ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 23 Αυγούστου 2009
Σελ. /32
«60 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ. ΕΠΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ»
Μια ξεχωριστή έκδοση για τους αναγνώστες του «Ριζοσπάστη»

Οπλο στη μάχη κάθε προοδευτικού ανθρώπου ενάντια στην προσπάθεια των ιμπεριαλιστών να ξαναγράψουν την Ιστορία αποτελεί το βιβλίο που διατίθεται σήμερα μαζί με τον «Ρ», στην τιμή των 3 ευρώ

Με μια ξεχωριστή έκδοση κυκλοφορεί σήμερα ο «Ριζοσπάστης», στην τιμή των 3 ευρώ. Το βιβλίο «60 χρόνια από τη μεγάλη Αντιφασιστική Νίκη των λαών. Επος και Διδάγματα», το οποίο επανεκδόθηκε από τη «Σύγχρονη Εποχή» ειδικά για το συγκεκριμένο φύλλο του «Ρ», αποτελεί ένα ντοκουμέντο - όπλο στα χέρια των κομμουνιστών και των άλλων προοδευτικών ανθρώπων που οργίζονται και αντιδρούν στην προσπάθεια των ιμπεριαλιστών να ξαναγράψουν την Ιστορία με το κεφάλι προς τα κάτω. Που αναγνωρίζουν την ανάγκη της σθεναρής, επιθετικής αντίστασης στη διαχρονική επιδίωξη των πολιτικών εκπροσώπων του κεφαλαίου να ταυτίσουν στη λαϊκή συνείδηση τον κομμουνισμό με το φασισμό - ναζισμό, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στο σήμερα και το αύριο του λαϊκού κινήματος.

Γιατί αυτό είναι που τους φοβίζει. Το ταξικό ριζοσπαστικό λαϊκό - εργατικό κίνημα και τις δυνάμεις που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προσπαθούν να τρομοκρατήσουν. Γι' αυτό συκοφαντούν, στιγματίζουν και ποινικοποιούν την κοσμοθεωρία που ενέπνευσε μεγαλειώδεις αγώνες και καθοδήγησε την πάλη της εργατικής τάξης μέχρι την κατάκτηση της εξουσίας, όπως έγινε στη Σοβιετική Ενωση και τις άλλες σοσιαλιστικές χώρες. Γι' αυτό η ΕΕ θεσπίζει «μέρες μνήμης για τα θύματα των ολοκληρωτικών καθεστώτων» όπως η σημερινή, δίνοντας κατεύθυνση στα κράτη - μέλη και τις αντιδραστικές κυβερνήσεις τους να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους στην άθλια επιχείρηση για την παραχάραξη και το ξαναγράψιμο της Ιστορίας.

Η σημερινή ειδική έκδοση αποτελείται από κομματικά κείμενα, άρθρα και ομιλίες, με περιεχόμενο τα 60 χρόνια από τη μεγάλη νίκη των λαών επί του ναζιστικού - φασιστικού ιμπεριαλισμού. Τα περισσότερα από τα υλικά αυτά δημοσιεύτηκαν στον «Ριζοσπάστη» και στην «Κομμουνιστική Επιθεώρηση» (ΚΟΜΕΠ), στο διάστημα Μάης - Ιούνης 2005. Επανεκδίδονται με σκοπό να συμβάλουν, ως συγκεντρωμένο υλικό, στην όξυνση της ιδεολογικής διαπάλης, μέσα από τη γνώση βασικών θεμάτων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ορισμένα από τα κείμενα αναδημοσιεύονται από βιβλία της «Σύγχρονης Εποχής» και από το ΕΚΔΟΤΙΚΟ «ΤΟ ΑΣΤΡΟ» (Κύπρος 1931).

Οπως σημειώνει η «Σύγχρονη Εποχή» στον πρόλογο του βιβλίου, «η ιστορική έρευνα είναι εργαλείο εξαιρετικά χρήσιμο για το σήμερα. Μπορεί να συμβάλει στην αναζωογόνηση της κομμουνιστικής αντίληψης, σε συνθήκες νίκης της αντεπανάστασης, να εμπλουτίσει την αυτογνωσία των κομμουνιστών και των κομμουνιστριών για την ολόπλευρη ανάπτυξη της ταξικής πάλης. Τα 60 χρόνια από τη μεγάλη νίκη των λαών έχουν συμπέσει με μια οξύτατη προσπάθεια "αναθεώρησης" της Ιστορίας. Ταυτόχρονα, έχουν συμπέσει με μια μεγάλη έφοδο που πραγματοποιεί ο οπορτουνισμός και στην ιστοριογραφία, με σκοπό να φέρει τα τότε γεγονότα στα μέτρα των διαχειριστικών αναγκών του και επιδιώξεων (...) Η θεωρία των "δύο ολοκληρωτισμών" (!), η ταύτιση του Στάλιν με τον Χίτλερ, υποδηλώνει το φόβο των ιμπεριαλιστών και των απολογητών τους. Φοβούνται την εργατική - λαϊκή συνειδητή ανάταση, γιατί γνωρίζουν ότι το αντεπαναστατικό πισωγύρισμα είναι προσωρινό».

Τη σημασία της έκδοσης που κρατάει σήμερα στα χέρια του ο αναγνώστης του «Ριζοσπάστη» υποδηλώνει και η ανακοίνωση με την οποία το ΚΚΕ προπαγάνδισε όλες τις προηγούμενες μέρες τις δεκάδες εκδηλώσεις που διοργανώνει σήμερα, αύριο και το επόμενο διάστημα, ενάντια στην προσπάθεια των ιμπεριαλιστών να παραχαράξουν και να ξαναγράψουν την Ιστορία. «Σήμερα - σημειώνεται στην ανακοίνωση - με το χυδαίο αντικομμουνισμό επιχειρούν να προστατεύσουν τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική τους. Να δικαιολογήσουν την καταστολή και την τρομοκρατία κατά του ταξικού εργατικού κινήματος και της νεολαίας που τους αντιπαλεύει. Να κρύψουν ότι ο καπιταλισμός είναι ιστορικά ξεπερασμένος και επικίνδυνος. Να κρύψουν από τους λαούς ότι μπορούν να απαλλαγούν από τα δεινά τους, την ανεργία, τη φτώχεια, τις κρίσεις, τη σήψη, τους πολέμους μόνο αν σε κάθε χώρα ανατρέψουν την εξουσία των μονοπωλίων. Πως η μόνη διέξοδος ήταν και είναι ο σοσιαλισμός. Η ήττα του ήταν προσωρινή. Το κομμουνιστικό και αντιιμπεριαλιστικό κίνημα θα αντεπιτεθεί μαζί με τους λαούς διδαγμένο από τα επιτεύγματα και τα λάθη του χτες».


Πατριδογνωμόνιο
Ο Επιτάφιος του Περικλέους

Ας με συγχωρήσουν και οι θεοί και οι δαίμονες για τον τίτλο. Αλλά δύσκολο ν' αντισταθεί κανείς στο παραβολικό κάτοπτρο της Ιστορίας, να μη μειδιάσει μετά γνώσεως κινδύνου στην ανακύκλωση της φάρσας, να μην αναρωτηθεί αν στο πολιτικό έγκλημα της προβοκάτσιας έχει σημασία το ακούσιον ή εκούσιον του πράγματος. Στην πολιτική βεβαίως και δεν έχει καμιά σημασία όπως δεν είχε και η ...προφητεία της Κασσάνδρας για την Τροία. Γιατί σήμερα, σύντροφοι, αν μετά από τόση συσσωρευμένη γνώση καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η Κασσάνδρα απλώς δεν ήταν αφελής και προληπτική, με τις ίδιες γνώσεις οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι οι Τρώες δεν ήθελαν, δεν μπορούσαν, δεν άντεχαν να την ακούσουν.

Ετσι, ακόμα και το πλέον ιδιότυπο αναρχοαυτόνομο κίνητρο του κ. Περικλή Κοροβέση, εξ αγαθής έστω αφετηρίας, καταλήγει σ' ένα πολύ χρήσιμο, ως χρονικά επιτυχής προβοκάτσια, καζάνι της αστικής κόλασης που ανακατεύει με την κουτάλα της αντισταλινικής σκοπιμότητας τα ξερά με τα χλωρά στη σούπα της «Ζήμενς». Ψέλλισε έναν άναρθρο επιτάφιο χωρίς προηγουμένως να έχει πεθάνει ο εχθρός του...

Πολιτικά το ζήτημα δεν αφορά στο περιεχόμενο των δηλώσεων. Οχι γιατί ο Περικλής εν προκειμένω είναι ο Κοροβέσης - καθ' όλα συμπαθής ως άνθρωπος - αλλά γιατί ακόμα και στην εποχή της εμπορευματικής εικονολατρείας οι εικονοκλάστες της Αριστεράς, και δη οι μαχητικοί αντικομμουνιστές, έχουν άλλους αρχαγγέλους, απ' τον Πάγκαλο ως τον Καρατζαφέρη, που εκτελούν εντολές συλλογικότερων και ταξικότερων σχημάτων κι όχι προσωπικά ρητορικά πυροτεχνήματα που κάνουν το σκοτάδι της πολιτικής νύχτας συνειδητά αφόρητο.

Τον Περικλή Κοροβέση θυμάμαι να τον υπερασπίζομαι, προς έκπληξίν του μάλιστα, όταν έγινε άθλιο πρωτοσέλιδο «φωτογραφικού» ρεπορτάζ ως ο ηγέτης της «17Ν», με τον τίτλο «ιδού ο ένοχος». Καλή κι ενίοτε εξαιρετική γραφίδα που ως βουλευτής έπεφτε χωρίς αλεξίπτωτο στον γκρεμό του προφορικού λόγου. Τρέφω φυσική, άδολη συμπάθεια για τους ανθρώπους που μάχονται ή αποδέχονται τις αντιφάσεις τους αγγίζοντας το μεγαλείο του τραγικού. Υπό την αδιαπραγμάτευτη αίρεση ότι στην πυρά ρίχνουν, αν χρειαστεί, μόνον τον εαυτό τους προσάναμμα και ποτέ τον άλλον.

Η έκπληξή μου, λοιπόν, καθ' όλα πολιτική σε κρίσιμα αντικομμουνιστικούς καιρούς, δεν είναι παρά, πώς ένα θύμα, σχεδόν τραγικών, εντυπώσεων όπως ο Κοροβέσης, βρίσκεται (αδιάφορο εκών ή άκων), να προκαλεί όλες εκείνες τις ...«εντυπώσεις» που είναι χρήσιμες στο δικομματικό χαλκείο - τυπογραφείο. Ωστε να τυπώσει τα αναγκαία παπικά συγχωροχάρτια για τον εαυτό του...

Τον σημερινό τίτλο όμως, με γιγάντια δόση σαρκασμού για τη χρονική στιγμή κι όχι για τα πρόσωπα της τρέχουσας σκανδαλολογίας, τον αντλώ από τον πραγματικό Επιτάφιο Περικλέους του Θουκυδίδη που δεν μπορεί να θεωρηθεί «αυτοκτονικό» κείμενο ακόμα κι απ' όσους είτε το αγνοούν ως κείμενο, είτε και το απεχθάνονται. Ισως γιατί σε τρεις αράδες, με απαράμιλλο τρόπο, ο συγγραφέας καθορίζει τον κίνδυνο της χρονικής στιγμής που επιλέγεται ή επιλέγει ένας εκτοξευτής «σήματος» κι ένας ή πολλοί παραλήπτες για να δικαιωθεί εκείνο το προφητικό «το μέσο είναι το μήνυμα».

Λέει λοιπόν ο Θουκυδίδης - Περικλής: «...Διότι δύσκολον είναι να ομιλήση κανείς με το προσήκον μέτρον εις περιστάσεις, κατά τας οποίας και αυτή η ακριβής παράστασις της αληθείας δυσκόλως γίνεται πιστευτή...». Ετσι, φίλε μου, ξέρουν ακόμα και στα εκφασισμένα καφενεία ότι όταν οι «κομμουνιστοσυμμορίτες» γίνονται «λαμόγια» ο τάφος κι όχι ο επιτάφιος του Περικλή έχει γίνει ο λάκκος της φάβας!


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ