ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Μάρτη 2024
Σελ. /28
Ρεσιτάλ υποκρισίας και αναλγησίας από την κυβέρνηση για να βγει «λάδι»

INTIME NEWS

Μνημείο κυνισμού, αναλγησίας και υποκρισίας αποτέλεσε η τοποθέτηση του εισηγητή της ΝΔ, Λάζαρου Τσαβδαρίδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του πορίσματος της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη το οποίο μόνη της η ΝΔ συνέταξε και ψήφισε. Ο εκπρόσωπος της κυβερνητικής πλειοψηφίας στην ομιλία του επιχείρησε να διαστρεβλώσει πλήρως την αλήθεια για τον χαμό των 57 ψυχών.

Ο βουλευτής της ΝΔ επανέλαβε ανερυθρίαστα όλο το αφήγημα για τις «διαχρονικές παθογένειες της δημόσιας διοίκησης, ειδικά στον σιδηρόδρομο» και για τα «τεράστια ανθρώπινα λάθη», φορτώνοντας τις εγκληματικές παραλείψεις, αμέλειες και πολιτικές υπουργών και ολόκληρων κυβερνήσεων, όλη την ευθύνη για την τραγωδία, στον σταθμάρχη της Λάρισας και στους δύο νεκρούς μηχανοδηγούς. Μάλιστα ισχυρίστηκε ότι «η ΝΔ ηγήθηκε της κρίσιμης αποστολής της διαλεύκανσης» (!), «ανέλαβε σειρά πρωτοβουλιών για τη διαλεύκανση» και δεν άφησε «καμία υπόνοια για συγκάλυψη», απέναντι σε «παράλογες φήμες, θεωρίες συνωμοσίας και λαϊκά δικαστήρια με σκοπό την κομματική εκμετάλλευση».

Αυτά ενώ καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας της Εξεταστικής Επιτροπής η κυβερνητική πλειοψηφία μαζί με το προεδρείο απέκλεισαν κρίσιμους μάρτυρες, λειτουργούσαν ως «προστάτες» ορισμένων μαρτύρων, επιδίδονταν σε ανέξοδους και αποπροσανατολιστικούς καβγάδες με άλλα μέλη της Επιτροπής, την οποία στο τέλος έκλεισαν άρον άρον παρά τα αιτήματα για συνέχιση της διαδικασίας, ειδικά από τη στιγμή που διαβιβάστηκε μέρος της δικογραφίας από τη Δικαιοσύνη.

Ο εισηγητής της ΝΔ προσπάθησε να πείσει πως η κυβέρνηση έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της για τη διαλεύκανση, αναφερόμενος στη σύσταση της Επιτροπής Πραγματογνωμόνων, στη «στήριξη των οικογενειών των θυμάτων», ενώ είπε ότι «διευκόλυνε και τη Δικαιοσύνη». Ακόμα, παρουσίασε ως θετικό το γεγονός ότι «η ΝΔ συναίνεσε στη σύσταση Εξεταστικής», την οποία όμως δεν μπορούσε να αποτρέψει.

Σχετικά με το πόρισμα της πλειοψηφίας, ο βουλευτής της ΝΔ επανέλαβε τον ισχυρισμό ότι «ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης του ΟΣΕ, που είναι "ευαγγέλιο", παραβιάστηκε κατά συρροή και διαδοχικά από τον σταθμάρχη της Λάρισας και τους δύο μηχανοδηγούς». Είπε ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί αν δεν παραβιαζόταν ο Κανονισμός και πρόσθεσε το αμίμητο, ότι η συνδυαστική συμβολή αυτοματοποιημένων συστημάτων τηλεδιοίκησης δεν θα εγγυόταν ότι δεν θα συνέβαινε το δυστύχημα, καθώς τα συστήματα συμβάλλουν σημαντικά στην ασφαλέστερη λειτουργία αλλά «μόνο εφόσον υπάρχει ταυτόχρονη πιστή εφαρμογή του κανονισμού κυκλοφορίας», αλλά και πάλι «δεν εκμηδενίζουν τον κίνδυνο».

Για να στηρίξει αυτό το επιχείρημα, άθελά του «ξεγύμνωσε» την επικίνδυνη πολιτική της ΕΕ, παραδεχόμενος ότι μόνο το 14% του ευρωπαϊκού σιδηρόδρομου έχει αυτοματοποιημένα συστήματα. Παραδέχτηκε επίσης ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν προβληματική η εκτέλεση των συμβάσεων των συστημάτων ασφαλείας, όπως η κομβική 717, στην οποία υπήρξαν «υπέρμετρες καθυστερήσεις». Οπως και ότι η διάσπαση του ΟΣΕ σε θυγατρικές δημιούργησε «τριβές και προβλήματα», που εντάθηκαν με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ιταλικό κρατικό σιδηρόδρομο. Αυτό που δεν είπε ο εισηγητής της ΝΔ είναι ότι η πολιτική διάσπασης και «απελευθέρωσης» είναι το «ευαγγέλιο» της ΕΕ, το οποίο ακολούθησαν πιστά και διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις.

Ακόμα, είπε ότι στην Επιτροπή «δεν αναδείχθηκαν πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να εμπλέκονται με το δυστύχημα» και ότι ο ΟΣΕ είναι ένας «μεγάλος ασθενής», μιλώντας για «μείωση προσωπικού από μνημονιακές πολιτικές», τις οποίες ψήφισε και εφάρμοσε και η ΝΔ! Οσο για το περιβόητο μπάζωμα του χώρου του εγκλήματος, είπε ότι «οι παρεμβάσεις στον χώρο του δυστυχήματος έγιναν με απόφαση των συλλογικών αρμόδιων επιχειρησιακών οργάνων, για να γίνει σε ασφαλή χώρο η διερεύνηση».

Τα κροκοδείλια δάκρυα για τον «Γολγοθά των συγγενών των θυμάτων», που «έχασαν τα σπλάχνα τους», και για τις ...προσευχές του εισηγητή της ΝΔ, μόνο οργή προκαλούν όταν η κυβέρνηση αποδεδειγμένα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να συγκαλυφθούν η υπόθεση και οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες όσων οδήγησαν στα Τέμπη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μακάριος Λαζαρίδης, βουλευτής της ΝΔ ο οποίος πριν λίγες μέρες είχε πει το εξωφρενικό ότι «έγινε το μπάζωμα επειδή άκουγαν φωνές επιζώντων 6 μέρες μετά», χτες αναφέρθηκε σε ...πρωτόκολλο που ακολουθήθηκε στον τόπο του εγκλήματος, για να δικαιολογήσει το μπάζωμα. Μέχρι τώρα πάντως δεν έχει παρουσιαστεί επίσημα από την κυβέρνηση ποιο είναι αυτό το πρωτόκολλο που ακολουθήθηκε, προφανώς γιατί κανένα πρωτόκολλο δεν προβλέπει αλλοίωση του τόπου του δυστυχήματος, και μάλιστα μερικές ώρες μετά το συμβάν.

Προκλητική αθώωση της ΕΕ για το έγκλημα από ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Προκλητική και κραυγαλέα εξόφθαλμη ήταν η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ να αθωώσουν την Ευρωπαϊκή Ενωση για τις ευθύνες της για το έγκλημα στα Τέμπη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής επί του πορίσματος της κυβερνητικής πλειοψηφίας στην Εξεταστική Επιτροπή.

Πρώτος και καλύτερος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ν. Ανδρουλάκης, ο οποίος ...ενοχλημένος επειδή το ΚΚΕ - πέρα από τις αδιαμφισβήτητες ευθύνες της κυβέρνησης - ανέδειξε τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που υλοποίησαν την ευρωενωσιακή στρατηγική της «απελευθέρωσης», τόλμησε να εγκαλέσει το Κομμουνιστικό Κόμμα ότι έδωσε τάχα «διέξοδο διαφυγής» στην κυβέρνηση αναζητώντας ευθύνες «από την περίοδο του Χαρίλαου Τρικούπη»! Τα ψέματα Ανδρουλάκη είναι παροιμιώδη, αφού η πρόταση του ΚΚΕ ήταν ακριβώς αυτό που ζητούσαν και οι συγγενείς των θυμάτων, δηλαδή πλήρη διερεύνηση σε βάθος τουλάχιστον 15ετίας για να αναδειχτούν όλοι οι ένοχοι...

«Μπήκατε και βρήκατε σωσίβιο στο ΚΚΕ για να μας πείτε ότι για όλα φταίει η Ευρώπη», είπε δίχως ντροπή, βγάζοντας λάδι την Ευρωπαϊκή Ενωση που τάχα έδωσε λεφτά για «να νιώθει ασφάλεια ο ελληνικός λαός», αλλά η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν υλοποίησαν τη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση. Και τα είπε αυτά όταν είναι γνωστό ότι η ΕΕ δίνει το «πράσινο φως» να κυκλοφορούν τα τρένα χωρίς τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας, επειδή αυτά ...κοστίζουν για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Επικαλούμενος το πόρισμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που εστιάζει στην οικονομική ζημιά που προκάλεσε στην ΕΕ η μη εφαρμογή της σύμβασης 717, δήλωσε ότι «αυτό είναι το σκάνδαλο», ενώ πέραν τούτου ουδέν.

Με βάση αυτήν τη λογική, που εμφανίζει την Ευρωπαϊκή Ενωση ως εγγυητή της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, εστίασε στις ευθύνες των πρώην υπουργών Μεταφορών Κ. Καραμανλή και Χρ. Σπίρτζη, που δεν υλοποίησαν την επίμαχη σύμβαση. Φυσικά, το ΠΑΣΟΚ δεν ξέρει τίποτα για τον ...φόνο της παράδοσης των απαραίτητων έργων υποδομής στους εργολάβους και στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, έστρεψε τα πυρά του στην απουσία του πρωθυπουργού από τη Βουλή, ενώ προσπάθησε να παρουσιάσει την ΕΕ ως «αγία» που δήθεν εγκαλεί την Ελλάδα για μη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφάλειας, όταν η ίδια η πολιτική της ΕΕ έχει τη σφραγίδα της στην υποστελέχωση, στην κατάτμηση, στην «απελευθέρωση», αλλά και στη λειτουργία του σιδηρόδρομου χωρίς ουσιαστικά μέτρα ασφάλειας.

Στην πραγματικότητα, όλες οι οδηγίες της ΕΕ υποτάσσουν τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας στις αντιλαϊκές προτεραιότητες της αύξησης της χωρητικότητας του δικτύου και της ταχύτητας μεταφοράς εμπορευμάτων. Ετσι, το ενδιαφέρον της ΕΕ για τα μέτρα ασφάλειας επικεντρώνεται μόνο στο διασυνδεδεμένο κεντρικό δίκτυο. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που μόνο σε ένα μικρό ποσοστό του κεντρικού δικτύου της ΕΕ (περίπου 13%) λειτουργεί το σύστημα ERTMS, δηλαδή το βασικό σύστημα ασφάλειας που προφυλάσσει από το ανθρώπινο λάθος.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επέμεινε στο αίτημα να υπάρξει συμφωνία όλων των κομμάτων να οδηγηθούν στην Τακτική Δικαιοσύνη πολιτικά πρόσωπα χωρίς τη συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής.

Κυνικές ομολογίες

«

Ακόμα κι αν υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας θα μπορούσε να γίνει το δυστύχημα...». Αυτή είναι μία από τις βασικές διαπιστώσεις της κυβέρνησης της ΝΔ, έναν χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη. Την ακούσαμε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, την ακούσαμε και χτες στη Βουλή, από υπουργούς όπως ο Βορίδης. Και αυτό είναι ένα ακόμα σαθρό επιχείρημα, προκειμένου να στοιχειοθετήσουν ότι φταίει ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί. Ενα ακόμα ψευτοεπιχείρημα μόνο και μόνο για να συγκαλύψουν τις αιτίες του εγκλήματος.

Μάλιστα, οι της κυβέρνησης, όπως έκανε χτες ο Βορίδης, έχουν και το θράσος να επικαλούνται τα στοιχεία που δείχνουν ότι τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα μόλις στο 13% του δικτύου στις χώρες της ΕΕ... Και αναρωτήθηκε: «Δηλαδή, τι να κάνουμε. Να σταματήσουν να γίνονται δρομολόγια με τα τρένα, επειδή δεν υπάρχουν τα συστήματα αυτά;».

Τι άλλο παρά ξεκάθαρη ομολογία ότι δεν υπάρχουν τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας για την προστασία της ζωής των επιβατών στα τρένα αποτελεί η δήλωση Βορίδη... Και προκύπτει το προφανές ερώτημα: «Γιατί πρέπει να γίνονται δρομολόγια όταν δεν υπάρχουν συστήματα ασφαλείας; Γιατί πρέπει να κινδυνεύει η ζωή των επιβατών; Γιατί επιτρέπεται να γίνονται δρομολόγια και ποιος δίνει άδεια για να γίνουν;».

Την απάντηση δίνει η έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου τον Ιούνη του 2021, την οποία με θράσος επικαλείται η κυβέρνηση. Λέει λοιπόν ανάμεσα σε άλλα ανατριχιαστικά για το πώς αντιλαμβάνονται την προστασία της ανθρώπινης ζωής: «Η διάρκεια ζωής του εξοπλισμού συνεπάγεται μακρά περίοδο απόσβεσης των επενδύσεων, η οποία αποτελεί μείζον οικονομικό κριτήριο για μελλοντικές επενδύσεις»... Αυτήν την έκθεση την υπερψήφισαν οι ευρωβουλευτές και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και του δήθεν ...αντισυστημικού Βελόπουλου, ενώ καταψήφισε μόνο το ΚΚΕ.

Υπάρχει όμως κι άλλη μια έκθεση, αυτή του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τους σιδηροδρόμους το 2017, που αναφέρει: «Η τρέχουσα περιορισμένη ανάπτυξη του ERTMS μπορεί να αποδοθεί κυρίως στην απροθυμία πολλών διαχειριστών υποδομής και σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να επενδύσουν σε εξοπλισμό ERTMS, τόσο λόγω των δαπανών που συνεπάγεται μια τέτοια απόφαση, όσο και του ότι για πολλούς από αυτούς δεν στοιχειοθετείται επιχειρηματική σκοπιμότητα»...

Με απλά λόγια, ασφάλεια δρομολογίων χωρίς «απόσβεση επενδύσεων» δεν νοείται για την ΕΕ και τα αστικά κόμματα. Η ασφάλεια δρομολογίων όταν έχει κόστος δεν προβλέπεται... Και άρα γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την εγκατάσταση των απαραίτητων συστημάτων ασφαλείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ