ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 4 Μάη 1997
Σελ. /48
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ TAXI
Ολοταχώς στον αφανισμό

Τρεις εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας", ο Παναγιώτης Μαυρίκης, ο Αντώνης Πυλαρινός και ο Μάριος Βαρσαμής, μιλούν στο "Ρ" για τα οξυμένα προβλήματα του κλάδου και για τους υπεύθυνους: τις πολιτικές των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά και τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες

Με σμπαραλιασμένο τον κλάδο τους απ' την αντιλαϊκή κι αντιεπαγγελματική πολιτική που εφάρμοσαν τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, οι περίπου 25.000 ιδιοκτήτες ταξί Αττικής πραγματοποιούν την εκλογοαπολογιστική τους Γενική Συνέλευση, αύριο Δευτέρα, στις 6 μ.μ. στο θέατρο "Περοκέ".

Πέρα από την πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, που έχουν την πρώτη και κύρια ευθύνη, ο κλάδος βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, με σημαντική ευθύνη των εκπροσώπων:

- Της ΔΑΚΜΜΕ (πρόσκειται στη ΝΔ) και των συνδικαλιστών του "Ενιαίου Ενωτικού Ψηφοδελτίου" (με επικεφαλής τον Μανώλη Μπαντουράκη), που απαρτίζουν τη συνδικαλιστική ηγεσία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

- Της ΠΑΣΚΕΤ,(πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ) που λανσάρουν στο χώρο και υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια την αντιλαϊκή - αντιεπαγγελματική πολιτική της κυβέρνησης.

- Μιας παραφυάδας προσκείμενης στη ΝΔ ("Νέες Δυνάμεις" - Κώστας Λαϊνης).

Οι εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" (ΕΠΣ) στην αυριανή συνέλευση:

  • Θα καυτηριάσουν την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που εφαρμόζοντας δουλικά τα κελεύσματα του Διευθυντηρίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, έχουν φέρει τον κλάδο στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
  • Θα στηλιτεύσουν την "ιερή συμμαχία" ΠΑΣΚΕΤ, ΔΑΚΜΜΕ που ευθύνεται για τη σημερινή τραγική κατάσταση.
  • Θα εκθέσουν τις απόψεις τους για το πώς ο κλάδος θα βγει απ' το αδιέξοδο που τον οδήγησαν κυβερνήσεις και συμβιβασμένες διοικήσεις στο ΣΑΤΑ.

Σίγουρα, οι 25.000 ιδιοκτήτες ταξί Αττικής περιμένουν πολλά απ' την αυριανή συνέλευση. Και φυσικά δε θέλουν ν' ακούσουν άλλα "θα", ανούσιες φλυαρίες και κούφιους ψευτοπαλικαρισμούς. Εκείνα που τους ενδιαφέρουν είναι: Να πάρουν πίσω όσα τους αφαίρεσαν με το "έτσι θέλω" οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, να εμποδίσουν νέες αφαιρέσεις κεκτημένων δικαιωμάτων και να βελτιώσουν τη θέση τους στην ελληνική κοινωνία. Για να γίνουν όλ' αυτά, όμως, απαιτείται αταλάντευτος αγώνας με ταξικό προσανατολισμό και συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο.

Για όλα τα παραπάνω, μιλούν σήμερα στο "Ρ" τρεις εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας": Ο Παναγιώτης Μαυρίκης,ταμίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων και μέλος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΓΣΕΑΕ), ο Αντώνης Πυλαρινός και ο Μάριος Βαρσαμής,μέλη του ΔΣ του ΣΑΤΑ.

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ TAXI
Ολοταχώς στον αφανισμό

Τρεις εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας", ο Παναγιώτης Μαυρίκης, ο Αντώνης Πυλαρινός και ο Μάριος Βαρσαμής, μιλούν στο "Ρ" για τα οξυμένα προβλήματα του κλάδου και για τους υπεύθυνους: τις πολιτικές των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, αλλά και τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες

Με σμπαραλιασμένο τον κλάδο τους απ' την αντιλαϊκή κι αντιεπαγγελματική πολιτική που εφάρμοσαν τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, οι περίπου 25.000 ιδιοκτήτες ταξί Αττικής πραγματοποιούν την εκλογοαπολογιστική τους Γενική Συνέλευση, αύριο Δευτέρα, στις 6 μ.μ. στο θέατρο "Περοκέ".

Πέρα από την πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, που έχουν την πρώτη και κύρια ευθύνη, ο κλάδος βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής, με σημαντική ευθύνη των εκπροσώπων:

- Της ΔΑΚΜΜΕ (πρόσκειται στη ΝΔ) και των συνδικαλιστών του "Ενιαίου Ενωτικού Ψηφοδελτίου" (με επικεφαλής τον Μανώλη Μπαντουράκη), που απαρτίζουν τη συνδικαλιστική ηγεσία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

- Της ΠΑΣΚΕΤ,(πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ) που λανσάρουν στο χώρο και υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια την αντιλαϊκή - αντιεπαγγελματική πολιτική της κυβέρνησης.

- Μιας παραφυάδας προσκείμενης στη ΝΔ ("Νέες Δυνάμεις" - Κώστας Λαϊνης).

Οι εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" (ΕΠΣ) στην αυριανή συνέλευση:

  • Θα καυτηριάσουν την πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που εφαρμόζοντας δουλικά τα κελεύσματα του Διευθυντηρίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, έχουν φέρει τον κλάδο στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
  • Θα στηλιτεύσουν την "ιερή συμμαχία" ΠΑΣΚΕΤ, ΔΑΚΜΜΕ που ευθύνεται για τη σημερινή τραγική κατάσταση.
  • Θα εκθέσουν τις απόψεις τους για το πώς ο κλάδος θα βγει απ' το αδιέξοδο που τον οδήγησαν κυβερνήσεις και συμβιβασμένες διοικήσεις στο ΣΑΤΑ.

Σίγουρα, οι 25.000 ιδιοκτήτες ταξί Αττικής περιμένουν πολλά απ' την αυριανή συνέλευση. Και φυσικά δε θέλουν ν' ακούσουν άλλα "θα", ανούσιες φλυαρίες και κούφιους ψευτοπαλικαρισμούς. Εκείνα που τους ενδιαφέρουν είναι: Να πάρουν πίσω όσα τους αφαίρεσαν με το "έτσι θέλω" οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, να εμποδίσουν νέες αφαιρέσεις κεκτημένων δικαιωμάτων και να βελτιώσουν τη θέση τους στην ελληνική κοινωνία. Για να γίνουν όλ' αυτά, όμως, απαιτείται αταλάντευτος αγώνας με ταξικό προσανατολισμό και συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο.

Για όλα τα παραπάνω, μιλούν σήμερα στο "Ρ" τρεις εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας": Ο Παναγιώτης Μαυρίκης,ταμίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων και μέλος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΓΣΕΑΕ), ο Αντώνης Πυλαρινός και ο Μάριος Βαρσαμής,μέλη του ΔΣ του ΣΑΤΑ.

Χωρίς αγώνες δεν λύνονται τα προβλήματά μας

- Πώς έφτασε ο κλάδος σας στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση από επαγγελματικής και οικονομικής άποψης;

Παν. Μαυρίκης: Οντως, περνάμε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο. Το κόστος λειτουργίας ενός ταξί έχει φτάσει σε εξωφρενικά ύψη, που μας εξουθενώνουν καθημερινά. Είναι η φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, που κυριολεκτικά μας ληστεύουν. Είναι η εγκληματική παρεμπόδιση στο έργο μας με τις λεωφορειολωρίδες, τις πεζοδρομήσεις, την παντελή έλλειψη οργανωμένων σταθμών ταξί (πιάτσες) και τις διάφορες οδικές ψευτορυθμίσεις των αρμοδίων των Δήμων της Αθήνας, του Πειραιά, αλλά κι άλλων δήμων του λεκανοπεδίου της Αττικής. Υπάρχουν φταίχτες για όλα αυτά...

- Ποιοι είναι, κατά τη γνώμη σας, αυτοί οι φταίχτες;

Αντ. Πυλαρινός: Οι φταίχτες της επαγγελματικής και οικονομικής μας εξόντωσης είναι πολλοί. Είναι οι υπεύθυνοι των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που με τους διαφόρους νόμους και αποφάσεις τους κυριολεκτικά μας έχουν χαντακώσει. Είναι ο ΦΠΑ, που τον έφτιαξε αρχικά το ΠΑΣΟΚ, τον... "βελτίωσε" προς το τρισχειρότερο η ΝΔ και τον εφαρμόζει η "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση. Είναι ο περιβόητος νόμος για τα "αντικειμενικά κριτήρια" στους επαγγελματίες, που για τον κλάδο μας σημαίνει αύξηση της ήδη βαριάς φορολογίας μας κατά 30%. Είναι η επαναφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που σημαίνει πρόσθετη επιβάρυνση για κάθε ιδιοκτήτη ταξί από 400.000 έως και 1.200.000 δρχ. για την αντικατάσταση των ταξί. Είναι ο Φόρος Μεταβίβασης με το Νόμο 2218/1994, που στην κυριολεξία ληστεύει τους ιδιοκτήτες ταξί σε κάθε μεταβίβαση άδειας ταξί, παίρνοντάς μας εκατομμύρια δρχ. Είναι οι αλλεπάλληλες αυξήσεις στα υγρά καύσιμα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι μόνο από τις αυξήσεις στα καύσιμα τα τελευταία δυο χρόνια κάθε ιδιοκτήτης ταξί έχασε κάπου 600.000 δρχ.

Εκτός όμως από όλα τα παραπάνω, σοβαρότατες ευθύνες έχουν και μερικοί συνάδελφοί μας, συνδικαλιστές, όπως για παράδειγμα: Ο πρόεδρος, ο γενικός γραμματέας και τα μέλη του προεδρείου του ΣΑΤΑ Μαν. Μπαντουράκης, Θύμ. Λυμπερόπουλος, Παν. Μπίτσικας, Λ. Τερζάκης κ. ά. Αυτοί οι συνάδελφοι με την ενδοτική τους τακτική απέναντι στους αξιωματούχους των εκάστοτε κυβερνήσεων, τη συμβιβαστική λογική "να τα έχουμε καλά με την κυβέρνηση", έφεραν τον κλάδο στο χείλος της καταστροφής.

Επίσης, οι συνάδελφοι που απαρτίζουν την ΠΑΣΚΕΤ, που πλασάρουν στο ΣΑΤΑ τη φιλοκυβερνητική πολιτική και τη "φιλοσοφία" του "κοινωνικού διαλόγου", με επακόλουθο να εναντιώνονται σε κάθε αγωνιστική διεκδίκηση για την επίλυση των προβλημάτων μας, είναι οι συνδικαλιστές των Νέων Δυνάμεων (Κώστας Λαϊνης), που αποτελούν "συμπλήρωμα" στο συνδικαλιστικό συμβιβασμό που εφαρμόζουν οι άλλες παρατάξεις.

Στα ύψη το κόστος λειτουργίας

- Τι ακριβώς συμβαίνει μ' αυτό που λέτε κόστος λειτουργίας στα ταξί;

Μάρ. Βαρσαμής: Το συνεχώς αυξανόμενο αλματωδώς κόστος στη λειτουργία των ταξί κυριολεκτικά μας τσακίζει. Βλέπουμε καθημερινά ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε τη δουλιά μας. Κι αυτό γιατί: 1) Με την απελευθέρωση των υγρών καυσίμων και εν γένει της αγοράς, οι κυβερνήσεις της ΝΔ παλιότερα και σήμερα του ΠΑΣΟΚ, μας εξαναγκάζουν να πληρώνουμε κάθε τόσο μεγάλες αυξήσεις στα υγρά καύσιμα, στα ανταλλακτικά, στα ελαστικά, στα λιπαντικά και στα άλλα αναλώσιμα προϊόντα του αυτοκινήτου. Ολες αυτές οι αυξήσεις έχουν μειώσει το μεροκάματο και τον ιδρώτα τον δικό μας τον επωφελούνται οι εταιρίες των πετρελαιοειδών και εμπορίας ανταλλακτικών και, φυσικά, η κυβέρνηση με τους υπέρογκους φόρους που εισπράττει. 2) Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχουν δώσει από χρόνια το "πράσινο φως" στις ντόπιες και ξένες ασφαλιστικές εταιρίες να "φουσκώνουν" κάθε τόσο τα ασφάλιστρα των ταξί. Παράδειγμα: Τα ασφάλιστρα για τα ταξί κυμαίνονται το χρόνο από 350.000 έως 500.000 δρχ.

Παν. Μαυρίκης: Κι ενώ ο κλάδος ταλανίζεται από αυτά τα χαράτσια, η συμβιβασμένη συνδικαλιστική ηγεσία του ΣΑΤΑ και οι συνοδοιπόροι της βαυκαλίζονται ακόμα με τον ιδιότυπό τους "κοινωνικό διάλογο" με τους κυβερνώντες, που μας τα παίρνουν όλα. Εδώ είναι χρήσιμο ν' αναφέρουμε και μια ξεδιάντροπη κοροϊδία, που επιφύλαξε η σημερινή κυβέρνηση των "εκσυγχρονιστών": Την αύξηση - κοροϊδία στα κόμιστρα, που σημαίνει για κάθε ιδιοκτήτη μισό πακέτο τσιγάρα τη μέρα! Η ηγεσία του ΣΑΤΑ, πέρα από μια "ντουφεκιά στον αέρα", δεν έκανε τίποτε άλλο, καταδικάζοντας ακόμα μια φορά τον κλάδο σε οικονομικό μαρασμό.

Μας θέλουν "χωροφύλακες"

- Γιατί για σας τους ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων ορισμένες διατάξεις του Ν.1975/1991 για τους λαθρομετανάστες αποτελούν καθημερινό σας εφιάλτη;

Αντ. Πυλαρινός: Είναι αυτονόητο, όταν μ' αυτό το νόμο οι κυβερνήσεις, της ΝΔ που τον ψήφισε και του ΠΑΣΟΚ που τον εφαρμόζει, θέλουν εμάς τους εργαζόμενους στα ταξί και αγοραία (ιδιοκτήτες και οδηγούς) να γινόμαστε "Τζέιμς Μποντ" για ν' ανακαλύπτουμε ποιοι απ' τους πελάτες μας είναι αλλοδαποί κι αν έχουν νόμιμη κάρτα παραμονής και εργασίας. Δηλαδή μας υποχρεώνουν να ελέγχουμε τους πελάτες μας και να τους ζητάμε στοιχεία ταυτότητας, εθνικότητας, σκοπού έλευσης στην Ελλάδα κλπ. Μας θέλουν, δηλαδή, χωροφύλακες. Αλλά, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Ταξί, δεν έχουμε δικαίωμα άρνησης της μίσθωσης στην ελληνική επικράτεια. Εδώ οι κυβερνήσεις φάσκουν κι αντιφάσκουν, φέρνοντάς μας όμως σε εξαιρετικά τραγική κατάσταση.

- Εχετε συνέπειες και ποιες με το νόμο για τους λαθρομετανάστες;

Μάρ. Βαρσαμής: Πολλοί συνάδελφοί μας έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια με τις απίθανες κατηγορίες της υπόθαλψης και διευκόλυνσης λαθρομεταναστών! Υπάρχουν Αλβανοί που μιλάνε άπταιστα τα ελληνικά. Είναι αδύνατο να αντιληφθείς αν είναι αλλοδαπός ή Ελληνας. Αρκετοί συνάδελφοί μας έχουν καταδικαστεί σε ποινές φυλάκισης από 18-36 μήνες, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις κατάσχεσης του ταξί! Σκεφτείτε ότι, όταν η ΝΔ ψήφιζε αυτές τις διατάξεις που αφορούν εμάς, οι αγορητές του ΠΑΣΟΚ δεσμεύτηκαν στη Βουλή ότι μόλις το κόμμα τους θα έπαιρνε την κυβερνητική εξουσία, αμέσως θα τις καταργούσαν. Δυστυχώς, τις εφαρμόζουν με ιδιαίτερη σκληρότητα.

Συντάξεις πείνας

- Υπάρχει, όμως, οξύτατο πρόβλημα και με το ΤΣΑ, που παίρνει μεγάλες εισφορές και δίνει συντάξεις - ψίχουλα. Ποιοι φταίνε γι' αυτό;

Παν. Μαυρίκης: Φταίνε οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, που με τους αντιασφαλιστικούς νόμους που έχουν ψηφίσει και εφαρμόζουν, έχουν οδηγήσει το ΤΣΑ σε πλήρη χρεοκοπία: Το έλλειμμά του κυμαίνεται σε 25-30 δισ. δρχ. Αδυνατεί να πληρώσει συντάξεις και δώρα στους 39.000 συνταξιούχους αυτοκινητιστές. Εκτός, όμως, απ' τις ευθύνες των κυβερνήσεων, ευθύνες έχουν και οι ηγεσίες του ΣΑΤΑ και των άλλων κλαδικών φορέων, που πέρα απ' τα παχιά τους λόγια και τις φτηνές δημαγωγίες, δεν έκαναν τίποτε απολύτως για τους συνταξιούχους συναδέλφους μας.

Προοπτικές

- Είπατε ότι σας έχουν χαντακώσει οι κυβερνήσεις, αλλά και οι συμβιβασμένοι συνάδελφοί σας των άλλων παρατάξεων. Εσείς, πώς βλέπετε ότι μπορεί ο κλάδος σας να έχει προοπτική και να βγει από τα αδιέξοδα;

Αντ. Πυλαρινός: Για να βγούμε απ' τα αδιέξοδα που μας έχουν οδηγήσει και να έχουμε προοπτικές σαν κλάδος, πρέπει: 1) Να τεθεί αύριο στην εκλογο-απολογιστική μας γενική συνέλευση ένας γόνιμος και διεκδικητικός προβληματισμός με κύρια, βέβαια, αιχμή την Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία, που πάντοτε ήταν, είναι και θα είναι στην πρωτοπορία του ταξικού κι αταλάντευτου αγώνα. 2) Να καταστήσουμε σαφέστατα στους συναδέλφους ότι χωρίς ανυποχώρητους αγώνες δεν μπορούν να λυθούν τα προβλήματά μας, όπως να σταματήσει η φορομπηχτική πολιτική σε βάρος του κλάδου, να μειωθεί δραστικά το κόστος λειτουργίας των ταξί, να πάψουν οι κυβερνώντες να εμποδίζουν το έργο των ταξί, να αλλάξει ο νόμος για τους λαθρομετανάστες, να ενισχυθεί το ΤΣΑ για να δίνει αξιοπρεπείς συντάξεις στους απόμαχους του βολάν. 3) Να κάνουμε γνωστές τις θέσεις μας σ' όλους τους συναδέλφους, που αποτελούν τη μόνη ελπίδα και την προοπτική για τον κλάδο. 4) Να ξεσκεπάσουμε τους συμβιβασμένους και τους δημαγωγούς, που ψαρεύουν στα θολά για να ξεγελούν τους συναδέλφους, να τους παίρνουν την ψήφο τους και να κάθονται στις καρέκλες του συμβιβασμού. 5) Να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας σ' αυτή την εκλογική μάχη, στις αρχές του Ιούνη, ώστε στη διοίκηση του ΣΑΤΑ να μπουν περισσότεροι εκπρόσωποι της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας, που αποτελούν τη μοναδική εγγύηση για την αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα του κλάδου.

Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ

Χωρίς αγώνες δεν λύνονται τα προβλήματά μας

- Πώς έφτασε ο κλάδος σας στη σημερινή κρίσιμη κατάσταση από επαγγελματικής και οικονομικής άποψης;

Παν. Μαυρίκης: Οντως, περνάμε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο. Το κόστος λειτουργίας ενός ταξί έχει φτάσει σε εξωφρενικά ύψη, που μας εξουθενώνουν καθημερινά. Είναι η φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, που κυριολεκτικά μας ληστεύουν. Είναι η εγκληματική παρεμπόδιση στο έργο μας με τις λεωφορειολωρίδες, τις πεζοδρομήσεις, την παντελή έλλειψη οργανωμένων σταθμών ταξί (πιάτσες) και τις διάφορες οδικές ψευτορυθμίσεις των αρμοδίων των Δήμων της Αθήνας, του Πειραιά, αλλά κι άλλων δήμων του λεκανοπεδίου της Αττικής. Υπάρχουν φταίχτες για όλα αυτά...

- Ποιοι είναι, κατά τη γνώμη σας, αυτοί οι φταίχτες;

Αντ. Πυλαρινός: Οι φταίχτες της επαγγελματικής και οικονομικής μας εξόντωσης είναι πολλοί. Είναι οι υπεύθυνοι των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που με τους διαφόρους νόμους και αποφάσεις τους κυριολεκτικά μας έχουν χαντακώσει. Είναι ο ΦΠΑ, που τον έφτιαξε αρχικά το ΠΑΣΟΚ, τον... "βελτίωσε" προς το τρισχειρότερο η ΝΔ και τον εφαρμόζει η "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση. Είναι ο περιβόητος νόμος για τα "αντικειμενικά κριτήρια" στους επαγγελματίες, που για τον κλάδο μας σημαίνει αύξηση της ήδη βαριάς φορολογίας μας κατά 30%. Είναι η επαναφορά του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που σημαίνει πρόσθετη επιβάρυνση για κάθε ιδιοκτήτη ταξί από 400.000 έως και 1.200.000 δρχ. για την αντικατάσταση των ταξί. Είναι ο Φόρος Μεταβίβασης με το Νόμο 2218/1994, που στην κυριολεξία ληστεύει τους ιδιοκτήτες ταξί σε κάθε μεταβίβαση άδειας ταξί, παίρνοντάς μας εκατομμύρια δρχ. Είναι οι αλλεπάλληλες αυξήσεις στα υγρά καύσιμα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι μόνο από τις αυξήσεις στα καύσιμα τα τελευταία δυο χρόνια κάθε ιδιοκτήτης ταξί έχασε κάπου 600.000 δρχ.

Εκτός όμως από όλα τα παραπάνω, σοβαρότατες ευθύνες έχουν και μερικοί συνάδελφοί μας, συνδικαλιστές, όπως για παράδειγμα: Ο πρόεδρος, ο γενικός γραμματέας και τα μέλη του προεδρείου του ΣΑΤΑ Μαν. Μπαντουράκης, Θύμ. Λυμπερόπουλος, Παν. Μπίτσικας, Λ. Τερζάκης κ. ά. Αυτοί οι συνάδελφοι με την ενδοτική τους τακτική απέναντι στους αξιωματούχους των εκάστοτε κυβερνήσεων, τη συμβιβαστική λογική "να τα έχουμε καλά με την κυβέρνηση", έφεραν τον κλάδο στο χείλος της καταστροφής.

Επίσης, οι συνάδελφοι που απαρτίζουν την ΠΑΣΚΕΤ, που πλασάρουν στο ΣΑΤΑ τη φιλοκυβερνητική πολιτική και τη "φιλοσοφία" του "κοινωνικού διαλόγου", με επακόλουθο να εναντιώνονται σε κάθε αγωνιστική διεκδίκηση για την επίλυση των προβλημάτων μας, είναι οι συνδικαλιστές των Νέων Δυνάμεων (Κώστας Λαϊνης), που αποτελούν "συμπλήρωμα" στο συνδικαλιστικό συμβιβασμό που εφαρμόζουν οι άλλες παρατάξεις.

Στα ύψη το κόστος λειτουργίας

- Τι ακριβώς συμβαίνει μ' αυτό που λέτε κόστος λειτουργίας στα ταξί;

Μάρ. Βαρσαμής: Το συνεχώς αυξανόμενο αλματωδώς κόστος στη λειτουργία των ταξί κυριολεκτικά μας τσακίζει. Βλέπουμε καθημερινά ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε τη δουλιά μας. Κι αυτό γιατί: 1) Με την απελευθέρωση των υγρών καυσίμων και εν γένει της αγοράς, οι κυβερνήσεις της ΝΔ παλιότερα και σήμερα του ΠΑΣΟΚ, μας εξαναγκάζουν να πληρώνουμε κάθε τόσο μεγάλες αυξήσεις στα υγρά καύσιμα, στα ανταλλακτικά, στα ελαστικά, στα λιπαντικά και στα άλλα αναλώσιμα προϊόντα του αυτοκινήτου. Ολες αυτές οι αυξήσεις έχουν μειώσει το μεροκάματο και τον ιδρώτα τον δικό μας τον επωφελούνται οι εταιρίες των πετρελαιοειδών και εμπορίας ανταλλακτικών και, φυσικά, η κυβέρνηση με τους υπέρογκους φόρους που εισπράττει. 2) Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχουν δώσει από χρόνια το "πράσινο φως" στις ντόπιες και ξένες ασφαλιστικές εταιρίες να "φουσκώνουν" κάθε τόσο τα ασφάλιστρα των ταξί. Παράδειγμα: Τα ασφάλιστρα για τα ταξί κυμαίνονται το χρόνο από 350.000 έως 500.000 δρχ.

Παν. Μαυρίκης: Κι ενώ ο κλάδος ταλανίζεται από αυτά τα χαράτσια, η συμβιβασμένη συνδικαλιστική ηγεσία του ΣΑΤΑ και οι συνοδοιπόροι της βαυκαλίζονται ακόμα με τον ιδιότυπό τους "κοινωνικό διάλογο" με τους κυβερνώντες, που μας τα παίρνουν όλα. Εδώ είναι χρήσιμο ν' αναφέρουμε και μια ξεδιάντροπη κοροϊδία, που επιφύλαξε η σημερινή κυβέρνηση των "εκσυγχρονιστών": Την αύξηση - κοροϊδία στα κόμιστρα, που σημαίνει για κάθε ιδιοκτήτη μισό πακέτο τσιγάρα τη μέρα! Η ηγεσία του ΣΑΤΑ, πέρα από μια "ντουφεκιά στον αέρα", δεν έκανε τίποτε άλλο, καταδικάζοντας ακόμα μια φορά τον κλάδο σε οικονομικό μαρασμό.

Μας θέλουν "χωροφύλακες"

- Γιατί για σας τους ιδιοκτήτες ταξί και αγοραίων ορισμένες διατάξεις του Ν.1975/1991 για τους λαθρομετανάστες αποτελούν καθημερινό σας εφιάλτη;

Αντ. Πυλαρινός: Είναι αυτονόητο, όταν μ' αυτό το νόμο οι κυβερνήσεις, της ΝΔ που τον ψήφισε και του ΠΑΣΟΚ που τον εφαρμόζει, θέλουν εμάς τους εργαζόμενους στα ταξί και αγοραία (ιδιοκτήτες και οδηγούς) να γινόμαστε "Τζέιμς Μποντ" για ν' ανακαλύπτουμε ποιοι απ' τους πελάτες μας είναι αλλοδαποί κι αν έχουν νόμιμη κάρτα παραμονής και εργασίας. Δηλαδή μας υποχρεώνουν να ελέγχουμε τους πελάτες μας και να τους ζητάμε στοιχεία ταυτότητας, εθνικότητας, σκοπού έλευσης στην Ελλάδα κλπ. Μας θέλουν, δηλαδή, χωροφύλακες. Αλλά, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Ταξί, δεν έχουμε δικαίωμα άρνησης της μίσθωσης στην ελληνική επικράτεια. Εδώ οι κυβερνήσεις φάσκουν κι αντιφάσκουν, φέρνοντάς μας όμως σε εξαιρετικά τραγική κατάσταση.

- Εχετε συνέπειες και ποιες με το νόμο για τους λαθρομετανάστες;

Μάρ. Βαρσαμής: Πολλοί συνάδελφοί μας έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια με τις απίθανες κατηγορίες της υπόθαλψης και διευκόλυνσης λαθρομεταναστών! Υπάρχουν Αλβανοί που μιλάνε άπταιστα τα ελληνικά. Είναι αδύνατο να αντιληφθείς αν είναι αλλοδαπός ή Ελληνας. Αρκετοί συνάδελφοί μας έχουν καταδικαστεί σε ποινές φυλάκισης από 18-36 μήνες, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις κατάσχεσης του ταξί! Σκεφτείτε ότι, όταν η ΝΔ ψήφιζε αυτές τις διατάξεις που αφορούν εμάς, οι αγορητές του ΠΑΣΟΚ δεσμεύτηκαν στη Βουλή ότι μόλις το κόμμα τους θα έπαιρνε την κυβερνητική εξουσία, αμέσως θα τις καταργούσαν. Δυστυχώς, τις εφαρμόζουν με ιδιαίτερη σκληρότητα.

Συντάξεις πείνας

- Υπάρχει, όμως, οξύτατο πρόβλημα και με το ΤΣΑ, που παίρνει μεγάλες εισφορές και δίνει συντάξεις - ψίχουλα. Ποιοι φταίνε γι' αυτό;

Παν. Μαυρίκης: Φταίνε οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, που με τους αντιασφαλιστικούς νόμους που έχουν ψηφίσει και εφαρμόζουν, έχουν οδηγήσει το ΤΣΑ σε πλήρη χρεοκοπία: Το έλλειμμά του κυμαίνεται σε 25-30 δισ. δρχ. Αδυνατεί να πληρώσει συντάξεις και δώρα στους 39.000 συνταξιούχους αυτοκινητιστές. Εκτός, όμως, απ' τις ευθύνες των κυβερνήσεων, ευθύνες έχουν και οι ηγεσίες του ΣΑΤΑ και των άλλων κλαδικών φορέων, που πέρα απ' τα παχιά τους λόγια και τις φτηνές δημαγωγίες, δεν έκαναν τίποτε απολύτως για τους συνταξιούχους συναδέλφους μας.

Προοπτικές

- Είπατε ότι σας έχουν χαντακώσει οι κυβερνήσεις, αλλά και οι συμβιβασμένοι συνάδελφοί σας των άλλων παρατάξεων. Εσείς, πώς βλέπετε ότι μπορεί ο κλάδος σας να έχει προοπτική και να βγει από τα αδιέξοδα;

Αντ. Πυλαρινός: Για να βγούμε απ' τα αδιέξοδα που μας έχουν οδηγήσει και να έχουμε προοπτικές σαν κλάδος, πρέπει: 1) Να τεθεί αύριο στην εκλογο-απολογιστική μας γενική συνέλευση ένας γόνιμος και διεκδικητικός προβληματισμός με κύρια, βέβαια, αιχμή την Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία, που πάντοτε ήταν, είναι και θα είναι στην πρωτοπορία του ταξικού κι αταλάντευτου αγώνα. 2) Να καταστήσουμε σαφέστατα στους συναδέλφους ότι χωρίς ανυποχώρητους αγώνες δεν μπορούν να λυθούν τα προβλήματά μας, όπως να σταματήσει η φορομπηχτική πολιτική σε βάρος του κλάδου, να μειωθεί δραστικά το κόστος λειτουργίας των ταξί, να πάψουν οι κυβερνώντες να εμποδίζουν το έργο των ταξί, να αλλάξει ο νόμος για τους λαθρομετανάστες, να ενισχυθεί το ΤΣΑ για να δίνει αξιοπρεπείς συντάξεις στους απόμαχους του βολάν. 3) Να κάνουμε γνωστές τις θέσεις μας σ' όλους τους συναδέλφους, που αποτελούν τη μόνη ελπίδα και την προοπτική για τον κλάδο. 4) Να ξεσκεπάσουμε τους συμβιβασμένους και τους δημαγωγούς, που ψαρεύουν στα θολά για να ξεγελούν τους συναδέλφους, να τους παίρνουν την ψήφο τους και να κάθονται στις καρέκλες του συμβιβασμού. 5) Να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας σ' αυτή την εκλογική μάχη, στις αρχές του Ιούνη, ώστε στη διοίκηση του ΣΑΤΑ να μπουν περισσότεροι εκπρόσωποι της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας, που αποτελούν τη μοναδική εγγύηση για την αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα του κλάδου.

Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ

ΒΟΛΟΣ
Συλλαλητήριο σκοπιμοτήτων

Ανακοίνωση της ΝΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ

Σε εύλογες απορίες και ερωτηματικά για τις υποκρυπτόμενες σκοπιμότητες οδηγεί η εντελώς ξαφνική και χωρίς καμιά προσυνεννόηση, ακόμη και με το Νομαρχιακό Συμβούλιο του οποίου προϊσταται, απόφαση του νομάρχη Μαγνησίας, Π. Σκοτινιώτη, να καλέσει σε συλλαλητήριο τους εργαζόμενους του Βόλου, αύριο Δευτέρα. Στην απόφαση αυτή, αναφέρεται και η ανακοίνωση της ΝΕ Μαγνησίας, η οποία σημειώνει τα παρακάτω:

"Ο Νομός Μαγνησίας και οι κάτοικοι της περιοχής αντιμετωπίζουν πολλά και οξυμένα προβλήματα, αποτέλεσμα της συγκεκριμένης πολιτικής, που εδώ και πολλά χρόνια ασκείται στη χώρα μας, καθώς επίσης και των επιλογών της ΕΕ και των δυνάμεων του κεφαλαίου.

Η υπανάπτυξη, η αποδιάρθρωση της παραγωγικής βάσης, τα εξελισσόμενα σχέδια για την Υγεία, την Παιδεία κ.ά. δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, αλλά κινούνται σχεδιασμένα στα πλαίσια μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, στο ασφυκτικό πλαίσιο που επιβάλλουν η ληστρική παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, η ασύδοτη δράση του πολυεθνικού κεφαλαίου και οι περιβόητοι νόμοι της ελεύθερης αγοράς.

Ετσι, τα διάφορα προβλήματα που παρουσιάζονται, όπως του Νοσοκομείου ή των σχολών του ΕΝ, δεν είναι ξεκομμένα από τη γενικότερη κατάσταση και, πολύ περισσότερο, δε λύνονται αποσπασματικά και με τη λογική της διαχείρισης του κοινωνικο-πολιτικού και οικονομικού συστήματος που επικρατεί σήμερα στη χώρα μας, δηλαδή του καπιταλισμού. Για παράδειγμα, το πρόβλημα της συνεχούς χρηματοδότησης για τη συντομότερη αποπεράτωση του Νοσοκομείου δεν αντιμετωπίζεται με τη λογική της διαχείρισης και της ενσωμάτωσης στα σχέδια εκείνων που προωθούν την ιδιωτικοποίηση της Υγείας σε όλα τα επίπεδα.

Το ίδιο ισχύει και για τις σχολές ΕΝ, αν αντιμετωπιστούν αποσπασματικά, μακριά από την κατάσταση που η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν επιβάλει στο χώρο της Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η απόφαση, λοιπόν, του νομάρχη Μαγνησίας και μετέπειτα του ΝΣ (όπως αυτή πάρθηκε) δημιουργεί εύλογα και πολλά ερωτηματικά. Είναι γνωστό ότι οι παραπάνω (νομάρχης και πλειοψηφία του ΝΣ) έχουν από καιρό πάρει οριστικό "διαζύγιο" με κάθε έννοια αγωνιστικής διάθεσης και σύγκρουσης με την κυβέρνηση και την πολιτική της.

Μπροστά στα αυξανόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Μαγνησία, πριν δύο μήνες ακριβώς, είχαν επιλέξει τον άχαρο ρόλο του χειροκροτητή, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού και του κυβερνητικού κλιμακίου.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις και δε χάνουν καμία ευκαιρία να παρουσιάσουν σαν φιλολαϊκό το πρόσωπο της κυβέρνησης, ενώ άλλες φορές έρχονται σε διάσταση με τις αγωνιστικές διαθέσεις κοινωνικών ομάδων και εργαζομένων, όπως έγινε πρόσφατα με τις κινητοποιήσεις των αγροτών. Την ίδια ώρα που η συρρίκνωση του παραγωγικού δυναμικού συνεχίζεται και η ανεργία καλπάζει στο νομό, υιοθετούν της κατευθύνσεις της "Λευκής Βίβλου" και προωθούν τα Τοπικά Σύμφωνα της απάτης και της δουλοπρέπειας, σε αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση και το μεγάλο κεφάλαιο.

Ακόμα και σήμερα για τα ζητήματα που προβάλλονται για το συλλαλητήριο προσωποποιούν την ευθύνη σε κάποιους "κακούς" υπουργούς, αφήνοντας στο απυρόβλητο την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ενώ, παράλληλα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο της ματαίωσης του συλλαλητηρίου, εκλιπαρώντας για κάποια "θετική" δήλωση από την πλευρά της κυβέρνησης. Αλλωστε, ο ίδιος ο τρόπος που πάρθηκε η απόφαση και το μικρό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί, αντικειμενικά, υπονομεύουν το ίδιο το συλλαλητήριο και τη δυναμική του.

Η ΝΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ, χωρίς να παραβλέπει τη σοβαρότητα των όποιων τοπικών και λαϊκών προβλημάτων, θεωρεί ότι ο αποσπασματικός χαρακτήρας αντιμετώπισής τους, περιπλέκει τα πράγματα και εγκυμονεί κινδύνους για μια αποτελεσματικότερη παρέμβαση για την επίλυσή τους.

Τα μικρά και τα μεγάλα προβλήματα του νομού, χρειάζεται να γίνουν αντικείμενο πάλης του εργατικού και λαϊκού κινήματος, που θα είναι σωστά προσανατολισμένο, σε ταξική κατεύθυνση, θα αντιμετωπίζουν κατάματα τα αίτια και τους υπεύθυνους.

Μπροστά στη γενική επίθεση που δέχονται κατακτήσεις δεκαετιών, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους, να οργανώσουν και να μονιμοποιήσουν την πάλη τους, να προωθήσουν τη συσπείρωση και την ενότητα δράσης όλων των λαϊκών στρωμάτων.

Σ' αυτή την κατεύθυνση, οι κομμουνιστές της Μαγνησίας, όχι μόνο θα πρωτοστατήσουν, αλλά θα δώσουν και όλες τους τις δυνάμεις, ώστε να μην περάσουν τα αναχρονιστικά σχέδια κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης - κεφαλαίου".

ΒΟΛΟΣ
Συλλαλητήριο σκοπιμοτήτων

Ανακοίνωση της ΝΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ

Σε εύλογες απορίες και ερωτηματικά για τις υποκρυπτόμενες σκοπιμότητες οδηγεί η εντελώς ξαφνική και χωρίς καμιά προσυνεννόηση, ακόμη και με το Νομαρχιακό Συμβούλιο του οποίου προϊσταται, απόφαση του νομάρχη Μαγνησίας, Π. Σκοτινιώτη, να καλέσει σε συλλαλητήριο τους εργαζόμενους του Βόλου, αύριο Δευτέρα. Στην απόφαση αυτή, αναφέρεται και η ανακοίνωση της ΝΕ Μαγνησίας, η οποία σημειώνει τα παρακάτω:

"Ο Νομός Μαγνησίας και οι κάτοικοι της περιοχής αντιμετωπίζουν πολλά και οξυμένα προβλήματα, αποτέλεσμα της συγκεκριμένης πολιτικής, που εδώ και πολλά χρόνια ασκείται στη χώρα μας, καθώς επίσης και των επιλογών της ΕΕ και των δυνάμεων του κεφαλαίου.

Η υπανάπτυξη, η αποδιάρθρωση της παραγωγικής βάσης, τα εξελισσόμενα σχέδια για την Υγεία, την Παιδεία κ.ά. δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, αλλά κινούνται σχεδιασμένα στα πλαίσια μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, στο ασφυκτικό πλαίσιο που επιβάλλουν η ληστρική παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, η ασύδοτη δράση του πολυεθνικού κεφαλαίου και οι περιβόητοι νόμοι της ελεύθερης αγοράς.

Ετσι, τα διάφορα προβλήματα που παρουσιάζονται, όπως του Νοσοκομείου ή των σχολών του ΕΝ, δεν είναι ξεκομμένα από τη γενικότερη κατάσταση και, πολύ περισσότερο, δε λύνονται αποσπασματικά και με τη λογική της διαχείρισης του κοινωνικο-πολιτικού και οικονομικού συστήματος που επικρατεί σήμερα στη χώρα μας, δηλαδή του καπιταλισμού. Για παράδειγμα, το πρόβλημα της συνεχούς χρηματοδότησης για τη συντομότερη αποπεράτωση του Νοσοκομείου δεν αντιμετωπίζεται με τη λογική της διαχείρισης και της ενσωμάτωσης στα σχέδια εκείνων που προωθούν την ιδιωτικοποίηση της Υγείας σε όλα τα επίπεδα.

Το ίδιο ισχύει και για τις σχολές ΕΝ, αν αντιμετωπιστούν αποσπασματικά, μακριά από την κατάσταση που η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν επιβάλει στο χώρο της Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η απόφαση, λοιπόν, του νομάρχη Μαγνησίας και μετέπειτα του ΝΣ (όπως αυτή πάρθηκε) δημιουργεί εύλογα και πολλά ερωτηματικά. Είναι γνωστό ότι οι παραπάνω (νομάρχης και πλειοψηφία του ΝΣ) έχουν από καιρό πάρει οριστικό "διαζύγιο" με κάθε έννοια αγωνιστικής διάθεσης και σύγκρουσης με την κυβέρνηση και την πολιτική της.

Μπροστά στα αυξανόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Μαγνησία, πριν δύο μήνες ακριβώς, είχαν επιλέξει τον άχαρο ρόλο του χειροκροτητή, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού και του κυβερνητικού κλιμακίου.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις και δε χάνουν καμία ευκαιρία να παρουσιάσουν σαν φιλολαϊκό το πρόσωπο της κυβέρνησης, ενώ άλλες φορές έρχονται σε διάσταση με τις αγωνιστικές διαθέσεις κοινωνικών ομάδων και εργαζομένων, όπως έγινε πρόσφατα με τις κινητοποιήσεις των αγροτών. Την ίδια ώρα που η συρρίκνωση του παραγωγικού δυναμικού συνεχίζεται και η ανεργία καλπάζει στο νομό, υιοθετούν της κατευθύνσεις της "Λευκής Βίβλου" και προωθούν τα Τοπικά Σύμφωνα της απάτης και της δουλοπρέπειας, σε αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση και το μεγάλο κεφάλαιο.

Ακόμα και σήμερα για τα ζητήματα που προβάλλονται για το συλλαλητήριο προσωποποιούν την ευθύνη σε κάποιους "κακούς" υπουργούς, αφήνοντας στο απυρόβλητο την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ενώ, παράλληλα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο της ματαίωσης του συλλαλητηρίου, εκλιπαρώντας για κάποια "θετική" δήλωση από την πλευρά της κυβέρνησης. Αλλωστε, ο ίδιος ο τρόπος που πάρθηκε η απόφαση και το μικρό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί, αντικειμενικά, υπονομεύουν το ίδιο το συλλαλητήριο και τη δυναμική του.

Η ΝΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ, χωρίς να παραβλέπει τη σοβαρότητα των όποιων τοπικών και λαϊκών προβλημάτων, θεωρεί ότι ο αποσπασματικός χαρακτήρας αντιμετώπισής τους, περιπλέκει τα πράγματα και εγκυμονεί κινδύνους για μια αποτελεσματικότερη παρέμβαση για την επίλυσή τους.

Τα μικρά και τα μεγάλα προβλήματα του νομού, χρειάζεται να γίνουν αντικείμενο πάλης του εργατικού και λαϊκού κινήματος, που θα είναι σωστά προσανατολισμένο, σε ταξική κατεύθυνση, θα αντιμετωπίζουν κατάματα τα αίτια και τους υπεύθυνους.

Μπροστά στη γενική επίθεση που δέχονται κατακτήσεις δεκαετιών, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους, να οργανώσουν και να μονιμοποιήσουν την πάλη τους, να προωθήσουν τη συσπείρωση και την ενότητα δράσης όλων των λαϊκών στρωμάτων.

Σ' αυτή την κατεύθυνση, οι κομμουνιστές της Μαγνησίας, όχι μόνο θα πρωτοστατήσουν, αλλά θα δώσουν και όλες τους τις δυνάμεις, ώστε να μην περάσουν τα αναχρονιστικά σχέδια κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης - κεφαλαίου".

"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΙΑ"
Στάσεις εργασίας αύριο

Σε 4ωρες στάσεις εργασίας κατέρχονται αύριο οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα", με κεντρικό αίτημα τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της εταιρίας, που χρόνια τώρα την έχουν εγκαταλείψει στην τύχη της όλες οι κυβερνήσεις, προς όφελος των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών.

Με απόφαση όλων των διοικήσεων των Σωματείων εργαζομένων στην "Αεροπλοϊα", αύριο Δευτέρα θα γίνουν οι εξής 4ωρες στάσεις εργασίας: 5 - 9 π.μ. και 9 π.μ. - 1 μ.μ. οι πιλότοι, 9 π.μ. - 1 μ.μ. οι τεχνικοί, 11 π.μ. - 3 μ.μ. οι διοικητικοί υπάλληλοι και 1 - 5 μ.μ. οι ιπτάμενοι συνοδοί.

Οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα" καταγγέλλουν ότι κυβέρνηση και διοίκηση της μητρικής "Ολυμπιακής Αεροπορίας" αδιαφορούν για την αναβάθμιση και την επέκταση του έργου της εταιρίας, παρά τις τεράστιες δυνατότητες που έχει να παρουσιάσει σημαντικά κέρδη, ιδιαίτερα αν δραστηριοποιηθεί στον τομέα των ναυλωμένων πτήσεων (τσάρτερ). Ανάμεσα στα αιτήματα, που προβάλλουν οι εργαζόμενοι, είναι η αγορά νέων αεροπλάνων 75 - 100 θέσεων, η ουσιαστική αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και η εξασφάλιση επενδύσεων για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των τεχνικών υπηρεσιών, ώστε να μειωθεί δραστικά το κόστος παροχής από ξένα επισκευαστικά κέντρα. Στον ΟΣΕ

Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις από μεθαύριο Τρίτη έχουν εξαγγείλει και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, με βασικά αιτήματα τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ελληνικών σιδηροδρόμων και την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 1997.

Οι διοικήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και των κλαδικών Σωματείων, αποφάσισαν ομόφωνα 4ωρες στάσεις εργασίας 12 - 4 μ.μ., μεθαύριο Τρίτη, την Τετάρτη και την Πέμπτη, απορρίπτοντας τη νέα πρόταση - κοροϊδία της διεύθυνσης του ΟΣΕ για αυξήσεις 2,5% + 2%.

Εκανε πίσω ο Τζουμάκας για τις αποζημιώσεις

Με νεότερη απόφασή του εξαιρεί τους διωκόμενους για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις αγρότες από αυτούς που δε δικαιούνται αποζημιώσεις για τις καταστροφές

Μπροστά στην αποφασιστικότητα των αγροτών και τη γενική κατακραυγή, ο υπουργός Γεωργίας, Στ. Τζουμάκας, υποχρεώθηκε τελικά να πάρει πίσω την απόφαση για τον αποκλεισμό από τις αποζημιώσεις που δικαιούνται, για τις καταστροφές στις καλλιέργειες τους, των χιλιάδων αγροτών και των μελών των οικογενειών τους που διώκονται για τη συμμετοχή τους στις αγροτικές κινητοποιήσεις. Χτες, με νεότερη απόφασή του ορίζει πως η συμμετοχή των αγροτών στις κινητοποιήσεις δεν αποτελεί λόγο εξαίρεσης από το πρόγραμμα αποζημιώσεων και ενισχύσεων.

Συγκεκριμένα, με την τελευταία απόφαση - με την οποία τροποποιεί την προηγούμενη εκδικητική για τους αγωνιστές αγρότες απόφασή του - και σχετικά με τα πρόσωπα που έχουν καταδικαστεί ή εκκρεμεί σε βάρος τους δίωξη για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου που δε δικαιούνται ενισχύσεις ή αποζημιώσεις για τις καταστροφές, εξαιρούνται οι αγρότες που οι διώξεις τους σχετίζονται με τις αγροτικές κινητοποιήσεις. Ορίζεται συγκεκριμένα ότι "στην κατηγορία των αδικημάτων (του κοινού ποινικού δικαίου) δε συμπεριλαμβάνονται αυτά που σχετίζονται με τη συμμετοχή στις κινητοποιήσεις. Ακόμα καταργείται και η σχετική διάταξη της προηγούμενης απόφασης, με την οποία, στη βάση "της συλλογικής ευθύνης" αποκλείονταν και οι συγγενείς των διωκομένων! Ετσι, προβλέπεται πως "ο ή η σύζυγος των διωκόμενων για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου (και φυσικά και των αγροτών που διώκονται) δύνανται να κριθούν δικαιούχοι εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις που τίθενται".

Βεβαίως, και με τη νεότερη απόφαση η κυβέρνηση επιμένει στην εφαρμογή όλων των διατάξεων που προβλεπόταν και με την προηγούμενη απόφαση για αποκλεισμό από τις αποζημιώσεις και ενισχύσεις πολλών κατηγοριών αγροτών, ανάλογα με τα εισοδήματα και το χρόνο απασχόλησης τους στην αγροτική εκμετάλλευση όπως ορίζουν οι κοινοτικοί κανονισμοί, τους οποίους ο Στ. Τζουμάκας πλαστογράφησε στην πραγματικότητα επεκτείνοντας, αυθαίρετα, τους περιορισμούς σε βάρος των διωκόμενους αγροτών για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις.

Με την ίδια τη διορθωτική - τροποποιητική απόφασή του ο υπουργός ομολογεί, ουσιαστικά, την επιχειρηθείσα απάτη σε βάρος των αγωνιζόμενων αγροτών, ενώ έμμεσα επιβεβαιώνει τον βουλευτή του ΚΚΕ Βαγγέλη Μπούτα, ο οποίος είχε υποδείξει πως είναι αναγκαία η τροποποίηση της σχετικής απόφασης για να κατοχυρωθεί το δικαίωμα των διωκόμενων αγροτών στις αποζημιώσεις. Να σημειωθεί πως όλο το προηγούμενο διάστημα μετά την αποκάλυψη της επιχειρούμενης απάτης, ο Στ. Τζουμάκας όχι μόνον ισχυριζόταν πως δεν "τρέχει τίποτα", αλλά και επιδόθηκε σε ένα αντικομμουνιστικό παραλήρημα, προσπαθώντας να αποδώσει τον όλο θόρυβο σε σκοπιμότητες του ΚΚΕ που αποκάλυψε το πρόβλημα. Τώρα, διαψεύδει ο ίδιος τον εαυτό του...

"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΙΑ"
Στάσεις εργασίας αύριο

Σε 4ωρες στάσεις εργασίας κατέρχονται αύριο οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα", με κεντρικό αίτημα τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της εταιρίας, που χρόνια τώρα την έχουν εγκαταλείψει στην τύχη της όλες οι κυβερνήσεις, προς όφελος των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών.

Με απόφαση όλων των διοικήσεων των Σωματείων εργαζομένων στην "Αεροπλοϊα", αύριο Δευτέρα θα γίνουν οι εξής 4ωρες στάσεις εργασίας: 5 - 9 π.μ. και 9 π.μ. - 1 μ.μ. οι πιλότοι, 9 π.μ. - 1 μ.μ. οι τεχνικοί, 11 π.μ. - 3 μ.μ. οι διοικητικοί υπάλληλοι και 1 - 5 μ.μ. οι ιπτάμενοι συνοδοί.

Οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπλοϊα" καταγγέλλουν ότι κυβέρνηση και διοίκηση της μητρικής "Ολυμπιακής Αεροπορίας" αδιαφορούν για την αναβάθμιση και την επέκταση του έργου της εταιρίας, παρά τις τεράστιες δυνατότητες που έχει να παρουσιάσει σημαντικά κέρδη, ιδιαίτερα αν δραστηριοποιηθεί στον τομέα των ναυλωμένων πτήσεων (τσάρτερ). Ανάμεσα στα αιτήματα, που προβάλλουν οι εργαζόμενοι, είναι η αγορά νέων αεροπλάνων 75 - 100 θέσεων, η ουσιαστική αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και η εξασφάλιση επενδύσεων για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των τεχνικών υπηρεσιών, ώστε να μειωθεί δραστικά το κόστος παροχής από ξένα επισκευαστικά κέντρα. Στον ΟΣΕ

Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις από μεθαύριο Τρίτη έχουν εξαγγείλει και οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, με βασικά αιτήματα τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ελληνικών σιδηροδρόμων και την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 1997.

Οι διοικήσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και των κλαδικών Σωματείων, αποφάσισαν ομόφωνα 4ωρες στάσεις εργασίας 12 - 4 μ.μ., μεθαύριο Τρίτη, την Τετάρτη και την Πέμπτη, απορρίπτοντας τη νέα πρόταση - κοροϊδία της διεύθυνσης του ΟΣΕ για αυξήσεις 2,5% + 2%.

Εκανε πίσω ο Τζουμάκας για τις αποζημιώσεις

Με νεότερη απόφασή του εξαιρεί τους διωκόμενους για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις αγρότες από αυτούς που δε δικαιούνται αποζημιώσεις για τις καταστροφές

Μπροστά στην αποφασιστικότητα των αγροτών και τη γενική κατακραυγή, ο υπουργός Γεωργίας, Στ. Τζουμάκας, υποχρεώθηκε τελικά να πάρει πίσω την απόφαση για τον αποκλεισμό από τις αποζημιώσεις που δικαιούνται, για τις καταστροφές στις καλλιέργειες τους, των χιλιάδων αγροτών και των μελών των οικογενειών τους που διώκονται για τη συμμετοχή τους στις αγροτικές κινητοποιήσεις. Χτες, με νεότερη απόφασή του ορίζει πως η συμμετοχή των αγροτών στις κινητοποιήσεις δεν αποτελεί λόγο εξαίρεσης από το πρόγραμμα αποζημιώσεων και ενισχύσεων.

Συγκεκριμένα, με την τελευταία απόφαση - με την οποία τροποποιεί την προηγούμενη εκδικητική για τους αγωνιστές αγρότες απόφασή του - και σχετικά με τα πρόσωπα που έχουν καταδικαστεί ή εκκρεμεί σε βάρος τους δίωξη για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου που δε δικαιούνται ενισχύσεις ή αποζημιώσεις για τις καταστροφές, εξαιρούνται οι αγρότες που οι διώξεις τους σχετίζονται με τις αγροτικές κινητοποιήσεις. Ορίζεται συγκεκριμένα ότι "στην κατηγορία των αδικημάτων (του κοινού ποινικού δικαίου) δε συμπεριλαμβάνονται αυτά που σχετίζονται με τη συμμετοχή στις κινητοποιήσεις. Ακόμα καταργείται και η σχετική διάταξη της προηγούμενης απόφασης, με την οποία, στη βάση "της συλλογικής ευθύνης" αποκλείονταν και οι συγγενείς των διωκομένων! Ετσι, προβλέπεται πως "ο ή η σύζυγος των διωκόμενων για αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου (και φυσικά και των αγροτών που διώκονται) δύνανται να κριθούν δικαιούχοι εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις που τίθενται".

Βεβαίως, και με τη νεότερη απόφαση η κυβέρνηση επιμένει στην εφαρμογή όλων των διατάξεων που προβλεπόταν και με την προηγούμενη απόφαση για αποκλεισμό από τις αποζημιώσεις και ενισχύσεις πολλών κατηγοριών αγροτών, ανάλογα με τα εισοδήματα και το χρόνο απασχόλησης τους στην αγροτική εκμετάλλευση όπως ορίζουν οι κοινοτικοί κανονισμοί, τους οποίους ο Στ. Τζουμάκας πλαστογράφησε στην πραγματικότητα επεκτείνοντας, αυθαίρετα, τους περιορισμούς σε βάρος των διωκόμενους αγροτών για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις.

Με την ίδια τη διορθωτική - τροποποιητική απόφασή του ο υπουργός ομολογεί, ουσιαστικά, την επιχειρηθείσα απάτη σε βάρος των αγωνιζόμενων αγροτών, ενώ έμμεσα επιβεβαιώνει τον βουλευτή του ΚΚΕ Βαγγέλη Μπούτα, ο οποίος είχε υποδείξει πως είναι αναγκαία η τροποποίηση της σχετικής απόφασης για να κατοχυρωθεί το δικαίωμα των διωκόμενων αγροτών στις αποζημιώσεις. Να σημειωθεί πως όλο το προηγούμενο διάστημα μετά την αποκάλυψη της επιχειρούμενης απάτης, ο Στ. Τζουμάκας όχι μόνον ισχυριζόταν πως δεν "τρέχει τίποτα", αλλά και επιδόθηκε σε ένα αντικομμουνιστικό παραλήρημα, προσπαθώντας να αποδώσει τον όλο θόρυβο σε σκοπιμότητες του ΚΚΕ που αποκάλυψε το πρόβλημα. Τώρα, διαψεύδει ο ίδιος τον εαυτό του...

ΚΗΔΕΙΑ

λγ9

Πέθανε στις 3 Μάη 1997 ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, υποσμηναγός ε.α. της Πολεμικής Αεροπορίας

ΣΩΤΗΡΗΣ ΞΥΔΕΑΣ

Η κηδεία του γίνεται αύριο, Δευτέρα 5 Μάη, στις 6.00 μ.μ., από το Νεκροταφείο του Κόκκινου Μύλου.

Στη μνήμη του προσφέρουμε, μέσω ΚΟΒ "Τρεις Γέφυρες", 20.000 δρχ. στο ΚΚΕ.

Η οικογένειά του

Εκδηλώσεις αντιστασιακών

Η Πανελλήνια Ενωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ), στα πλαίσια των εκδηλώσεων τιμής και μνήμης των νεκρών και αγωνιστών της Μακρονήσου, για τα 50 χρόνια από τη δημιουργία των στρατοπέδων θανάτου, πραγματοποιεί και φέτος την καθιερωμένη μετάβαση στο θανατονήσι, με το φέρι - μποτ "ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ" την Κυριακή 11 - 5 - 97 στις 8 π.μ. από την προβλήτα του Αργοσαρωνικού στο λιμάνι του Πειραιά και στις 10.30 π.μ. από το Λαύριο. Η επιστροφή από τη Μακρόνησο θα γίνει στις 5 μ.μ..

Καλούνται οι Μακρονησιώτες, Μακρονησιώτισσες και οι φίλοι τους, να πάρουν μέρος στην εκδήλωση, αφού δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι την Παρασκευή 9 - 5 - 97 από τις 10 π.μ. έως τις 1 μ.μ. στο τηλέφωνο: 3824.461. Η μετάβαση είναι δωρεάν.

  • Η Νομαρχιακή Επιτροπή Δυτικής Αττικής καλεί όλα τα Παραρτήματα που ανήκουν σ' αυτή, να πάρουν μέρος στην εκδήλωση που θα γίνει την Κυριακή 11 - 5 - 97 και ώρα 10 π.μ. στην Καισαριανή, για να τιμηθεί η μνήμη των 200 κομμουνιστών, αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης (Οι αντιστασιακοί των Παρ/των να προσέλθουν στη συγκέντρωση, με τα λάβαρά τους).
  • Το Παράρτημα ΛΑΜΙΑΣ της ΠΕΑΕΑ, πραγματοποιεί την Τετάρτη 7 - 5 - 97 στις 5 μ.μ. τη Γενική Συνέλευσή του στα γραφεία, Καποδιστρίου 5, 4ος όροφος.
  • Το Παράρτημα ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ της ΠΕΑΕΑ και ο δήμος διοργανώνουν εκδήλωση την Κυριακή 11 - 5 - 97 στις 10.30 π.μ.,για τα 53 χρόνια από το Μπλόκο της Ελευσίνας, στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Αγ. Κωνσταντίνου).
ΚΗΔΕΙΑ

λγ9

Πέθανε στις 3 Μάη 1997 ο αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης, υποσμηναγός ε.α. της Πολεμικής Αεροπορίας

ΣΩΤΗΡΗΣ ΞΥΔΕΑΣ

Η κηδεία του γίνεται αύριο, Δευτέρα 5 Μάη, στις 6.00 μ.μ., από το Νεκροταφείο του Κόκκινου Μύλου.

Στη μνήμη του προσφέρουμε, μέσω ΚΟΒ "Τρεις Γέφυρες", 20.000 δρχ. στο ΚΚΕ.

Η οικογένειά του

Εκδηλώσεις αντιστασιακών

Η Πανελλήνια Ενωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ), στα πλαίσια των εκδηλώσεων τιμής και μνήμης των νεκρών και αγωνιστών της Μακρονήσου, για τα 50 χρόνια από τη δημιουργία των στρατοπέδων θανάτου, πραγματοποιεί και φέτος την καθιερωμένη μετάβαση στο θανατονήσι, με το φέρι - μποτ "ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ" την Κυριακή 11 - 5 - 97 στις 8 π.μ. από την προβλήτα του Αργοσαρωνικού στο λιμάνι του Πειραιά και στις 10.30 π.μ. από το Λαύριο. Η επιστροφή από τη Μακρόνησο θα γίνει στις 5 μ.μ..

Καλούνται οι Μακρονησιώτες, Μακρονησιώτισσες και οι φίλοι τους, να πάρουν μέρος στην εκδήλωση, αφού δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι την Παρασκευή 9 - 5 - 97 από τις 10 π.μ. έως τις 1 μ.μ. στο τηλέφωνο: 3824.461. Η μετάβαση είναι δωρεάν.

  • Η Νομαρχιακή Επιτροπή Δυτικής Αττικής καλεί όλα τα Παραρτήματα που ανήκουν σ' αυτή, να πάρουν μέρος στην εκδήλωση που θα γίνει την Κυριακή 11 - 5 - 97 και ώρα 10 π.μ. στην Καισαριανή, για να τιμηθεί η μνήμη των 200 κομμουνιστών, αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης (Οι αντιστασιακοί των Παρ/των να προσέλθουν στη συγκέντρωση, με τα λάβαρά τους).
  • Το Παράρτημα ΛΑΜΙΑΣ της ΠΕΑΕΑ, πραγματοποιεί την Τετάρτη 7 - 5 - 97 στις 5 μ.μ. τη Γενική Συνέλευσή του στα γραφεία, Καποδιστρίου 5, 4ος όροφος.
  • Το Παράρτημα ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ της ΠΕΑΕΑ και ο δήμος διοργανώνουν εκδήλωση την Κυριακή 11 - 5 - 97 στις 10.30 π.μ.,για τα 53 χρόνια από το Μπλόκο της Ελευσίνας, στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Αγ. Κωνσταντίνου).


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ