Πέρα από αυτά τα φαινόμενα που υπάρχουν ακριβώς επειδή το φάρμακο του λαού είναι ένα εμπόρευμα που φέρνει τεράστια κέρδη στους φαρμακοβιομήχανους, τους φαρμακαποθηκάριους και γενικά όλο το κύκλωμα παραγωγής και διακίνησης, δεν αποτελούν την κύρια αιτία για την έλλειψη των φαρμάκων.
Τα νοσοκομεία δεν έχουν φάρμακα γιατί δεν μπορούν να τα αγοράσουν εξαιτίας της όλο και μικρότερης χρηματοδότησης από το κράτος. Και τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα δεδομένου ότι η φαρμακευτική δαπάνη στον ΕΟΠΥΥ το 2013, θα μειωθεί, καταρχήν, κατά 480 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2012.
Η έλλειψη φαρμάκων δεν αποτελεί καινούριο φαινόμενο. Κατά καιρούς, και πριν την εκδήλωση της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης επαναλαμβανόταν, είτε γιατί οι φαρμακοβιομήχανοι προτιμούσαν τη διακίνηση φαρμάκων σε χώρες όπου πετύχαιναν μεγαλύτερα κέρδη, είτε γιατί με αυτόν τον τρόπο πίεζαν για αυξήσεις στις τιμές των φαρμάκων. Προκύπτει ως αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθούν οι εταιρείες φαρμάκου, πολιτική που υπηρετεί η κυβέρνηση, οι οποίες επιλέγουν ή όχι την κυκλοφορία των φαρμάκων με βάση τα κέρδη που αυτή θα τους επιφέρει.
Την απόσυρση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για την «ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», που κατατέθηκε στη Βουλή, δηλώνουν με δελτίο Τύπου πως διεκδικούν τα σωματεία των Ναυτών, των Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), Λιμενεργατών, Μονίμων Υπαλλήλων και Χειριστών ΟΛΠ, Υπαλλήλων ΝΑΤ και ΥΕΝ και των εργαζομένων στην Πλοηγική Υπηρεσία. Και καλούν όλες τις συνδικαλιστικές και κοινωνικές οργανώσεις «να αγωνισθούν από κοινού σε ενιαίο μέτωπο πάλης για να ματαιωθούν οι σχεδιασμοί της τρικομματικής κυβέρνησης σε βάρος των δικαιωμάτων τους σε εργασιακό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, κοινωνικό επίπεδο». Πρόκειται για σωματεία όπου πλειοψηφούν η ΠΑΣΚΕ και η «Αυτόνομη Παρέμβαση» (ΣΥΡΙΖΑ). Από το κάλεσμα των σωματείων αυτών προκύπτουν ωστόσο μια σειρά από ερωτήματα.
Στο νομοσχέδιο, για παράδειγμα, προβλέπεται η πλήρης εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης στην ακτοπλοΐα, η μετατροπή σε Ειδικές Οικονομικές Ζώνες των λιμανιών, των καραβιών, με πιλότο το εργασιακό γκέτο της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Γι' αυτά στο δελτίο Τύπου δεν υπάρχει λέξη. Ποιο θα είναι το διεκδικητικό πλαίσιο του ενιαίου μετώπου; Μόνο να φύγει η τρικομματική κυβέρνηση; Για να έρθει μια άλλη να κάνει τα ίδια ή περίπου τα ίδια; Γιατί δεν πρόκειται να καταργήσει τους εφοπλιστές και τις «COSCO». Στο δελτίο Τύπου επίσης δε γίνεται καμία αναφορά σε οργανωτικά μέτρα για να βγουν στο προσκήνιο οι εργαζόμενοι. Οπως να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις στους τόπους δουλειάς. Σωματεία όπως η Ενωση Λιμενεργατών ή οι χειριστές του ΟΛΠ, κατά τον 7ήμερο απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών ενάντια στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ, αρνήθηκαν ακόμα και να συνεδριάσουν οι διοικήσεις τους για να πάρουν αποφάσεις συστράτευσης με τους ναυτεργάτες.
Για ποιο «κοινό αγώνα» γίνεται επομένως λόγος; Οταν κάνουν λόγο για «ενιαίο μέτωπο πάλης» εννοούν «πάλη» όπως αυτή, ας πούμε, του Σωματείου Λιμενεργατών, που παζαρεύει με τον ΟΛΠ υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης στα πλαίσια του μνημονιακού νόμου 4024, ο οποίος επιβάλλει μείωση των μισθών κατά 35%; Η του ΠΑΣΕΝΤ, που έχει υπογράψει Συλλογική Σύμβαση με την εργοδοτική Ενωση ΔΝΕ με δραστική μείωση (έως και 175 ευρώ για τους εργαζόμενους με προϋπηρεσία μέχρι τέσσερα χρόνια) στους μισθούς; Γιατί υπάρχει η πάλη που οργανώνεται με αφετηρία την προστασία των εργαζομένων από την εξαθλίωση αλλά και η «πάλη» που οργανώνεται για να προστατεύσει τα μονοπώλια από την πλήρη καταστροφή. Η τελευταία, μάλιστα, στο όνομα της αποφυγής της εξαθλίωσης των εργαζομένων, αναγορεύει ευεργέτες όλους εκείνους που πρώτα γεννάνε βάσανα στους εργάτες κι έπειτα τους πετάνε και μερικές δεκάρες για να μη λένε και πολλά...