Αναστολή των έργων ανακοίνωσε η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» που κατασκευάζει με «σύμβαση παραχώρησης» τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα. Οπως ανακοίνωσε η κοινοπραξία, η αναστολή, που φυσικά συνοδεύεται από εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων στα εργοτάξια, θα γίνει μέχρι να βρεθεί βιώσιμη λύση στη χρηματοδότηση του έργου, μέσα από την οριστικοποίηση του μνημονίου συνεργασίας που έχουν μονογράψει με την κυβέρνηση και με το οποίο παρέχονται προς τους μεγαλοκατασκευαστές και τις δανείστριες τράπεζες νέες πρόσθετες εγγυήσεις και επιδοτήσεις, που φυσικά θα κληθεί να πληρώσει και αυτές ο ελληνικός λαός.
Σε αναστολή εργασιών και κλείσιμο εργοταξίων έχουν προχωρήσει, εδώ και τέσσερις τουλάχιστον μήνες, και οι άλλες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητόδρομων, πιέζοντας να πάρουν ακόμη περισσότερα από αυτά που προβλέπουν οι ληστρικές συμβάσεις που ψήφισαν από κοινού η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, την ίδια στιγμή ο λαός εξακολουθεί να πληρώνει τα πανάκριβα διόδια, που έχουν αυξηθεί ως και πάνω από 400% από το 2008. Πρόκειται για τεράστια ποσά που πληρώνουν οι οδηγοί καθημερινά, τα οποία υποτίθεται ότι εισπράττουν οι ιδιωτικές κοινοπραξίες για να κατασκευάσουν τα έργα, αυτά ακριβώς που έχουν σταματήσει!
Πρόκειται για άλλη μια πτυχή που αποδεικνύει την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου. Μόνη λύση, λοιπόν, είναι ο λαός να παλέψει ακόμη πιο δυνατά για κατάργηση όλων των διοδίων, για να γίνουν τα δημόσια έργα λαϊκή περιουσία.
Κρατούν ό,τι τους συμφέρει από τις κρατικομονοπωλιακές ρυθμίσεις και πετάνε ό,τι τους δυσκολεύει στην κερδοφορία. Ακόμη και η ΔΕΗ δεν έχει τελικά πρόβλημα με αυτή τη λογική, αρκεί να βγάλει κάτι κι αυτή. Η παράθεση αυτών των απόψεων δεν θα είχε κανένα νόημα, εάν η κυβέρνηση δεν εργαζόταν σκληρά αυτή την περίοδο για να τις ικανοποιήσει! Ετσι, το αρμόδιο υπουργείο αναζητά τρόπους παράδοσης της λιγνιτικής παραγωγής σε τρίτους και με πώληση μονάδων της ΔΕΗ και με ανταλλαγή ισχύος (εάν τελικά «περπατήσει» στην πράξη) και με απευθείας παραχώρηση λιγνιτικών κοιτασμάτων. Κι όλοι, ξένες και ντόπιες ενεργειακές εταιρείες, οι μεγαλομέτοχοι της ΔΕΗ, η κυβέρνηση, θα είναι μια χαρά και κερδισμένοι. Με τους ανθρώπους του μόχθου, χαμένους και πάλι, να βλέπουν τον καθένα να εκμεταλλεύεται τον κρατικό πλούτο κι αυτοί να μην μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς του ρεύματος...
Η κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης τους επόμενους μήνες πάει χέρι χέρι με την κλιμάκωση της καταστολής των λαϊκών αγώνων. Στην κατεύθυνση αυτή η κυβέρνηση ενισχύει και θωρακίζει τους μηχανισμούς καταστολής, ώστε να είναι «ετοιμοπόλεμοι» το φθινόπωρο. Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες που δημοσίευσε το «Πρώτο Θέμα», το οπλοστάσιο των μηχανισμών καταστολής θα εμπλουτιστεί με καινούρια, πιο αποτελεσματικά (διάβαζε δολοφονικά) όπλα. Στα επιχειρησιακά σχέδια καταστολής της ΕΛ.ΑΣ. ενσωματώνεται η χρήση του ειδικού οχήματος εκτόξευσης νερού κατά των διαδηλωτών. Οπως είναι γνωστό, η πίεση του νερού είναι τέτοια που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή των διαδηλωτών. Επίσης επανεξετάζεται η χρησιμοποίηση εκπαιδευμένων σκύλων που αγοράστηκαν πριν από δυόμισι χρόνια, ενώ ανασύρονται από τα συρτάρια τα σχέδια για τη χρήση όπλων με χρωμόσφαιρες ή πλαστικές σφαίρες, αλλά και οι χειροβομβίδες από καουτσούκ. Ακόμα οι επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ. θεωρούν ότι πρέπει να αγοραστεί ένας ακόμα φράκτης από πλεξιγκλάς, όπως αυτός που είχε στηθεί στις τελευταίες διαδηλώσεις στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Βασ. Σοφίας. Εννοείται πως λεφτά για τους μηχανισμούς καταστολής υπάρχουν. Σε κάθε περίπτωση, όμως, όλα αυτά τα μέτρα καταστολής την αδυναμία τους μαρτυράνε...