ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ακριβότερα από αύριο τα κόμιστρα του ΟΣΕ

Τις ανυπολόγιστες συνέπειες από τη συρρίκνωση και την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, αλλά και την εγκατάλειψη του δικτύου της Θεσσαλίας επισημαίνουν με Ερώτησή τους βουλευτές του ΚΚΕ

Από αύριο Κυριακή ισχύουν οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ, που φτάνουν μέχρι και 33,5% (μεσοσταθμικά 12,5%).

Από τον ΟΣΕ, με μια λακωνικότατη ανακοίνωση, κοινοποιήθηκε σκόπιμα μόνο η μεσοσταθμική αύξηση, χωρίς να παρέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τα νέα τιμολόγια του οργανισμού. Ωστόσο, οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ ανέρχονται μέχρι και 33,5%, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την τιμή της εβδομαδιαίας κάρτας για μετάβαση από και προς τον Αγιο Στέφανο, που αυξάνεται από 2.400 δρχ. σε 3.200 δρχ.

Με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής, Γ. Πατάκης και Π. Κοσιώνης επισημαίνουν τις ανυπολόγιστες συνέπειες που έχει για τους εργαζόμενους και τη χώρα η προωθούμενη από την κυβέρνηση συρρίκνωση και πλήρης ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

Οπως υπογραμμίζουν, το δόγμα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων του δημόσιου τομέα που υλοποιεί η κυβέρνηση με τη συναίνεση της ΝΔ προς εξυπηρέτηση της πλουτοκρατίας, πλήττει κυρίως τους εργαζόμενους, την εθνική οικονομία και την ασφάλεια της χώρας. Προσθέτουν ότι στο στόχαστρο του ξεπουλήματος βρίσκονται οι τηλεπικοινωνίες, η ενέργεια, οι μεταφορές και τα λιμάνια. Ειδικότερα, για τον ΟΣΕ, οι τρεις βουλευτές του Κόμματος αναφέρουν ότι οδεύει ολοταχώς στην πλήρη ιδιωτικοποίηση μετά το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, τη συρρίκνωση ή κατάργηση των περιφερειακών και προαστιακών δικτύων. Στο πνεύμα αυτό βρίσκεται και η μελέτη για νέο οργανόγραμμα του ΟΣΕ που εκπόνησε για λογαριασμό του Οργανισμού ιδιωτική εταιρία, η οποία προβλέπει: Τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ, σε πρώτη φάση στις 8.900, παρότι αυτή τη στιγμή από 13.000 οργανικές θέσεις είναι καλυμμένες οι 10.600. Την κατάργηση μηχανοστασίων Λάρισας, Πάτρας, Διακοπτού, αντί για επαναλειτουργία και του Βόλου. Την κατάργηση, ουσιαστικά του τοπικού θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου, αφού δε θα υπάρχει η τεχνική υποστήριξη των μηχανοστασίων.

Οι βουλευτές θεωρούν ότι είναι αποπροσανατολιστική η ανακοίνωση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ ότι «ουδεμία απόφαση έχει ληφθεί επί των αναγραφομένων» και αποσκοπεί στην εκτόνωση της δυσαρέσκειας των Θεσσαλών, αφού, όπως υπογραμμίζουν, αν υλοποιηθεί το νέο οργανόγραμμα θα μπει παραπέρα φρένο στην ανάπτυξη των θεσσαλικών νομών και κυρίως της Μαγνησίας.

Επειδή το κυβερνητικό σχέδιο, όπως αναπτύχθηκε από τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτα, προβλέπει ιδιωτικοποίηση των κερδών και κρατικοποίηση των δαπανών, απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων και κατάργηση ουσιαστικά των περιφερειακών δικτύων, αφού την κυβέρνηση την ενδιαφέρει μόνο ο κεντρικός άξονας Πάτρας - Ειδομένης, οι Ν. Γκατζής, Γ. Πατάκης και Π. Κοσιώνης, ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, αν θα ενταχθεί στον κεντρικό άξονα η γραμμή Βόλου - Λάρισας και αν σκοπεύει η κυβέρνηση, για να εκσυγχρονιστεί το εσωτερικό θεσσαλικό δίκτυο, να πάρει μέτρα όπως: Ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου - Λάρισας με προδιαγραφές του άξονα. Ολοκλήρωση της γραμμής Παλαιοφάρσαλα - Βόλου. Αναβάθμιση και λειτουργία των μηχανοστασίων Βόλου, Λάρισας για την τεχνική υποστήριξη του θεσσαλικού δικτύου.


Ακριβότερο και το ταξί

Αυξημένα κόμιστρα θα ισχύουν όμως από την Κυριακή και στα ταξί. Η μονή ταρίφα αυξάνεται από 71 στις 78 δρχ., η διπλή από 130 σε 140 δρχ. και η «σημαία» από 200 σε 250 δρχ.. Επίσης, αυξάνεται από 2.300 σε 2.400 δρχ. η ωριαία αναμονή, ενώ αμετάβλητα παραμένουν τα τιμολόγια της απλής κλήσης ραδιοταξί (400 δρχ.) και της προκαθορισμένης συνάντησης μέσω ραδιοταξί (600 δρχ.). Επίσης παραμένουν ως έχουν η ελάχιστη αποζημίωση (500 δρχ.), η επιβάρυνση για «κούρσα» από λιμάνια και υπεραστικούς σταθμούς (150 δρχ.) και η μεταφορά αποσκευών άνω των 10 κιλών (50 δρχ.).

Οι ιδιοκτήτες ταξί, που χτες ακινητοποίησαν για 24 ώρες τα οχήματά τους, ζητούν αυξήσεις, τουλάχιστον 20 δρχ. στο χιλιόμετρο μονής και διπλής ταρίφας (28%), για να καλύψουν το κόστος λειτουργίας του ταξί, που αυξήθηκε κατακόρυφα το τελευταίο διάστημα, μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στα καύσιμα. Η κινητοποίηση των αυτοκινητιστών ταξί έληξε στις 5 τα ξημερώματα και τα ταξί κυκλοφορούν κανονικά σήμερα.


ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Γεννημένη επί ΠΑΣΟΚ...

ΗΤοσοδούλα, έτσι τη λέγαμε πριν την βαπτίσουν, μπαίνει στα τέσσερα, γεννημένη επί εποχής εκσυγχρονιστικού ΠΑΣΟΚ! Οπως λέγανε σε άλλες εποχές: Γεννήθηκε επί τουρκοκρατίας, ή επί γερμανοφασιστικής κατοχής...

Ετσι, λοιπόν, είναι φυσικό ότι για να την κάνει δεκτή η σκληρή, βάρβαρη κι απάνθρωπη καπιταλιστική κοινωνία, όσο είναι ακόμα μικρή, πρέπει να επιβάλει και σ' αυτήν τους δικούς της νόμους, τα δικά της ήθη κι έθιμα, αυτά που καλλιεργούνται με επιστημονικό τρόπο μέσα στο λαό για πολλές δεκαετίες.

Δεν είχε ανοίξει καλά - καλά τα ματάκια του το κοριτσάκι κι ο ληξίαρχος του Μαιευτηρίου ζητάει να δηλωθεί κατά νόμο και το θρήσκευμα του νεογέννητου. Εδώ είναι η πρώτη σύγκρουση της Τοσοδούλας, μέσω του πατέρα της, με τις δομές του αστικού κράτους.

- «Δεν μπορώ να καθορίσω εγώ, χωρίς τη θέληση του παιδιού μου, ποιο θρήσκευμα θέλει ν' ακολουθήσει η ίδια», λέει ο πατέρας...

Η Τοσοδούλα, 1,5 χρόνου, πρέπει να βαπτιστεί για να πάρει όνομα. Δε γίνεται αλλιώς, γιατί οι συνέπειες μελλοντικά στη ζωή της θα 'ναι βαριές, ιδιαίτερα στο σχολείο, αλλά κι απ' τους «εκπροσώπους» του Θεού! Εδώ είναι η δεύτερη σύγκρουση με την κυρίαρχη παραδοσιακή έκφραση της ιδεολογίας της αστικής τάξης. Ο παπάς δε δέχεται το όνομα «Ιζαμπώ», που δίνουν οι γονείς της Τοσοδούλας και η νονά της.

- «Δεν έχουμε καμιά τέτοια αγία, ούτε υπάρχει στο ορθόδοξο χριστιανικό εορτολόγιο», λέει ο παπάς και αρνείται.

Τελικά, βρίσκεται η λύση! Της δίνουν και δεύτερο όνομα: «Βηθλεέμ». Και το «μυστήριο» προχωρεί...

Η Ιζαμπώ μεγαλώνει σε εποχές δύσκολες, αντιστέκεται και ονειρεύεται. Από τις πρώτες λέξεις που αρθρώνει είναι «Λευτεριά στον Οτσαλάν». `Η όταν τη ρωτούν: Τι είναι κορίτσι μου ο Κλίντον; απαντά: «Φασίστα».

Οι δικοί της τη μεγαλώνουν όσο μπορούν πιο σωστά. Δε βλέπει τηλεοπτικά σκουπίδια. Μόνο την «Μαίρη Πόπινς», τον «Μόγλη» και τον «Μπόλεκ και Λόλεκ», δεν παίζει με τα φορέματα και τα χτενίσματα της «Σίντυ» και της μαθαίνουν τραγούδια για την ειρήνη. Της μιλάνε για τα παιδιά της Αφρικής που πεθαίνουν από την πείνα και τις αρρώστιες, γιατί δεν υπάρχουν φάρμακα.

Φέτος, η Ιζαμπώ έπρεπε να πάει Παιδικό Σταθμό και οι γονείς της έψαξαν να βρούνε τον πιο σωστό. Πήγαν αρχικά σ' αυτόν που ήταν πιο κοντά τους, οπότε η διευθύντριά του, για να διαφημίσει «το συντελούμενον ελληνοχριστιανικόν και παιδαγωγικόν έργον» του Σταθμού, τους δηλώνει με υπερηφάνεια:

- «Ξέρετε, εμείς στο Σταθμό μας δεν παίρνουμε Αλβανάκια και παιδιά χωρισμένων(!)...».

Τελικά, σε κάποιον άλλο Παιδικό Σταθμό, ξεκίνησε η Ιζαμπώ τις σπουδές της!! Από την πρώτη, όμως, μέρα, άρχισαν τα προβλήματα. Τους μάθαιναν τραγούδια. Το «Κουνελάκι» και το «Φεγγαράκι», αυτό που λέει «Φεγγαράκι μου λαμπρό, φέγγε μου να περπατώ, να πηγαίνω στο σχολειό, να μαθαίνω πράγματα, του Θεού τα θαύματα...»!

Εδώ, η Ιζαμπώ συγκρούεται για τρίτη φορά με την αστική υποκριτική παράδοση. Αυτή αλλιώς το είχε μάθει το τραγουδάκι στο σπίτι της: «Φεγγαράκι μου λαμπρό, φέγγε μου να περπατώ, να πηγαίνω στο σχολειό, να μαθαίνω πράγματα,του ΛΑΟΥ τα θαύματα»...

Τώρα, η Ιζαμπώ άρχισε και τις ερωτήσεις. Γιατί κάνουνε τα παιδιά το σταυρό τους με το δεξί χέρι; Γιατί λένε ότι όλα τα καλά πάνε δεξιά; Τα παιδιά που γράφουν με τ' αριστερό είναι κακά παιδιά; Γιατί η θεία μου μου 'πε να μπω στο καινούριο σπίτι της με το δεξί πόδι;

Βέβαια, στην Ιζαμπώ ο δάσκαλος πιθανό να παραλείψει να της μάθει ότι ο Πικάσο, ο Λεονάρντο Ντα Βίτσι ζωγράφιζαν με το αριστερό χέρι, ότι ο Μ. Αλέξανδρος, ο Ναπολέων, ο Τσάρλι Τσάπλιν έγραφαν με τ' αριστερό χέρι, ότι ο Πελέ κι ο Μαραντόνα - όπως έλεγε ο Γ. Επιτροπάκης στο Ραδιοφωνικό Σταθμό «902» - έπαιζαν καλύτερο ποδόσφαιρο με τ' αριστερό πόδι.

Οσο κι αν η κυρίαρχη τάξη, με τους μηχανισμούς της, προσπαθεί να καθησυχάσει την Ιζαμπώ, αυτή Ακούει, Βλέπει και Μιλάει. Κι όσο μεγαλώνει, θα διαπιστώνει ότι ο κόσμος πάει αργά, αλλά σταθερά προς τ' αριστερά, κόντρα στο σκοταδισμό.

Αυτό που χρειάζεται η Ιζαμπώ, είναι να επιμείνει στη σύγκρουση με τους εξουσιαστές. Ο παππούς της, πριν βάλει πιο κάτω τ' όνομά του, εύχεται σ' αυτήν και σ' όλα τα παιδιά, πρόοδο και ευτυχία, τώρα, στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και τη διαβεβαιώνει ότι η επιλογή του στην Αριστερά και η σύγκρουση με την υποκριτική αστική κοινωνία, του 'φερε ανείπωτη χαρά και του βγήκε σε καλό...


Δημήτρης ΣΕΡΒΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ