ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Απρίλη 2024
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΕΘΕΑ
Στον αγώνα για τη σύμβαση

«Η τεράστια εντατικοποίηση, τα 20ωρα, οι μετακινήσεις από δουλειά σε δουλειά, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας στους χώρους εργασίας είναι "επικίνδυνο κοκτέιλ" και κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα εργαζομένων και θεατών. Είναι επιτακτική ανάγκη για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στον κλάδο», σημειώνει με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα, δηλώνοντας ότι θα κλιμακώσουν τον αγώνα τους το επόμενο διάστημα.

Ενημερώνοντας τους εργαζομένους για τη συνάντηση που είχε το Σωματείο με εκπροσώπους της εργοδοτικής ένωσης, το ΣΕΘΕΑ ανέφερε ότι στάθηκε στις «άθλιες εργασιακές συνθήκες που επικρατούν στους χώρους εργασίας».

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στα εξοντωτικά ωράρια «που φτάνουν μέχρι και τις 16 - 18 ώρες ημερησίως ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των εργαζομένων του κλάδου, τρομερή καταπόνηση, υπερκόπωση και εξάντληση, ακανόνιστο πρόγραμμα εργασίας, με αποτέλεσμα να αδυνατεί ένας εργαζόμενος να καλύψει μια σειρά από στοιχειώδεις ανάγκες όπως χρόνο με την οικογένεια και τα παιδιά του, ξεκούραση, επίσκεψη σε γιατρό κ.λπ.

Τα ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας στους χώρους εργασίας όπως ζώνες ασφαλείας, μπότες - γάντια - παντελόνι εργασίας, κράνη και φακοί. Στις περισσότερες μάλιστα επιχειρήσεις γίνεται προσπάθεια να μετακυλιστεί η ευθύνη για αυτά τα μέτρα στους ίδιους τους εργαζόμενους, για να αποφύγουν το κόστος οι εργοδότες. Δεν υπάρχει γιατρός εργασίας στους χώρους παραγωγής, που σημαίνει ότι οποιοδήποτε εργατικό ατύχημα μπορεί να αποβεί μέχρι και θανατηφόρο.

Την ανασφάλεια και την εργασιακή περιπλάνηση που βιώνουν οι εργαζόμενοι, να αξιοποιούνται μόνο όταν η εργοδοσία τούς έχει ανάγκη και να παραμένουν "ανενεργοί", σε αναμονή για όταν χτυπήσει το τηλέφωνο για δουλειά (...)

Την προσπάθεια που κάνει η εργοδοσία για να συμπιέσει και άλλο τους μισθούς και τα δικαιώματα που έχουν οι εργαζόμενοι, με τη γενίκευση του ΔΠΥ (μπλοκάκι).

Την πανσπερμία εργασιακών σχέσεων που επικρατούν στον κλάδο, ατομικές συμβάσεις, συμβάσεις ημέρας, ωρομίσθια, ανασφάλιστη εργασία».

«ΕΙΚΟΣΙΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΣΙΕΝΑ»
Η ώρα του εγκλήματος στα Τέμπη έγινε φωτογραφική έκθεση

«Εικοσιτρείς και Εικοσιένα», η ώρα που σημειώθηκε το έγκλημα στα Τέμπη έγινε ο τίτλος της φωτογραφικής έκθεσης που διοργανώνει στη Λάρισα η Ενωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας, στον Πολυχώρο Τέχνης των Εκδόσεων Πρεβέντη.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 25 Μάη, ενώ πριν λίγες μέρες, στις 25 Απρίλη, έγιναν τα εγκαίνια και απέναντι από τις φωτογραφίες του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στάθηκαν δακρυσμένοι γονείς και συγγενείς των θυμάτων αλλά και πλήθος κόσμου. Ζητούμενο η δικαίωση για τα χαμένα παιδιά, βέβαιη η συμπαράσταση στους συγγενείς και διαρκής η υπόσχεση να μην ξεχαστεί, να μην συγκαλυφθεί το έγκλημα.

Στην εκδήλωση προβλήθηκε μικρό βίντεο με τα ονόματα και τις ηλικίες των θυμάτων και τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή. Ακολούθησε ομιλία της Εβελίνας Πρεβέντη, καθώς και του προέδρου της Ενωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδας, Σωτήρη Δημητρόπουλου, που ανέφερε πως σκοπός της έκθεσης είναι να συμβάλει ώστε η οργή και η θλίψη να γίνουν γνώση και συλλογικός αγώνας κατά των πραγματικών αιτιών της τραγωδίας.

Στα εγκαίνια παρευρέθηκε και ο Γιάννης Σκόκας, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας.

Πάσχα με κλειστά μουσεία: Η αποτυχία του Νόμου 5021 στην πράξη

«Κλειστές θα βρουν τις πόρτες των 5 μεγαλύτερων μουσείων της χώρας (Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης) οι επισκέπτες του Πάσχα, καθώς δεν έχει προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας, ώστε να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, όπως και οι υπόλοιποι αρχαιολογικοί χώροι (8 π.μ. με 8 μ.μ.)», σημειώνουν σε κοινή τους ανακοίνωση ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, η Πανελλήνια Ενωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Πτυχιούχων Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Υπουργείου Πολιτισμού.

Θυμίζουμε ότι πρόκειται για τα πέντε μουσεία που πριν έναν χρόνο με τυμπανοκρουσίες μετατράπηκαν από την κυβέρνηση σε ΝΠΔΔ και αποκόπηκαν από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Οπως αναφέρουν και τα σωματεία, «είναι τα ίδια μουσεία για τα οποία μας διαβεβαίωνε η κυβέρνηση, διά της υπουργού Πολιτισμού, ότι ως ΝΠΔΔ θα εκσυγχρονιστούν, θα αποκτήσουν οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, εξωστρέφεια. Σε αυτά τα πέντε "μουσεία - πρότυπα ΝΠΔΔ" πέρασε ολόκληρη η χειμερινή περίοδος με κυρίαρχη την εικόνα εγκατάλειψης, με αίθουσες κλειστές, λόγω της υποστελέχωσης σε φυλακτικό προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας...».

Καταλήγουν ότι «πρόκειται για πρωτοφανή κατάσταση, η οποία αποδεικνύει όλα όσα έλεγαν εγκαίρως οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες του ΥΠΠΟ, όταν απεργούσαμε ενάντια στην ψήφιση του Νόμου 5021. Το υπουργείο Πολιτισμού δεν απαντά καν για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα μουσεία ως προς το ωράριο, την καθαριότητα, την αναγκαία ετήσια φροντίδα των τεχνικών συστημάτων, την πλήρη απουσία πολιτικής εκθέσεων, την κλοπή καλωδίων από τον κήπο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου».

Ο «Αρης» ταξιδεύει

Η παράσταση που αγαπήθηκε και συγκίνησε κοινό και κριτικούς, ο «Αρης» της Σοφίας Αδαμίδου, με τον Τάσο Σωτηράκη στον ομώνυμο ρόλο, παρουσιάζεται φέτος για 6η συνεχόμενη χρονιά, και στα τέλη Μάη και αρχές Ιούνη θα παιχτεί στη Θεσσαλονίκη και την Κοζάνη.

Πιο συγκεκριμένα, στις 30 Μάη στις 21.15 στο ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και στις 31/5 και 1, 2/6 στο θέατρο «Αμαλία» στη Θεσσαλονίκη.

Βήμα το βήμα η πορεία και η ζωή του εμβληματικού λαϊκού ηγέτη που ανέδειξε η νεότερη Ιστορία της χώρας. Προσωπικές στιγμές ενός ανθρώπου. Ο ήρεμος καπετάνιος, ο στρατηγικός και πολιτικός νους που ξεδιπλώνει τις στρατιωτικές και οργανωτικές του ικανότητες. Ο γιος που μιλά στη μάνα του. Το σύμβολο που συνομιλεί και «αγκαλιάζει» με τον λόγο του αγρότες και εργάτες. Ο πρώτος των ανταρτών με τους μαυροσκούφηδές του. Ο κομμουνιστής, ο πρωτοκαπετάνιος που θυμώνει, οργίζεται, ξεσπά... Ο Αρης σε ένα διαχρονικό κάλεσμα αγώνα.

Η Σοφία Αδαμίδου αποκαλούσε αυτό το θεατρικό έργο το αγαπημένο της παιδί. Ηταν ο παιδικός της ήρωας από τα χρόνια του σχολείου στην Κοζάνη, ένα σύμβολο αγώνα.

Η σκηνοθετική επιμέλεια και η ερμηνεία είναι του Τάσου Σωτηράκη.

Μουσική: Villagers of Ioannina City (VIC). Το τραγούδι «Αρη μου», σε στίχους Αγλαΐας Κλάρα, μελοποίησε και ερμηνεύει η Ερωφίλη. Το μουσικό κομμάτι της έναρξης και του τέλους είναι του Βασίλη Καραγιάννη.

Κινησιολογία: Αγγέλα Πατσέλη.

Φωτισμοί: Λάμπρος Παπούλιας.

Εισιτήρια από 13 ευρώ, στο more.com

Χλαμύδες... και στο βάθος η Ακρόπολη

Αμείλικτα και αναπάντητα είναι τα ερωτήματα γύρω από τις φωτογραφίες που κάνουν τα τελευταία 24ωρα τον γύρο του διαδικτύου και απεικονίζουν άτομα ντυμένα με χλαμύδες, να παριστάνουν αρχαία αγάλματα και να φωτογραφίζονται στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, πλάι στον Παρθενώνα και το Ερέχθειο.

Γι' αυτό το κακόγουστο και κιτς σόου που καθιστά την πολιτιστική μας κληρονομιά ένα ντεκόρ για φωτογραφίσεις και καπρίτσια, μέχρι στιγμής, δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη τοποθέτηση από το καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο, το υπουργείο Πολιτισμού.

Πληροφορίες του υπουργείου κάνουν λόγο ότι ανάμεσα σε πολυμελείς ομάδες επισκεπτών «εμφιλοχώρησαν ορισμένοι με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες, χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από φυλακτικό προσωπικό της υπηρεσίας», σπεύδοντας να ρίξει (;) τις ευθύνες του στο λιγοστό προσωπικό των αρχαιοφυλάκων. Αυτή η πρακτική δεν είναι καινούρια... Το ίδιο είδαμε να συμβαίνει και με την κλοπή καλωδίων από το Βυζαντινό Μουσείο. Δυσφήμηση και απαξίωση, με κάθε τρόπο, των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και των εργαζομένων που τις στελεχώνουν... Δεν αποκλείεται, το υπουργείο Πολιτισμού να προτίθεται να παραδώσει τις υπηρεσίες φύλαξης (μετά από αυτές της έκδοσης των εισιτηρίων) σε ιδιώτες.

Την ίδια στιγμή σπεύδει να ενημερώσει, πάλι σύμφωνα με πληροφορίες, ότι «δεν ήταν σε καμιά περίπτωση τμήμα της VIP ξενάγησης, δεδομένου ότι η έναρξη της εν λόγω δράσης προγραμματίζεται από τον ΟΔΑΠ μετά τις 10 Μαΐου». Λες και αν έδιναν οι συγκεκριμένοι 5.000 ευρώ - τόσο ακούγεται ότι θα κοστολογείται η πριβέ ξενάγηση - θα ήταν όλα εντάξει...

Αυτή άραγε είναι η περίφημη «αξιοποίηση» των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων, που ευαγγελίζεται και η σημερινή κυβέρνηση; Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο η πολιτιστική κληρονομιά λογαριάζεται ως η «βιτρίνα» που προσδίδει ισχυρή προστιθέμενη αξία, όσο το μόνο που μετράει είναι η εισπραξιμότητα, ακόμα και αν δεν σχετίζεται η επίσκεψη με τον βασικό προορισμό των μνημείων, άλλο τόσο είναι φυσικό, δυστυχώς, να ξεπηδούν και τέτοιες ενέργειες όπως η παραπάνω...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ