ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Μάη 2009
Σελ. /40
Πολιτική επιλογή τους η ναρκω-κουλτούρα

Παπαγεωργίου Βασίλης

Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Κάθε φορά που οξύνεται η ταξική πάλη, το σύστημα χρησιμοποιεί λυτούς και δεμένους για να βάλει στο χέρι όσους δεν μπορεί να υποτάξει, όσους δε χωρούν σ' αυτό, όσους αντιστέκονται και στοχεύουν στην ανατροπή του. Κι ένα από τα ισχυρότερα όπλα αδράνειας και κοινωνικού ελέγχου αποτελούν τα ναρκωτικά. Στη χώρα μας ενεργό ρόλο έχουν αναλάβει διάφορες ΜΚΟ και κόμματα, όπως ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και οι Οικολόγοι Πράσινοι, πουλώντας μαρκεταρισμένη «αριστεροσύνη», για να πείσουν ότι οι αιτίες για το φαινόμενο της τοξικοεξάρτησης είναι η απαγόρευση των ναρκωτικών. Ολα αυτά έρχονται να προστεθούν στην επικίνδυνη χαλάρωση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά, που, με το πρόσχημα της βοήθειας στα «βαποράκια», ευνοεί την εμπορία ναρκωτικών.

Φέτος, στο παιχνίδι, μπήκαν και διάφοροι ΠΑΣΟΚοδήμαρχοι (Ιλίου, Καματερού, Αγ. Αναργύρων), οι οποίοι παραχωρούν το Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» για να διεξαχθεί το 5ο ναρκω-φεστιβάλ. Είναι οι ίδιοι δήμαρχοι, που είχαν απορρίψει το αίτημα του ΚΚΕ για τη διοργάνωση του Φεστιβάλ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ» στο συγκεκριμένο χώρο, είχαν απορρίψει το σύνθημά του «για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα ναρκωτικά». Κι όλα αυτά στην καρδιά των δυτικών προαστίων, όπου τα ναρκωτικά περισσεύουν και λείπει το δικαίωμα στη δουλειά, στον πολιτισμό, στον αθλητισμό. Γιατί ο συνδυασμός «απειθαρχίας, ρήξης, ανατροπής» αποτελεί εύφλεκτο υλικό για την εξουσία της άρχουσας τάξης.

Σταθερά αποπροσανατολιστικά...

Αλλο ένα δείγμα της πολιτικής αποπροσανατολισμού και κοροϊδίας της αγροτιάς έδωσε ο ΣΥΝ, με τις δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνος μετά τη συνάντηση που είχε με τη διοίκηση της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Ηρακλείου.

Ο Αλ. Αλαβάνος δήλωσε πως «ένα βασικό, κεντρικό αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο το θέτουμε και ενόψει των ευρωεκλογών, είναι ότι η Ελλάδα πρέπει να ζητήσει από σήμερα να καταργηθεί η αναθεώρηση του 2013, την οποία προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ενωση». Δηλαδή ο ΣΥΝ - ΣΥΡΙΖΑ ζητάει να καταργηθεί η επερχόμενη αναθεώρηση της νέας ΚΑΠ το 2013;... Κι αλήθεια τι να καταργηθεί από αυτή και πότε, τη στιγμή που δεν υπάρχει ακόμα ούτε σχέδιο πρότασης;... Ο Αλ. Αλαβάνος δεν μπήκε καν στον κόπο να αναφέρει να καταργηθούν οι ήδη ψηφισμένες αποφάσεις της νέας ΚΑΠ και του ελέγχου υγείας της νέας ΚΑΠ. Η δήλωση αυτή είναι πέρα για πέρα αποπροσανατολιστική και αποδεικνύει ότι ο ΣΥΝ - ΣΥΡΙΖΑ λειτουργεί ως «Δούρειος ίππος» σε βάρος των πραγματικών συμφερόντων της μικρομεσαίας αγροτιάς. Με τέτοιες ψευτοδηλώσεις δε λύνεται κανένα πρόβλημα και το μόνο που γίνεται είναι να καλλιεργούνται αυταπάτες στην αγροτιά. Η ΚΑΠ δεν επιδέχεται από διαχειριστικές αλλαγές, γιατί σε κάθε περίπτωση εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων και των πολυεθνικών. Η αγροτιά καλείται να αγωνιστεί για να αποκρουστεί και ανατραπεί η ακολουθούμενη αντιαγροτική πολιτική και να εφαρμοστεί μια άλλη φιλολαϊκή φιλοαγροτική πολιτική. Αυτός είναι ο στόχος αυτή είναι η προοπτική.

Προκαλούν και επιτίθενται

Η εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ «ΖΙΜ» εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Νίκο Αρβανίτη, ο οποίος τυγχάνει και πρόεδρος στη Διεθνή Ναυτική Ενωση (ΔΝΕ). Δίπλα στις απολύσεις που έχει κάνει τον τελευταίο καιρό, η εταιρεία επιδιώκει τώρα να επιβάλει στους εργαζόμενους και την εκ περιτροπής εργασία. Γι' αυτό και με την απειλή της απόλυσης, υποχρεώνει τους εργαζόμενους να υπογράψουν ένα «Ιδιωτικό Συμφωνητικό», στο οποίο αναφέρει: «Προς αντιμετώπιση της επικρατούσης παγκοσμίου οικονομικής κρίσεως πρέπει τα συμβαλλόμενα μέρη να διαμορφώσουν μια νέα οικονομική κατάσταση η οποία θα συμβάλει εις την εύρυθμο λειτουργία της εταιρείας, εις την διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας και γενικά θα είναι επ' ωφελεία της εργοδοσίας και των εργαζομένων. Για την υλοποίηση των ανωτέρω η Εταιρεία προτείνει την μείωση του ωραρίου εργασίας των εργαζομένων κατά 30 λεπτά ημερησίως και εβδομαδιαίως 2 ώρες και 30 λεπτά με ανάλογη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων». Ολες οι προϋποθέσεις που θέτει το συμφωνητικό είναι αποσπάσματα από παραγράφους του άρθρου 2 του ν. 2639/1998, τον οποίο ψήφισε το ΠΑΣΟΚ και διατήρησε η ΝΔ. Η επιχειρηματολογία της εργοδοσίας είναι προκλητική, αφού εκτός όλων των άλλων επιδιώκει να αποσπάσει την υπογραφή του εργαζόμενου σε ένα κατάπτυστο κείμενο που εξισώνει το θύτη με το θύμα και τσουβαλιάζει αυτούς που βγάζουν εκατομμύρια από τη δουλειά άλλων και αυτούς που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με ένα μισθό, ο οποίος μάλιστα τώρα θα μειωθεί δραματικά. Δύο ακόμα παρατηρήσεις: Είναι αυτονόητο ότι ο συγκεκριμένος εργοδότης, την περίοδο της οικονομικής άνθησης δεν κάλεσε τους εργαζόμενους να υπογράψουν κανένα συμφωνητικό με το οποίο θα μοιράζονταν τα υπερκέρδη του. Και δεύτερο, με δεδομένη και τη θέση του συγκεκριμένου εργοδότη, είναι φανερό ότι επιχειρείται να «ανοίξει» συνολικά ο δρόμος για την επιβολή επιπλέον αντιδραστικών μέτρων στον κλάδο. Κι αν οι εργαζόμενοι δεν αντιδράσουν, τα πράγματα θα γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα...


Υποκρισία και αποπροσανατολισμός...

Παπαγεωργίου Βασίλης

ΑΥΤΟΣ ο «πολιτισμός» και αυτή η «ευγένεια»! Πραγματικά σκλαβωθήκαμε...

Να διεξαχθούν οι ευρωεκλογές με τρόπο που «να ταιριάζει στον πολιτικό μας πολιτισμό» ζήτησε βγαίνοντας χτες από το Μαξίμου ο Προκόπης Παυλόπουλος!

Αν δεν γνωρίζει κανείς πρόσωπα και πράγματα σε αυτή τη χώρα θα μπορούσε να εξάρει τη... θαυμάσια προτροπή και την καλοπροαίρετη νουθεσία.

Να υποθέσουμε όμως ότι δεν γνωρίζει ο υπουργός Εσωτερικών τι εστί εκλογές στην Ελλάδα; Από πού να αρχίσει κανείς και πού να τελειώσει...

Μήπως από τα «πολιτισμένα» ρουσφέτια που μοιράζουν ΝΔ η ΠΑΣΟΚ ανάλογα με το ποιος είναι στην κυβέρνηση; Μήπως από τους κομματάρχες της επαρχίας που χρησιμοποιούν κάθε τρόπο και μέσο για να υφαρπάξουν ψήφους;

Να πούμε ίσως για τον «πολιτισμένο» αποκλεισμό κάθε άποψης που δεν αρέσει στο σύστημα, από τα Μέσα Ενημέρωσης; Για τις «ευγενικές» συμφωνίες στήριξης με συγκροτήματα «κάτω από το τραπέζι»;

Να αναφερθούμε στους... πάντοτε «πολιτισμένους» μεγαλοχορηγούς προσώπων και κομμάτων; Στα προεκλογικά ψέματα που «ψαρεύουν» στη θάλασσα της απελπισίας του κοσμάκη;

Αυτός ο... πολιτισμός τους καλύτερα να μας λείπει.

ΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ κάπως σαν τις αμερικανικές ταινίες. Τους άρεσε το «Παυλιδης 1», έχουν ετοιμάσει το «Παυλίδης 2» και διαρρέουν πληροφορίες και σενάρια για το «Παυλίδης 3», που θα είναι... μεγαλοπρεπή παραγωγή και το καλύτερο από όλα.

Κι όλα αυτά για να μας πουν τι; Πως υπάρχουν διεφθαρμένοι υπουργοί και διεφθαρμένοι εφοπλιστές.

Ενώ αν είχαμε αδιάφθορους υπουργούς και αδιάφθορους εφοπλιστές τα πράγματα θα ήταν αλλιώς.

Ελα όμως που και στη μία και στην άλλη περίπτωση τα λεφτά των φορολογουμένων θα κατέληγαν στις τσέπες εφοπλιστών, προκειμένου να μεταφέρουν τον κόσμο και μάλιστα με πλοία αμφιβόλου ποιότητας.

Γρηγοριάδης Κώστας

Αλλά είπαμε... το εφοπλιστικό κέντρο είναι αυτονόητο και αδιαπραγμάτευτο.

Και με τη βούλα της ΕΕ

Την παράδοση των ελληνικών σιδηροδρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από το ΠΑΣΟΚ, που ψήφισε το νομοθετικό πλαίσιο για την κατάτμηση του ΟΣΕ σε ανώνυμες θυγατρικές εταιρείες. Στο πλαίσιο της λεγόμενης απελευθέρωσης των αγορών, που είναι η κεντρική στρατηγική επιλογή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των κυβερνήσεων των κρατών - μελών και των κομμάτων του «ευρωμονόδρομου», η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί για τον ΟΣΕ το λεγόμενο «σχέδιο ανασυγκρότησης», το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο, παρά η προετοιμασία του Οργανισμού για την ιδιωτικοποίηση, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011, όπως ορίζει σχετική κοινοτική οδηγία. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, εντάσσεται και το ...«πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας ΟΣΕ», που ανακοίνωσε προχτές ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών. Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει την απόλυση 3.000 και πλέον εργαζομένων στον Οργανισμό, που έχουν συμπληρώσει το 50ό έτος. Είναι, δηλαδή, εργαζόμενοι που έχουν πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα. Με αυτήν την αντεργατική μεθόδευση, η κυβέρνηση επιχειρεί να αποψιλώσει τον Οργανισμό απ' αυτούς τους εργαζόμενους, ώστε να στρώσει το δρόμο για τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στον κλάδο.

Οι δυσμενείς αυτές εξελίξεις για τον ελληνικό λαό έχουν δρομολογηθεί χρόνια τώρα από το πολυεθνικό κεφάλαιο και την ντόπια ολιγαρχία, στις Βρυξέλλες, με την αγαστή συνεργασία των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ετσι, μετά την ιδιωτικοποίηση σημαντικών τομέων της οικονομίας της χώρας (τηλεπικοινωνίες, αερομεταφορές, ενέργεια, κ.λπ.), παίρνουν σειρά οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι. Για την ιστορία, θυμίζουμε πως επί των ημερών διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ:

  • Εισέβαλαν μαζικά στον ΟΣΕ συγκεκριμένοι προμηθευτές - κατασκευαστές.
  • Επιβλήθηκαν αλλεπάλληλες ανατιμήσεις σε εισιτήρια - κόμιστρα.
  • Σημειώθηκε δραστική μείωση και συμπύκνωση των θεωρούμενων μη κερδοφόρων δρομολογίων.
  • Επήλθε μεγάλη μείωση του προσωπικού.

Στους άμεσους σχεδιασμούς της κυβέρνησης - πέραν της δραστικής συρρίκνωσης του προσωπικού - είναι: Η παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (άνω των 7 δισ. ευρώ) σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση. Η δραστική περικοπή δρομολογίων, τα οποία με βάση τα λεγόμενα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια κρίνονται «ασύμφορα». Στόχος των περικοπών είναι να παραμείνει ο βασικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες. Ο υπερδιπλασιασμός των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης. Την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, η οποία θα εξασφαλίσει τεράστια κέρδη για κάποιες επιχειρηματικές ομάδες, η κυβέρνηση την ονομάζει «σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης». Πρόκειται για ακόμα ένα σχέδιο ενίσχυσης του μεγάλου κεφαλαίου, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι σε μια χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, ο σιδηρόδρομος προσφέρει σημαντικές προοπτικές, τόσο για τις μετακινήσεις επιβατών, όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων.

Το βέβαιο είναι ότι η προωθούμενη πολιτική των σαρωτικών ιδιωτικοποιήσεων, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των αγορών, δεν είναι μονόδρομος. Οι εργαζόμενοι μπορούν να την ανακόψουν με τον αγώνα και την ψήφο. Δεν είναι μόνον υπόθεση των εργαζομένων στον ΟΣΕ, αλλά όλου του λαού. Μια πρώτης τάξης ευκαιρία είναι οι ευρωεκλογές. Με την ψήφο τους μπορούν να καταδικάσουν αυτήν την πολιτική και τα κόμματα που την υπηρετούν, δυναμώνοντας ταυτόχρονα το ΚΚΕ, ώστε να ενισχυθεί η προοπτική της φιλολαϊκής πολιτικής, όπου και οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα είναι λαϊκή περιουσία, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ