ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Δεκέμβρη 2024
Σελ. /28
ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η πολιτική της εμπορευματοποίησης και «απελευθέρωσης» ένοχη για τη σημερινή κατάσταση

Εκδήλωση για τις αστικές συγκοινωνίες με ομιλητή τον Γ. Πέρρο, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ

Εκδήλωση με θέμα «Οι θέσεις του ΚΚΕ για τις αστικές συγκοινωνίες και τον σιδηρόδρομο» πραγματοποίησε χθες το απόγευμα η ΤΟ Μεταφορών Αττικής του ΚΚΕ, στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ. Ομιλητής ήταν ο Γιώργος Πέρρος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Ο Γ. Πέρρος μεταξύ άλλων στάθηκε στην πείρα του κλάδου ειδικά από τον χώρο των λεωφορείων, όπου έχουν δοθεί σημαντικοί αγώνες και «έχουν αποτυπωθεί στη συλλογική μνήμη και συνείδηση των εργαζομένων του χώρου, από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1990 έως και σήμερα, κουρελιάζοντας πολλές φορές τους αντιδραστικούς και απεργοκτόνους νόμους, την κρατική καταστολή του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ. Είναι αγώνες που αναδεικνύουν τη δύναμη που έχετε ως εργαζόμενοι ενός κλάδου ιδιαίτερης σημασίας τόσο για όλο το λεκανοπέδιο όσο και πανελλαδικά».

Οπως επίσης και στην «πικρή εμπειρία και από τις συχνές κυβερνητικές φιέστες και τις στημένες "συσκέψεις" κυβερνητικών κλιμακίων, υπουργών, υφυπουργών, στελεχών της διοίκησης. Φιέστες που από κοντά ακολουθούν διάφορες συνδικαλιστικές ηγεσίες των σωματείων του κλάδου».

«Βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση της ΝΔ επιταχύνει τις διαδικασίες για την παραπέρα εμπορευματική λειτουργία και την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών», σημείωσε και εξήγησε ότι πρόκειται για «διαδικασία που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια, με την κάθε κυβέρνηση να βάζει το δικό της λιθαράκι ώστε να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση».


Αναφέρθηκε στην πολιτική που δημιουργεί χιλιάδες προβλήματα καθημερινά στους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες και τους επιβάτες, «την ίδια πολιτική που γέννησε το έγκλημα των Τεμπών. Είναι η πολιτική που λογαριάζει ως κόστος τα μέτρα ασφαλείας.

Είναι η πολιτική που βάζει τα κέρδη των λίγων πάνω από τις ζωές των πολλών. Αυτή η πολιτική είναι εδώ και αυτό αφορά συνολικά τη ζωή μας».

Συγκοινωνιακό έργο με γνώμονα το κέρδος

Ειδικότερα για τον σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής που αφορά επόμενη εικοσαετία, ανάμεσα σε άλλα σημείωσε:

«Ο σχεδιασμός τους λέει ότι η συγκοινωνία θα είναι κατά βάση δημόσια, με τον κρατικό φορέα, τον ΟΑΣΑ να την εξασφαλίζει και κατά κάποιο τρόπο να την ενοποιεί. Εννοούν δημόσια συγκοινωνία με συγκοινωνιακό έργο να εκτελείται με γνώμονα το κέρδος, με τη συγκοινωνία εμπόρευμα και τον επιβάτη πελάτη. Σε αυτόν τον σχεδιασμό είτε μέσω ΣΔΙΤ είτε απευθείας σε κοινοπραξίες θα δίνεται συγκοινωνιακό έργο που αναλαμβάνουν οι μονοπωλιακοί όμιλοι. Σε αυτό το μοντέλο δημόσιας συγκοινωνίας χωράνε πολλές ταχύτητες εργασιακών σχέσεων. Εργασιακές σχέσεις που ήδη στον κλάδο μέσω διαφόρων προγραμμάτων καταλαμβάνουν αυξημένο ποσοστό. Στη δημόσια συγκοινωνία ήδη υπάρχουν εργαζόμενοι μέσω ΔΥΠΑ, υπάρχουν εργαζόμενοι με μπλοκάκι, υπάρχουν και δραστηριοποιούνται όλων των ειδών οι εργολάβοι. Παράλληλα με βάση τον σχεδιασμό που οι ίδιοι αναφέρουν, θα υπάρχουν λεωφορειακές γραμμές που θα γίνονται περιοδικά ή με βάση την επιβατική κίνηση και όχι με βάση να καλύπτεται από αστική συγκοινωνία όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι του άναρχου έτσι κι αλλιώς δομημένου λεκανοπεδίου της Αττικής. Ενας σχεδιασμός με ορίζοντα 20 χρόνων, που διατρανώνει με όλους τους τρόπους ότι η συγκοινωνία θα είναι εμπόρευμα. (...)

Για παράδειγμα η ανάπτυξη και η διεύρυνση των μέσων σταθερής τροχιάς και ιδιαίτερα του ΜΕΤΡΟ είναι απαραίτητη για τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που δουλεύουν και κατοικούν στην Αθήνα. Επέκταση που είναι αναγκαίο να παίρνει υπόψη της τον φόρτο κυκλοφορίας που καλείται να εξυπηρετήσει κάθε συγκεκριμένη γραμμή, να συνδυάζεται με συχνά δρομολόγια, ασφάλεια, εκσυγχρονισμό, φτηνό εισιτήριο και σύνδεση με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των λαϊκών μαζών. Ταυτόχρονα η κατασκευή του να μην έχει αρνητικό αποτύπωμα στους ελεύθερους χώρους που υπάρχουν, αλλά να είναι αρμονικά μέρος τους.

Ενώ η επιστημονική και τεχνολογική εξέλιξη δίνουν δυνατότητες για να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο έργο με όρους που θα υπηρετούν τις συνδυασμένες λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες, αυτό που μπαίνει εμπόδιο και δημιουργεί προβλήματα είναι ότι η σχεδίαση, η κατασκευή και η λειτουργία του δικτύου σε όλη την Αττική υλοποιείται με βασικό κριτήριο το ενδιαφέρον του κεφαλαίου για την κάθε περιοχή και την κερδοφορία της Ελληνικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ και των κατασκευαστικών ομίλων».

Στο έδαφος της κοινωνικής ιδιοκτησίας οι μεταφορές παύουν να αποτελούν εμπόρευμα και κατοχυρώνονται ως κοινωνικό δικαίωμα

Κλείνοντας την ομιλία του ο Γ. Πέρρος ανέφερε πως το ΚΚΕ:

«Μπαίνει μπροστά και δίνει μάχη για την οργάνωση της πάλης των εργαζομένων. Είναι το μόνο Κόμμα που αντιπαλεύει με συνέπεια τη λογική του κέρδους, την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση των κρίσιμων υπηρεσιών και υποδομών όπως οι αστικές συγκοινωνίες. (...)

Το ΚΚΕ δίνει τη μάχη ενάντια στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης και της εμπορευματοποίησης. Τη μάχη αυτή δεν την δίνει με τη σημαία του χτες, αλλά με τη σημαία της κοινωνικοποίησής τους, με την εργατική τάξη, τον λαό στο τιμόνι της εξουσίας.

Καθολικές, ασφαλείς, ποιοτικές και φθηνές μεταφορές και συγκοινωνίες για τον λαό μπορεί να διασφαλίσει μόνο το νέο κοινωνικό σύστημα, ο σοσιαλισμός. Πάνω στο έδαφος της κοινωνικής ιδιοκτησίας, οι μεταφορές παύουν να αποτελούν εμπόρευμα και κατοχυρώνονται ως κοινωνικό δικαίωμα. Γιατί σ' αυτή την ανώτερη οργάνωση της κοινωνίας, αλλάζει και ο σκοπός της παραγωγής και ο ρόλος των εργαζομένων. Σκοπός δεν είναι πια το κέρδος, αλλά η συνδυασμένη ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών που διευρύνονται. Και οι εργαζόμενοι παίζουν καθημερινά ενεργό ρόλο στη λήψη και στον έλεγχο των αποφάσεων. Γι' αυτό και μπορεί να υλοποιηθεί έτσι ο ενιαίος επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της παραγωγής και της οικονομίας γενικότερα.

Μόνο σε αυτό το πλαίσιο, ο ενιαίος κρατικός φορέας μεταφορών θα μπορεί να σχεδιάσει, να αναπτύξει, να υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα συνδυασμένων μεταφορών, με κριτήριο τη διευρυμένη ικανοποίηση του συνόλου των εργατικών - λαϊκών αναγκών».


ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τίμησε τα 80 χρόνια από την απελευθέρωση του νομού

Σε πρόσφατη πολιτική - πολιτιστική εκδήλωση με θέμα «80 χρόνια από την απελευθέρωση της Κορινθίας» μίλησε ο Νίκος Κουτουμάνος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της Επιτροπής Περιοχής Πελοποννήσου.

Στο κατάμεστο θέατρο του δημαρχείου Κορίνθου, ο ομιλητής απέδωσε φόρο τιμής στον μεγαλειώδη αγώνα του ελληνικού λαού κατά την Εθνική Αντίσταση, με καθοδηγητή, οργανωτή και αιμοδότη το ΚΚΕ. Εκανε παραλληλισμούς με το σήμερα, που ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος αιματοκυλά τους λαούς για τα καπιταλιστικά κέρδη, ενώ η εμπλοκή της χώρας μας σε αυτόν εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τον ελληνικό λαό. Τόνισε τη σημασία του να συνειδητοποιήσει η εργατική τάξη ότι όπως τότε, έτσι και τώρα ο εχθρός είναι το σάπιο σύστημα του καπιταλισμού και ότι μοναδική διέξοδος είναι η πάλη των εργατικών - λαϊκών δυνάμεων να φτάσει μέχρι το τέλος, την εργατική εξουσία και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού - κομμουνισμού.

Ακολούθησε μουσικό - αφηγηματικό αφιέρωμα από την Πολιτιστική Ομάδα της ΤΕ Κορινθίας, το οποίο παρακολούθησαν με μεγάλη συγκίνηση οι παρευρισκόμενοι. Περιλάμβανε στοιχεία από την ηρωική δράση των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ στην Κορινθία, ιστορική αναδρομή στους αγώνες για την επιβίωση και την απελευθέρωση, στον βαρύ φόρο αίματος που πλήρωσε ο λαός της περιοχής. Ακούστηκαν επαναστατικά τραγούδια που ξεσήκωσαν τον κόσμο και ένα νέο τραγούδι, μελοποιημένο και ενορχηστρωμένο από την Πολιτιστική Ομάδα σε στίχους του Κορίνθιου Δημήτρη Μαυραγάνη, μαχητή του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ και μέλους του ΚΚΕ.

Η εκδήλωση έκλεισε με την Πολιτιστική Ομάδα να διατρανώνει την πεποίθηση ότι ο αιώνας μας είναι αιώνας περάσματος στον σοσιαλισμό, και με τη Διεθνή, την οποία τραγούδησε όρθιο όλο το θέατρο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ