Την πορεία του τάνγκο από τη γέννησή του μέχρι σήμερα παρουσιάζει το «Tango Seduccion», σήμερα, στο θέατρο «Μελίνα Μερκούρη», στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Υμηττού. Η παράσταση προετοιμαζόταν επί δύο χρόνια, με τη συμμετοχή σημαντικών καλλιτεχνών του είδους. Ανάμεσα στους χορευτές είναι και ο Γκουστάβο Ρούσο, ένας από τους κορυφαίους χορευτές τάνγκο παγκοσμίως. Στη διάρκεια των δύο ετών γεννήθηκαν περισσότερες από 30 νέες χορογραφίες, ενώ, για τις ανάγκες της παράστασης, οι δημιουργοί της συνέθεσαν την κλασική μουσική τάνγκο, με βάση το μουσικό έργο του Αστορ Πιατσόλα.
Το Ανοιχτό Οπτικοακουστικό Φεστιβάλ πειραματικών ταινιών, νέων μέσων και ντοκιμαντέρ «Παράξενη Οθόνη» καλεί τους δημιουργούς να καταθέσουν τις συμμετοχές τους, μέχρι τις 30 Ιουνίου. Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Η «Παράξενη Οθόνη» είναι μια συνάντηση έργων και δημιουργών που ασχολούνται με τα οπτικοακουστικά, το βίντεο, τα πολυμέσα, το φιλμ, τις performance κ.ά. Εχει στόχο να αναδείξει έργα και καλλιτεχνικές ιδέες που με ασυνήθιστες φόρμες του κινηματογράφου, της τηλεόρασης και άλλων κυρίαρχων δομών θέασης, αναζητούν το κοινό τους με διαφορετικούς τρόπους και «δρόμους».
Στην «Παράξενη Οθόνη» (διοργανώνεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ της Μονής Λαζαριστών 2003) μπορούν να συμμετάσχουν δημιουργοί πειραματικού βίντεο, video-art, νέων μέσων και δημιουργικού ντοκιμαντέρ.
Οι υποψήφιες ταινίες πρέπει να εντάσσονται στο παραπάνω γενικό πλαίσιο μορφικής αναζήτησης, του πειραματισμού, της αμεσότητας, της αφαίρεσης, της «άλλης» αφήγησης και να χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες ή να αξιοποιούν παλαιότερες με καινούριους τρόπους. Το format (φόρμα) των ταινιών που θα προβληθούν πρέπει να είναι σε mini DV - ανεξάρτητα από το format που έχουν παραχθεί - και να έχουν παραχθεί τα τρία τελευταία χρόνια (2000 -2003), ενώ η διάρκειά τους δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 30 λεπτά. Για την έγκυρη συμμετοχή είναι απαραίτητα: αντίγραφο της ταινίας σε VHS, βιογραφικό του συμμετέχοντος δημιουργού, περίληψη της ταινίας (50-80 λέξεις), φωτογραφίες του φιλμ και αίτηση συμμετοχής.
Το «University Studio Press» παρουσίασε το βιβλίο του Νίκου Π. Βουργουμτζή «Εμποροι στο Θερμαϊκό».
Ο «Κώδικας» παρουσίασε την ποιητική ανθολογία των Νίκου Γρηγοριάδη και Χρήστου Τουμανίδη «Λύρα του Πόντου (ποιητές ποντιακής καταγωγής)».
Τα «Ελληνικά Γράμματα» παρουσίασαν σε δύο τόμους «Τα Θεατρικά» του Πάρι Τακόπουλου και το βιβλίο της Μίκας Χαρίτου - Φατούρου «Ο βασανιστής ως όργανο της κρατικής εξουσίας (Ψυχολογικές καταβολές)». Στις 6/6 (12.30μμ) στη «Στοά του Βιβλίου» θα παρουσιάσουν το βιβλίο του Παναγιώτη Νούτσου «Το όρος των αθώων» και στις 2/6 (8μμ) το βιβλίο του Θανάση Σκρουμπέλου «Οι κόκκινοι φίλοι μου (Μια ιστορία της αντιδικτατορικής οργάνωσης "Ρήγας Φεραίος")».
Ο Καστανιώτης παρουσίασε το βιβλίο του Δημήτρη Παπαναγιώτου «Γωνία χωρίς στροφή» και της Μόιρας Μοδέα «Οι αγώνες στην αρχαία Ολυμπία».
Το «Προσκήνιο» παρουσίασε το βιβλίο των Νίκου Κλείτσικα - Αντρέα Σπεραντζόνι «Φαινόμενα τρομοκρατίας (ο ελληνικός νεοφασισμός μέσα από τα αρχεία των Μυστικών Υπηρεσιών)».
Το «Παρασκήνιο» παρουσίασε το βιβλίο του Ηλία Στάβερη «Οικοδόμοι (Ηρωικοί αγώνες μιας 7ετίας 1960-1967)», σε επιμέλεια Κατερίνας Ζωιτοπούλου - Μαυροκεφάλου.
Η «Δωδώνη» σήμερα (7.30μμ. Στοά του Βιβλίου) θα παρουσιάσει το βιβλίο της Γεωργίας Σκοπούλη «Μα, πρέπει να έχεις κάτι να πεις (συνεντεύξεις με Ηπειρώτες δημιουργούς)».
Ο Πατάκης παρουσίασε το συλλογικό έργο «Μύθοι και πραγματικότητα της εποχής της παγκοσμιοποίησης».
Ο «Κέδρος» παρουσίασε το τελευταίο μυθιστόρημα του Νίκου Θέμελη «Η αναλαμπή».
Ο μεταφραστής του έργου γράφει.. «Η Μήδεια είναι η εικόνα του ξένου. Και ξένος δεν είναι μόνον ο αλλοδαπός, αλλά και όποιος διαφέρει ή ξεχωρίζει και υφίσταται γι' αυτό ένα σκληρό κοινωνικό αποκλεισμό. Η Μήδεια εκφράζει ίσως το στρυφνό και δύσκολο χαρακτήρα του Ευριπίδη. Ενός δραματουργού που έζησε την αρχή της παρακμής μιας μεγάλης εποχής, νιώθοντας ο ίδιος ξένος και ολομόναχος».
«Ice - Creams and Barbies», τιτλοφορείται η έκθεση φωτογραφίας της Αμαλίας Σωτηροπούλου στην γκαλερί «3» (Φωκυλίδου 3). Πρόκειται για μεγάλες έγχρωμες φωτογραφίες, που απεικονίζουν «παγωτά» με μια αίσθηση ποπ, που «συμβολίζουν απλές στιγμές της ζωής, πολύτιμες στιγμές χαράς». Ακόμα, παρουσιάζονται φωτογραφίες με «μπάρμπι». Η γυναίκα μοντέλο - κούκλα μέσα από ένα πρίσμα αυταρέσκειας και αυτοσαρκασμού.
Με τίτλο «2 ενότητες 2000 - 2002», παρουσιάζεται (από 31/5) στην Πινακοθήκη Κυκλάδων στην Ερμούπολη Σύρου, έκθεση του ζωγράφου Βασίλη Καρακατσάνη. Η πρώτη ενότητα αφορά στην «πλατεία Βάθης 2000». Ο Β. Καρακατσάνης αποκαλύπτει τις κρυφές πτυχές της υποβαθμισμένης αυτής περιοχής, παρασύροντας τον θεατή σε μια προσεκτική ενατένιση. Η δύναμη της τέχνης ξεπερνάει με χάρη τους περιορισμούς της πεζής πραγματικότητας, μεταμορφώνοντας τους χώρους αυτούς της ευτέλειας και της παρακμής σ' ένα μαγικό, ξεχωριστό σκηνικό. Με τη δεύτερη ενότητα, τα «Επιτοίχια», ο καλλιτέχνης φτάνει στην καμπή μιας έντονης καλλιτεχνικής αναζήτησης, με ρίζες στο αναγεννησιακό κίνημα του ΧΧ αιώνα, στις πιο έντονες και δραματικές εμπειρίες της σύγχρονης ζωγραφικής.
Οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στον 6ο διαγωνισμό λαϊκού τραγουδιού «Τσιτσάνεια 2003», που θα διεξαχθεί στο ανοιχτό θέατρο «Φρούριο» (30/8), μπορούν να υποβάλουν δηλώσεις συμμετοχής, μέχρι τις 11 Ιουλίου, στον Πολιτιστικό Οργανισμό της Νομαρχίας Τρικάλων (τηλ.: 24310-46150).
Καλλιτεχνική έκθεση με θέμα «Καλημέρα Βαλκάνια» παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με το «Forum Weltoffen» της Αυστρίας στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου. Στην έκθεση συμμετέχουν καλλιτέχνες από τα Βαλκάνια, μεταξύ αυτών και διεθνούς φήμης.
Από 6-15/6 πραγματοποιείται στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης («Αντώνης Τρίτσης») στο Ιλιον, η 11η Biennale Νέων Δημιουργών της Ευρώπης και της Μεσογείου. Συμμετέχουν δημιουργοί μέχρι 30 χρονών, διαφόρων τεχνών (αρχιτεκτονική, μουσική, φωτογραφία, βίντεο κλπ.). Η Biennale είναι μια ευκαιρία να εκφράσουν νέοι άνθρωποι τις ιδέες, τις σκέψεις, τις απόψεις, τις αγωνίες τους. Να γνωρίσουν άλλους νέους δημιουργούς από διαφορετικές χώρες και κυρίως να παρουσιάσουν τις προτάσεις και ιδέες τους στο πλατύ κοινό. Διερευνά τις ομοιότητες και τις διαφορές, προσδιορίζοντας τα σημεία αλληλοκάλυψης και σύνδεσης των πολιτισμών.