ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Εγκλημα εκ προμελέτης

Το ξημέρωμα αποκάλυψε την αλήθεια. Οι παραλίες σπαρμένες με σωσίβιες λέμβους και γύρω πτώματα
Το ξημέρωμα αποκάλυψε την αλήθεια. Οι παραλίες σπαρμένες με σωσίβιες λέμβους και γύρω πτώματα
ΠΑΡΟΣ (της απεσταλμένης μας Αθηνάς ΖΥΜΑΡΗ).-

Σε ένα απέραντο μνήμα μετέτρεψε τη θάλασσα της Πάρου το φονικό δίδυμο εφοπλιστές - κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Η επιστράτευση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τα τρία εταιρικά μεγαθήρια, που κυριαρχούν στις ελληνικές θάλασσες, όλων των σαπιοκάραβων για το κυνήγι του υπερκέρδους, η έλλειψη στοιχειωδών ελέγχων για την αξιοπλοΐα αυτών των πλοίων, η σκληρή και αδιάκοπη δουλιά των πληρωμάτων, αποτελούν τις πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στην απερίγραπτη τραγωδία που διαδραματίζεται από προχτές λίγο μετά τις 10 το βράδυ, όταν έπεσε πάνω στη βραχονησίδα Πόρτα, δύο ναυτικά μίλια ανοιχτά από το λιμάνι της Πάρου, το γέρικο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» (πρώην «ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ»), με έτος κατασκευής το 1966. Απολογισμός μέχρι χτες λίγο πριν τα μεσάνυχτα: 63 νεκροί!

Το πλοίο αυτό από τις αρχές της θερινής περιόδου εκτελούσε αδιάκοπα ταξίδια στα νησιά του Αιγαίου. Σε ανύποπτο χρόνο και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της πρόσφατης 7ήμερης απεργίας των ναυτεργατών για την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και ειδικά των όρων που αφορούν την καταβολή των έξτρα δεδουλευμένων των πληρωμάτων, ναυτεργάτης είχε δηλώσει: «Είμαστε εξαντλημένοι»! Σε αυτό έρχονται να προστεθούν οι επώνυμες καταγγελίες του πρωτοδεύτερου μηχανικού του πλοίου Αναστάσιου Σορόκου ότι το πλοίο ήταν «άκρως επικίνδυνο», αλλά και πληροφορίες από την πλευρά όσων ναυτεργατών επέζησαν από το ναυάγιο ότι: «Πρώτη φορά είδαμε να στρίβουμε το πηδάλιο και το πλοίο να μην "ακούει"».

Το χρονικό

Το «αξιόπλοο» σαπάκι
Το «αξιόπλοο» σαπάκι
Στις 5 το απόγευμα της Τρίτης το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά με 447 κομμένα εισιτήρια, σύμφωνα με το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων και 64 ναυτεργάτες πλήρωμα. Στους επιβάτες δεν είναι καταγραμμένα τα παιδιά που επέβαιναν. Στο τακτικό δρομολόγιο του πλοίου, που μέχρι την προηγούμενη μέρα ξεκινούσε από Πειραιά προς Πάρο, Νάξο, Εύδηλο Ικαρίας, Καρλόβασι και Βαθύ, έρχονται να προστεθούν και τα λιμάνια της Πάτμου και των Λειψών, τα οποία προσέγγιζε το «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ», όμως επειδή την Τρίτη ο αριθμός των επιβατών για το δεύτερο πλοίο δεν ήταν αρκετός, η πλοιοκτήτρια εταιρία «φόρτωσε» επιβάτες και λιμάνια του «ΑΠΟΛΛΩΝ» στο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ».

Στις 10.10 περίπου τη νύχτα και ενώ στο Αιγαίο οι άνεμοι έφταναν τα 7 με 8 μποφόρ, το «ΣΑΜΙΝΑ» στην προσπάθειά του να προσεγγίσει το λιμάνι της Πάρου πέφτει με τη δεξιά πλευρά της πλώρης πάνω στη βραχονησίδα Πόρτα 1,8 ναυτικά μίλια έξω από το λιμάνι της Πάρου. Η πρόσκρουση ήταν τόσο σφοδρή, ώστε να δημιουργηθούν ρήγματα και να αρχίσει αυτόματα η εισροή υδάτων. Το πλοίο απότομα παίρνει μεγάλη κλίση προς τα δεξιά. Ακολουθεί κόλαση. Εκατοντάδες άνθρωποι πέφτουν στη θάλασσα, για να σωθούν όπως - όπως. Ψαροκάικα αποπλέουν από την Πάρο για τη διάσωση των ναυαγών, όμως από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας μέχρι τις 10.25 μεταδίδεται η είδηση ότι «διεξάγεται ομαλά η αποβίβαση των επιβατών στις σωσίβιες λέμβους»!

Αγγιζα πτώματα

Το βίντεο που έκανε το γύρο του κόσμου. Ναυαγός βγαίνει μόνος του στη στεριά
Το βίντεο που έκανε το γύρο του κόσμου. Ναυαγός βγαίνει μόνος του στη στεριά
Το πρώτο φως της μέρας έρχεται να αποκαλύψει το ασύλληπτο μέγεθος της τραγωδίας. Στις 12.30 μεσημέρι και ενώ τα σωστικά συνεργεία εξακολουθούν να ανασύρουν τον ένα νεκρό μετά τον άλλο από τις βραχονησίδες βορειοδυτικά του νησιού, ακόμα και από την Αντίπαρο, δύο τεράστιες αίθουσες ενός δημόσιου κτιρίου, δίπλα ακριβώς από το Κέντρο Υγείας του νησιού, έχουν ήδη κατακλυστεί από πτώματα. Ολόκληρο το λιμάνι της Πάρου είναι βουτηγμένο στο πένθος. Από σοκάκια ακούγονται ανθρώπινα μοιρολόγια. Για τον Θοδωρή Καπάρο και τον 5χρονο γιο του μοιρολογάει και η πρώτη του ξαδέρφη Αρσίνα Καπάρου. Από την τριμελή οικογένεια επέζησε μόνο η μάνα, η Αγγέλα. «Βρήκαν - θα πει η Αρσίνα - τον πατέρα πνιγμένο, τα χέρια του κοκαλωμένα σε σχήμα αγκαλιάς. Ομως το παιδάκι έλειπε. Ακόμα το ψάχνουν». Παντού δάκρυα και πόνος αβάσταχτος. «Νιώσαμε ένα ισχυρό τράνταγμα λίγα λεπτά μετά τις 10 το βράδυ» ανέφερε ο Γιάννης Γιατράκος, ο οποίος ήταν να ταξιδέψει με το «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ». «Επί 20 περίπου λεπτά - συνέχισε - ακολούθησε απερίγραπτος πανικός. Κάποιος από το πλήρωμα πέταξε εδώ και εκεί σωσίβια. Ακουσα ότι έριξαν μία ή δύο σωσίβιες βάρκες στη θάλασσα. Το καράβι έγερνε επικίνδυνα. Επεσα στη θάλασσα παίρνοντας ένα σωσίβιο. Κολυμπούσα και άγγιζα πτώματα. Ακουγα κραυγές αγωνίας. Από ένα ψαροκάικο πέταξαν σκοινιά. Κατάφερα να πιάσω. Σώθηκα και ακόμα δεν το πιστεύω».

«Μόλις νιώσαμε ένα δυνατό τράνταγμα βρεθήκαμε όλοι στη δεξιά πλευρά του καραβιού "σωρός κουβάρι". Μέσα σε 20 λεπτά η δεξιά κουπαστή του πλοίου βρισκόταν στο νερό. Από ένστιχτο έπεσα στη θάλασσα χωρίς σωσίβιο. Κολύμπησα επί ένα τέταρτο. Γύρισα πίσω μου και πλοίο δεν υπήρχε. Υπήρχαν μόνο τα τεράστια κύματα. Είδα μια ψαρόβαρκα. Πιάστηκα, με είδαν αυτοί που επέβαιναν και τρόμαξαν. Με έσωσαν. Δεν πίστευα ότι ήμουν εγώ που έκανα όλα αυτά» είπε 24χρονη Αθηνά Παπασημάκη. Δραματική ήταν η εμπειρία και του Στάθη Αλεξόπουλου. «Υπολογίζω ότι η πρόσκρουση έγινε περίπου στις 10.05. Το τι ακολούθησε δεν περιγράφεται. Το πλοίο ταυτόχρονα έγερνε με γρήγορους ρυθμούς προς τα δεξιά. Επεσα στη θάλασσα. Κολυμπούσα επί δυόμισι ώρες. Ακουγα γυναίκες να φωνάζουν ότι πνίγονται αυτές και τα παιδιά τους. Φρίκη. Ενα ψαροκάικο με μάζεψε πριν πέσω σε βράχια».

Επιχείρηση παραπλάνησης

Ακριβώς την ίδια ώρα που επιβάτες και ναυτεργάτες έδιναν μάχη με το χάρο και συγκεκριμένα από τις 3 χτες τα ξημερώματα που έγινε η πρώτη επίσημη ενημέρωση από τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Ανδρέα Συρίγο, άρχισε να εκτυλίσσεται μια βρώμικη επιχείρηση για το «ρίξιμο» των ευθυνών αποκλειστικά στο πλήρωμα. Ακόμα και ο Α. Συρίγος εξέφρασε την απορία «πώς στη γέφυρα δεν είδαν ολόκληρο νησί». Στους διαδρόμους του υπουργείου διαδίδονταν ενδεχόμενα, όπως ότι το πλήρωμα έβλεπε τον αγώνα, μέχρι ότι κάποιος το έριξε επίτηδες στα βράχια για λογαριασμό της εταιρίας προκειμένου αυτή να πάρει την ασφάλεια.

Πάντως αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από τις 10.07 που κατά τον Α. Συρίγο έγινε η σύγκρουση μέχρι και τις 10.25 τα σωστικά συνεργεία είχαν «μαύρα μεσάνυχτα» και οι άνθρωποι στο πλοίο ήταν εγκαταλειμμένοι στη μοίρα τους. Επίσης γεγονός είναι ότι πρώτοι που έσπευσαν ήταν οι ψαράδες της Πάρου. Τέλος ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία με δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 2.30 χτες τα ξημερώματα έδινε ως ώρα πρόσκρουσης 22.25... ενώ από το θάλαμο επιχειρήσεων δεν ήθελαν να δημοσιοποιήσουν το «δελτίο συμβάντων»...

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Απύθμενο θράσος!

Στο έσχατο όριο δουλικότητας στο εφοπλιστικό κεφάλαιο έφτασε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας! Ούτε ένα επίσημο δελτίο Τύπου δεν εξέδωσε το υπουργείο που να αναφέρει αναλυτικά το τραγικό περιστατικό που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους! Η υποβάθμιση του τραγικού ναυαγίου από το υπουργείο εντάσσεται στις προσπάθειες να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους. Για να απαντήσουν όμως στις καταγγελίες του Α/Β μηχανικού, αλλά και της Ενωσης Μηχανικών «έτρεξαν» στις 5.15 χτες το πρωί να εκδώσουν δελτίο, με το οποίο κάνουν λόγο για «μικροπολιτική εκμετάλλευση».

Μέχρι τις 11.30, οπότε και δόθηκε συνέντευξη Τύπου για τα τεχνικά ζητήματα του ναυαγίου, η ενημέρωση ήταν προφορική. Τα δε στοιχεία του Γραφείου Τύπου δεν «έτυχε» αρκετές φορές να συμφωνούν μ' αυτά που έφταναν από την Πάρο. Η προσπάθεια που κατέβαλε συνολικά η ηγεσία του υπουργείου ήταν να ρίξει τις ευθύνες στον «ανθρώπινο παράγοντα», δηλαδή να αθωώσει την εταιρία και να εξασφαλίσει επίσης ότι θα καταβληθούν τα λιγότερα - μέχρι και μηδέν - ασφάλιστρα στα θύματα.

Η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά της κυβέρνησης να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους, αλλά και να διαψεύσουν τις καταγγελίες του πρώην μηχανικού αποδείχτηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έδωσαν ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά και ο υπεύθυνος του Κλάδου Ελέγχων Εμπορικών Πλοίων κλαδάρχης κ. Δουμάνης. Και οι δυο εκπρόσωποι υποστήριξαν με βάση τις εντολές που είχαν πάρει ότι το πλοίο είχε επιθεωρηθεί δυο φορές μετά την καταγγελία του Α/Β μηχανικού και είχε κριθεί αξιόπλοο! Κανένα πρόβλημα, υποστήριξε ο κ. Δουμάνης, δεν είχαν τα σωστικά μέσα του καραβιού, όπως και τα σημεία που είχε υποδείξει ο κ. Σορόκος με την καταγγελία του.

Ο κεντρικός λιμενάρχης, «που πήρε γραμμή» από την ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ανέφερε, προκειμένου να παρουσιαστεί αφερέγγυα η δήλωση του Α. Σορόκου, ότι είχε προηγηθεί της καταγγελίας εγγραφή στο ημερολόγιο του καπετάνιου ότι ο συγκεκριμένος ναυτεργάτης δεν «ελάμβανε μέρος στις βάρδιες ασφαλείας του πλοίου»!

Στην ερώτηση αν επαρκούν 40 λεπτά για να γίνει ολοκληρωμένη επιθεώρηση στο πλοίο, ο κ. Δουμάνης απέφυγε να τοποθετηθεί ξεκάθαρα και συνέχισε λέγοντας ότι μετά τη συμπληρωματική δήλωση του μηχανικού διενεργήθηκε δεύτερος σχολαστικός έλεγχος μια μέρα πριν το ναυάγιο και το κλιμάκιο των επιθεωρητών έκρινε ότι «τα ευρήματα δεν είναι αξιόλογα» και το πλοίο κρίθηκε αξιόπλοο! Δεν μπήκαν όμως στον κόπο οι επιθεωρήσεις να γίνουν παρουσία του μηχανικού, προκειμένου να τους υποδείξει τα προβλήματα που παρουσιάζονταν στο πλοίο, μια και όπως είπε ο κ. Δουμάνης «δεν είναι υποχρεωτικό»!!! Υποστήριξε δε ότι η ηλικία του πλοίου δεν είναι κύριο ζήτημα αξιοπλοΐας.

Σαν «βόμβα» έσκασε η πληροφορία κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ότι ο υπουργός ΕΝ Χρ. Παπουτσής κράτησε ελικόπτερο παντός καιρού, που χρησιμοποιείται για έρευνα και διάσωση, προκειμένου να ταξιδέψει με ασφάλεια στην Πάρο!

Δ. ΡΕΠΠΑΣ
Εβγαλε πόρισμα πριν καν γίνει ανάκριση!

«Δεν υπήρξε καμιά αργοπορία των αρμόδιων υπηρεσιών», «θα γίνουν έρευνες», «θα αποδοθούν ευθύνες», αλλά να το καλύτερο: «Το αν ένας υπάλληλος ανταποκρίνεται ή όχι στα καθήκοντά του» δεν είναι θέμα που μπορεί να εγείρει «πολιτικό πρόβλημα»!

Πρόκειται για μερικές μόνο από τις χτεσινές δηλώσεις του Δ. Ρέππα, τις γεμάτες κυνισμό και υποκρισία. Μα υπάρχουν καταγγελίες για το αξιόπλοο του καραβιού, ρωτήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. «Αυτό δεν είναι του παρόντος», αφού θα γίνουν έρευνες, απάντησε και συνέχισε, βγάζοντας ουσιαστικά πόρισμα: «Ενα είναι σίγουρο. Το πλοίο δεν παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα», είπε!

Επί του... παρόντος, όμως ο κ. Ρέππας ήταν λαλίστατος όταν επρόκειτο να επαναλάβει «χίλιες» φορές ότι στο «Σάμινα» είχαν γίνει όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι... Ηταν αξιόπιστοι οι έλεγχοι; «Θα γίνει έρευνα» κατά τον Δ. Ρέππα... Και οι καταγγελίες; Αυτές ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν μπορεί να τις απορρίψει, αλλά δεν μπορεί και να τις υιοθετήσει αβασάνιστα... Γιατί στην Ελλάδα τα πλοία ταξιδεύουν παραπάνω χρόνια απ' όσα στις άλλες χώρες της ΕΕ, ήταν το επόμενο ερώτημα. «Τι είναι αυτό που εμποδίζει την αρμόδια υπηρεσία να μην εκδώσει πιστοποιητικά πλοϊμότητας του πλοίου; Τι είναι αυτό που εμποδίζει την αρμόδια υπηρεσία να μην εκδώσει αυτό το πιστοποιητικό;», απάντησε όλο αθωότητα, αφού δε γνωρίζει τίποτα για την «εξουσία» του εφοπλιστικού λόμπι... Σημειωτέον, αυτές οι δηλώσεις έγιναν για να δικαιολογηθούν οι «μάχες» της κυβέρνησης μέσα στην ΕΕ, για να παρατείνει την εν πλω «ζωή» των ελληνικών πλοίων κατά 8 ολόκληρα χρόνια, αλλάζοντας εντολή της ΕΕ, που έκανε λόγο για ανακατασκευή των πλοίων όταν συμπληρώνουν 27 χρόνια....

Επίσης, σύμφωνα με το κυβερνητικό εκπρόσωπο, στις προσπάθειες διάσωσης δεν υπήρξε «καμία αργοπορία...». «Σώθηκαν 471 πολίτες. Είναι σημαντικός αριθμός αυτός. Μπορεί να είχαμε θρηνήσει περισσότερα θύματα» (!), ήταν τα λόγια του.

Και κάτι ακόμα: Οταν ρωτήθηκε για τα 25 ατυχήματα σε πλοία της εν λόγω εταιρίας μέσα στο φετινό καλοκαίρι, απάντησε: «Παρακαλώ να απευθυνθείτε στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας»...

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Να ξεμασκαρέψουμε τους ηθικούς αυτουργούς!

Τη βαθιά του λύπη για τον άδικο, μα, ταυτόχρονα, εγκληματικό τρόπο που έχασαν τη ζωή τους δεκάδες αθώοι άνθρωποι, εκφράζει, με ανακοίνωσή του, το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ).

Οπως καταγγέλλεται στην ανακοίνωση, «οι προσπάθειες της κυβέρνησης και του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας να βρουν άλλοθι στα μποφόρ και τον "ανθρώπινο παράγοντα", δηλαδή στους ναυτεργάτες, μεγαλώνουν την οργή και την αγανάκτηση της εργατικής τάξης. Επιτέλους, δεν ντρέπονται; Τόση υποκρισία; Τόσα ψέματα; ΑΙΣΧΟΣ!»

Παράλληλα, σημειώνουν ότι «το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα και η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού γνωρίζουν και τους φυσικούς και τους ηθικούς αυτουργούς του πελώριου αυτού εγκλήματος. Αυτοί δεν είναι άλλοι, από τη μεγάλη καθυστέρηση κρατικής κινητοποίησης των σωστικών ενεργειών, από την "αξιοπιστία" των σαπιοκάραβων, που με τις ευλογίες των κυβερνήσεων μετατρέπονται σε πλωτά φέρετρα, από την ασύδοτη δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος επιβατών και ναυτεργατών».

«Αν μέχρι σήμερα θρηνούμε τόσα θύματα και τέτοιας αγριότητας εγκλήματα, ας αναλογιστεί ο λαός μας τι θα συμβεί με την πλήρη "απελευθέρωση" της ναυσιπλοΐας και την κατάργηση του καμποτάζ», υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ.

Καταλήγοντας, καλεί όλους τους εργαζόμενους: «Να ξεμασκαρέψουμε τους ηθικούς και φυσικούς αυτουργούς και να αποκρούσουμε τις πολιτικές που γεννούν και αναπαράγουν τέτοια εγκλήματα».

Με ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας, ανάμεσα σε άλλα, σημειώνει: «Εγκλημάτησαν - εγκληματούν, γιατί μεταφέρουν ανθρώπους με σαπιοκάραβα, υπερήλικα, "πλωτά φέρετρα", γιατί πρυτανεύει η λογική του κέρδους. Ελεος! Φτάνει πια! Η ζωή των συνανθρώπων μας δεν είναι τόσο φτηνή, όσο κυβέρνηση και εργοδοσία τη θεωρούν ».

Οι νεκροί

Μέχρι τις 11.00 χτες το βράδυ, ο αριθμός των νεκρών του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» είχε φτάσει τους 63, εκ των οποίων είχαν αναγνωριστεί οι 55, ενώ δεν είχαν αναγνωριστεί 8 πτώματα. Ωστόσο, το υπουργείο δεν ήταν σε θέση να δώσει τον ακριβή αριθμό των αγνοουμένων, όπως και τον αριθμό των επιβαινόντων στο πλοίο. Σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας οι νεκροί είναι:

1. Παντελαίος Θόδωρος

2. Βιτζηλαίος Μανώλης

3. Ilia Heisten Juul (Νορβηγίδα 51 χρόνων)

4. Μιτζέλου Σταυρούλα

5. Δήμας Βαγγέλης

6. Βάτζιος Βασίλης

7. Κορρές Μανώλης

8. Καρκουλής Λεονάρδος

9. Βασαλάκη Μαρία

10. Κωνσταντάκη Ευαγγελία (από Λίμνη Ευβοίας)

11. Φλαμπούρη Ολγα (μητέρα Σουζάνας Χαραμή)

12. Νιμάρος Κώστας

13. Πικραμένου Βαρβάρα

14. Καλαργύρου Ρόζα - Μαρία

15. Κουρκούλης Σπύρος

16. Μπότσου Μαρίνα

17. Τσιάπρακα Ευαγγελία

18. Χόρτης Δημήτριος (Β` Μηχανικός)

19. Σαπουλίδου Φωτεινή (Λούτσα)

20. Κουτουφάρης Στέλιος (Πειραιάς)

21. Παπαδοκωστάκη Μαργαρίτα

22. Μαργαρίτης Νίκος

23. Χαραμή Σουζάνα

24. Κρεμμύδας Μιχαήλ

25. Υφαντής Χαράλαμπος

26. Υφαντή Κωσταντίνα

27. Ραχούτης Βασίλης

28. Καλαργυρός Αντώνης

29. Χαριζάκης Περικλής

30. Πλακάς Πολύδωρος

31. Μαυροδόντη Ιωάννα

32. Κούκη Βενετία

33. Περπινιάς Γεώργιος

34. Κυπριώτης Θεμιστοκλής

35. Κόντος Παναγιώτης

36. Κόντου - Μάρκου Γαρυφαλλιά

37. Κρητικός Γιάννης

38. Πλατίγγου Ελένη

39. Καλαθρής Κώστας

40. Καρυωτάκης Νίκος

41. Βαρβαδούκας Μανώλης

42. Σπύρου Βασίλειος (Ναύκληρος)

43. Σοφία Αργυρού - Καραδημητρίου

44. Μυτηλινιός Κων/νος

45. Εψιμος Μανώλης

46. Καπάτος Μανώλης

49. Καπάτος Θόδωρος

48. Χανιώτης Μανώλης

49. Αλωνιάτη Μαργαρίτα

50. Αλωνιάτης Νίκος

51. Λιακοπούλου Αλεξία

52. Σοφικήτης Στέφανος

53. Σαρρής Νίκος

54. Σαρρή Κυριακή

55. Αρκούλης Ιωάννης



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ