ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Νοέμβρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΡΩΗΝ ΔΕΚΟ
Νέα κυβερνητική προβοκάτσια

Η κυβέρνηση κλιμακώνει την πολιτική συκοφάντησης των εργαζομένων, συγκρίνοντας τους μισθούς στις πρώην ΔΕΚΟ με τα οικονομικά αποτελέσματα των φορέων αυτών, για τα οποία μόνη υπεύθυνη είναι η πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ

Την άθλια προπαγάνδα επιστράτευσε και πάλι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, για να κατασυκοφαντήσει και να διασύρει στα μάτια της κοινής γνώμης τους εργαζόμενους στις πρώην ΔΕΚΟ, τους οποίους κατά συρροή κατηγορεί ως ...υψηλόμισθους απασχολούμενους σε ζημιογόνες επιχειρήσεις. Ανασύρουν δηλαδή στην επιφάνεια τις γνωστές αντιδραστικές απόψεις ότι υπεύθυνοι για τα ζημιογόνα αποτελέσματα των πρώην ΔΕΚΟ είναι οι υψηλοί μισθοί των εργαζομένων και όχι η λεηλασία των επιχειρήσεων αυτών από τον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα, ο οποίος μέσω των συνεργιών αυτών αυξάνει τα κέρδη του και μεταγγίζει τις ζημίες προς αυτές.

Μετά τα αμφισβητούμενα στοιχεία για τα αποτελέσματα «των 11 πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ», που δόθηκαν στη δημοσιότητα πριν από ένα περίπου μήνα, το υπουργείο Οικονομικών ξαναχτύπησε. Χτες έδωσε στη δημοσιότητα τα οικονομικά αποτελέσματα του α' εξάμηνου του 2010 52 πρώην ΔΕΚΟ, από τα οποία πρέπει να προκύψει ως συμπέρασμα ότι σε επιχειρήσεις με οφειλές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και αρνητικούς ισολογισμούς οι μισθοί των εργαζομένων είναι ιδιαίτερα υψηλοί.

Είναι φανερό ότι με τη δημοσιοποίηση των αμφίβολης εγκυρότητας στοιχείων, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν πρωτοτυπεί. Η πρώτη διδάξασα των γκαιμπελικής έμπνευσης πρακτικών δαιμονοποίησης και κατασυκοφάντησης του «στόχου» ήταν η κυβέρνηση της ΝΔ την περίοδο 1990-1993, με καθοδηγητή της προβοκάτσιας κατά των τότε ΔΕΚΟ τον Στ. Μάνο, υπουργό Οικονομικών της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Εκτοτε, πολλοί τον μιμήθηκαν, κάτι που έκανε και η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Η επιδίωξη διαφανής. Ο,τι έπραξαν στον ΟΣΕ με το νόμο ιδιωτικοποίησης του Ρέππα, θέλουν να το επεκτείνουν και στις υπόλοιπες πρώην ΔΕΚΟ. Θέλουν, δηλαδή, να ανατρέψουν τις συλλογικές συμβάσεις και μέσω αυτών να χτυπήσουν τους μισθούς, να απολύσουν προσωπικό, να αντικαταστήσουν εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης με μερικής απασχόλησης, να ξεπουλήσουν την ακίνητη περιουσία των επιχειρήσεων, να ιδιωτικοποιήσουν όσες από αυτές έχουν ενδιαφέρον για το ιδιωτικό κεφάλαιο και να αυξήσουν τις τιμές των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.

Τα ...στοιχεία

Η κυβέρνηση, βάζοντας σε ένα τσουβάλι επιχειρήσεις και οργανισμούς με χιλιάδες εργαζόμενους με άλλους που απασχολούν λιγότερα από 10 άτομα, τσουβαλιάζοντας μισθοδοσίες υπαλλήλων που εργάζονται με κανονικό ημερήσιο οκτάωρο (μελετητικοί φορείς, αυτονομημένες υπηρεσίες υπουργείων) και άλλων που απασχολούνται Κυριακές και αργίες, νυχτερινά (συγκοινωνιακοί φορείς) και ενιαιοποιώντας κατηγορίες φορέων υπηρεσίας γραφείου με δραστηριότητες σε κλάδους της βιομηχανίας, προσπαθούν να βγάλουν ...μέσους όρους, με αποκλειστικό στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων. Με αυτή τη λογική, στις 52 επιχειρήσεις, υπηρεσίες και φορείς του δημοσίου, το πρώτο εξάμηνο φέρονται να απασχολούνταν 22.778 άτομα, τα οποία είχαν μέση ατομική μισθοδοσία 18.882 ευρώ.

Την ...πρωτοκαθεδρία αυτή τη φορά δεν την έχουν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ για τους οποίους τόσα και τόσα ειπώθηκαν τις προηγούμενες μέρες, μια και οι εργαζόμενοι στο συγκεκριμένο οργανισμό είχαν αποδοχές 17.462 ευρώ, που είναι μικρότερες του μέσου όρου.

Στην πρώτη θέση φιγουράρουν οι 66 εργαζόμενοι στον Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών με 26.494 ευρώ ανά εργαζόμενο το εξάμηνο, ποσό που αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αν πράγματι αφορά εργαζόμενους και αν πράγματι είναι κανονικός μισθός και δεν περιέχονται άλλου είδους απολαβές, που για ειδικούς λόγους εισπράττουν οι εν λόγω εργαζόμενοι, το πρόβλημα αφορά αποκλειστικά τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που κρατούν τις αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων σε επίπεδα κατά 60 και 70% χαμηλότερα από αυτά τα επίπεδα!

Στις επόμενες θέσεις της προσπάθειας διασυρμού που επιχειρεί η κυβέρνηση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ (24.491 ευρώ ανά εργαζόμενο το εξάμηνο), ΟΔΙΕ (23.408), ΟΛΗ (23.046), ΔΕΠΑΝΟΜ (22.945), ΚΕΔ (22.499), ΤΡΑΙΝΟΣΕ (22.427), ΕΑΒ (21.270), ΕΛΟΤ (20.150), ΟΣΕ 17.462), ΕΘΕΛ (16.928), ΗΛΠΑΠ (16.318) κλπ.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το σύνολο των 22.778 εργαζομένων είχε μισθοδοσία, όλο κι όλο, 430 εκατομμύρια ευρώ, σε μια κοινωνία που μια χούφτα μεγαλοκαπιταλιστές, οι 500 μεγαλύτεροι όμιλοι, είχαν πέρσι καθαρά κέρδη 15 δισ. ευρώ.

Το σύνολο της φετινής μισθοδοσίας στους 52 οργανισμούς και φορείς, όπως σημειώνεται στην κυβερνητική ανακοίνωση, ήταν κατά μέσο όρο 8% μικρότερη από την αντίστοιχη του πρώτου εξαμήνου του 2009. Ομως κι αυτό το στοιχείο είναι κάλπικο, αφού σε άλλους φορείς η μείωση των αμοιβών προσωπικού είναι δραματική. Συγκεκριμένα, η πολιτική περικοπής των μισθών και των άλλων αμοιβών των εργαζομένων της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, είχε σαν αποτέλεσμα, ειδικά στους φορείς με υψηλή μισθοδοσία, οι αμοιβές του προσωπικού να μειωθούν σε πολύ μεγαλύτερα ποσοστά. Για παράδειγμα στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας η μείωση ήταν 52%, στην Εταιρεία Τουριστικά Ακίνητα κατά 34%, στον Οργανισμό Διεξαγωγής Στοιχημάτων 22%, στην ΕΑΣ 13%, στον ΟΑΣΕ 12% κ.ο.κ.

Και ενώ οι εργαζόμενοι στις πρώην ΔΕΚΟ, σύμφωνα με την άθλια κυβερνητική προπαγάνδα, εμφανίζονται να απολαμβάνουν πλούσια τα ελέη, οι επιχειρήσεις εμφανίζουν μεγάλα ζημιογόνα αποτελέσματα. Ειδικότερα, η ΕΑΒ το α' εξάμηνο εμφανίζει ζημιές 62,6 εκατ. ευρώ, η ΕΘΕΛ 67,6 εκατ. ευρώ, οι ΗΛΠΑΠ 16,2 εκατ. ευρώ, ο ΗΣΑΠ 21,1 εκατ. ευρώ, ο ΟΑΣΑ 1,6 εκατ. ευρώ, ο ΟΔΙΕ 11,1 εκατ. ευρώ, ενώ αντίθετα άλλοι μικρότεροι οργανισμοί εμφανίζεται να έχουν κέρδη.

Μεγάλες εξάλλου υποχρεώσεις (βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες) εμφανίζονται να έχουν ο ΟΣΚ (572,5 εκατ. ευρώ), ο ΟΑΣΑ (2,63 δισ. ευρώ), ο ΟΔΙΕ (304,5 εκατ. ευρώ), ο ΗΛΠΑΠ (344,9 εκατ. ευρώ), ο ΗΣΑΠ (643,2 εκατ. ευρώ), η ΕΤΑ (81,6 εκατ. ευρώ), η ΕΑΣ (1 δισ. ευρώ), η ΕΘΕΛ (1,7 δισ. ευρώ) κλπ.

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2011
Ερχονται τα νέα χαράτσια

Μετά τα ειδοποιητήρια και τα χαράτσια για «περαίωση - ληξιπρόθεσμα» έρχονται και τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων για το 2011.

Για τη μεγάλη γκάμα των ΙΧ, οι αυξήσεις μόνο για την τελευταία τριετία (2009 - 2011) διαμορφώνονται πάνω από το 40% μέχρι και 62%. Με τις νέες αναπροσαρμογές έρχονται να επιβαρύνουν τους κατόχους οχημάτων που κυκλοφόρησαν το έτος 2005 και μετά. Σε αυτή την κατηγορία και για κυβικά 1.358 - 1548 κ.ε. η ετήσια αύξηση φτάνει στα 36 ευρώ και από 1.549 μέχρι 1.748 κ.ε. στα 56 ευρώ! Σύμφωνα με το προσχέδιο προϋπολογισμού το συνολικό χαράτσι για το 2011 υπολογίζεται σε 1,2 δισ. ευρώ.

Τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν από 1η Νοέμβρη και μετά συνδέονται με τις εκπομπές ρύπων. Κατά την πάγια πρακτική η διάθεση και η πληρωμή των σημάτων θα γίνεται από τις τράπεζες μέχρι τις 31 Δεκέμβρη ενώ οι προμήθειες που θα πάρουν, ύψους πολλών εκατομμυρίων θα ανακοινωθεί με νεότερη κυβερνητική εγκύκλιο.

«ΠΕΡΑΙΩΣΗ - ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ»
Στο στόχαστρο η «μαρίδα»

Με την απειλή των φορο-ελέγχων, με ανοικτούς εκβιασμούς απέναντι στους μικρούς ΕΒΕ, η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει το φετινό προϋπολογισμό. Σε αυτό το πλαίσιο αποστέλλονται τα σημειώματα για τη λεγόμενη «περαίωση» σε ορίζοντα 10ετίας (2000-2009) και με στόχο την είσπραξη πρόσθετων φόρων ύψους 700 εκατ. ευρώ. Ηδη, έχουν ταχυδρομηθεί πάνω από 400.000 σημειώματα, ενώ από χτες, 1η του Νοέμβρη, ξεκίνησε και η πληρωμή της πρώτης από τις προβλεπόμενες δόσεις, που διαμορφώνεται στο 20% της δήθεν οφειλής που με το «έτσι θέλω» έχει αποφασίσει η κυβέρνηση. Οι μικροί ΕΒΕ παραλήπτες των σημειωμάτων εκβιάζονται να αποδεχτούν τους όρους μέχρι τις 18 του Νοέμβρη, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα έχουν να κάνουν με το φοροεισπρακτικό μηχανισμό. Το υπουργείο Οικονομικών έχει αποστείλει ειδοποιητήρια ακόμη και σε μικροεπιχειρηματίες που δε βρίσκονται σε λειτουργία, που έχουν βάλει λουκέτο, συνταξιοδοτηθεί κ.ο.κ. χωρίς καμία απολύτως εξαίρεση. Σύμφωνα και με κυβερνητικές πηγές, ο στόχος για τη σταδιακή συγκέντρωση 700 εκατ. ευρώ θεωρείται πλέον ανέφικτος εξαιτίας της πτώσης της λαϊκής κατανάλωσης, των συνθηκών ασφυξίας που έχει επιβληθεί για τους μικροεπαγγελματίες.

Στη μαρίδα, τους χιλιάδες μικροοφειλέτες της Εφορίας, στοχεύει και η ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ προκλητικά στοι απυρόβλητο παραμένει η μικρή δράκα από τους πλουτοκράτες που έχει φεσώσει την Εφορία με δεκάδες δισ. ευρώ. Η σχετική ρύθμιση θα παραμείνει ενεργή και για το επόμενο διάστημα με την προϋπόθεση ότι θα καταβληθούν σωρευτικά όλες οι προηγούμενες δόσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ