«Εχεις εμπειρία από το σημερινό σχολείο αλλά και από την κατάσταση που βρίσκεται η οικογένειά σου. Χρειάζεται σίγουρα αλλαγές, αλλά οι αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι προς το χειρότερο και με παλιά υλικά.
Σκέψου: Μπορεί η κυβέρνηση των βιομηχάνων και των επιχειρηματιών, που τσακίζει της ζωές μας, να θέλει όλους τους νέους μορφωμένους, με βάση την ανάπτυξη της γνώσης, της τεχνολογίας και της επιστήμης;
Προβληματίσου!
ΟΧΙ! Η όποια γενική μόρφωση σταματάει ουσιαστικά στο Γυμνάσιο. Γενικεύουν τις απανωτές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα σε όλες τις τάξεις και στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια. Δηλαδή η χαρά των φροντιστηρίων...
Φτιάχνουν ένα σχολείο με εξοντωτικά προγράμματα που σπρώχνει στην παπαγαλία και την αποστήθιση, που προσφέρει αποσπασματικές γνώσεις και που μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε αντίθεση με το σκοπό για ουσιαστική και πλήρη γνώση.
Με πανελλήνιες όχι σε 4 αλλά σε δεκάδες μαθήματα από την αρχή, μέχρι και αφού τελειώσει κάποιος το σχολείο, αφού από την Α' Λυκείου υπολογίζεται η βαθμολογία για τον πέμπτο βαθμό που βάζουν για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Θέλουν να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, να ξεσκαρτάρουν από πιο νωρίς τους μαθητές με βάση το πόσο βαστάει η τσέπη τους, να τους δίνουν ψευτοκατάρτιση, λεία στις επιχειρήσεις μέσω της μαθητείας.
ΟΧΙ! Η ανεργία είναι ένα πράγμα με τον καπιταλισμό! Αξιοποιούν την ανεργία για να σε εκβιάσουν. Για να δουλεύουν οι εργαζόμενοι πιο φθηνά και περισσότερο και οι άνεργοι να είναι έτοιμοι να παραιτηθούν από κάθε δικαίωμα στη δουλειά, στη ζωή.
Ούτε η μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο, ούτε η σύνδεση του νέου Επαγγελματικού Λυκείου με την αγορά εργασίας και τη μαθητεία θα αντιμετωπίσουν την ανεργία.
Η επαγγελματική εκπαίδευση που φτιάχνουν προσφέρει ψευτοκατάρτιση, είναι υποβαθμισμένη, με προγράμματα σπουδών - δεξιότητες και εργαστήρια σε πολλές περιπτώσεις ξεπερασμένα, πτυχία - διαβατήρια για την ανεργία.
Δημιουργούν και καταργούν ειδικότητες στα ΕΠΑΛ όχι με βάση τις ανάγκες που έχει η κοινωνία αλλά με βάση τις ανάγκες για την κερδοφορία των εκμεταλλευτών.
Με τη μαθητεία επιδοτούν τους επιχειρηματίες, προσφέρουν φτηνά και ευέλικτα εργατικά χέρια, ανταλλακτικό στη μηχανή του κέρδους και του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων.
Θέλουν να μάθουν τους νέους να μην έχουν καμία απαίτηση από τη ζωή, να μη διεκδικούν μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα.
Μας θέλουν είτε με απολυτήρια και πτυχία - είτε χωρίς δούλους για 400 ή 300 ευρώ.
Κανένας μαθητής, δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτήν την κατάσταση. Τώρα πρέπει να οργανωθεί η πάλη σε κάθε σχολείο.
1. Οχι στα εξαντλητικά ωράρια, τα φροντιστήρια, τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις.
2. Να μη μετράει ο βαθμός Α', Β' και Γ' Λυκείου σε Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ για την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις ή και χωρίς αυτές.
3. Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά και ανεξάρτητα από το τέλος του Λυκείου, με ευθύνη του κράτους και όχι των Πανεπιστημίων. Δικαίωμα επανάληψης των εξετάσεων για εισαγωγή όσες φορές θέλει ο καθένας. Κατοχύρωση βαθμολογίας (να μη χρειάζεται να δίνονται κάθε φορά και τα 4 μαθήματα).
4. Να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα στα ΕΠΑΛ και να μην απολυθεί κανένας καθηγητής. Κατάργηση του έτους μαθητείας ως τσάμπα εργασία για τα αφεντικά, πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση. Πτυχίο στα τρία χρόνια. Κατάργηση κάθε πιστοποίησης, το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.
5. Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. Χρηματοδότηση τώρα των σχολείων. Οχι στα 30άρια τμήματα. Δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Ενα γεύμα για τους μαθητές με ευθύνη και χρηματοδότηση των δήμων.
Ο αγώνας χρειάζεται να στραφεί ενάντια στο νέο σχολείο, στα αντιλαϊκά μέτρα που βασανίζουν εμάς και τις οικογένειες μας, στην κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ενωση, στην οποία συναποφασίζουν την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική. Δεν πρέπει να καπελωθεί από δυνάμεις που παλεύουν για να έρθει μια άλλη αντιλαϊκή κυβέρνηση, στα πλαίσια της ΕΕ και του σημερινού συστήματος. Που λένε μεγάλα λόγια αλλά κάνουν μικρές πράξεις.
Η ΚΝΕ παλεύει να φουντώσουν οι μαθητικοί αγώνες πανελλαδικά, με ενιαίους στόχους και μορφές πάλης (ενιαία συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας, καταλήψεις, αποκλεισμούς μεγάλων δρόμων κλπ), να γίνουν βήματα στην οργάνωση του μαθητικού κινήματος, με αγωνιστικά μαθητικά συμβούλια, με πολύμορφες δραστηριότητες μέσα στα σχολεία, με συντονισμό των μαθητών με τον αγωνιζόμενο εργαζόμενο λαό».
Αγωνιστικό κάλεσμα σε καθηγητές, μαθητές και γονείς, στο συγκρότημα του «Ευκλείδη», απηύθυνε η βουλευτής του ΚΚΕ Ελένη Γερασιμίδου
Ιδιαίτερα οξυμένα είναι τα προβλήματα στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.
Με την κατάργηση των ειδικοτήτων και τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών, στη Θεσσαλονίκη τα ΕΠΑΛ και οι ΕΠΑΣ θα λειτουργήσουν με μειωμένο προσωπικό τουλάχιστον κατά 50%, ενώ κατά 50% εμφανίζεται να μειώθηκε και ο αριθμός των μαθητών τους.
Ενδεικτική είναι η κατάσταση στο 7ο ΕΠΑΛ, το 6ο νυχτερινό ΕΠΑΛ και την ΕΠΑΣ, όπου λειτουργούσαν ειδικότητες τομέων υγείας, γραφιστικής, κομμωτικής κλπ): Στο 7ο ΕΠΑΛ τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 19 εκπαιδευτικοί και απομένουν 20. Στο 6ο νυχτερινό ΕΠΑΛ τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 11 και απέμειναν 20. Στην ΕΠΑΣ τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 27 και απέμειναν περίπου 20. Στο 10ο ΕΠΑΛ βγήκαν σε διαθεσιμότητα 9 εκπαιδευτικοί και άλλοι 3 συνταξιοδοτήθηκαν με αποτέλεσμα να μένουν περίπου 20 εκπαιδευτικοί.
Στο μεταξύ ακόμη δεν τοποθετήθηκαν οι ωρομίσθιοι που θα κάνουν τα μαθήματα ειδικότητας στους μαθητές της Γ' τάξης, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό, περίπου 20%, μεταξεταστέων μαθητών που ακόμη δεν έδωσαν εξετάσεις στα μαθήματα ειδικοτήτων.
Στην έναρξη της σχολικής χρονιάς στο σχολικό συγκρότημα του «Ευκλείδη» (7ο - 8ο - 10ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης), παραβρέθηκε αντιπροσωπεία της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ με την Ελένη Γερασιμίδου, βουλευτή, η οποία απηύθυνε χαιρετισμό στους καθηγητές και τους μαθητές. Νωρίτερα συναντήθηκε με τους Συλλόγους καθηγητών και συζήτησε για τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Η Ελ. Γερασιμίδου ανέφερε ότι με το νόμο για το «Νέο Λύκειο» υψώνονται μεγαλύτεροι ταξικοί φραγμοί στην Παιδεία για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Η μόνη διέξοδος που τους δίνει είναι η ψευτοκατάρτιση και η μαθητεία της τζάμπα εργασίας. Κάλεσε καθηγητές, μαθητές και γονείς μαζί να παλέψουν ενάντια στην πολιτική που στερεί από τα παιδιά τους την παιδεία και σε συντονισμό με το υπόλοιπο εργατικό λαϊκό κίνημα να την ανατρέψουν.