Κανείς δεν ξέρει βέβαια αν και πότε εισπράχτηκαν τα πρόστιμα αυτά. Εκείνο που έγινε γνωστό, πάντως, είναι ότι πρόσφατα η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας επέβαλε νέα πρόστιμα για ρύπανση σε τρεις από τις βιομηχανίες, οι οποίες κατείχαν περίοπτη θέση και στον κατάλογο του 2007!
Μη ρωτήσει κανείς αν επιβλήθηκε στις βιομηχανίες αυτές, που συνελήφθησαν να ρυπαίνουν επανειλημμένα, να τοποθετήσουν αντιρρυπαντική τεχνολογία. Αυτή, βλέπετε, έχει κόστος και αντιβαίνει της προσπάθειας ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας. Αλλωστε, τώρα βρήκαν και πρόσχημα ότι το πρόστιμο το «έφαγαν» για άλλη παράβαση!
Συμπέρασμα: Αν και οι βιομήχανοι «καινοτομούν» διαρκώς στη ρύπανση κανείς ποτέ δεν πρόκειται να τους κάνει τίποτα παραπάνω από το να εξακολουθήσει να τους «χαϊδεύει» με αμφίβολης αξίας πρόστιμα, για να συνεχίζουν την ασύδοτη δράση τους. Και την ίδια στιγμή, οι κάτοικοι της Θήβας, των Οινοφύτων και άλλων περιοχών της Βοιωτίας και της Αττικής και οι εργαζόμενοι στις βιομηχανίες τους θα εξακολουθούν να πίνουν μολυσμένο νερό!
Αμφιβάλλει κανείς ότι πρόκειται για συνειδητά εγκληματική πολιτική;
Το 1962 στην Αθήνα αντιστοιχούσαν μόλις 20 ΙΧ ανά 1.000 κατοίκους, ενώ το 2006, σύμφωνα με μελέτη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), είχαμε φθάσει στα 374, δηλαδή πολύ κοντά στα όρια κορεσμού που υπολογίζονται στα 500 ΙΧ.
Την ίδια στιγμή αντίστροφη είναι η εικόνα στις μαζικές συγκοινωνίες. Το 1962 αντιστοιχούσαν 450 μετακινήσεις με μαζική συγκοινωνία ανά κάτοικο το χρόνο, στη δεκαετία του '80 έπεσαν στις 140, ενώ από τη δεκαετία του '90 που άρχισε η ανάκαμψη (κυρίως λόγω της κατασκευής του μετρό) οι μετακινήσεις αυτές έφτασαν στις 270 το 2006. Ωστόσο, εξακολουθούν να είναι σχεδόν οι μισές σε σχέση με αυτές της δεκαετίας του '60, όταν είχαν φθάσει ακόμη και τις 480.
Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν απόλυτα ότι επί δεκαετίες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο δεν πήραν τα αναγκαία μέτρα για να ευνοήσουν τη χρήση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς από τους εργαζόμενους, αλλά έπαιρναν και παίρνουν μέτρα πριμοδότησης του ΙΧ, ευνοώντας τους αυτοκινητοβιομήχανους, τους πετρελαιάδες, κ.ά.
Από αυτήν την άποψη, η πάλη του λαού για δημόσιες σύγχρονες συγκοινωνίες, δωρεάν για τους εργαζόμενους τις πρωινές ώρες και με φτηνό εισιτήριο την υπόλοιπη μέρα, αποκτά ιδιαίτερη σημασία...
Mε επιστολή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομίας, ο πρόεδρος της Ενωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (ΕΝΑΕ), Δ. Δράκος, διαμηνύει τη βούληση του ΔΣ του οργάνου να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, αν δεν ικανοποιηθούν κάποια αιτήματα, όπως η κάλυψη του κόστους μεταφοράς των μαθητών και η πρόσληψη προσωπικού. «Δεν αμφισβητούμε τις ειλικρινείς προθέσεις σας, όμως η δυσμενής εξέλιξη των προβλημάτων απαιτεί άμεση επίλυση», σημειώνεται στην επιστολή.
Και αναρωτιόμαστε, γιατί δεν αμφισβητούνται οι προθέσεις της κυβέρνησης; Τι έκανε για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων; Τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και οι προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ όσο και οι ηγεσίες (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ) της ΕΝΑΕ από κοινού ευθύνονται όχι μόνο γι' αυτά και άλλα προβλήματα λειτουργικής φύσης με σοβαρές συνέπειες στους εργαζόμενους, αλλά κυρίως για το ρόλο που έχουν επιλέξει για το θεσμό, αυτόν του διεκπεραιωτή κρατικών υποθέσεων, του εντολοδόχου των αντιλαϊκών επιλογών.
Το ξέρετε ότι ο στρατιωτικός διοικητής των ναυτικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ είναι Ελληνας; Πρωτοσέλιδο έγινε σε 3 τουλάχιστον εφημερίδες. Γνωρίζετε πως υπάρχει επίσης Ελληνας «λομπίστας» στο επιτελείο του Μπάρακ Ομπάμα;
Βάλτε πλάι τους τους γερουσιαστές ελληνικής καταγωγής, τους Ελληνες σε διοικητικές θέσεις σε οργανισμούς όπως η Ευρωπαϊκή Ενωση, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και ο ΟΟΣΑ.
Τόσο πολύ προόδευσε πλέον το έθνος και σε αυτά τα υψηλά επίπεδα έχουμε φτάσει. Και μπορούμε να επιχαίρουμε, όντας βέβαιοι για το μέλλον μας, όταν έχουμε «δικούς μας» σε τέτοια πόστα...
Αφήστε που πολλά λέγονται και για επιφανείς Ελληνες πολιτικούς που μπορεί να φθάσουν έως και τα ύπατα ευρωπαϊκά αξιώματα. Λίγο το έχετε;
Από φιλέλληνες πάλι πάμε πάρα πολύ καλά. Ο Σαρκοζί είναι δηλωμένος φίλος της χώρας και νυχθημερόν σκέπτεται το καλό της.
Ο Β. Πούτιν πάλι μπορεί και να 'χει πάνω από το κρεβάτι του την ελληνική σημαία και να κοιμάται διαβάζοντας Ελληνες κλασικούς.
Και μην πάει το μυαλό σας σε τίποτε γεωστρατηγικά συμφέροντα πολυεθνικών ομίλων και επιχειρήσεων. Για αγνό φιλελληνισμό μιλάμε...
ΤΩΡΑ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ να πηγαίνουν όλα τόσο καλά στο διεθνές επίπεδο κι εμείς να είμαστε στην κατάσταση που είμαστε είναι μια άλλη υπόθεση.
Εχουμε χάσει την «κυριαρχία» στο μισθό μας που τον χρωστάμε πριν τον πάρουμε και ...ίσως την αυτοκυριαρχία μας.
Μάλλον γιατί οι πραγματικοί ήρωες σε κάθε στιγμή στην ιστορία είναι οι λαοί. Και οι καταστάσεις αλλάζουν μόλις πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους...