ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Φλεβάρη 2025
Σελ. /24
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Το ΚΚΕ δεν συμμετέχει στη συνάντηση συγκάλυψης του Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ δεν θα πάρει μέρος στη συνάντηση με τους ευρωβουλευτές των ελληνικών κομμάτων που διοργανώνει ο επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ, Απ. Τζιτζικώστας, μαζί με τη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην ΕΕ, την Τρίτη 18 Φλεβάρη, στις Βρυξέλλες, που μάλιστα θα συνοδευτεί και από... δεξίωση.

Οπως τονίζει σε ανακοίνωσή της, «δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε καμία προσπάθεια αποπροσανατολισμού και συσκότισης του εγκλήματος των Τεμπών, λίγες μόνο μέρες πριν από την τραγική επέτειο, που θα σφραγιστεί από την πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση και νέες μεγάλες διαδηλώσεις του λαού και της νεολαίας με το μυριόστομο σύνθημα "`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας".

Εναντιώνεται στις επιδιώξεις να βγει από το κάδρο των ευθυνών η ΕΕ και η στρατηγική της που υπηρετεί η κυβέρνηση της ΝΔ και χειροκροτούν τα κόμματα της βολικής αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Βελόπουλος, Κωνσταντοπούλου κ.ά.), να "ξεπλυθεί" το αστικό κράτος ως δήθεν "κράτος δικαίου".

Η χρονική συγκυρία που επέλεξε ο επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ για τη συνάντηση δεν είναι ούτε τυχαία ούτε αθώα, καθώς κοχλάζει η λαϊκή οργή για το έγκλημα των Τεμπών και την προσπάθεια συγκάλυψης των ποινικών και πολιτικών ευθυνών της κυβέρνησης της ΝΔ και των προηγούμενων, μετά τις μεγαλειώδεις λαϊκές διαδηλώσεις και μαθητικές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

Στις συνθήκες αυτές, μια τέτοια συνάντηση δεν προορίζεται για την ενημέρωση των ευρωβουλευτών αλλά για να υπηρετήσει άλλους σκοπούς. Στην πράξη στόχο έχει να προσφέρει υπηρεσίες στην κυβέρνηση της ΝΔ που βρίσκεται "στριμωγμένη" από τη λαϊκή κατακραυγή για τη συνειδητή προσπάθειά της να "κουκουλώσει" την υπόθεση. Να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες της ΕΕ, γιατί από κοινού με όλα τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν και κυβερνούν προώθησαν την πολιτική "απελευθέρωσης" των σιδηροδρομικών μεταφορών, τον διαχωρισμό των υποδομών από το κερδοφόρο μεταφορικό έργο που παραδόθηκε στους ομίλους, που θεωρεί κόστος την εγκατάσταση και λειτουργία σύγχρονων μέτρων ασφάλειας και προστασίας της ζωής επιβατών και εργαζομένων και οδήγησαν στη σύγκρουση δύο τρένων στις ίδιες ράγες εν έτει 2023.

Το ΚΚΕ θα συνεχίσει να δίνει όλες του τις δυνάμεις ενάντια σε κάθε προσπάθεια συγκάλυψης, για να αναδειχθούν οι αιτίες και οι πολιτικές ευθύνες που οδήγησαν στο έγκλημα, στην έκρηξη και την αλλοίωση του χώρου, για να τιμωρηθούν όλοι οι ένοχοι».

Σε Σερβία, Ελλάδα και παντού το καπιταλιστικό κράτος ούτε αδιάφθορο μπορεί να είναι ούτε «δικαίου»

Στο μεταξύ, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ πραγματοποίησε και παρέμβαση στη συζήτηση σχετικά με την «πολιτική κρίση στη Σερβία», σχετικά με τις μαζικές κινητοποιήσεις που γίνονται εδώ και μήνες στη Σερβία μετά το έγκλημα στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης Νόβι Σαντ, όπου κατέρρευσε ένα τσιμεντένιο στέγαστρο, με αποτέλεσμα 14 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.

Ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης στην ομιλία του ανέφερε τα εξής: «Μαζικές και πολύμηνες οι κινητοποιήσεις για τους 14 νεκρούς στο Νόβι Σαντ. Οπως στο έγκλημα στα Τέμπη στην Ελλάδα, έτσι και στη Σερβία η ασφάλεια επιβατών - εργαζομένων θυσιάστηκε στο ζύγι κόστους - οφέλους, βασικό κριτήριο "προόδου" της ΕΕ στις εκθέσεις ένταξης της Σερβίας. Η παραίτηση του πρωθυπουργού Βούτσεβιτς δεν ήταν αποτέλεσμα ευθιξίας του, όπως ισχυρίζονται οι δυνάμεις της σοσιαλδημοκρατίας στην Ελλάδα, που ανταγωνίζονται με την κυβέρνηση της ΝΔ για το "κουκούλωμα" του εγκλήματος των Τεμπών και των ευθυνών όλων τους. Αλλωστε η οργή λαού και νεολαίας για το έγκλημα στο Νόβι Σαντ επιδιώκεται να αξιοποιηθεί σε γεωστρατηγικούς ανταγωνισμούς ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα για τις αγορές.

Σε Σερβία, Ελλάδα, παντού το καπιταλιστικό κράτος ούτε αδιάφθορο μπορεί να είναι ούτε "δικαίου". Παντού και διαχρονικά τα έργα και στον σιδηρόδρομο εκπονούνται από τους ανάδοχους ομίλους και αστικές κυβερνήσεις με κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος. "`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" είναι η απάντηση λαού και νεολαίας στην Ελλάδα που κλιμακώνει με την απεργία στις 28/2 που συμπληρώνονται 2 χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών».

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Προκλητική απόφαση το λουκέτο στα εκδοτήρια σιδηροδρομικών σταθμών

Τρεις σταθμοί κλείνουν στη γραμμή Πειραιάς - Κιάτο

Η Τομεακή Επιτροπή Κορινθίας του ΚΚΕ καταδικάζει την προκλητική απόφαση της «Hellenic Train» να βάλει λουκέτο σε 34 εκδοτήρια σιδηροδρομικών σταθμών σε όλη τη χώρα, ανάμεσά τους και σε τρεις σταθμούς της γραμμής Πειραιάς - Κιάτο (Κινέτα, Νέα Πέραμος, Αγιοι Θεόδωροι), που εξυπηρετεί εργαζόμενους και λαϊκά στρώματα στον νομό. Η Οργάνωση του Κόμματος κάνει λόγο για πρόκληση, καθώς πετιούνται στην ανεργία 200 εργαζόμενοι, οι πρώτοι 90 από τους οποίους απολύονται στις 28 Φλεβάρη, ανήμερα της μαύρης επετείου!

«Οι απολύσεις αυτές και το κλείσιμο των επιδοτηρίων θα επιδεινώσουν ακόμα παραπέρα τις ήδη υποβαθμισμένες σιδηροδρομικές υπηρεσίες», κάτι που αναφέρεται και από το Σωματείο Εργαζομένων Επιβατών του Προαστιακού σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, τονίζει η ΤΕ Κορινθίας και προσθέτει ότι «ο λαός της περιοχής στο εξής θα αδυνατεί να ενημερώνεται για αλλαγές ή καθυστερήσεις δρομολογίων, να κόβει εισιτήρια με έκπτωση, να έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες που παρείχαν οι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια».

«Δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, η κυβέρνηση της ΝΔ, στα χνάρια όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, που υλοποίησαν κατά γράμμα την "απελευθέρωση" των σιδηροδρόμων που υπαγορεύει η ΕΕ, συνεχίζει ακάθεκτη την πολιτική που θεωρεί "κόστος" κάθε λαϊκή ανάγκη, όπως η πρόσβαση σε φτηνό, ασφαλή και σύγχρονο σιδηρόδρομο», υπογραμμίζει η ΤΕ Κορινθίας. «Στην κατεύθυνση της εξασφάλισης περισσότερων κερδών κινείται και η απόφαση κατάργησης των εκπτωτικών καρτών πολλαπλών διαδρομών διάρκειας μεγαλύτερης του ενός μηνός στον Προαστιακό. Μια απόφαση που πάρθηκε πριν λίγες μέρες, χωρίς καμία ειδοποίηση των επιβατών, και δίκαια έχει εξοργίσει».

Κάνει λόγο για προκλητική στάση, σε μια περίοδο «που χιλιάδες λαού διαδηλώνουν για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη, καταδικάζοντας την πολιτική που συνεχίζει να βάζει σε κίνδυνο τις ζωές, απαιτώντας μεταφορές φτηνές και ασφαλείς, ενάντια στην υποστελέχωση και στις απολύσεις, στην υποβάθμιση και συρρίκνωση του μεταφορικού σιδηροδρομικού έργου». Και καλεί σε μαζική συμμετοχή στην απεργία στις 28 Φλεβάρη, «βάζοντας στο στόχαστρο τον πραγματικό ένοχο, την πολιτική του κέρδους, που στον βωμό του διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ θυσιάζουν τα δικαιώματα και τις ανάγκες του λαού!».

ΚΙΛΚΙΣ
Περιστατικό με εκτροχιασμό εμπορικού τρένου

Ακόμα ένα περιστατικό, που επιβεβαιώνει ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές συνεχίζουν να λειτουργούν με τη λογική τού «πάμε κι όπου βγει», προστέθηκε στη λίστα των σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Αυτήν τη φορά ευτυχώς χωρίς θύματα.

Το βράδυ της Τρίτης 11/2, εκτροχιάστηκε ο πίσω άξονας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας 45201, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Γευγελή - Θεσσαλονίκη. Το περιστατικό σημειώθηκε στις 9.30 το βράδυ, στο ύψος του Πολύκαστρου, στο Κιλκίς, ξηλώνοντας μάλιστα και ένα κομμάτι της σιδηροδρομικής γραμμής. Ζημιές στη σιδηροδρομική γραμμή, που εξυπηρετεί εμπορευματικούς συρμούς, προκλήθηκαν σε μήκος περίπου 3 χλμ., με αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας.

Στο σημείο έσπευσαν συνεργεία του ΟΣΕ και της «Hellenic Train». Αργά το απόγευμα της Τετάρτης, αποκαταστάθηκε η μονή γραμμή και εντροχιάστηκε το τρένο προκειμένου να επιστρέψει στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης για επισκευή.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες εργαζομένων, η γραμμή είναι «ευαίσθητη γιατί είναι παλιά. Χρόνια έχουν να γίνουν έργα συντήρησης και εκσυγχρονισμού, εξαιτίας της υποστελέχωσης και της λογικής που θυσιάζει την ασφάλεια στο όνομα του κόστους. Ακόμα και η αποκατάσταση της βλάβης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα μπορούσε να γίνει σε μία βδομάδα, θεωρείται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού στον ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη συντήρησης και αποκατάστασης της γραμμής».

Είναι και αυτό αποτέλεσμα του τεμαχισμού του σιδηρόδρομου (άλλος να έχει την υποδομή - ΟΣΕ, και άλλος τα τρένα - «Ηellenic Train»), της ιδιωτικοποίησης, της σύγκρουσης συμφερόντων και της ασυνεννοησίας ανάμεσα στις εταιρείες.

Στο παρά πέντε αποφεύχθηκε τραγωδία στην Αθήνα

Παρά λίγο να σημειωθεί τραγωδία χτες τα ξημερώματα στις γραμμές του τρένου στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στα Σεπόλια, όταν ένας οδηγός μηχανής θέλησε να περάσει από τη φυλασσόμενη αφού οι μπάρες ήταν ανεβασμένες. Ευτυχώς τον είδε ο μηχανοδηγός του διερχόμενου τρένου και έκοψε ταχύτητα.

Ο οδηγός της μηχανής πήγε στην Τροχαία και προχώρησε σε καταγγελία. Οι αρχές συνέλαβαν τον φύλακα της διάβασης που ήταν από ιδιωτική εταιρεία, ο οποίος δεν ήταν στο πόστο του. Ωστόσο είναι τουλάχιστον απαράδεκτο τον 21ο αιώνα οι διαβάσεις των τρένων να μην έχουν αυτοματοποιημένα συστήματα ή να μην υπάρχει υπογειοποίηση σε κατοικημένες περιοχές, όπως ζητάνε οι φορείς του λαϊκού κινήματος και στη συγκεκριμένη περιοχή.

ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Καταθέσεις για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας

Σήμερα Πέμπτη αναμένεται να συνεχιστούν οι καταθέσεις, στον εφέτη ανακριτή, των σταθμαρχών των σιδηροδρομικών σταθμών από τους οποίους πέρασε η εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της Τρίτης 28 Φλεβάρη 2023, πριν τη σύγκρουση με την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

Ηδη κατέθεσαν οι τότε σταθμάρχες των Σιδηροδρομικών Σταθμών Λιτοχώρου και Νέων Πόρων, ενώ σε προγενέστερο χρόνο είχαν καταθέσει και οι υπάλληλοι του Εμπορευματικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, από όπου ξεκίνησε το δρομολόγιό της η εμπορική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φλεβάρη, με τελικό προορισμό τον Πειραιά.

Οι καταθέσεις σταθμαρχών γίνονται στο πλαίσιο της έρευνας του εφέτη ανακριτή για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Εξετάζεται, δηλαδή, αν οι σταθμάρχες είδαν κάποιο φορτίο μη δηλωμένο πάνω στις πλατφόρμες με τις λαμαρίνες, που ενδεχομένως προκάλεσε την πυρόσφαιρα και τη φωτιά μετά τη σύγκρουση, όπως έχουν καταγγείλει οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων.

Υπενθυμίζεται ότι μαζί με τις καταθέσεις των σταθμαρχών είναι σε εξέλιξη η κατεπείγουσα έρευνα που διέταξε ο εφέτης ειδικός ανακριτής Λάρισας, Σωτήρης Μπακαΐμης, που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών, σε σχέση με τη γνησιότητα των τριών βίντεο από κάμερες σε σήραγγες τα οποία παρέδωσε την περασμένη Τετάρτη στον εφέτη ανακριτή ο Βασίλης Καπερνάρος (γνωστό στέλεχος της ΝΔ), ενεργώντας ως πληρεξούσιος δικηγόρος της εταιρείας «Interstar Security», η οποία έχει αναλάβει τη φύλαξη και βιντεοεπιτήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ