουμε το εκλογικό μας δικαίωμα.
Είναι, όμως, δύσκολο να μπορέσει να ψηφίσει κάποιος που δεν έχει αξιόπιστη, πλήρη και αντικειμενική ενημέρωση. Και η αλήθεια είναι ότι όχι μόνο δε μας ενημερώνουν σωστά, αλλά μας παραπληροφορούν, με τρόπο που μας πείθουν για το παράλογο. Δυστυχώς, η τηλεόραση και ο Τύπος είναι όργανα ενός συστήματος που θέλει πολίτες αμέτοχους και παραδομένους σε απολιτική στάση ζωής.
Η ιστορία έχει αποδείξει ότι δεν είναι έτσι. Οποτε οι λαοί αποφάσισαν να αντισταθούν, τα κατάφεραν. Αρκεί να ήταν καθαρό ποιος ήταν ο αντίπαλος.
Ε, όχι. Μας λένε ψέματα.
Πιστεύουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι μια μεγάλη παγίδα. Τόσο μεγάλη παγίδα, ώστε πρέπει να κινητοποιηθούμε όλοι, να προστατευτούμε, να πάρουμε θέση. Κατ' αρχήν, η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν είναι μονόδρομος. Ενα κράτος μπορεί όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να αναπτυχθεί εκτός ΕΕ. Υπάρχουν παραδείγματα. Οπως η Ισλανδία.
Η ΕΕ έδειξε από την πρώτη στιγμή πως καθοδηγείται από την Αμερική. Στον πόλεμο κατά του Ιράκ, φάνηκε όλη η ανοιχτή συμμαχία του παράλογου από τους δυνατούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και η αδυναμία διαφοροποίησης κάποιων μικρότερων κρατών - μελών, λόγω δεσμεύσεων. Πέρα από το ότι μας εξαναγκάζουν να γίνουμε εργαλεία παραγωγής πλούτου για τους ανθρώπους που θέλουν να ορίζουν τον πλανήτη, μας κάνουν και φονιάδες. Και όλα αυτά υποτίθεται για το καλό μας.
Ε, λοιπόν, μπορούμε να αντισταθούμε. Μπορούμε να αντιδράσουμε. Και οφείλουμε να το κάνουμε.
Ελάτε μαζί μας, να ψηφίσουμε τους υποψήφιους ευρωβουλευτές του ΚΚΕ. Να τους δώσουμε τη δύναμη να υψώσουν τη δική μας φωνή. Να υπάρχουν στην Ευρωβουλή κάποιοι που θα υπερασπίζονται τα δικά μας συμφέροντα. Που θα αντιδρούν στην κατάχρηση εξουσίας, και που επιτέλους θα μπορούν να αμφισβητούν και την όποια εξουσία.
Ας τους τη δώσουμε αυτή τη δύναμη.
Είναι η πιο οργανωμένη κίνηση αντίδρασης που μπορούμε να κάνουμε.
Ελάτε να στηρίξουμε όλοι μαζί στις ευρωεκλογές το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.
Η γκαλερί «Ζεύξη» της Θεσσαλονίκης θα εγκαινιάσει αύριο, στις 8.30 μ.μ., έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Πρώιου. Η έκθεση, με τίτλο «Πόλεμος στις ειδήσεις, διάλειμμα για διαφημίσεις», θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Ιουνίου.
Από τη Θεσσαλονίκη ξεκινά η καλοκαιρινή περιοδεία του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Ο αξιόλογος τραγουδοποιός αρχίζει τις εμφανίσεις του από το «Θέατρο Δάσους», όπου θα δώσει σήμερα συναυλία. Μαζί του ο Γιάννης Αγγελάκας και η Μάρθα Φριτζήλα. Το τρίωρο πρόγραμμα περιλαμβάνει δημιουργίες του Θ. Παπακωνσταντίνου από όλους τους δίσκους του, συνδέοντας το ροκ με την παράδοση, τους free jazz αυτοσχεδιασμούς με τη λαϊκή μπαλάντα, τη Δύση με την Ανατολή. Τη μουσική παρέα αποτελούν οι: Θ. Παπακωνσταντίνου, Γ. Αγγελάκας, Μ. Φριτζήλα, Μπ. Παπαδόπουλος, Γ. Μπαντούκ - Αποστολάκης, Φλ. Φλωρίδης, Αλ. Αποστολάκης, Δ. Μπασλάμ, Δ. Μυστακίδης, Φ. Σιώτας, Π. Στόκος.