Κι ενώ δρομολογήθηκε η σύνθλιψη τμημάτων και υπηρεσιών ο έτερος συγκυβερνήτης βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Κρεμαστινός έκανε γνωστό, με την ιδιότητα του προέδρου της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, ότι επικοινώνησε με τον υπουργό Υγείας ο οποίος του «εγνώρισε ότι οι μεταβολές στον οργανισμό εντάσσονται στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων που αφορούν όλα τα νοσοκομεία της χώρας και όχι μόνο το Νοσοκομείο της Ρόδου» και ότι «πρόκειται για μνημονιακή δέσμευση που είχε προαποφασισθεί». Επίσης, ο υπουργός Υγείας διαβεβαίωσε το Δ. Κρεμαστινό ότι «οι μεταβολές αυτές δεν αφορούν το παρόν».
Φραστικές διαφοροποιήσεις και προσωρινές υποσχέσεις για να συγκαλυφθεί ο αργός και «απ' τα κάτω» ακρωτηριασμός πολύτιμων υπηρεσιών υγείας, που από χρόνια είχαν δρομολογήσει οι, σήμερα, συγκυβερνώντες και άλλοτε εναλλασσόμενοι στην κυβερνητική εξουσία. Η όλη φραστική αντιπαράθεση συμπληρώνεται απ' τον αντιμνημονιακό βερμπαλισμό του τμήματος Υγείας ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ που καταγγέλλει την «πιστή εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών». Ετσι η επιχειρηματική δραστηριότητα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που επιβάλλει τα άγρια χαράτσια στους αρρώστους μένει στο απυρόβλητο. Αυτή η άγρια κερδοφορία στην ώρα της ανάγκης θα καταργηθεί με πάλη λαϊκή.
Tην είσοδο ιδιωτών στη χρυσοφόρα για τους μεγαλοεπιχειρηματίες διαχείριση των απορριμμάτων προπαγανδίζει ο δήμαρχος Αθήνας Γ. Καμίνης. Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9,84», μεταξύ άλλων, είπε: «Προβλέπεται ένας σταθμός μεταφόρτωσης στα σύνορα της πόλης, ο οποίος θα εξοικονομεί χρήμα και χρόνο. Δηλαδή, εκεί που ανέβαιναν πάρα πολλά απορριμματοφόρα στη Φυλή, τώρα θα πηγαίνουν, θα φορτώνουν σε ένα συγκεκριμένο σημείο και από εκεί θα φεύγει μόνο ένα πάρα πολύ μεγάλο φορτηγό για τη Φυλή. Είναι πολύ μεγάλη εξοικονόμηση σε χρόνο, χρήμα και βενζίνη και έτσι συμβάλλουμε και στην προστασία του περιβάλλοντος. Φυσικά, όμως, δε λύνει το πρόβλημα. Πρέπει το πρόβλημα να λυθεί με τη μορφή ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων και με τη μορφή σύμπραξης δημόσιου τομέα και ιδιωτών».
Ταυτόχρονα, εξήρε τις επιχειρήσεις καταστολής της αστυνομίας στο κέντρο, που το καθαρίζουν και το παραδίδουν, σε καιρούς γενικευμένης στέρησης για τα πλατιά λαϊκά στρώματα που δεν έχουν ούτε τα βασικά να πληρώσουν, για επιχειρηματική δράση: «(...) στο κέντρο βλέπω κάποιες θετικές εξελίξεις, λόγω των συστηματικών επεμβάσεων της ΕΛ.ΑΣ. (...) Βλέπουμε να ενδιαφέρονται οι άνθρωποι να ανοίξουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, μπαρ, εστιατόρια και όταν τελικά καταφέρνουν και τα ανοίγουν, φέρνουν ζωή στο κέντρο. Εγώ προσωπικά φροντίζω να πηγαίνω σε ό,τι καινούργιο ανοίγει και τιμώ αυτές τις προσπάθειες αναζωογόνησης του κέντρου (...)».
Τα τηλεοπτικά κανάλια αμπάριζα έχει πάρει η διαφήμιση του υπουργείου Μεταφορών για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο, τη στιγμή που οι αποφάσεις για την αύξηση του κομίστρου στα μέσα μεταφοράς είναι ήδη ειλημμένες, επιχειρούν με επικοινωνιακά κόλπα να αποπροσανατολίσουν τα λαϊκά στρώματα από την πρόθεσή τους για δυσβάσταχτες αυξήσεις.
Αυξήσεις, που σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα φτάσουν το 40% με πρόσχημα τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των μεταφορών. Αλλωστε, οι πρόσφατοι έλεγχοι που πραγματοποίησε έδειξαν ότι χιλιάδες άνθρωποι ήδη δεν μπορούν να πληρώσουν την αξία του εισιτηρίου ως έχει σήμερα...
Από την άλλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, καυχιέται πως θα παράγει και κοινωνικό έργο, μοιράζοντας... «εκπτώσεις» στους συνεπείς επιβάτες...
Το ζήτημα της ασφαλούς μεταφοράς των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων είναι ζήτημα ουσίας. Επομένως η ικανοποίηση των αναγκών του λαού θα έρθει μόνο μέσα από τη διεκδίκηση για σύγχρονες ασφαλείς, αξιόπιστες και φθηνές μεταφορές μέσω ενός Ενιαίου Κρατικού Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, που θα είναι στην υπηρεσία του λαού και θα αποτελούν λαϊκή περιουσία.