ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
Καθαρή και ξάστερη απάντηση

Παπαγεωργίου Βασίλης

«Κάτω, εκεί στο κίνημα, όλοι μαζί. Αλλά, ταυτόχρονα, πολιτική αντιπαράθεση, διότι διαφορετικά το κίνημα δε θα δυναμώσει». Αυτή ήταν η κατάληξη της απάντησης που έδωσε χτες η Αλέκα Παπαρήγα, σε ερώτηση δημοσιογράφου, που αφορούσε το ενδεχόμενο «σχηματισμού κοινού μετώπου ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ και ΣΥΝ για να παραμείνει ο δημόσιος χαρακτήρας της "Ολυμπιακής Αεροπορίας"» (ολόκληρη η συνέντευξη Τύπου σε άλλες σελίδες).

Απάντηση σαφής, καθαρή και ξάστερη. Γιατί, είναι αδιανόητο να κάνεις πολιτικό μέτωπο με τον βασικό υπεύθυνο και δράστη της σημερινής κατάστασης στην ΟΑ. Γιατί δεν επιτρέπεται να κουκουλώνονται, στο όνομα της δήθεν ενότητας, οι μεγάλες ή μικρότερες ευθύνες των όποιων πολιτικών δυνάμεων έχουν αποδεχτεί το γενικότερο ευρωενωσιακό πλαίσιο της αγοράς, των «απελευθερώσεων» και του «ανταγωνισμού». Ολων όσοι έβαλαν και βάζουν πλάτη - με τον έναν ή άλλον τρόπο - στην επιχείρηση ταξικού ευνουχισμού και αποδυνάμωσης του εργατικού κινήματος, τη δημιουργία ευρω-αυταπατών και ψευδαισθήσεων στους εργαζόμενους, την καλλιέργεια μοιρολατρίας και απογοήτευσης. Γιατί, αλίμονο στους εργαζόμενους και το κίνημά τους, εάν η αντίστασή τους στην επίθεση της ΕΕ, της κυβέρνησης και του κεφαλαίου δε συνδυάζεται άρρηκτα και καθημερινά με την εξαγωγή πολιτικών συμπερασμάτων.

Και, όμως, όλ' αυτά τα αυτονόητα είναι ξένα προς τον εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΝ, Ν. Βούτση και το κόμμα του. Προφανώς, επειδή τους βάζουν μπροστά στις ευθύνες τους και δε βολεύουν την εντυπωσιοθηρική και υποκριτική τακτική περί «ενότητας της Αριστεράς».

Οι ... δεήσεις

Η ερώτηση προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Δ. Σιούφα, μετά την προχτεσινή Κυβερνητική Επιτροπή αφορούσε τη μη πτώση της τιμής της βενζίνης, παρά την πτώση της τιμής του πετρελαίου. Η απάντηση ήταν ότι η κάθοδος των τιμών έχει αρχίσει, απλώς δεν αποτυπώθηκε στα στοιχεία του υπουργείου για τη μέση τιμή την Παρασκευή, καθώς πρόκειται για μέσο όρο κάποιων ημερών κλπ... Κι αφού θεώρησε δεδομένη την προσεχή μείωση της τιμής της αμόλυβδης, ο υπουργός κατέληξε: «Να ευχηθούμε όλοι μαζί, αυτό να έχει συνέχεια και σε βάθος χρόνου»....

Με άλλα λόγια, ο υπουργός αποκάλυψε, άθελά του, την πεμπτουσία της «νέας διακυβέρνησης», που δεν είναι τίποτα άλλο από τα... ευχολόγια! Το επόμενο βήμα ποιο θα είναι, οι δεήσεις για τη μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου; Απ' όσα γνωρίζουμε, πάντως, το διεθνές χρηματιστηριακό όργιο κερδοσκοπίας και το κυνηγητό της μεγιστοποίησης των κερδών από τις εγχώριες εταιρίες διύλισης και εμπορίας πετρελαίου δεν επηρεάζονται στο παραμικρό από τις ...θρησκευτικές εκδηλώσεις.

«Πορτοκαλί» ... καπιταλισμός

Το γεγονός, πως η «πορτοκαλί επανάσταση» στην Ουκρανία δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια αλλαγή στην «πολιτική φρουρά» των εκπροσώπων του κεφαλαίου, αυτό ήταν σαφές για τους κομμουνιστές από την αρχή. Η επιβεβαίωση ήρθε και με την πρόσφατη πολιτική «κρίση» της κυβέρνησης Γιούσενκο. Ωστόσο, ειδήσεις όπως η παρακάτω («αλιευμένη» από πρακτορεία ειδήσεων) είναι, μερικές φορές, περισσότερο αποκαλυπτικές από μια ανάλυση.

Σύμφωνα με την είδηση, λοιπόν, ο Ουκρανός υπουργός Μεταφορών, Εβχέν Τσερβονένκο, ισχυρίστηκε ότι ο Αμερικανός πολυεκατομμυριούχος Ντόναλντ Τραμπ «προτίθεται να προβεί σε επενδύσεις στην πρώην σοβιετική αυτή δημοκρατία ύψους μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων». Ο Τραμπ θα φτιάξει πολυτελές ξενοδοχείο και κλαμπ για γιοτ στη Μαύρη θάλασσα και συγκεκριμένα στην περιοχή της Γιάλτας. Πρόσθεσε ότι ο Τραμπ είχε για το θέμα αυτό «διαπραγματεύσεις με την ουκρανική κυβέρνηση τον περασμένο μήνα». Ανέφερε επίσης ότι πρόκειται «για τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση στη χώρα του στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας, όπου οι μη Ουκρανοί επενδυτές αντιμετώπιζαν έως τώρα πολλές δυσκολίες, λόγω των διεφθαρμένων κυβερνητικών αξιωματούχων».

Ο Γιούσενκο λοιπόν ήρθε να καταστήσει τον καπιταλισμό στη χώρα του περισσότερο «φιλικό» και για το ξένο κεφάλαιο. Αυτός άλλωστε δεν είναι και ο «δρόμος» που έδειξε και η Κοντολίζα Ράις προσφάτως στην «αντιπολίτευση» της Λευκορωσίας;

Δεν υπάρχει δικαιολογία

Εξι χρόνια συμπληρώθηκαν τις μέρες αυτές από το σεισμό της Πάρνηθας, που κόστισε 143 ανθρώπινες ζωές και μεγάλες υλικές καταστροφές. Κι όπως όλοι γνωρίζουν, πλέον, πολύ περισσότερο οι ειδικοί και ακόμη περισσότερο οι αρμόδιοι, με πρώτους τους κυβερνώντες, ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης του υπαρκτού πάντοτε κινδύνου ενός νέου μεγάλου σεισμού είναι η πολύμορφη και αποτελεσματική αντισεισμική θωράκιση της χώρας.

Το ΚΚΕ έχει επανειλημμένα θέσει το σοβαρό και κρίσιμο αυτό θέμα, τόσο στη Βουλή όσο και έξω απ' αυτή κι έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις. Η τόσο αναγκαία αντισεισμική θωράκιση της χώρας, όμως, παραμένει ακόμη ζητούμενο. Τόσο οι προηγούμενοι κυβερνώντες, όσο και οι νυν, δεν προχωρούν στην ουσιαστική αποδοχή και υλοποίηση των προτάσεων του ΚΚΕ, παρότι ποτέ δε διαφώνησαν με αυτές. Προφανώς, οι προτάσεις αυτές δε χωράνε στο πλαίσιο της φιλομονοπωλιακής πολιτικής κι έρχονται σε σύγκρουση με τις γενικότερες αντιλήψεις των κυρίαρχων δυνάμεων. Ετσι ή αλλιώς, πάντως, είναι ξεκάθαρο, ότι κανείς αρμόδιος, με πρώτους τους κυβερνώντες, δεν έχει πλέον την παραμικρή δικαιολογία...

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Αντιλαϊκή καταιγίδα

Με καταιγιστικό ρυθμό, η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει να ανακοινώνει το ένα μετά το άλλο, μέτρα αντιλαϊκής κατεύθυνσης, επικαλούμενη την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, αύξησης της παραγωγικότητας και αντιμετώπισης του δημοσιονομικού προβλήματος, στην κατεύθυνση πάντα της υλοποίησης του στρατηγικού ...οράματος - ολετήρα για τα λαϊκά συμφέροντα - της Λισαβόνας.

Μετά το όργιο των νομοθετικών παρεμβάσεων το καλοκαίρι («διευθέτηση χρόνου εργασίας», «απελευθέρωση ωραρίου» καταστημάτων, νέα φορολογική επιδρομή στα ακίνητα, ψήφιση νόμου για τις «συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα») με το «έμπα» του φθινοπώρου ξεκίνησε το νέο αντιλαϊκό πογκρόμ. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, από το βήμα της ΔΕΘ, ανακοίνωσε την άρση της μονιμότητας των νεοπροσλαμβανόμενων υπαλλήλων στις ΔΕΚΟ, ενώ έδωσε και το γενικότερο σύνθημα της επίθεσης, αναγγέλλοντας την επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων... Αυτές τις μέρες ζούμε τον ενταφιασμό της δημόσιας «Ολυμπιακής Αεροπορίας», που θυσιάζεται προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων. Εν τω μεταξύ, έχουν αρχίσει να διαμοιράζουν ήδη τα ιμάτιά της, καθώς ξένοι αεροπορικοί οίκοι έχουν δείξει ενδιαφέρον για την εξαγορά των περιουσιακών της στοιχείων.

Η γενική συνόψιση του έως σήμερα ...μεταρρυθμιστικού έργου έγινε προχτές, με την παρουσίαση από τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών του λεγόμενου Εθνικού Προγράμματος Μεταρρυθμίσεων για την περίοδο 2005 - 2008, το οποίο κινείται στις κατευθυντήριες γραμμές της Εαρινής Συνόδου Κορυφής της ΕΕ το 2004, στην οποία και εξετάστηκε η πορεία προώθησης των στόχων της Λισαβόνας. Ο ίδιος ο Γ. Αλογοσκούφης έδειξε τις άγριες κυβερνητικές διαθέσεις, ισχυριζόμενος ότι η ...εκσυγχρονιστική περίοδος του ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο δεν είχε ουσιαστικά αποτελέσματα, αλλά οδήγησε την Ελλάδα στη θέση «ουραγού της Ευρώπης»! Αρα, απαιτείται «επιτάχυνση»! Επιτάχυνση παντού. «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να εφησυχάζουμε. Πρέπει να κινηθούμε ακόμα ταχύτερα και προχωρούμε ταχύτερα», κατέληξε ο κ. Αλογοσκούφης, για να υπενθυμίσει ότι ο εφιάλτης είναι ακόμα μπροστά.

Φυσικά, το ίδιο το Πρόγραμμα δεν περιορίζεται μόνο στον απολογισμό τού έως τώρα έργου, είχε και νέα μέτρα. Απροκάλυπτα θέτουν θέμα κατάργησης της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και του κατώτατου μισθού. Το ...μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, απαιτεί προσαρμοστικότητα και ευελιξία της αγοράς εργασίας και δυνατότητα παροχής μεγαλύτερου αριθμού τύπου συμβάσεων... Η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας είναι παρωχημένη ιδεοληψία του χτες! Το κεφάλαιο απαιτεί σήμερα επιχειρησιακές και ατομικές συμβάσεις! Ο κατακερματισμός της εργατικής τάξης πρέπει να φτάσει έως το επίπεδο της μονάδας... Αλλά και κατώτατη σύνταξη για όλους πάνω από τα 65 που προτείνεται στο κείμενο - αίτημα το οποίο ο ΣΥΝ έχει κάνει σημαία - απλώς προδίδει τις προθέσεις της κυβέρνησης να ανεβάσει, σε πρώτη φάση, τα όρια συνταξιοδότησης σε όλες τις κατηγορίες εργαζομένων στα 65 χρόνια! Επί της ουσίας, δεν πρόκειται παρά για σύνταξη - ελεημοσύνη προς τα συνεχώς αυξανόμενα και διογκούμενα φτωχά κοινωνικά στρώματα, τα οποία κινούνται ήδη στο περιθώριο της καπιταλιστικής κοινωνίας.

Δε χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις, για να κατανοήσει κάποιος ότι η συνέχιση της ίδιας πολιτικής οξύνει στο έπακρο τα λαϊκά προβλήματα. Από αυτή την άποψη, η ανατροπή της αποτελεί μονόδρομο...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ