Πέρα από την παραδοχή που υπάρχει στη διάταξη ότι πολλοί δήμοι ενδεχομένως δεν μπορούν να καλύψουν καν τις λειτουργικές τους δαπάνες - ως απόρροια της πενιχρής χρηματοδότησης - η ...διέξοδος που δίνεται αποβαίνει σε βάρος των έργων που έχουν ανάγκη οι εργαζόμενοι και, βέβαια, έχουν πληρώσει ήδη μέσω της φορολογίας του εισοδήματός τους ή των ανταποδοτικών τελών. Ευθύνη, βέβαια, φέρουν τόσο οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, αλλά και η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ), που όχι μόνο δε διεκδίκησε ποτέ ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης των δήμων, με ένα σταθερό ποσοστό επί του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά την ίδια ώρα περιόρισε τις διεκδικήσεις της, ως προς τα χρωστούμενα προς τους δήμους, μόλις στα 1,711 δισ. ευρώ.
Πεδίο νέας κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο αποτελεί η διαχείριση των υδάτων της χώρας μας, με την «πρασινογάλαζη» διοίκηση της ΠΑΣΕΓΕΣ να πρωτοστατεί σε αυτήν την κατεύθυνση. Σε έρευνα την οποία διεξήγαγε το Ινστιτούτο Αγροτικής και Συνεταιριστικής Οικονομίας (ΙΝΑΣΟ) και παρουσιάστηκε σε επίσημη εκδήλωση της ΠΑΣΕΓΕΣ, με αφορμή την «κατασπατάληση» των υδάτινων πόρων και την «επιδείνωση» του υδατικού ισοζυγίου, προτείνεται η δημιουργία «σύγχρονων» φορέων διαχείρισης των υδάτων, υπό την επωνυμία Φορείς Διαχείρισης Νερού (ΦοΔΝΕ). Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, οι ΦοΔΝΕ θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια - βεβαίως σημειώνεται ότι θα επιχειρούν με κριτήρια ...δημόσιου συμφέροντος - έχοντας ως κομβικό σημείο στην προσπάθειά τους την «ορθολογική τιμολόγηση του νερού». Επιπλέον, στη μετοχική σύνθεσή τους θα συμμετέχει η κυβέρνηση - μέσω των υπουργείων Οικονομίας & Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, ΠΕΧΩΔΕ, κλπ. - η ΠΑΣΕΓΕΣ, φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και, τέλος, μεγάλοι καταναλωτές στη βιομηχανία ή τον τουρισμό, ενώ προβλέπεται ότι μπορεί να συμμετέχει και χρηματοπιστωτικός οργανισμός. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κόστος παροχής του νερού που θα καταναλώνουν τόσο οι αστικοί όσο και οι αγροτικοί πληθυσμοί θα περιλαμβάνεται το κόστος απόσβεσης των αναγκαίων έργων (φράγματα, δίκτυα, αντλιοστάσια, κλπ.), το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των έργων, το κόστος κατασκευής και λειτουργίας έργων περιβαλλοντικής αποκατάστασης υδροφορέων και υδατορεμάτων, λόγω ρύπανσης, υφαλμύρωσης, κλπ.
Τα ... «τζιμάνια» που ανέλαβαν την έρευνα, προβλέπουν επίσης και τη δημιουργία ενός σταθερού και αποτελεσματικού μηχανισμού είσπραξης για την κατανάλωση νερού, τονίζοντας ότι οι μεγάλοι καταναλωτές, όπως μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, αναμένεται να έχουν λιγότερα προβλήματα, ωστόσο οι μικρότεροι όπως οι αγρότες που δε θα μπορούν να πληρώσουν τα αυξημένα πλέον τιμολόγια, οπότε, τα χρωστούμενα για αρδευτικό νερό θα παρακρατούνται από τις επιδοτήσεις που αφορούν την αρδευόμενη έκταση. Πρέπει να σημειώσουμε ότι στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο υπεύθυνος Αγροτικού του ΠΑΣΟΚ Β. Εξαρχος, ο οποίος, εμμέσως πλην σαφώς, υποστήριξε τις παραπάνω θέσεις της ΠΑΣΕΓΕΣ, αφού τόνισε την ανάγκη «να λειτουργήσουν σύγχρονοι φορείς διαχείρισης του νερού», προσθέτοντας ότι «σύγχρονοι φορείς διαχείρισης και διασφαλισμένοι πόροι αποτελούν τις μεγάλες επιλογές και δεσμεύσεις του ΠΑΣΟΚ για ολόκληρη τη χώρα». Τα λαϊκά στρώματα της πόλης και της υπαίθρου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πίσω από τις «ωραίες» διακηρύξεις και τα συμπεράσματα των επιστημονικών ερευνών - που χρηματοδοτούνται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο από αυτούς που βλέπουν ως πεδίο κερδοφορίας κάθε κοινωνικό αγαθό - κρύβονται νέα «χαράτσια» σε βάρος τους, νέες ληστρικές επιδρομές από το κεφάλαιο και τα κόμματά του, σε βάρος του δημόσιου πλούτου. Μέσα από τη συντονισμένη πάλη τους μπορούν να διεκδικήσουν το νερό, τα δάση, η γη, να γίνουν λαϊκή περιουσία. Μπορούν και θα το καταφέρουν.
ΥΓ: Για την πληρέστερη ενημέρωση, υπεύθυνος της επιστημονικής έρευνας, ήταν ο Μ. Ξανθάκης, καθηγητής του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος του ΙΝΑΣΟ και αντιπρόεδρος της Marfin Investment Group...
Η ΕΕ επιδεικνύει εξαιρετική δραστηριότητα στο όλο θέμα. Για την ακρίβεια, δεν κάθεται ποτέ ήσυχη...
Και χώρες βομβαρδίζει, και στρατούς κατοχής στέλνει και ενισχύει, και νέα στρατιωτικά ευέλικτα σχήματα γι' αυτές τις «δουλειές» δημιουργεί.
Επίσης το «αντιτρομοκρατικό» της δόγμα το έχει σε πλήρη ετοιμότητα και με βάση αυτό είναι έτοιμη για νέες επεμβάσεις.
Οι πολυεθνικές της συνεχίζουν να ξεζουμίζουν τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας, εξαντλώντας τις πλουτοπαραγωγικές πηγές, δημιουργώντας τοπικούς πολέμους και εκμεταλλεύεται τους λαούς τους όσο μπορεί περισσότερο.
Αν αντισταθεί και κανένας, εύκολα τον «βαφτίζει» τρομοκράτη και παίρνει στη συνέχεια τα «κατάλληλα» μέτρα.
Τι άλλο να κάνει, λοιπόν; Εχει διασφαλίσει πως για πολλά πολλά χρόνια εξαθλιωμένοι άνθρωποι θα αναζητούν στοιχειώδεις συνθήκες διαβίωσης στους μικρούς μας «ευρωπαϊκούς παράδεισους».
ΠΑΝΤΩΣ, ΑΝ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ θέσεις Καραμανλή και Παπανδρέου για το θέμα, βλέπουμε τεράστιες διαφορές. Ο πρώτος ζήτησε «κοινές κοινοτικές δράσεις» και ο δεύτερος «κοινοτική αλληλεγγύη»!
Δεν είναι εύκολα διακριτή η χαοτική διαφορά ανάμεσα στις θέσεις των δυο κομμάτων; Μιλάμε για πραγματικά αντίθετες απόψεις...
Πώς να το κάνουμε, βρε παιδιά, οι μεν είναι «δεξιοί φιλελεύθεροι» και οι άλλοι «κεντροαριστεροί σοσιαλιστές». Υφίσταται χάσμα!
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ! Το υπουργείο Μεταφορών θα κάνει καμπάνια, για να μας αποδείξει πόσο πιο καλό είναι να χρησιμοποιεί κανείς τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το μόνο περίεργο είναι πως αυτό προέρχεται από μια κυβέρνηση, που ...αύξησε το εισιτήριο σε λεωφορεία, μετρό και τρόλεϊ και έδωσε κίνητρα (βολικά προς τους μεγαλέμπορους) για την αγορά αυτοκινήτου.
Πρόκειται για βλακεία ή για υποκρισία; Κλίνουμε προς το δεύτερο...