ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Γενάρη 2013
Σελ. /32
Επικίνδυνοι για την υγεία του λαού

Παπαγεωργίου Βασίλης

Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του για το νέο Οργανισμό του Νοσοκομείου Ρόδου (ΦΕΚ Β' 3429/24.12.2012) με τον οποίο μειώνονται τα κρεβάτια από 385 σε 360, ανάμεσα σε αυτά και τρία της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) -από 8 σε 5- οι γιατροί από 176 σε 154 και καταργούνται τμήματα, όπως το Νευροχειρουργικό.

Κι ενώ δρομολογήθηκε η σύνθλιψη τμημάτων και υπηρεσιών ο έτερος συγκυβερνήτης βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Κρεμαστινός έκανε γνωστό, με την ιδιότητα του προέδρου της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, ότι επικοινώνησε με τον υπουργό Υγείας ο οποίος του «εγνώρισε ότι οι μεταβολές στον οργανισμό εντάσσονται στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων που αφορούν όλα τα νοσοκομεία της χώρας και όχι μόνο το Νοσοκομείο της Ρόδου» και ότι «πρόκειται για μνημονιακή δέσμευση που είχε προαποφασισθεί». Επίσης, ο υπουργός Υγείας διαβεβαίωσε το Δ. Κρεμαστινό ότι «οι μεταβολές αυτές δεν αφορούν το παρόν».

Φραστικές διαφοροποιήσεις και προσωρινές υποσχέσεις για να συγκαλυφθεί ο αργός και «απ' τα κάτω» ακρωτηριασμός πολύτιμων υπηρεσιών υγείας, που από χρόνια είχαν δρομολογήσει οι, σήμερα, συγκυβερνώντες και άλλοτε εναλλασσόμενοι στην κυβερνητική εξουσία. Η όλη φραστική αντιπαράθεση συμπληρώνεται απ' τον αντιμνημονιακό βερμπαλισμό του τμήματος Υγείας ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ που καταγγέλλει την «πιστή εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών». Ετσι η επιχειρηματική δραστηριότητα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που επιβάλλει τα άγρια χαράτσια στους αρρώστους μένει στο απυρόβλητο. Αυτή η άγρια κερδοφορία στην ώρα της ανάγκης θα καταργηθεί με πάλη λαϊκή.

Κάνει πλάτες σε επιχειρηματίες

Tην είσοδο ιδιωτών στη χρυσοφόρα για τους μεγαλοεπιχειρηματίες διαχείριση των απορριμμάτων προπαγανδίζει ο δήμαρχος Αθήνας Γ. Καμίνης. Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9,84», μεταξύ άλλων, είπε: «Προβλέπεται ένας σταθμός μεταφόρτωσης στα σύνορα της πόλης, ο οποίος θα εξοικονομεί χρήμα και χρόνο. Δηλαδή, εκεί που ανέβαιναν πάρα πολλά απορριμματοφόρα στη Φυλή, τώρα θα πηγαίνουν, θα φορτώνουν σε ένα συγκεκριμένο σημείο και από εκεί θα φεύγει μόνο ένα πάρα πολύ μεγάλο φορτηγό για τη Φυλή. Είναι πολύ μεγάλη εξοικονόμηση σε χρόνο, χρήμα και βενζίνη και έτσι συμβάλλουμε και στην προστασία του περιβάλλοντος. Φυσικά, όμως, δε λύνει το πρόβλημα. Πρέπει το πρόβλημα να λυθεί με τη μορφή ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων και με τη μορφή σύμπραξης δημόσιου τομέα και ιδιωτών».

Ταυτόχρονα, εξήρε τις επιχειρήσεις καταστολής της αστυνομίας στο κέντρο, που το καθαρίζουν και το παραδίδουν, σε καιρούς γενικευμένης στέρησης για τα πλατιά λαϊκά στρώματα που δεν έχουν ούτε τα βασικά να πληρώσουν, για επιχειρηματική δράση: «(...) στο κέντρο βλέπω κάποιες θετικές εξελίξεις, λόγω των συστηματικών επεμβάσεων της ΕΛ.ΑΣ. (...) Βλέπουμε να ενδιαφέρονται οι άνθρωποι να ανοίξουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, μπαρ, εστιατόρια και όταν τελικά καταφέρνουν και τα ανοίγουν, φέρνουν ζωή στο κέντρο. Εγώ προσωπικά φροντίζω να πηγαίνω σε ό,τι καινούργιο ανοίγει και τιμώ αυτές τις προσπάθειες αναζωογόνησης του κέντρου (...)».

Αποπροσανατολισμός με τη λαθρεπιβίβαση

Τα τηλεοπτικά κανάλια αμπάριζα έχει πάρει η διαφήμιση του υπουργείου Μεταφορών για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο, τη στιγμή που οι αποφάσεις για την αύξηση του κομίστρου στα μέσα μεταφοράς είναι ήδη ειλημμένες, επιχειρούν με επικοινωνιακά κόλπα να αποπροσανατολίσουν τα λαϊκά στρώματα από την πρόθεσή τους για δυσβάσταχτες αυξήσεις.

Αυξήσεις, που σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα φτάσουν το 40% με πρόσχημα τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των μεταφορών. Αλλωστε, οι πρόσφατοι έλεγχοι που πραγματοποίησε έδειξαν ότι χιλιάδες άνθρωποι ήδη δεν μπορούν να πληρώσουν την αξία του εισιτηρίου ως έχει σήμερα...

Από την άλλη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, καυχιέται πως θα παράγει και κοινωνικό έργο, μοιράζοντας... «εκπτώσεις» στους συνεπείς επιβάτες...

Το ζήτημα της ασφαλούς μεταφοράς των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων είναι ζήτημα ουσίας. Επομένως η ικανοποίηση των αναγκών του λαού θα έρθει μόνο μέσα από τη διεκδίκηση για σύγχρονες ασφαλείς, αξιόπιστες και φθηνές μεταφορές μέσω ενός Ενιαίου Κρατικού Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, που θα είναι στην υπηρεσία του λαού και θα αποτελούν λαϊκή περιουσία.


Λαϊκή ιδιοκτησία για την αγροτιά

Γρηγοριάδης Κώστας

Η Ελλάδα δεν είναι φτωχή χώρα. Εχει τεράστιες παραγωγικές δυνατότητες σε ανθρώπινο δυναμικό, σε ύλες, σε ορυκτό πλούτο. Ολα αυτά πρέπει να γίνουν λαϊκή ιδιοκτησία, το ίδιο και η γη. Η φτωχή αγροτιά δεν έχει τίποτα να φοβάται. Η κοινωνικοποίηση της γης δε σημαίνει ξεκλήρισμα, αντίθετα σε προστατεύει από αυτό. Δεν είναι οι μικροί αγρότες που εκτοπίζουν τους μεγάλους αγρότες από την παραγωγή αλλά το αντίθετο. Το να γίνουν λαϊκή ιδιοκτησία η γη, ο ορυκτός πλούτος, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι σιδηρόδρομοι κ.λπ., σημαίνει ότι ο κάθε αγρότης έχει δουλειά, προστασία της παραγωγής του, μέλλον, είτε στην κρατικά οργανωμένη αγροτική μονάδα είτε στον παραγωγικό συνεταιρισμό. Σημαίνει ότι θα έχει δωρεάν σύγχρονες υπηρεσίες σε Υγεία και Πρόνοια, Παιδεία, δικαίωμα στις διακοπές, αναβάθμιση της ζωής στην ύπαιθρο. Ο παραγωγικός συνεταιρισμός της φτωχής αγροτιάς μπορεί να συνενώσει τους παραγωγούς, να μειώσει αισθητά το κόστος παραγωγής με την ολόπλευρη στήριξη του κράτους και να αυξήσει θεαματικά την παραγωγή. Εξασφαλίζει κάλυψη της παραγωγής και του κόπου των αγροτών, καθώς τα προϊόντα τους θα συγκεντρώνονται από την κρατική μηχανή χωρίς το φόβο «κανονιών» και το άγχος της πώλησης, και ένα μέρος τους θα διακινείται από τους ίδιους τους συνεταιρισμούς. Με αυτήν την πρόταση, που πρέπει να γίνει κυρίαρχη στους φτωχούς αγρότες, δίνεται η απάντηση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα που ζούμε σήμερα και δυναμώνει η αγωνιστική συσπείρωση ΠΑΜΕ - ΠΑΣΥ - ΠΑΣΕΒΕ - ΜΑΣ - ΟΓΕ. Περισσότεροι αγρότες και κτηνοτρόφοι πρέπει να καταλάβουν ότι οι αγώνες δε γίνονται εξ αποστάσεως, ούτε με ένα ανάθεμα, ούτε με αντιπροσώπους, αλλά χρειάζεται οργάνωση, αντοχή, πειθαρχία και στόχο την ανατροπή της εκμεταλλευτικής βαρβαρότητας από τα μονοπώλια και τα κόμματά τους. Εργάτες και αγρότες καλούνται να πάρουν την τύχη στα χέρια τους με τη δράση τους, να δημιουργήσουν το μεγάλο μαχητικό λαϊκό ποτάμι που θα σαρώσει τις δυνάμεις των μονοπωλίων και θα ανοίξει το δρόμο για μια λαϊκή ανάπτυξη.

Παπαγεωργίου Βασίλης

Ετοιμάζουν νέα επέλαση

Οι θριαμβολογίες του υπουργού Εργασίας ότι δήθεν η κυβέρνηση εξασφάλισε τη «βιωσιμότητα των Ταμείων» -πέρα από την προκλητικότητά τους- πρέπει να προβληματίσουν τους εργαζόμενους. Δεν είναι μόνο το ύφος του υπουργού. Είναι κυρίως η ομολογία ότι αυτό που οι κυβερνώντες εννοούν «βιωσιμότητα του ασφαλιστικού», ακόμα και «δικαιοσύνη για τις συντάξεις», προδιαγράφει νέα επίθεση στα ασφαλιστικά δικαιώματα, νέα βάσανα για τους συνταξιούχους και όλους τους ασφαλισμένους.

Βέβαια, οι συνταξιούχοι γνωρίζουν από πρώτο χέρι τι τους στοίχισε η περίφημη εξασφάλιση της βιωσιμότητας των Ταμείων. Στις ήδη κουτσουρεμένες συντάξεις τους από τις προηγούμενες ανατροπές, το νέο έτος τούς επιβλήθηκαν νέες περικοπές από 5% έως 20% και μάλιστα στο άθροισμα των συντάξεων (κύριας και επικουρικής ή άλλης σύνταξης), ενώ από φέτος δε θα λαμβάνουν ούτε ένα ευρώ από την 13η και 14η σύνταξη. Τα ίδια τα επίσημα στοιχεία ανεβάζουν το ύψος της λεηλασίας μόνο για το 2013 στο ποσό των 4,680 δισ. ευρώ, ενώ συνολικά για την τετραετία 2013-2016 οι απώλειες στους συνταξιούχους θα φτάσουν τα 20,895 δισ. ευρώ!

Γιατί λοιπόν κυβέρνηση και υπουργείο επιμένουν σε μια τέτοια εξόφθαλμη πρόκληση; Επιμένουν, γιατί στα σχέδιά τους περιλαμβάνονται και νέες περικοπές στις συντάξεις, νέα επίθεση σε ότι έχει απομείνει από τη Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση. Ετοιμάζουν το έδαφος για τη νέα επέλαση και γι' αυτό επικαλούνται τη «βιωσιμότητα», αφού έτσι εκβιάζουν για τη συνέχιση των συντάξεων που έχουν απομείνει. Αλλωστε, η διαρκής μείωση της κρατικής χρηματοδότησης προς τα Ταμεία, το «κούρεμα» των αποθεματικών τους, η ασυλία που έχει εξασφαλιστεί στην τεράστια εισφοροδιαφυγή που συνεχώς αυξάνεται, η νέα σχεδιαζόμενη μείωση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, η συνεχόμενη μείωση των μισθών και κατ' επέκταση και των ασφαλιστικών εισφορών, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια τα Ταμεία σε νέα οικονομικά αδιέξοδα. Αδιέξοδα που θα γίνουν το άλλοθι για νέες ανατροπές σε βάρος των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων, συνολικά στη συρρίκνωση των ασφαλιστικών παροχών όλων των Ταμείων.

Πολύ περισσότερο, που ορισμένες απ' αυτές τις νέες αντεργατικές παρεμβάσεις έχουν ήδη εξαγγελθεί και κατά ένα μέρος νομοθετηθεί. Τέτοια είναι η λεγόμενη ενοποίηση των επικουρικών ταμείων σε ένα Ενιαίο Ταμείο, στο οποίο οι επικουρικές θα υπολογίζονται με νέους συντελεστές και προϋποθέσεις, ενώ δε θα υπάρχει η παραμικρή εγγύηση για το ύψος της σύνταξης. Το ίδιο θα γίνει και με τα εφάπαξ, πέρα από τη μείωση που ήδη επιβλήθηκε.

Θα ήταν λοιπόν τεράστια αφέλεια να θεωρήσουν οι εργαζόμενοι ότι ο πόλεμος εναντίον τους έχει τελειώσει. Το κεφάλαιο και οι πολιτικοί του υπηρέτες δε θα δείξουν έλεος. Διεξάγουν ολοκληρωτικό πόλεμο κατά του λαού και δεν αρκούνται σε επιμέρους κατακτήσεις. Απαιτούν νίκη ολοκληρωτική και παράδοση άνευ όρων. Μόνο ο αγώνας των εργαζομένων, μπορεί να βάλει εμπόδια, να φρενάρει εξελίξεις προς το χειρότερο και σε μια πορεία να σταματήσει την εξαθλίωση των λαϊκών στρωμάτων. Μόνο η συναίσθηση ότι οι υποχωρήσεις δε θα διασώσουν τίποτα, αλλά αντιθέτως αποθρασύνουν τον ταξικό αντίπαλο, μπορεί σήμερα να οπλίσουν το κίνημα, όχι μόνο για αγώνα ενάντια στις επώδυνες συνέπειες της κρίσης και της αντιλαϊκής πολιτικής, αλλά για αγώνα που θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για συνολική αντεπίθεση στη βαρβαρότητα.


Γιάννης ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ