Προφανώς η «Καθημερινή» θεωρεί ότι το ΚΚΕ βρίσκεται γενικώς εκτός τόπου και χρόνου. Και είναι αναμενόμενο και λογικό να το πιστεύει μια εφημερίδα και τα συμφέροντα που εκφράζει, τα οποία πολύ θα ήθελαν να ζούμε σε τόπο που ο λαός να στενάζει και να μην κουνιέται φύλλο. Σε τόπο και χρόνο που η εργατική τάξη και τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα θα αναφωνούσαν «σφάξε με αγά μ' ν' αγιάσω». Σε έναν τόπο και ένα χρόνο που δε θα είχαν απέναντί τους ένα ΚΚΕ να τους χαλάει τη «σούπα» της συναίνεσης στα αντεργατικά - αντιλαϊκά σχέδια του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών του εκπροσώπων. Πρόκειται για τον «τόπο» της αστικής τάξης που ομολογημένα υπηρετεί θαυμάσια η εν λόγω εφημερίδα. Μόνο που το ΚΚΕ βρίσκεται στον άλλο τόπο, τον ακριβώς αντίθετο. Εκείνον της εργατικής τάξης και όλων των λαϊκών στρωμάτων. Εκεί αποφασιστικά και σταθερά θα συνεχίσει να μάχεται με όλες του τις δυνάμεις για τον τόπο και το χρόνο όπου νόμος θα είναι το δίκιο του εργάτη και όχι του κεφαλαιοκράτη.
«Η συμφωνία που έχετε κάνει με τον κ. Βγενόπουλο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον Κανονισμό 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου που προβλέπει συγκεκριμένα ποσοστά, 50%, αν δεν κάνω λάθος, για τα ευρωπαϊκά κεφάλαια (...) καταθέτω τη μετοχική σύνθεση της MIG, του MARFIN INVESTMENT GROUP από την οποία δε φαίνεται με κανένα τρόπο ότι το 50% είναι ευρωπαϊκά κεφάλαια, τα μόνα που φαίνονται είναι τα αραβικά κεφάλαια και τα διάφορα funds τα οποία ελέγχουν τη MARFIN (...) δεν έχετε δικαίωμα να θέσετε σε ψηφοφορία το σημερινό νομοσχέδιο. Ετοιμάζετε μια υπόθεση Μανούση αν θέλετε, βρείτε και τον Παυλίδη, όπου μέσα από μια διαδικασία αδιαφάνειας και σύγκρουσης με το νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ προσπαθείτε να εκποιήσετε την Ολυμπιακή Αεροπορία», πρόκειται για ένα απόσπασμα από την ομιλία του προέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνου χτες στην συζήτηση στη Βουλή.
Εδώ είναι που λέμε «βασιλικότερος του βασιλέως». Δηλαδή, τι θέλει να πει ο Αλ. Αλαβάνος; Πως αν το 50% των κεφαλαίων ήταν ευρωπαϊκά δε θα υπήρχε πρόβλημα; Αν τηρούσε τις προδιαγραφές της ΕΕ όλα θα ήταν μέλι - γάλα; Μάλλον αυτό θέλει να πει, γιατί με τις πολλές δεξιο-αριστερές τούμπες του καιροσκοπισμού τους βγαίνει η αλήθεια. Και στην προκειμένη περίπτωση αυτή η αλήθεια είναι διπλή. Δηλαδή, η με πάθος υποστήριξη της ΕΕ των μονοπωλίων και των θεσμών της και ταυτόχρονα το γεγονός ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα τελικά με αυτή καθ' αυτή την ιδιωτικοποίηση, αρκεί να γίνεται με διαφάνεια και στα πλαίσια του νομοθετικού πλαισίου της ΕΕ.
Η υπόθεση με την «Ολυμπιακή Αεροπορία» είναι πράγματι ένα σκάνδαλο. Αλλά όχι για το λόγο που επικαλείται ο κ. Αλαβάνος, εξωραΐζοντας κι εδώ την ΕΕ. Είναι σκάνδαλο αυτό καθ' αυτό το γεγονός της παράδοσης της γης, του αέρα, των θαλασσών, επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας στο μεγάλο κεφάλαιο. Είναι σκάνδαλο το δικαίωμα του λαού στις φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές κάθε είδους να εξαρτάται απ' τις ορέξεις του καπιταλιστή που τις εκμεταλλεύεται. Μικρή σημασία έχει αν στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν ή δεν υπάρχουν ευρωπαϊκά κεφάλαια ή αν τα κεφάλαια είναι αραβικά ή αφρικάνικα. Καθόλου σημασία δεν έχει αν παραβιάζεται ή όχι ένας κάποιος κανονισμός της ΕΕ. Αυτό που δεν παραβιάζεται είναι η κατεύθυνση - προσταγή της ΕΕ για ιδιωτικοποιήσεις, για παράδοση των πάντων στο μεγάλο κεφάλαιο.
Η αγορά είναι ελεύθερη και δεν μπορεί να υπάρξει διατίμηση, είπαν προχτές με μια φωνή οι υφυπουργοί Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης, δίνοντας το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής μετά τη συνάντησή τους με εκπροσώπους χονδρεμπόρων κρέατος ενόψει του Πάσχα. Κατά τ' άλλα, βλέπουν τις τιμές στα περσινά επίπεδα, όπως τις βλέπουν κάθε χρόνο, δηλαδή, και έκαναν ανέξοδα λόγο για ενίσχυση των παραγωγών. Ωστόσο, χτες οι παραγωγοί αναγκάζονταν να πουλήσουν στα 4,5 ευρώ το κιλό τα αμνοερίφια στους χονδρέμπορους, στους καταναλωτές θα φτάσει πάλι τα 12 και βάλε, αλλά οι έλεγχοι... έλεγχοι, η «προστασία»... «προστασία» και ζήτω η «ελεύθερη αγορά».
Οταν διαδήλωναν οι νησιώτες για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί δεν αφιέρωναν ούτε μερικά δευτερόλεπτα τηλεοπτικού χρόνου στις διαμαρτυρίες τους.
Τώρα το θυμήθηκαν που η υπόθεση έχει καταγγελίες, σκάνδαλα και σκανδαλάκια, μίζες και ιστορίες ...αστυνομικού χαρακτήρα και φυσικά μια προανακριτική επιτροπή.
Βέβαια, ακόμη και τώρα «στα ιδρύματα της αντικειμενικής ενημέρωσης» μπορεί να προβληθεί οτιδήποτε εκτός από το πραγματικό σκάνδαλο της όλης ιστορίας. Αυτό οι «δυναμικοί παρουσιαστές» και οι «πολιτικοί αναλυτές» αδυνατούν να το δουν.
Και δεν είναι άλλο από το ότι μια υπηρεσία που έπρεπε να παρέχεται φθηνά σε όλους (δηλαδή η ακτοπλοϊκή μεταφορά) έχει μετατραπεί σε χρυσωρυχείο για τους εφοπλιστές.
Είτε για τους μικρούς (που δημιουργούν σκανδαλάκια) είτε για τους μεγάλους που δε δημιουργούν τίποτε και τα υπερκέρδη τους θεωρούνται ?αναπτυξιακό δεδομένο για τη χώρα, οπότε ...σιωπή.
Μιλάμε γι' αυτούς που δε φτάνει που τους επιδοτούμε πλουσιοπάροχα για κάθε μίλι που κάνουν τα (αμφιβόλου ποιότητας συνήθως) πλοία τους, αλλά αυξάνουν και τα εισιτήρια κάθε χρόνο. Περίπου 400% πήγανε πάνω τα τελευταία 8 χρόνια...
Πώς να περιμένει κανείς όμως να αναδειχτούν τέτοια πράγματα από τα ιδιωτικά κανάλια όπου οι εφοπλιστές όταν δεν είναι φίλοι είναι διαφημιζόμενοι και όταν δεν είναι διαφημιζόμενοι είναι μέτοχοι;
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ υπουργείο Ναυτιλίας ετοιμάζεται, λέει, να διευρύνει την ΝΑΤΟική δύναμη προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ...Σομαλοί πειρατές! Λες και δεν έχουμε πειρατές στο Αιγαιο...
Κι όσοι νομίζουν - ακόμη - ότι δεν υπάρχουν, θα αναθεωρήσουν σύντομα την άποψή τους. Κυρίως όταν θα χρειαστούν ένα μηνιάτικο το Πάσχα εάν επιλέξουν να πάνε με την οικογένεια τους και το αυτοκίνητο σε κάποιο νησί. Είναι ή όχι πειρατεία αυτό;