ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Οχτώβρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΛΛΗΝΗ - ΓΕΡΑΚΑΣ
«Μάθε παιδί μου γράμματα» ... σε κοντέινερ

...και μεσοτοιχία τα κοντέινερ του εργοταξίου της «Ακτωρ». Σε τι διαφέρουν;
...και μεσοτοιχία τα κοντέινερ του εργοταξίου της «Ακτωρ». Σε τι διαφέρουν;
Δημοτικά Σχολεία προκάτ, Γυμνάσιο - εργοτάξιο, με κοντέινερ για αίθουσες διδασκαλίας και άσφαλτο για χώρο αθλοπαιδιών. Αυτή είναι μία από τις εικόνες της Παιδείας εν έτει 2005 σε δύο περιοχές της Ανατολικής Αττικής στο Γέρακα και τη Παλλήνη. Μια περιοχή των Μεσογείων με τρομερή αύξηση πληθυσμού τα τελευταία χρόνια - και κυρίως των εργατικών στρωμάτων - λόγω μεταφοράς πολλών κατοίκων στην αναζήτηση στέγης και για να έρθουν πιο κοντά στους χώρους εργασίας τους, καθώς δεκάδες επιχειρήσεις λόγω Αττικής οδού και αεροδρομίου μεταφέρθηκαν εκεί.

Ο πληθυσμός στην Ανατολική Αττική τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με την απογραφή του 2001 αυξήθηκε κατά 36,34% σε 403.918 κατοίκους από 296.263. Κάτι που φυσικά έφερε και την αύξηση των μαθητών, με τη διαφορά ότι δε συνοδεύτηκε από την ανάλογη υποδομή και τα κτιριακά προβλήματα στα σχολεία λύνονται με κοντέινερ και προκάτ ή απλά με στοίβαγμα των μαθητών. Την ίδια ώρα βέβαια στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων δεκάδες μεγάλα ιδιωτικά σχολεία (όπως «Κωστέας Γείτονας» - «Ζηρίδειο», «Εράσμιος», «Πλάτωνας» κ.ά.) ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο και ανθούν μετακομίζοντας εκεί για να καλύψουν το κενό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Την ώρα λοιπόν που η κυβέρνηση πουλάει διάφορα περί «φινλανδικού μοντέλου» και η ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων προχωράει βήμα - βήμα, η εικόνα των Δημοτικών του Γέρακα και των Γυμνασίων της Παλλήνης δείχνει την πραγματικότητα. Οτι τα παιδιά της εργατικής τάξης στερούνται ακόμα και το αυτονόητο: Τουλάχιστον ανθρώπινα σχολικά κτίρια.

Γυμνάσιο - εργοτάξιο

Το σχολείο στα κοντέινερ...
Το σχολείο στα κοντέινερ...
Το 3ο Γυμνάσιο είναι κυριολεκτικά ένα περιφραγμένο οικόπεδο με 8 κοντέινερ δίπλα σε εργοτάξιο της μεγαλοκατασκευαστικής επιχείρησης «ΑΚΤΩΡ». Μάλιστα για να ξεχωρίζει από το εργοτάξιο - έτσι το ξεχώρισε και ο φακός του «Ρ» - κρέμασαν μια κόλλα χαρτί στην πόρτα με τα σύρματα που γράφει «3ο Γυμνάσιο Παλλήνης». Το πρόβλημα βέβαια δεν εμφανίστηκε ξαφνικά και δεν έστησαν άρον - άρον το Γυμνάσιο - εργοτάξιο. Στην Παλλήνη η αύξηση του πληθυσμού έφτασε το 52,91%, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, με αποτέλεσμα και την ανάλογη αύξηση των μαθητών και έτσι τα δύο Γυμνάσια της περιοχής να μην αρκούν. Την περασμένη σχολική χρονιά στο 2ο Γυμνάσιο έφτασε να στοιβάζονται 360 μαθητές και φυσικά να γίνεται το αδιαχώρητο.

Το πρόβλημα μάλιστα είχε φέρει στη Βουλή και το ΚΚΕ με Ερώτηση που είχε καταθέσει στην υπουργό Παιδείας στις 17 Ιούνη 2005. Σχεδόν ένα μήνα μετά, στις 19 Ιούλη, στην απάντησή του ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Καλός απλά αναγνώριζε το πρόβλημα. Συμπλήρωνε όμως ότι έχει αγοραστεί οικόπεδο. Σήμερα όμως, όπως καταγγέλλουν γονείς και καθηγητές, δεν ξέρουν αν έχει βρεθεί τελικά οικόπεδο και το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές για φέτος και τουλάχιστον και για την επόμενη σχολική χρονιά θα κάνουν «εργοταξιακά μαθήματα».

Προκάτ και κοντέινερ

Στην ακριβώς διπλανή περιοχή του Γέρακα το πρόβλημα της μεγάλης αύξησης πληθυσμού κατά 63,55% και ταυτόχρονα των μαθητών λύθηκε σε δύο Δημοτικά το 1ο και το 3ο προσθέτοντας στις προκάτ κατασκευές και κοντέινερ. Από την αντιαισθητική εικόνα και μόνο και στα δύο Δημοτικά, καταλαβαίνει κανείς το χώρο όπου τα παιδιά προσπαθούν να αγαπήσουν τη μάθηση. Φυσικά, δε μιλάμε για βοηθητικούς χώρους, βιβλιοθήκες, εργαστήρια κ.ά. Αυτά περιττεύουν, αρκεί που υπάρχουν κοντέινερ για να κάνουν μάθημα τα παιδιά. Είναι χαρακτηριστικό να αναφέρουμε ότι στο Γέρακα λειτουργούν αυτή τη στιγμή 4 Δημοτικά και ένα πέμπτο-φάντασμα. Το 5ο Δημοτικό έχει συσταθεί στα χαρτιά, αλλά κυρίως οι μαθητές της περιοχής Γαργητού για το οποίο προορίζεται ακόμα περιμένουν να το δουν...

Οι δύο αυτές περιοχές της Ανατολικής Αττικής είναι ίσως οι πιο χαρακτηριστικές, αλλά δεν είναι και μοναδικές και το σίγουρο είναι ότι θα αυξηθούν όσο θα αυξάνεται ο πληθυσμός χωρίς την ανάλογη υποδομή. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σε μια άλλη περιοχή αυτή της Λούτσας στο ένα και μοναδικό Γυμνάσιο στοιβάζονται αυτή τη στιγμή περίπου 600 μαθητές!!!


ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Μαθήματα «επιχειρηματικότητας»

Τη δική της συμβολή στην εισαγωγή της επιχειρηματικότητας ως μάθημα στα σχολεία, καταγράφει η διοίκηση του Δήμου της Αθήνας παρεμβαίνοντας στη διαδικασία της εκπαίδευσης και μάλιστα με πρότυπο την ανταγωνιστικότητα, συμπλέοντας με τις κυβερνητικές επιλογές.

Συγκεκριμένα, στο προχτεσινό δημοτικό συμβούλιο, αποφάσισε την έναρξη «Πιλοτικού προγράμματος επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές λυκείου και σε νέους που ξεκινούν την επαγγελματική σταδιοδρομία» καθώς και «Πιλοτικού προγράμματος συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας υποψηφίων νέων επιχειρηματιών που διαμένουν στο 5ο, 6ο και 7ο δημοτικό διαμέρισμα». Με δήλωσή του στο «Ρ», ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», τονίζει την αντίθεση της παράταξης σε μια τέτοια ενέργεια.

Η διοίκηση του δήμου ενέκρινε προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Αθηναίων, της Περιφέρειας Αττικής και της «μη κερδοσκοπικής εταιρίας Κέντρο Απασχόλησης και Επιχειρηματικότητας» (ΚΑΕ), συνολικού κόστους 100.000 ευρώ. Τα προγράμματα θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2006 και είναι συνολικού χρόνου 15 μηνών. Με αυτό τον τρόπο, η διοίκηση του δήμου προσφέρει άλλον έναν τρόπο σύνδεσης του δημόσιου σχολείου με την επιχειρηματικότητα, μέσω, δηλαδή, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η ΤΑ, με αυτό τον τρόπο αναλαμβάνει και τη σύνδεση της νεολαίας με τους επιχειρηματίες.

Ιδιαίτερα για το ΚΑΕ, αξίζει να αναφερθεί ότι έχει πραγματοποιήσει - πάντα υπό την εποπτεία του Δήμου Αθηναίων - και μια σειρά από «σεμινάρια» που αφορούν στην επιχειρηματικότητα των νέων αλλά και κύρια στη σύνδεση νέων ανέργων με εταιρίες και επιχειρηματίες. Στην ουσία, με αυτό τον τρόπο, η διοίκηση του δήμου ολοκληρώνει την παρέμβασή της υπέρ μιας εκπαίδευσης που θα κινείται στα πρότυπα της επιχειρηματικότητας.

Ο Σπύρος Χαλβατζής, μιλώντας στο «Ρ», σημείωσε: «Η απόφαση της διοίκησης του Δήμου Αθηναίων να προχωρήσει σε "πιλοτικό πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού" σε μαθητές λυκείου αλλά και σε "Πιλοτικό πρόγραμμα συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας υποψηφίων νέων επιχειρηματιών", μας βρίσκει πλήρως αντίθετους». Και συνέχισε: «Είμαστε αντίθετοι, όχι μόνο γιατί ο δήμος και το Κέντρο Απασχόλησης και Επιχειρηματικότητας παρεμβαίνουν στη διαδικασία της εκπαίδευσης και μάλιστα με όρους επιχειρηματικότητας και ανταγωνιστικότητας - μιας και το μάθημα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού διδάσκεται στα σχολεία - αλλά κύρια διότι διαμορφώνει τις νεανικές συνειδήσεις στα πρότυπα της "ελεύθερης αγοράς"».

Απέναντι σε αυτή τη λογική, όμως, «η "Συμπαράταξη για την Αθήνα", έχει συγκεκριμένη θέση», τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Και επισήμανε: «Η λειτουργία ενός ενιαίου 12χρονου δημόσιου και δωρεάν σχολείου που θα καλλιεργεί όλα τα ταλέντα του μαθητή και θα αναπτύσσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του, είναι η μοναδική λύση για να ανακαλύψει ο ίδιος ο νέος τις κλήσεις του και ανάλογα να ακολουθήσει το επάγγελμα που του ταιριάζει».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ