ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 12 Φλεβάρη 1995
Σελ. /49
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Οργιάζει η "μαύρη εργασία" δίπλα στο... Λιμεναρχείο!

Περισσότεροι από 100 ανασφάλιστοι ναυτεργάτες εντοπίστηκαν να εργάζονται στα πλοία της ακτοπλοφιας. Χρόνιο χαρακτηρίζουν το φαινόμενο οι ναυτεργάτες. Τα "στραβά μάτια" κάνουν οι αρμόδιοι. Κοινό μυστικό εφοπλιστών - υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η παράνομη εργασία

Πάνω από 100 Ελληνες ναυτεργάτες εντοπίστηκαν από ναυτεργατικά σωματεία να εργάζονται αυτή την περίοδο σε καθεστώς "μαύρης εργασίας" στα επιβατηγά πλοία της ακτοπλοφιας! Τα πλοία βρίσκονται δεμένα στο λιμάνι του Πειραιά, δηλαδή, μπροστά "στα μάτια" του Κεντρικού Λιμεναρχείου και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας!

Το φαινόμενο αυτό δεν είναι καινούριο. Κάθε χρόνο κατά τη χειμερινή περίοδο τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοφιας δένουν στο λιμάνι του Πειραιά για να συντηρηθούν, προκειμένου να ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγιά τους με την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Η διαδικασία λέγεται "ετήσια επιθεώρηση". Οι εφοπλιστές "κλείνουν" το ναυτολόγιο και απολύουν όλους τους ναυτικούς -μέλη του πληρώματος. Εξακολουθούν, όμως, να κρατούν στο πλοίο τους ναυτικούς για την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης, χωρίς ένσημα και στις περισσότερες περιπτώσεις με ένα απλό μεροκάματο κατώτερο και από το βασικό ημερομίσθιο της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης που υπογράφει η ΓΣΕΕ!Το φαινόμενο αυτό αποτελεί... κοινό μυστικό, τόσο του Κεντρικού Λιμεναρχείου, όσο και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που "κλείνουν τα μάτια" μπροστά στην εφοπλιστική ασυδοσία. Οι ίδιοι οι ναυτεργάτες καταγγέλλουν ότι σε περίπτωση ελέγχου από το Λιμεναρχείο στο πλοίο, "κάποιοι" ειδοποιούν τον εφοπλιστή! Ο εφοπλιστής με τη σειρά του, τη μέρα του ελέγχου δίνει... ρεπό σε όσους εργάζονται στο πλοίο...

Τα ονόματα των πλοίων που έχουν καταγραφεί μέχρι τώρα από τα μέλη της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής"Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",στα οποία μετά από σχετικούς ελέγχους εντοπίστηκαν οι ανασφάλιστοι ναυτεργάτες είναι: "ΜΑΡΙΝΑ" και "ΜΙΛΑΙΝΑ" του εφοπλιστή Αγούδημου,το πλοίο "ΑΡΚΑΔΙ" ομώνυμης εφοπλιστικής εταιρίας, "ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ" και "ΣΑΜΑΙΝΑ" του εφοπλιστή Μουλόπουλου,"ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΞΠΡΕΣ" του εφοπλιστή Κ. Αγαπητού,"ΑΠΟΛΛΩΝ" και "ΙΑΣΩΝ" του εφοπλιστή Ποταμιάνου,"ΝΑ+ΔΚΙΑΣ ΙΙ" του εφοπλιστή Αν. Αγαπητού και "ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ" του εφοπλιστή Βασίλη Σταθάκη.

"Είμαστε αλλοδαποί στη χώρα μας"

Μία βόλτα στο λιμάνι του Πειραιά είναι αρκετή για να επιβεβαιωθούν οι καταγγελίες των ναυτεργατικών σωματείων. Απέναντι από την Πλατεία Καραϊσκάκη βρίσκεται δεμένο το πλοίο "ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ". Στο πλοίο εργάζονται 20 άτομα του πληρώματος. Από αυτούς οι 10 ασχολούνται με τη συντήρηση της μηχανής. Ολοι είναι ανασφάλιστοι. Τα μεροκάματά τους ξεκινούν από 7 χιλιάδες δραχμές, όπως είναι των λιπαντών της μηχανής, και φτάνουν τις 10.650 δραχμές των μηχανικών.

Οπως είπε ένας από τους ναυτεργάτες προς τα μέλη της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ που τους επισκέφτηκαν, "ένα εξάρτημα της μηχανής να πέσει πάνω σου, όχι μόνο είσαι χαμένος, αλλά και δεν πρόκειται να το αναγνωρίσει κανείς. Το μικρότερο εξάρτημα της μηχανής ζυγίζει 20 με 30 κιλά"! "Είμαστε αλλοδαποί στην πατρίδα μας", επισήμανε ένας άλλος προς τους συνδικαλιστές (τα ονόματα των ναυτεργατών δεν αναφέρονται για ευνόητους λόγους). Η συζήτηση γίνεται στο κοντρόλ της μηχανής. Ενας ακόμα ναυτικός κατήγγειλε: "Πριν από αρκετό καιρό μας έδιωξαν στις 10 το πρωί. Μετά μάθαμε ότι θα γινόταν έλεγχος από το Λιμεναρχείο και το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.Ετσι γίνεται πάντα. Ειδοποιούν τους εφοπλιστές πριν έρθουν. Και μετά μας λένε ότι το ΝΑΤ είναι ελλειμματικό". Αυτή η τακτική των εφοπλιστών, όπως σημείωσε ένας ακόμα ναυτεργάτης, έχει και έναν ακόμα σκοπό: "Κάθε χρόνο - σημείωσε ο ναυτεργάτης - χάνουμε τρεις ίσως και παραπάνω μήνες υπηρεσία. Αν δε μας απέλυαν, θα δικαιούμασταν παραπάνω άδεια και επιδόματα. Αυτό, όμως, δεν τους συμφέρει. Ετσι, παίρνουμε μόνο το δώρο του Πάσχα".

Η περιοδεία των εκπροσώπων της ΠΕΜΕΝ συνεχίστηκε στο πλοίο "ΣΑΜΑΙΝΑ". Το πλοίο είναι δεμένο από τα τέλη του Δεκέμβρη στο λιμάνι και όπως είπαν οι ναυτεργάτες, δε θα ξεκινήσει πριν τον Απρίλη. Θα είναι δεμένο, δηλαδή, για 5 μήνες, ενώ, όπως σημείωσε ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ, Σάββας Τσιμπόγλου,ο οποίος συμμετείχε στην αντιπροσωπεία που επισκέφτηκε τα πλοία, "η σχετική νομοθεσία αναφέρει ότι η ετήσια επιθεώρηση διαρκεί μόνο 2 μήνες"! Στο "ΣΑΜΑΙΝΑ" εργάζονται πάνω από 10 ναυτεργάτες για τη συντήρησή του, όλοι ανασφάλιστοι. Οι καταγγελίες τους ήταν ανάλογες με τις προηγούμενες. Τα μεροκάματα, επίσης, ίδια με αυτά που παίρνουν οι ναυτεργάτες του "ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ".

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Σταματόπουλος,σχολιάζοντας αυτό το φαινόμενο δήλωσε: "Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, υπηρεσίες του ΝΑΤ και του ΙΚΑ καλύπτουν αυτή την παράνομη κατάσταση και είναι υπεύθυνοι για την εισφοροδιαφυγή που γίνεται και το καθεστώς που επικρατεί στο λιμάνι του Πειραιά. Ενα καθεστώς που ούτε στις τριτοκοσμικές χώρες δεν εφαρμόζεται. Δεν είναι δυνατόν μέσα στο λιμάνι του Πειραιά να δουλεύουν άνθρωποι ανασφάλιστοι. Οι παραπάνω αρμόδιοι δεν κάνουν ελέγχους για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Κατσιφάρας,παρά τις συνεχείς καταγγελίες, αδυνατεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και εμείς τον χαρακτηρίζουμε τουλάχιστον απαράδεκτο. Επίσης, σε αυτή την υπόθεση πρέπει τελικά να παρέμβει εισαγγελέας. Γιατί εκτός των άλλων, πρόκειται και για κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος, το οποίοαναφέρει ότι κανένας εργαζόμενος δεν πρέπει να είναι ανασφάλιστος".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

Εκατοντάδες ναυτεργάτες εργάζονται υπό καθεστώς "μαύρης εργασίας" στο λιμάνι του Πειραιά και "μπροστά στα μάτια" του Λιμεναρχείου



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ