Η πρόσφατη πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου «αίρμπας» (airbus A340), που ανήκαν στην παλιά «Ολυμπιακή» και μετά τη διάλυσή της είχαν περιέλθει στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου, έναντι τιμήματος 31 εκατ. ευρώ περίπου - που θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλό αν όχι σκανδαλώδες - δείχνει ακριβώς το δρόμο που έχει επιλέξει η κυβέρνηση να ακολουθήσει στο θέμα των πολυσυζητημένων αποκρατικοποιήσεων. Να υπενθυμίσουμε ότι τα υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, απαντώντας σχετικά με το ύψος της πώλησης, είπαν ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι αυτή ήταν και η μοναδική προσφορά που ήταν διαθέσιμη, και αν επέμενε το ελληνικό Δημόσιο να ζητάει περισσότερα, τα αεροπλάνα θα κατέληγαν... παλιοσίδερα.
Εντός του τρέχοντος έτους, το «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» (ΤΑΙΠΔ) αισιοδοξεί να προχωρήσει, ανάμεσα σε άλλα, και στην πώληση του ΟΣΕ, των ΕΛΤΑ, των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, αλλά και να επεκτείνει τη σύμβαση παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθήνας. «Πωλητήρια», για τα οποία έχει τοποθετηθεί και ο υπουργός Υποδομών Μ. Βορίδης, λέγοντας ότι αν και δεν είναι άμεσα δική του αρμοδιότητα, ωστόσο προσπάθεια του υπουργείου του είναι η δημιουργία «κατάλληλου περιβάλλοντος για την προσέλκυση επενδυτών»...
Δε γνωρίζουμε τι ακριβώς έχει στο νου του ο υπουργός Υποδομών όταν ομιλεί περί «κατάλληλου επενδυτικού περιβάλλοντος», πάντως, όπως πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν έχουν επισημάνει και στελέχη της τρόικας, αλλά και «μάνατζερς» του διεθνούς «real estate», οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου πρέπει να ανταποκρίνονται στα «πραγματικά μεγέθη» της ελληνικής οικονομίας για να προσελκύσουν αγοραστές.
Με λίγα λόγια, δηλαδή, η κυβέρνηση του «μαύρου μετώπου» θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της, ώστε να ικανοποιηθούν οι ορέξεις των μονοπωλιακών ομίλων για πάμφθηνη εξαγορά δημόσιας περιουσίας λόγω κρίσης, προκειμένου να βγάλουν μεγάλα κέρδη, αυτό σημαίνει «πραγματικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας» και να ξεκοκαλίσουν τις υποδομές που γενιές επί γενιών του εργαζόμενου λαού δημιούργησαν με τον ιδρώτα και το αίμα τους.
Ενα βρώμικο παιχνίδι σε βάρος χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες βδομάδες, μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και της γαλαζοπράσινης συνδικαλιστικής πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας των αυτοκινητιστών. Με συστηματικές «διαρροές» και «νύξεις» περί επαναφοράς των «πληθυσμιακών κριτηρίων» για την έκδοση νέων αδειών ταξί, αλλά και με «ανοιχτές» θριαμβολογίες από πλευράς συνδικαλιστικής ηγεσίας, ότι δήθεν «ηττήθηκε η πολιτική Ραγκούση» καθησυχάζουν τη βάση του κλάδου, ενώ έχουν ήδη έτοιμο το νέο νόμο για την «απελευθέρωση» του επαγγέλματος κατ' επιταγήν των μεγάλων συμφερόντων που επιβουλεύονται το «φιλέτο» των οδικών επιβατικών μεταφορών.
Η είσοδος 7θέσιων και 9θέσιων ταξί στις «πιάτσες», το «σπάσιμο» του ενιαίου τιμολογίου, αλλά και διάφορα άλλα «χατίρια» που ζητούν επίμονα επιχειρήσεις του τουρισμού και άλλοι που ετοιμάζονται να πολλαπλασιάσουν τις άδειες που θα έχουν στην κατοχή τους, συνθέτουν τη νέα οδυνηρή κατάσταση που θα έχει να αντιμετωπίσει ο ταξιτζής. Αυτή υποτίθεται θα είναι και η «απελευθέρωση με όρους και κριτήρια» που εδώ και μήνες «διαρρηγνύει τα ιμάτιά της» η συνδικαλιστική πλειοψηφία για την επίτευξή της, που στην πραγματικότητα στέλνει στην ανεργία και την οικονομική καταστροφή χιλιάδες οικογένειες αυτοαπασχολούμενων αυτοκινητιστών.
Το αμέσως επόμενο διάστημα, οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στον κλάδο, με μαζικές εξορμήσεις θα δώσουν τη μάχη της προετοιμασίας και της αγωνιστικής συσπείρωσης των συναδέλφων τους, ώστε να μην «πιαστούν στον ύπνο» οι χιλιάδες αυτοκινητιστές ταξί και να αποκρούσουν την καταστροφική πολιτική της «απελευθέρωσης» όπως κι αν τους τη «σερβίρουν».
Αυτό όμως που ξέρουμε επίσης είναι ότι η πολιτική της κυβέρνησης του Λ. Παπαδήμου και δημιουργεί νέους ανέργους και θέλει να περικόψει μισθούς και δικαιώματα σε όσους έχουν απομείνει να εργάζονται.
Κι αυτό δεν είναι καμιά... εκτίμηση ή προσέγγιση. Ακόμη και τα δικά τους στοιχεία το ομολογούν χωρίς την παραμικρή αμφιβολία.
Οπότε τόσο ο πρωθυπουργός όσο και κάθε μέλος αυτής της κυβέρνησης ας πάψουν να δηλώνουν θρασύτατα πως τα μέτρα που ετοιμάζουν (σε συνεννόηση με εργοδότες και συνδικαλιστικές ηγεσίες - εργαλεία τους) είναι για το καλό των ανέργων.
Για τα κέρδη των επιχειρηματιών και του κεφαλαίου το κάνουν γιατί αποκλειστικά και μόνο αυτά τα συμφέροντα εκπροσωπούν.
ΤΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ο υπουργός Ενέργειας, Γ. Παπακωνσταντίνου! Κανονικά, δήλωσε, έπρεπε να αυξηθούν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ κατά 30%. Αυτές είναι οι ανάγκες της επιχείρησης!
Μας έκανε όμως χάρη το υπουργείο και θα τους αυξήσει γύρω στο «9% μεσοσταθμικά»! Μόνο βραβείο ...κοινωνικής πολιτικής δεν απαίτησε να του δώσουμε.
Φυσικά, άφησε και τα ...υπονοούμενά του, σχετικά με το ότι είναι πολλά τα προνόμια των εργαζομένων στη ΔΕΗ οπότε κι αυτό συμβάλλει στην αύξηση του κόστους του ρεύματος.
Εξυπακούεται ότι το τζάμπα ρεύμα στους βιομήχανους τα τελευταία 50 χρόνια, τα πανωπροίκια στους μεγαλοεργολάβους και η τελευταία «μόδα» των χαριστικών συμβάσεων με τις ιδιωτικές εταιρείες που παράγουν ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές, ουδέποτε επιβάρυναν τη ΔΕΗ και τους καταναλωτές.