Ο αρχιεπίσκοπος κατέφυγε στην προσφιλή του ρητορεία περί της διωκόμενης εκκλησίας, περί της απειλούμενης χριστιανικής πίστης, περί λοιδορούμενης ιεραρχίας, για να υποβάλει στους πιστούς την αίσθηση της περικύκλωσης από τις «εχθρικές δυνάμεις» που επιβουλεύονται τα «ιερά και τα όσια». Κλασικός τρόπος, για να δυναμώνει η συσπείρωση του πληρώματος γύρω από την ηγεσία της εκκλησίας. «Ο λαός μας βρίσκεται κοντά στην Εκκλησία, είπε στο κήρυγμά του ο κ. Χριστόδουλος, όχι μόνο εδώ αλλά και πιο πέρα, και στην επαρχία και σε όλη την Ελλάδα, όπως είμαι σε θέση να γνωρίζω... Ο Θεός είναι εκείνος που προστατεύει την Εκκλησία, και η ευλογία του είναι η μεγάλη δύναμή μας.... Ο χριστιανός ποτέ δεν απελπίζεται, και όταν έχει στόχους στη ζωή του όπως έχουμε εμείς, αυτός ο στόχος γίνεται καθημερινή πηγή έμπνευσης και δύναμης για να φτάσει κανείς σε αυτόν. Δε θα μας αφήσει ο Θεός, να είστε βέβαιοι. Ο Θεός προπορεύεται κι εμείς ακολουθούμε».
Με προσεκτικές, στη διατύπωση πλην όμως αιχμηρές, δηλώσεις απάντησε χτες ο πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης, μετά την επίσκεψη που δέχτηκε από 4μελή αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου, η οποία του επέδωσε υπόμνημα σχετικά με τη συλλογή υπογραφών για το θέμα των ταυτοτήτων.
Ο πρόεδρος της Βουλής χαρακτήρισε στη δήλωσή του τα όσα συνέβησαν το τελευταίο διάστημα ανάμεσα σε εκκλησία και κυβέρνηση ως «κρίση», σημειώνοντας ότι «μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν έχει πλέον αντικείμενο και πρέπει να οριοθετηθεί στο παρελθόν». Παράλληλα, συντάχθηκε με την άποψη που διατύπωσε προχτές ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και εξέφρασε την ελπίδα «ότι δε θα επαναληφθεί στο μέλλον οτιδήποτε θα μπορούσε να θεωρηθεί σαν απόπειρα υποκατάστασης του ρόλου του κοινοβουλίου της πρώτης αυτής των συντεταγμένων εξουσιών της πολιτείας».
Στο θέμα, όμως, επανήλθε ο επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος δήλωσε: «Λυπάμαι, γιατί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αντί να χρησιμοποιήσει το θεσμικό του κύρος, για να προκαλέσει ύφεση, προσέγγιση των απόψεων και διάλογο, τελικά έριξε λάδι στη φωτιά». Αντιθέτως, ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΝΔ Γ. Ράλλης με τηλεφώνημά του συνεχάρη τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ενώ ο Μ. Εβερτ σε συνέντευξή του τόνισε ότι «ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν μπορούσε να κάνει τίποτε άλλο, με βάση το Σύνταγμα».
Η Συνοδική Επιτροπή συναντήθηκε χτες με τον πρόεδρο του ΣΥΝ. Μετά τη συνάντηση ο Ν. Κωνσταντόπουλος δήλωσε ότι «το μείζον θέμα είναι η διάκριση των ρόλων κράτους και εκκλησίας» και στη συνέχεια με έντονη «θεσμολαγνική» διάθεση τόνισε: «Επιβάλλεται και από την πλευρά της κυβέρνησης να γίνει σαφές, αλλά και από την πλευρά όλων των άλλων να γίνει επίσης σαφές ότι με ζητήματα που σχετίζονται με τη μορφή της πολιτείας, με τη λειτουργία των θεσμών, με το σεβασμό των αποφάσεων των συντεταγμένων αρχών, δε χρειάζεται να παίζει κανένας παιχνίδια σκοπιμότητας».
Σήμερα το μεσημέρι στις 13.30 η Συνοδική Επιτροπή θα συναντηθεί με τη ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, ενώ συνάντηση έχει οριστεί και με τον πρόεδρο του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλα.
Εμφάνιση με στόχο την επιβεβαίωση της κυριαρχίας του θα επιδιώξει ο πρωθυπουργός, που αναμένεται να αυτοαναγορευτεί σε θετικό πόλο του διλήμματος «πρόοδος ή οπισθοδρόμηση»...
Συνέρχεται σήμερα και αύριο η ΚΕ του ΠΑΣΟΚ, η οποία καλείται να επικυρώσει τις θέσεις του κόμματος, ενόψει του συνεδρίου του, με τον Κ. Σημίτη, όπως αναφέρουν οι συνεργάτες του, να διατυπώνει από το σημερινό βήμα με την ομιλία του το μανιφέστο» του, ενόψει της ερχόμενης περιόδου.
Από τις πληροφορίες που διέρρευσαν χτες πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, ο πρωθυπουργός στην τοποθέτησή του αναμένεται να συντηρήσει τις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές του τύπου «φως - σκότος»... Ο Κ. Σημίτης φέρεται ότι θα μιλήσει για «αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων και ευκαιριών» της εποχής, συμπληρώνοντας ότι «όλοι μας κρινόμαστε από τη θέση μας στο δίλημμα "οπισθοδρόμηση ή πρόοδος"», συμπληρώνοντας ότι «οι δυνάμεις συντήρησης, με όποιο προσωπείο κι αν επιχειρούν να εμφανιστούν φέρουν το στίγμα του παρελθόντος»... Τοποθέτηση που αποδεικνύει την πρόθεση του Κ.Σημίτη, να αξιοποιήσει την υπόθεση των ταυτοτήτων και την κόντρα με την ιεραρχία.
Οι συνεργάτες του πρωθυπουργό φρόντιζαν παράλληλα να σημειώνουν ότι με την ομιλία του ο Κ.Σημίτης θα βάλει τέλος στα θρυλούμενα περί «αλλαγής πολιτικής». Οπως έλεγαν, η ομιλία του πρωθυπουργού θα κινείται στην ακόλουθη λογική: «Ναι στις αλλαγές που χτίζουν πάνω σε αυτά που έχουμε κατακτήσει. Οχι στις αλλαγές που ακυρώνουν αυτά που πετύχαμε. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να διακυβεύει έστω και μια σπιθαμή από την απόσταση που έχει καλύψει η Ελλάδα σε σχέση με τους προηγμένους εταίρους»... Ως συνέχεια των παραπάνω και ως απάντηση στην πλευρά Τσοχατζόπουλου, ο Κ.Σημίτης αναμένεται να πει: «Ναι στην αναδιανομή του εισοδήματος, αλλά όχι στις παροχές χωρίς αντίκρισμα που υποθηκεύουν το μέλλον του λαού». Παράλληλα, θα επιδιώξει να περάσει ένα κλίμα πανεξόρμησης του ΠΑΣΟΚ: «Το συνέδριο αποτελεί μεγάλη πολιτική εξόρμηση απέναντι σε μια αντιπολίτευση χωρίς πρόταση και προσφορά, είναι κορυφαίο πολιτικό γεγονός και όχι συνέδριο εσωστρέφειας και περιχαράκωσης», αναμένεται να υποστηρίξει.
Ας σημειωθεί ότι χτες σύσκεψη για τη στάση τους στην ΚΕ πραγματοποιήθηκε από τη λεγόμενη «ομάδα Τσοχατζόπουλου». Οπως αποφάσισαν δεν πρόκειται να καταθέσουν συνολικό κείμενο στη συνεδρίαση για τις θέσεις ή το καταστατικό, καθώς τις απόψεις τους θα τις πουν στις τοποθετήσεις τους. Ωστόσο, μιλούσαν για «δυναμική παρουσία», τονίζοντας με έμφαση ότι η θέση του πρωθυπουργού «άλλες οι πολιτικές θέσεις του συνεδρίου, άλλο το κυβερνητικό πρόγραμμα», δεν πρόκειται να γίνει δεκτή από το εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ...
Τέλος, με αμηχανία έγινε δεκτή από τα κορυφαία στελέχη του ΠΑΣΟΚ η προχτεσινή εμμονή του Γ. Παπανδρέου στο ΕΓ για εκλογή του προέδρου του κόμματος από τη βάση του κόμματος και όχι από το συνέδριο, γεγονός που επέφερε την απόφαση για μη συζήτηση του καταστατικού στο συνέδριο και την οργάνωση ειδικής οργανωτικής συνδιάσκεψης το 2002 για το θέμα. Οπως έλεγαν κομματικοί παράγοντες, η άρνηση των υπολοίπων να δεχτούν τη θέση του Γ. Παπανδρέου τους εμφάνισε να λειτουργούν αμυντικά απέναντί του, ειδικά σε μια περίοδο που ο τελευταίος θέλει να εμφανίζεται «αποδεκτός» από την κοινωνία...
(Σημείωση: Ο εκδότης της εφημερίδας που θεωρεί την αντιδικία της κυβέρνησης με τους παπάδες ως απόδειξη «αριστεροσύνης» είναι ταυτόχρονα μεγαλομέτοχος τηλεοπτικού σταθμού που στα δελτία ειδήσεών του η μία στις τρεις «ειδήσεις» που προβάλλονται είναι «θαύματα στην Κάτω Μαγούλα», παπάδες, παπαροκάδες, λιτανείες και κομπογιαννιτισμοί με εικόνες αγίων, που εκτός από το να παίζουν πεντόβολα όλα τα υπόλοιπα τα κάνουν, από το να δακρύζουν μέχρι να κόβουν βόλτες το φεγγαρόφωτο).
***
Πολύ απλοϊκό το σχήμα και ως εκ τούτου πολύ βολικό. Πιασάρικο. Είσαι με τον Χριστόδουλο, άρα είσαι δεξιός. Δεν είσαι με το Χριστόδουλο, άρα είσαι αριστερός, και συνεπώς είσαι με την κυβέρνηση! Μας έκαναν, μάλιστα, τη χάρη και ενέταξαν στις δυνάμεις της προόδου και το - κατά τα άλλα «δογματικό, ξύλινο, παλαιολιθικό και απροσάρμοστο» - ΚΚΕ... Αυτό κι αν ήταν θαύμα, δεδομένης της ιδεολογικοπολιτικής συγκρότησης και συμπεριφοράς του κ. Σημίτη και των Πανταγιάδων του έναντι του ΚΚΕ.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης, να καρπωθεί τα εύσημα του ηγήτορα του αγώνα του «εκσυγχρονισμού» στη μάχη του με τον καταραμένο όφι του σκοταδισμού, είναι εμφανής. Εξίσου ορατή η επιχείρηση να «τσουβαλιαστούν» και να στοιχηθούν όλοι οι υπόλοιποι που αρνούνται τη θεοκρατία, πίσω από την αυθεντία των «διαφωτιστών» του ΠΑΣΟΚ. Επαναλαμβάνουμε: Πολύ απλοϊκό το σχήμα, και άκρως βολικό. Μόνο για τους αφελείς και τους ανιστόρητους όμως.
***
Δεύτερον, η «ταυτότητα» της προόδου και της Αριστεράς δεν καθορίζεται από τα επιφαινόμενα, όπως θέλει να προσποιηθεί το ΠΑΣΟΚ. Η Αριστερά δεν είναι Αριστερά, επειδή έχει θέση για το ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες. Είναι Αριστερά, επειδή έχει θέση (συγκεκριμένη) σε όλα τα ευαίσθητα δεδομένα της ζωής του λαού και του τόπου: Την ανεργία, τη λιτότητα, την υποτέλεια, τις κοινωνικές ελευθερίες, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, το διαχωρισμό κράτους - Εκκλησίας. Μα και το ΠΑΣΟΚ έχει θέσεις γι' αυτά, θα πείτε. Σωστά. Μόνο που οι θέσεις του βρίσκονται στον αντίποδα της Αριστεράς, είναι θέσεις Δεξιές (φύσει και πράξει).
Τρίτον, αφού πολύς λόγος γίνεται για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, πολύ δεν πάει να εμφανίζεται το ΠΑΣΟΚ σαν αριστερό γύρω από το θέμα των ατομικών δικαιωμάτων; Δεν είναι το ΠΑΣΟΚ που με τον «τρομονόμο» άλωσε τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πολιτών μέχρι βαθμού DNA; Δεν είναι το ΠΑΣΟΚ που σεβάστηκε τόσο πολύ τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ώστε έστειλε ραπόρτο στις ιταλικές αρχές καταστολής και ΚΥΠίτες να παρακολουθούν τους Ελληνες διαδηλωτές στη Γένοβα; Δεν είναι το ΠΑΣΟΚ που ο σεβασμός του στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πολιτών αποτυπώνεται στην υπογραφή του κάτω από τη συνθήκη Σένγκεν;
Αλήθεια, εκτός μερικούς αδαείς νεωκόρους της Χαριλάου Τρικούπη, ποιους νομίζουν ότι κοροϊδεύουν;
***
Η κυβέρνηση, πράγματι, ηγείται, αλλά τίνος; Ηγείται στο ρόλο των εξ ευωνύμων καντηλαναφτών του συστήματος και επαγγέλλεται «διαχωριστικές γραμμές» έναντι των άλλων, των εκ δεξιών καντηλαναφτών. Πρόκειται για «διαχωριστικές γραμμές» που είναι τόσο «αριστερές», όσο αληθινές είναι και οι συνομιλίες του κ.Χριστόδουλου με το θεό ή όσο «αριστεροί» είναι ο Κ. Στεφανόπουλος, ο Στ. Μάνος, ο Γ. Ράλλης ή ο Α. Ανδριανόπουλος. Αλήθεια οι Στεφανόπουλος, Μάνος, Ράλλης, Ανδριανόπουλος, που επίσης δεν αποδέχονται τις θέσεις της ιεραρχίας, έγιναν κι αυτοί «αριστεροί» (!); Ποιος, όμως, μπορεί να έχει αμφιβολίες για το ιδεολογικό και πολιτικό φορτίο των παραπάνω ονομάτων;
Και κάτι ακόμα: Δεδομένης της άρνησης του κ.Σημίτη να διαχωριστεί το κράτος από την Εκκλησία, να μπει τέλος στον τσιφλικαδισμό της εκκλησιαστικής περιουσίας, να πάψει να θεοκρατείται η προμετωπίδα της ελληνικής Παιδείας κλπ., ποιος αμφιβάλλει ότι η καρδιά του κ. Χριστόδουλου είναι τόσο μεγάλη, ώστε να χωρά υπό τας... δεξιάς αγκάλας του και το κυβερνητικό «απολωλός πρόβατον»;