ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Μάρτη 2025
Σελ. /28
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
«ΝΑΤΟ εξπρές» χωρίς κανέναν έλεγχο στο περιεχόμενο των στρατιωτικών φορτίων

2023 - Εκτροχιασμένο τρένο με στρατιωτικά οχήματα στο Κολοράντο
2023 - Εκτροχιασμένο τρένο με στρατιωτικά οχήματα στο Κολοράντο
Ο «Ριζοσπάστης» αποκάλυψε στο χτεσινό του φύλλο έγγραφα και ηχητικά ντοκουμέντα που αναδεικνύουν πως για τις ανάγκες στρατιωτικών μεταφορών των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έχει γεμίσει με κυριολεκτικά φορτία θανάτου, τα οποία εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους όχι μόνο για το ίδιο το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και για τις κατοικημένες περιοχές από τις οποίες αυτά διέρχονται.

Σήμερα, δίνεται συνέχεια στις αποκαλύψεις από τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» και προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών της «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται πως μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022 - Απρίλης 2023 καταγράφονται στα σχετικά έγγραφα τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικού, από την Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη προς την Πολωνία και τη Ρουμανία, που χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές». Οι άδειες αυτές αφορούν πολλαπλές αποστολές και όχι μόνο μία αμαξοστοιχία. Αποτελούν «εξαιρετικές» μεταφορές καθώς το φορτίο τους, τα στρατιωτικά οχήματα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν και εξέχουν του «περιτυπώματος φόρτωσης».

Αδειες και έλεγχοι μόνο στο βάρος και τις διαστάσεις

2019 - Εκτροχιασμένο τρένο με στρατιωτικό υλικό και καύσιμα στη Νεβάδα
2019 - Εκτροχιασμένο τρένο με στρατιωτικό υλικό και καύσιμα στη Νεβάδα
Στα συνοδευτικά έγγραφα των αδειών αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στις άδειες για τα δρομολόγια που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» αναφέρονται αποστολές τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης «Bradley», αυτοκινούμενων πυροβόλων «Μ109 Paladin», αρμάτων μάχης «Abrams», καθώς επίσης διαφόρων στρατιωτικών φορτηγών και ερπυστριοφόρων οχημάτων.

Οι άδειες, πέρα από την ακριβή σύνθεση των στρατιωτικών οχημάτων, είναι πανομοιότυπες. Για παράδειγμα, η άδεια «Στρατιωτική Εξαιρετική Μεταφορά ΕΜ109-1D/22» με «υπέρβαση περιτυπώματος φορτώσεως» διαφόρων στρατιωτικών οχημάτων «από ΣΣ Αλεξανδρούπολη - Δίκαια σε Πολωνία μετ' επιστροφής», που εκδόθηκε στις 28/11/2022, αναφέρει ότι «δίνεται για αποστολές των προαναφερόμενων συνθέσεων (...) μέχρι 31-12-2023 υπό προϋποθέσεις». Οι προϋποθέσεις αυτές αφορούν βάρος και τις διαστάσεις του φορτίου (π.χ. 20t ανά άξονα για 2-αξονικές και 4-αξονικές Φ/Α), αλλά και άλλες οδηγίες.

Για παράδειγμα, σημειώνεται ότι «οι συρμοί θα συνοδεύονται από εργοδηγό γραμμής της περιοχής δικαιοδοσίας του εκάστοτε Τμήματος Γραμμής για την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων στο περιτύπωμα Ελευθέρας Διατομής». Μάλιστα, όλες οι στρατιωτικές μεταφορές που αποτυπώνονται στα έγγραφα ορίζονται ως «τύπου C» και έχουν την απόλυτη προτεραιότητα στη χρήση του δικτύου. Σημαντική διαφορά αποτελεί το γεγονός ότι οι υπόλοιπες «εξαιρετικές μεταφορές» αυτής της περιόδου που δεν χαρακτηρίζονται «στρατιωτικές» είναι «τύπου Α».

Οι στρατιωτικές μεταφορές απαγορεύεται να διασταυρώνονται τόσο στα σημεία στάθμευσης όσο και στην ανοικτή γραμμή με άλλες Εξαιρετικές Μεταφορές τύπου «Β», «C» ή «D», ενώ οι απλές εμπορευματικές μεταφορές έχουν τον ίδιο περιορισμό μόνο με «τύπου D».

Οσον αφορά τις προβλέψεις για τους ελέγχους σημειώνεται μόνο πως «δεν θα υπάρξει διαφοροποίηση των επιτόπου συνθηκών» και πως «το συνολικό φορτίο θα ελέγχεται αρμοδίως και από τα συνοδευτικά έγγραφα, ώστε να επιβεβαιώνεται η τήρηση των 20t ανά άξονα για 2-αξονικές και 4-ξονικές Φ/Α και 15,5t/άξονα για τις 6-αξονικές Φ/Α, ως μέγιστο φορτίο ανά άξονα. Σε κανένα σημείο της άδειας δεν υπάρχει αναφορά στο περιεχόμενο των αποστολών, πράγμα που εγείρει πλήθος ερωτημάτων, καθώς όπως έχει αποτυπωθεί και σε φωτογραφικό υλικό, τα τρένα των ΑμερικανοΝΑΤΟικών δεν μεταφέρουν μόνο στρατιωτικά οχήματα, αλλά και άλλο πολεμικό υλικό σε κοντέινερ, το περιεχόμενο των οποίων παραμένει εντελώς άγνωστο».

Χωρίς κανένα μέτρο ασφάλειας για το περιεχόμενο των «ΝΑΤΟ εξπρές»

Το γεγονός ότι το περιεχόμενο των κοντέινερ είναι άγνωστο, προκαλεί τεράστιες ανησυχίες, καθώς τουλάχιστον στην Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη όπου έχουν καταγραφεί μεταφορές στρατιωτικού υλικού του ΝΑΤΟ με τρένα, οι γραμμές από τα δύο λιμάνια διαπερνούν τον αστικό ιστό. Σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν έχει καταγραφεί να λαμβάνεται το οποιοδήποτε προληπτικό μέτρο ασφάλειας, ενώ αναπάντητο παραμένει το ερώτημα αν ακόμα και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο γνωρίζουν το τι περιέχουν τα κοντέινερ που μεταφέρουν.

Είναι χαρακτηριστικό πως όταν τον Δεκέμβρη του 2022 ένα τέτοιο τρένο, με στρατιωτικά οχήματα αλλά και τέτοια κοντέινερ είχε εκτροχιαστεί στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης του συρμού, δεν λήφθηκε άλλο μέτρο προστασίας. Πέρα από τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου, στελέχη της αστυνομίας και του στρατού δεν κινητοποιήθηκε κανένας άλλος κρατικός μηχανισμός. Αλλωστε και τα άλλα φορτία με σφαίρες με ΤΝΤ που έχουν «πιαστεί στα πράσα» να μεταφέρονται με φορτηγά, όπως αυτό με τις σφαίρες για το Ισραήλ στον Πειραιά, ή το πρόσφατο φορτίο στο Λαύριο είχαν απλά ένα... αυτοκόλλητο στο κοντέινερ που καταδείκνυαν πως το φορτίο του είχε εκρηκτικά.

«Γνώριμη» εικόνα τα εκτροχιασμένα τρένα με επικίνδυνα φορτία

Η εικόνα του εκτροχιασμένου τρένου με τα αμερικανοΝΑΤΟικά στρατιωτικά οχήματα και τα κοντέινερ είχε κάνει αίσθηση και προβλήθηκε από πολλά ΜΜΕ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ωστόσο δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Κάθε άλλο, αφού οι εκτροχιασμοί τέτοιων τρένων ακριβώς λόγω του μεγάλου φόρτου εκτροχιάζονται συχνά, αναδεικνύοντας και το μέγεθος των κινδύνων στους οποίους βάζει η κυβέρνηση τον ελληνικό λαό.

Ενδεικτικά, τον Ιούνη του 2019, ένα τρένο φορτωμένο με στρατιωτικά όπλα και επικίνδυνα υλικά εκτροχιάστηκε στη βορειοανατολική Νεβάδα των ΗΠΑ. Η αμαξοστοιχία των 22 βαγονιών ήταν φορτωμένη με νιτρικό νάτριο (χρησιμοποιείται και στην παρασκευή εκρηκτικών), χειροβομβίδες, βόμβες και στρατιωτικά καύσιμα.

Τον Μάρτη του 2020, πέντε βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας που μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό εκτροχιάστηκαν στα σύνορα της πολιτείας Αλαμπάμα με τη Φλόριντα. Η αμαξοστοιχία μετέφερε στρατιωτικά οχήματα και εξοπλισμό.

Τον Οκτώβρη του 2023, τουλάχιστον 13 βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας που μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό και ταξίδευε από την Καλιφόρνια προς το Φορτ Κάρσον, μια εγκατάσταση του αμερικανικού στρατού λίγο έξω από το Κολοράντο Σπρινγκς, εκτροχιάστηκαν. Μάλιστα, σε πέντε από αυτά τα βαγόνια σημειώθηκαν καταστροφικές ζημιές. Αξιωματούχοι του Φορτ Κάρσον δήλωσαν ότι τα βαγόνια του τρένου είχαν στρατιωτικά οχήματα και άλλο εξοπλισμό όταν εκτροχιάστηκαν.

Στο Κουλούρι χτες ανακριτής, πραγματογνώμονες και μεταλλουργός

Συμπληρωματικές καταθέσεις από στελέχη της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής

Στο Κουλούρι, στο οικόπεδο όπου φυλάσσονται, εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών από την πολύνεκρη σύγκρουση στα Τέμπη, βρέθηκαν χτες το μεσημέρι ο εφέτης ανακριτής, στελέχη της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος, δικαστικοί πραγματογνώμονες και καθηγητής του Εργαστηρίου Μεταλλογνωσίας του ΕΜΠ, ο οποίος νωρίτερα ορκίστηκε ως δικαστικός πραγματογνώμονας.

Ολοι οι προαναφερθέντες συγκεντρώθηκαν στο σημείο, προκειμένου να εξετάσουν σε πρώτο βαθμό, εν είδει αυτοψίας, τα ευρήματα της καμπίνας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, κομμάτι της οποίας, σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αποκολλήθηκε κατά τη σύγκρουση. Η έρευνα γίνεται σε συνάρτηση με το φορτίο της εμπορικής και της φωτιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση. Αν, δηλαδή, υπάρχει το ενδεχόμενο μεταφοράς κάποιου μη δηλωμένου εύφλεκτου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία που έπαιξε ρόλο στη φωτιά που ακολούθησε τη σύγκρουση.

Σημειώνεται πως το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ, μαζί με κλιμάκιο της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και τους δικαστικούς πραγματογνώμονες βρέθηκαν το μεσημέρι της προηγούμενης Παρασκευής στο Κουλούρι, προχωρώντας σε λήψεις δειγμάτων τα οποία θα εξεταστούν εργαστηριακά από τη Χημική Υπηρεσία της Αθήνας, προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής και της πίσω καμπίνας οφείλεται στη σύγκρουση ή στη φωτιά. Τα στελέχη της ΔΑΕΕ με την ολοκλήρωση της αυτοψίας θα συντάξουν έκθεση η οποία θα παραδοθεί στον εφέτη ανακριτή για να ενταχθεί στη δικογραφία.

Στο μεταξύ, στον εφέτη ανακριτή Λάρισας κατέθεσαν, επίσης χτες, άλλοι τρεις μάρτυρες. Πρόκειται για δύο στελέχη της Πυροσβεστικής και ένα της Αστυνομίας. Οι τρεις τους κλήθηκαν να δώσουν συμπληρωματική κατάθεση, για την παρέμβαση στον χώρο με το μπάζωμα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαιώνεται η παρουσία ανώτατων στρατιωτικών στον τόπο του εγκλήματος από τις πρώτες ώρες.

Κυβερνοεπίθεση στο «902.gr»

Κυβερνοεπίθεση δέχτηκε χτες το μεσημέρι το «902.gr», λίγη ώρα αφότου αναδημοσίευσε το αποκαλυπτικό θέμα του «Ριζοσπάστη» για τη μεταφορά ΝΑΤΟικού υλικού στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και τα ηχητικά από τις συνομιλίες δύο σταθμαρχών του ΟΣΕ που αναφέρονται σε ΝΑΤΟικές μεταφορές...

Συγκεκριμένα το portal δέχτηκε επίθεση DDoS, τύπο επιθέσεων που στοχεύει ιστοσελίδες και servers, διακόπτοντας τις υπηρεσίες δικτύου σε μια προσπάθεια εξάντλησης των πόρων. Οι επιθέσεις αυτές κατακλύζουν μια τοποθεσία με τυχαία κυκλοφορία, στην οποία αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οι servers, με αποτέλεσμα την κακή λειτουργικότητα της ιστοσελίδας ή την πλήρη «πτώση» της.

Φυσικά, όσοι οργανώνουν και καθοδηγούν τέτοιες επιθέσεις ματαιοπονούν. Το «902.gr» μαζί με τον «Ριζοσπάστη» θα συνεχίσουν να αποκαλύπτουν όσα... κάποιοι θέλουν να κρύψουν! Να είναι σίγουροι...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ