Την παραπομπή του στο δικαστικό συμβούλιο ζήτησε ο πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ
Ο Τριαντόπουλος απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής για τα Τέμπη, Παναγή Καππάτο, ζητώντας να παραπεμφθεί απευθείας στη Δικαιοσύνη, κατά τα προβλεπόμενα στο Σύνταγμα και στη νομοθεσία περί ευθύνης υπουργών.
«Είναι εμφανές» - αναφέρει ανάμεσα σε άλλα - «ότι διάγουμε μια περίοδο ακραίας πολιτικής πόλωσης, όπου ένα τραγικό δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο έχει εργαλειοποιηθεί από την αντιπολίτευση, προς απόσπαση πρόσκαιρων πολιτικών ωφελημάτων. Φοβούμαι πως το όποιο πόρισμα εκδώσει η Επιτροπή σας θα αποτελέσει αντικείμενο έντονης αμφισβήτησης και αντιπαράθεσης, η οποία μοιραία θα με ακολουθεί στο υπόλοιπο του δημόσιου και ιδιωτικού βίου μου».
Με μία ακόμα προκλητική ανάρτηση, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτηρίζει «γενναίο βήμα» την ανακοίνωση Τριαντόπουλου, την ώρα που βοούν τα στοιχεία ότι η κυβέρνηση, ο ίδιος ο πρωθυπουργός και στελέχη της ξεκίνησαν από την πρώτη στιγμή του εγκλήματος στα Τέμπη την επιχείρηση συγκάλυψης.
Οπως αναφέρει ανάμεσα σε άλλα, πρόκειται για «μια ενέργεια που απεγκλωβίζει την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών πολιτικών προσώπων από τις τοξικές μικροκομματικές διαμάχες. (...) Ολες οι πτέρυγες της Βουλής τίθενται προ των ευθυνών τους: Θα συμφωνήσουν άραγε με την πρωτοβουλία του υπουργού; 'Η μήπως θα κρυφτούν και πάλι πίσω από τεχνάσματα και υπεκφυγές για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα;».
Η λειτουργία της Προανακριτικής για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών του Χρ. Τριαντόπουλου στην αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος των Τεμπών ξεκίνησε χτες, με τη συγκρότηση προεδρείου. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ κατέθεσαν πρόταση για αναλογικό προεδρείο, δηλαδή να μην είναι μονοκομματικό αλλά να συμμετέχει και η αντιπολίτευση μέσα από τις θέσεις του αντιπροέδρου ή του γραμματέα, κάτι που η κυβερνητική πλειοψηφία της ΝΔ απέρριψε.
Την εν λόγω πρόταση στήριξε και το ΚΚΕ, ωστόσο, ακριβώς επειδή η κυβερνητική πλειοψηφία αριθμεί 14 μέλη έναντι 13, τελικά το προεδρείο συγκροτήθηκε ως μονοκομματικό. Πρόεδρος εξελέγη ο Π. Καππάτος, αντιπρόεδρος η Μαρία Κεφαλά και γραμματέας ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, όλοι τους από τη ΝΔ. Υπενθυμίζεται ότι μονοκομματικό ήταν και το προεδρείο της Εξεταστικής Επιτροπής, τις εργασίες της οποίας η κυβέρνηση της ΝΔ είχε κλείσει «άρον άρον».
Τη σύνθεση του προεδρείου της Προανακριτικής Επιτροπής σχολίασε σε δήλωσή του ο Νίκος Καραθανασόπουλος, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ. Ειδικότερα, ο Ν. Καραθανασόπουλος - ο οποίος, σημειωτέον, συμμετέχει και ως μέλος στην Επιτροπή - ανέφερε πως «το ΚΚΕ υποστήριξε ότι μπορεί να υπάρξει διασταλτική ερμηνεία του Κανονισμού της Βουλής και να εκλεγεί διακομματικό προεδρείο, με τη σύμφωνη γνώμη και της πλειοψηφίας».
Ανέδειξε ωστόσο τις ευθύνες τόσο της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ για την κατάσταση που επικρατεί, τονίζοντας: «Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, γιατί ελέω του νόμου περί ευθύνης υπουργών, που έχει συνδιαμορφωθεί από ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, πάντα η εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία αποφασίζει για τη λειτουργία της Επιτροπής της Προανακριτικής».
Η Προανακριτική θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο Πέμπτη.
Eurokinissi |
Ο Μητσοτάκης λοιπόν προήδρευσε σε σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τις «κυβερνητικές προτεραιότητες» στις υποδομές και μεταφορές, ενώ κατόπιν έκανε δηλώσεις εστιάζοντας «σε έργα εθνικής προτεραιότητας, που ο σκοπός μας είναι να τα έχουμε ολοκληρώσει μέχρι το 2027». Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας - Πύργου, στην ολοκλήρωση του Ε65 στο βόρειο τμήμα του, από την Καλαμπάκα μέχρι τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, στο περιλάλητο Flyover της Θεσσαλονίκης και στις επεκτάσεις του Μετρό της συμπρωτεύουσας κ.λπ. Εργα χρυσοπληρωμένα από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, και ταυτόχρονα χαραγμένα και προτεραιοποιημένα όχι με βάση τις λαϊκές ανάγκες αλλά τη στόχευση της ντόπιας αστικής τάξης για χώρα - κόμβο διαμετακόμισης.
Αλλωστε, καθώς άλλες είναι οι προτεραιότητές τους, ο πρωθυπουργός ανέπτυξε άλλο ένα ευχολόγιο για «να τρέξουμε με τους πιο γρήγορους ρυθμούς τα έργα αποκατάστασης από τις ζημιές του "Daniel". Αυτό αφορά και σιδηροδρομικά έργα, αφορά και οδικά έργα. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την αποκατάσταση των έργων αυτών πολύ σύντομα», χωρίς να μπορεί να δώσει έστω ένα χρονικό σημείο εκκίνησής τους.
Με την ίδια αναλγησία, δύο χρόνια μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών κατέφυγε για πολλοστή φορά στα γνωστά φληναφήματα περί «κατεπείγουσας ανάγκης να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, κυρίως στη γραμμή κορμού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, με καινούργιο τροχαίο υλικό. Είναι ένας στόχος τον οποίο έχουμε βάλει έως το 2027», στη γνωστή τακτική «ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι».
Εξάλλου, μετά από 6 χρόνια διακυβέρνησης και αποδεικνύοντας ξανά ότι δεν είναι προτεραιότητά τους έργα που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες, παρέπεμψε για τις «αρχές Απριλίου» «μια συνολική παρουσίαση για τις σημαντικές επενδύσεις και παρεμβάσεις που κάνουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής, όσον αφορά τα καινούργια λεωφορεία, για τη δρομολόγησή τους, την προσθήκη νέων οδηγών, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων». Εβαλε δε στόχο «μέχρι το 2027» «να παρουσιάσουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα ως προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του λεκανοπεδίου, και όσον αφορά τα λεωφορεία και όσον αφορά το Μετρό», αποσιωπώντας καταγγελίες όπως ότι οι ανάδοχες εταιρείες άνοιγαν επί 6 μήνες σήραγγα κατά παράβαση των μέτρων ασφαλείας, θέμα που ανέδειξε το ΚΚΕ.
Τέλος, ανέφερε τον νέο ΚΟΚ, κάνοντας καθαρό ότι θα κάνει και εκεί σημαία την «ατομική ευθύνη». «Οι ευθύνες της πολιτείας αλλά και οι ευθύνες των οδηγών θα πρέπει να κάνουμε ένα καινούργιο, θα έλεγα, συμβόλαιο εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους και ελληνικής κοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά.
Ο δε αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για τις μεταφορές, Κ. Κυρανάκης, είπε ότι «μέσα στο επόμενο δίμηνο ξεκινούν τα έργα αποκατάστασης στο κομμάτι (σ.σ. του σιδηροδρομικού δικτύου) που έχει καταστραφεί από τον "Daniel"».
Σε σχόλιό του για την επίσκεψη Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:
«Για μια ακόμη φορά ο λαός και η νεολαία που διαδήλωσαν κατά εκατομμύρια το προηγούμενο διάστημα άκουσαν μόνο "κούφιες" υποσχέσεις για "βελτίωση της εικόνας στις μεταφορές" και "έργα με ορίζοντα το 2027".
Την ίδια στιγμή, όμως, η κατάσταση που βιώνουν καθημερινά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, ενώ μεγάλοι κίνδυνοι καραδοκούν ακόμα και στη φάση της κατασκευής των έργων, όπως στη γραμμή 4 του Μετρό της Αττικής, όπου οι ανάδοχες εταιρείες άνοιγαν επί 6 μήνες σήραγγα κατά παράβαση των μέτρων ασφαλείας, σε περιοχή με οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές, γεγονός που ανέδειξε με Ερώτησή του στη Βουλή το ΚΚΕ».
Με δήλωσή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ που συμμετέχουν στην Προανακριτική Επιτροπή για τον Χρ. Τριαντόπουλο, Νίκος Καραθανασόπουλος και Μαρία Κομνηνάκα, επισημαίνουν:
«Καταγγέλλουμε τη διαφαινόμενη μεθόδευση εσπευσμένου τερματισμού των εργασιών της Προανακριτικής Επιτροπής που προωθεί η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ πριν καν αυτές ξεκινήσουν.
Είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα ακόμη επεισόδιο στην επιχείρηση συγκάλυψης, προκειμένου να μην εξεταστούν ουσιώδεις μάρτυρες, πολιτικά πρόσωπα και υπηρεσιακοί παράγοντες, αλλά και στοιχεία που προκύπτουν συνεχώς από την έρευνα.
Συνιστά, όμως, και μια έμμεση ομολογία ύπαρξης ενδείξεων για την ενοχή του κ. Τριαντόπουλου, οδηγώντας την κυβερνητική πλειοψηφία να κάνει "την ανάγκη φιλοτιμία". Αναδεικνύει πάνω απ' όλα τον φόβο να στοιχειοθετηθούν ποινικές ευθύνες κι άλλων προσώπων, τόσο για την αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος, όσο και για το κύριο έγκλημα, δηλαδή τη σύγκρουση των τρένων, αλλά και την έκρηξη.
Ο ισχυρισμός που δικαιολογεί το διαφαινόμενο κλείσιμο των εργασιών της Προανακριτικής Επιτροπής στο όνομα της "παραπομπής στον φυσικό δικαστή" είναι προσχηματικός, αφού από τη στιγμή που αυτή συγκροτείται, οφείλει να ολοκληρώσει το έργο της, χωρίς πολιτικά παιχνίδια και μεθοδεύσεις».