Αυτή η υπόγεια διαδρομή ομολογείται εμμέσως και από τους ίδιους τους υπαίτιους κυβερνώντες διότι, στ' αλήθεια, τι άλλο υπονοούν, όταν λένε συχνά ότι πορευόμαστε σε τούνελ; Και, ναι μεν οι Μιγχάουζεν των κυβερνητικών θώκων βαυκαλίζουν τα πλήθη με την ψευδή επαγγελία ότι θα φτάσουμε κάποτε στην έξοδο της σήραγγας, αλλά όσο μας οδηγούν αυτοί, ούτε έξοδο ούτε φως θα δούμε ποτέ. Εκεί μέσα στο σκοτεινό λαγούμι θα κινούμαστε εσαεί. Ο μεν τόπος ως επαρχιακόν υπο-πρακτορείο των Βρυξελλών και εμείς, το πλήθος, ως υποζύγια των εγχώριων και ξένων αφεντικών.
Ας ακροαστούμε όμως και τον πολιτικό λόγο: Υπο-κριτικός και υπο-τιμητικός για τη νοημοσύνη του κοινού, όταν αναγκάζεται να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα (όπως τώρα με την υποτίμηση της δραχμής). Υπο-βολιμαίος και υπο-νομευτικός, όταν επιχειρεί να διαβάλει εργαζόμενους που διεκδικούν κάτι ("προνομιούχοι" οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ, "Μαφία" οι αγρότες κλπ.). Υπό-δουλος σε συνθήματα και κραυγές, όταν εκτοξεύεται από τα εκλογικά μπαλκόνια. Ιδέες, προγράμματα, προτάσεις δεν έχουν θέση σε αυτόν, διότι ο σκοπός του δεν είναι να πείσει αλλά να εξαπατήσει. Και καθίσταται έτσι ένα ευτελές πολιτικό υπο-προϊόν προς τα ανοήτως αλαλάζοντα κάτω από τις εξέδρες πλήθη.
Τάσος ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ
Με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς του 2004
Ο ιππόδρομος είναι στοιχήματα. Τα στοιχήματα αποφέρουν εκατομμύρια που "φουσκώνουν" τις τσέπες των επιχειρηματιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Γενάρη ο μέσος τζίρος των στοιχημάτων που παίχτηκαν σε μια μόνο ιπποδρομιακή μέρα ξεπέρασε τα 500 εκατομμύρια. Στα πλαίσια της υλοποίησης των σχεδίων για την ιδιωτικοποίηση και μεταφορά του ιπποδρόμου από το Φαληρικό Δέλτα, το επιχειρηματικό... ενδιαφέρον αναζωπυρώνεται.
Αλλωστε η δοκιμαστική εφαρμογή του συγκεντρωτή στοιχήματος θα αυξήσει κι άλλο τον τζίρο. Το σύστημα αυτό επιτρέπει στον παίχτη να γνωρίζει κάθε στιγμή την απόδοση του στοιχήματός του. Επίσης σχεδιάζεται η δημιουργία κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης που θα μεταδίδει τις κούρσες σε όλα τα πρακτορεία της Ελλάδας. Ετσι τα στοιχήματα θα πολλαπλασιαστούν. Αναμένεται, άλλωστε, και η καθιέρωση του προκαθορισμένου στοιχήματος.
Η διεξαγωγή των αγώνων του ιπποδρόμου χρειάζεται και τον ανάλογο περιβάλλοντα χώρο. Για τους... φίλιππους επιχειρηματίες και την κυβέρνηση, δεν έχει σημασία αν ο χώρος αυτός είναι δασικός. Δούρειος ίππος για την άλωση της δασικής έκτασης ανάμεσα στη Βαρυμπόμπη και το Κρυονέρι (Τατόι) αποτελούν τα σχέδια για εγκατάσταση στην περιοχή γηπέδου ιππασίας 30.000 θέσεων, έκτασης 1.500 στρεμμάτων και προϋπολογισμού 5,2 δισ. Ο αγωνιστικός χώρος θα έχει διαστάσεις 60χ100 μέτρα, ενώ προβλέπεται η κατασκευή 24 χώρων προπόνησης, ένας από τους οποίους θα είναι κλειστός (60χ90 μέτρα). Κανέναν αρμόδιο δε συγκινεί το γεγονός ότι η περιοχή βρίσκεται στην περιμετρική ζώνη του εθνικού δρυμού της Πάρνηθας, ενώ το διάγραμμα του ρυθμιστικού σχεδίου την περιλαμβάνει στις περιοχές προστασίας ορεινών όγκων. Ο ίδιος ο φάκελος ανάληψης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 ομολογεί ότι η περιοχή είναι κατά 50% δασωμένη.
Ομως τα κερδοσκοπικά συμφέροντα πίεσαν και από το γραφείο του αρχιτέκτονα - πολεοδόμου Π. Συναδινού, ο οποίος έχει εκπονήσει το φάκελο της υποψηφιότητας για την Ολυμπιάδα του 2004. Εκπονήθηκε μελέτη που τοποθετεί τον ιππόδρομο στο Τατόι για λόγους... οικονομίας. Εκεί, δηλαδή, που θα γίνει το ιππικό κέντρο.
Σε αυτή την περίπτωση δε θα πρόκειται μόνον για κάποιες αθλητικές διοργανώσεις που θα πραγματοποιούνται μερικές φορές το χρόνο, αλλά για συρροή δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων και τροχοφόρων σε εβδομαδιαία βάση.
Φαίνεται λοιπόν ότι τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για μεταφορά του ιπποδρόμου από το Φάληρο στον Ασπρόπυργο εγκαταλείπονται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το περιοδικό "Ο Λόγος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" σε άρθρο του προέδρου του (τεύχος 30) ομολογεί ότι "προς αυτή την κατεύθυνση ήδη το πρώτο βήμα έγινε σε συνεργασία με τη Φίλιππο Ενωση Ελλάδος και τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδας, όπου η Ομοσπονδία μας συμφώνησε να συνυπάρξουν στο χώρο του Τατοϊου οι εγκαταστάσεις του νέου ιπποδρόμου και το ολυμπιακό ιππικό κέντρο, εφόσον διασφαλιστεί μετά το πέρας των Ολυμπιακών Αγώνων η βιωσιμότητα και η αυτονομία των λειτουργιών των εμπλεκομένων φορέων".
Αναφέρει επίσης ότι μόνον οφέλη θα αποκομίσουν από αυτήν τη συνύπαρξη ο ιππόδρομος και η αθλητική ιππασία. "Ηδη έχει εκπονηθεί η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, η οποία κατατέθηκε στον αρμόδιο υπουργό προς έγκριση, σχεδιάγραμμα της οποίας θα βρείτε στις επόμενες σελίδες του εντύπου" αναφέρεται σχετικά.
Γ. Α.