ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Γενάρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Δυναμικό, μαζικό μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα

Με επιτυχία έγινε και το χτεσινό συλλαλητήριο στην Αθήνα. Φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι επαναβεβαίωσαν την απόφασή τους να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις

«Δωρεάν Παιδεία για όλο το λαό, δε δίνουμε απ' την τσέπη μας ούτε ένα ευρώ», «Οι φοιτητές σας στέλνουνε φιρμάνι, της ιδιωτικοποίησης το τέλος θα σημάνει».

Με παλμό και δυναμική, χιλιάδες φοιτητές και σπουδαστές από δεκάδες φοιτητικούς και όλους τους σπουδαστικούς συλλόγους του Λεκανοπεδίου, μαζί με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, κατέκλυσαν χτες το κέντρο της Αθήνας στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στην αντιδραστική μεταρρύθμιση στην Παιδεία που προωθούν η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ.

Από τις 12 το μεσημέρι οι διαδηλωτές συρρέουν στα Προπύλαια. Ενα το μήνυμα: Δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους. Κόντρα στην τρομο-λαγνεία και την κατασυκοφάντηση των αγώνων τους, φοιτητές, σπουδαστές και εκπαιδευτικοί απαντούν με την αποφασιστικότητα της συνέχισης, της κλιμάκωσης. Για να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16, για να μην κατατεθεί ο νέος νόμος - πλαίσιο. Και δηλώνουν με τη μαζική τους παρουσία, με τις αγωνιστικές αποφάσεις τους, με τα πανό και τα συνθήματά τους: «Κάτω τα χέρια από το άσυλο, το άσυλο ανήκει σε όλο το λαό».

Ενας ένας οι φοιτητικοί σύλλογοι ξεχύνονται στο δρόμο. Πλημμυρίζει η Πανεπιστημίου από φοιτητές από τη Φυσικομαθηματική, τη Γεωπονική, την Πάντειο, το Πολυτεχνείο, την ΑΣΟΕΕ, τη Φιλοσοφική, τη Νομική, το Οικονομικό, το Πολιτικό, τα ΤΕΦΑΑ... Ακολουθούν τα μπλοκ των σπουδαστών, συγκροτημένα ανά σύλλογο πίσω από το πανό του Πανελλαδικού Συντονιστικού των ΤΕΙ: «Οχι στην ιδιωτικοποίηση και την εξίσωση των πτυχίων μας με ιδιωτικά ψευτοκολέγια» είναι το ξεκάθαρο μήνυμα του Συντονιστικού, με τη ζωγραφισμένη ντουντούκα να καλεί στον αγώνα. Νωρίτερα εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, σε σύντομους χαιρετισμούς στη συγκέντρωση, έκαναν αναφορά στη συνέχιση του πανεκπαιδευτικού αγώνα. Στο δρόμο του αγώνα και μαθητές και γονείς. «Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, 15% του προϋπολογισμού στη μόρφωση» απαιτεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.

Ενα «πέταλο» διαδηλωτών απλώνεται από το ύψος της Αρσάκη στη Σταδίου και την Πανεπιστημίου και αγκαλιάζει τα Χαυτεία.

«Οχι στην αμάθεια και τις καταρτίσεις, δεν είμαστε εργαλεία για τις επιχειρήσεις», ξεκαθαρίζουν φοιτητές και σπουδαστές. «Τέρμα πια στις αυταπάτες ή με το κεφάλαιο ή με τους εργάτες», φωνάζουν με αμείωτη ένταση, αποφασισμένοι να δυναμώσουν, να μαζικοποιήσουν ακόμα παραπάνω και να εντείνουν τον αγώνα τους. Και καλούν όλο το λαό να παλέψει για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που βάζει «ταφόπλακα στη δωρεάν Παιδεία».

Μπροστά στην πλατεία Συντάγματος φοιτητές και σπουδαστές δε σταματούν να τραγουδούν: «Κωστάκη, Γιωργάκη, Μαριέττα δε θα περάσουνε ποτέ τα νέα μέτρα, οι φοιτητές δε σκύβουν το κεφάλι, με το λαό αντίσταση και πάλη, όλοι εμείς θα είμαστε στους δρόμους, μέχρι να ανατρέψουμε τους νόμους». Τα καπνογόνα ανάβουν, τα συνθήματα πέφτουν βροχή: «Αντίσταση, αγώνας, ανυπακοή, το άρθρο 16 δε θα καταργηθεί», «Φοιτητές - σπουδαστές, ενωμένοι νικητές».

Από την Οθωνος η πορεία ανεβαίνει μπροστά από τη Βουλή, συνεχίζει μέχρι τα Προπύλαια, όπου διαλύονται τα μπλοκ, για να ακολουθήσουν οι συναντήσεις συντονισμού φοιτητών και σπουδαστών. Αλλωστε, ήταν σύνθημα που κυριάρχησε και χτες στην πορεία «Σεισμός, σεισμός, συντονισμός είναι η απάντηση από εδώ και μπρος». Στην κοινή συνεδρίαση που έγινε αποφασίστηκε η συνέχιση των κινητοποιήσεων.

Ερωτήματα & Απαντήσεις

Η «αξιολόγηση» δε θα βοηθήσει στη βελτίωση της ποιότητας των ιδρυμάτων και στην ενημέρωση του κόσμου γι' αυτά;

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ προσπαθούν να πείσουν ότι η αξιολόγηση πάει πακέτο με την «ποιότητα» και με μια σχετική διατύπωση έχουν συμφωνήσει να επιβάλουν την «αξιολόγηση» μέσω και του Συντάγματος, με την αναθεώρηση του άρθρου 16.

Μιλούν για διασφάλιση της ποιότητας, λες και η ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι κάτι ορισμένο και ουδέτερο ή κοινώς αποδεκτό. Για παράδειγμα, ο εργαζόμενος θεωρεί «ποιότητα» στην Ανώτατη Εκπαίδευση τη δωρεάν παροχή της, την εξασφάλιση δωρεάν στέγασης και σίτισης των φοιτητών, την πλήρη και επαρκή υλικοτεχνική υποδομή κ.ά. Τα κείμενα της ΕΕ μιλώντας για «ποιότητα» εννοούν την αύξηση του αριθμού των φοιτητών στα Πανεπιστήμια, την ικανοποίηση των απαιτήσεων που έχουν οι επιχειρήσεις από τα Πανεπιστήμια κ.ο.κ. Γίνεται κατανοητό ότι η ποιότητα είναι ταξικά διαφοροποιημένη έννοια και, πολύ περισσότερο, είναι μια έννοια που δεν μπορεί εύκολα να ποσοστικοποιηθεί και να μετρηθεί, όπως ισχυρίζονται ότι θα κάνουν με την «αξιολόγηση της ποιότητας».

Στο σημείο αυτό θα μπορούσε κανείς να αντιτάξει ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία που συνδέονται με την ποιότητα των σπουδών και στα οποία θα μπορούσαν να συμφωνήσουν οι πάντες. Για παράδειγμα, οι κατάλληλες κτιριακές υποδομές, ο πλήρης εξοπλισμός εργαστηρίων κι αιθουσών και άλλα τέτοια που σήμερα δεν καλύπτονται, παρουσιάζουν ελλείψεις και προβλήματα. Η απάντηση εδώ έρχεται αβίαστα: Χρειάζεται ένα διαφορετικό σύστημα «αξιολόγησης» για να εντοπιστούν και να διορθωθούν αυτά; Δεν ξέρει η εκάστοτε κυβέρνηση τι ελλείψεις και τι προβλήματα παρουσιάζουν τα ιδρύματα; Αφού η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ είναι που τα δημιουργεί και τα συντηρεί. Το ΠΑΣΟΚ, για παράδειγμα, ίδρυσε το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου κι έστειλε φοιτητές να σπουδάσουν εκεί χωρίς να υπάρχουν κτίρια!! Ακόμα όμως κι αν δε γνώριζαν οι κυβερνήσεις τα προβλήματα, θα αρκούσε μια ερώτηση προς τα ιδρύματα να υποδείξουν τις ελλείψεις και τα προβλήματά τους. Δε χρειάζεται «αξιολόγηση» γι' αυτό.

Αντίστοιχα, η λογική της ενημέρωσης του κόσμου μέσω της «αξιολόγησης» είναι υποκριτική κι επικίνδυνη. Αν το κράτος εξασφαλίζει την πλήρη ανάπτυξη όλων των ιδρυμάτων εξίσου, τη χρηματοδότησή τους, το υψηλό επίπεδο σπουδών τους κλπ., τότε για την ενημέρωση του κόσμου αρκεί να γίνεται γνωστό το αντικείμενο σπουδών του κάθε Τμήματος. Αφού όλα τα ιδρύματα θα είναι ισότιμα και θα παρέχουν υψηλού επιπέδου σπουδές, δε θα τίθεται θέμα επιλογής ιδρύματος από τους υποψήφιους φοιτητές.

Στην πραγματικότητα η «αξιολόγηση», έχοντας ως βασικό στόχο τον έλεγχο την προώθησης των αναδιαρθρώσεων στα ιδρύματα, θα έχει το αντίθετο ακριβώς αποτέλεσμα: Θα διαχωριστούν τα ιδρύματα σε λίγα «καλά» για την ελίτ και πολλά «κακά» για τη μάζα. Τα πρώτα θα χρηματοδοτούνται περισσότερο και οι απόφοιτοί τους θα προτιμούνται από τις επιχειρήσεις, ενώ τα υπόλοιπα θα βαλτώνουν κι οι απόφοιτοί τους θα μπαίνουν στην παραγωγή με πολύ χειρότερους όρους και χωρίς πολλές απαιτήσεις. Σ' αυτό το περιβάλλον, η ενημέρωση θα χρειάζεται στους επιχειρηματίες, προκειμένου να επιλέγουν σε ποια ιδρύματα θα επενδύουν, από ποια θα αγοράζουν έρευνα κ.ο.κ. Οσο για τους υποψήφιους φοιτητές, αυτοί θα στοιβάζονται στα ιδρύματα (ανεξαρτήτως ενημέρωσης) με βάση το πορτοφόλι τους.

Συνέντευξη σήμερα

Σήμερα Πέμπτη θα δοθεί τελικά η συνέντευξη Τύπου που αρχικά είχαν προγραμματίσει για χτες το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας και η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας. Η συνέντευξη θα δοθεί σήμερα στις 5 το απόγευμα, στα γραφεία της Ομοσπονδίας.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Πρωτοβουλίες για την Παιδεία

Εκδήλωση για την Παιδεία διοργανώνει το επόμενο Σάββατο 3 Φλεβάρη η Γραμματεία Νέων εργαζομένων και ανέργων του ΠΑΜΕ. Η εκδήλωση θα γίνει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (στην αίθουσα «Σάκη Καράγιωργα») στις 6 το απόγευμα. Παράλληλα, η Γραμματεία Νέων του Μετώπου έχει θέσει στο επίκεντρο της δράσης της το θέμα της Παιδείας, πραγματοποιώντας από την αρχή της εβδομάδας εξορμήσεις σε χώρους όπου εργάζεται και σπουδάζει η νεολαία. Σήμερα Πέμπτη, θα βρεθεί στη ΛΑΝΕΤ μαζί με το Συνδικάτο εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής Αθήνας και αύριο Παρασκευή στην ΑΕΝ.

Στις Αρχάνες

Εκδήλωση με θέμα «Παιδεία - Τι μαθαίνουν σήμερα τα παιδιά μας - Τι μόρφωση θέλουμε», θα πραγματοποιήσει o σύλλογος Γυναικών Αρχανών Ηρακλείου την Κυριακή 28 Γενάρη στην καφετερία «Μαλλιαράκη», στις 4.30 το απόγευμα. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Ηρακλείου και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας, και ο Σταύρος Γενετζάκης, καθηγητής, νομαρχιακός σύμβουλος Ηρακλείου.

ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Είναι πολλά τα λεφτά...

Πανέτοιμες να κλιμακώσουν την εισβολή τους στο σύστημα Παιδείας, εμφανίζονται οι ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή αποκαλύπτεται ότι οι εταιρείες αυτές εμφανίζουν συνεχή αύξηση των ποσοστών της κερδοφορίας τους. Οπως προκύπτει από έρευνα της HELLASTAT, που δημοσιοποιήθηκε χτες, τα περιθώρια κέρδους τους αυξήθηκαν από το 34% το 2004, στο 36% το 2005. Με δεδομένο ότι τα μέσα ποσοστά κέρδους στους κλάδους των υπηρεσιών συνολικά κυμαίνονται στο 30-31%, ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι ο τομέας της εκπαίδευσης, ακόμα και από τη σκοπιά της επένδυσης κεφαλαίων και μόνο, αναδεικνύεται σε μια πρώτης τάξεως προσοδοφόρα επένδυση για το κεφάλαιο.

Ο τζίρος των εταιρειών του κλάδου, που το 2005 ήταν 357 εκατομμύρια ευρώ, αυξήθηκε κατά 1,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Την ίδια χρονιά η λειτουργική κερδοφορία τους αυξήθηκε κατά 32,4%. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ενώ τα επίσημα καθαρά κέρδη του συνόλου των εταιρειών το 2004 άγγιξαν το 1 εκατομμύριο ευρώ, το 2005 υπερτετραπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 4,1 εκατομμύρια.

Η περίοδος που διανύουμε, κατά την έκθεση, είναι «ιδιαίτερα κρίσιμη» στο φόντο της επιδιωκόμενης αναθεώρησης του άρθρου 16, ενώ εξετάζοντας τα διάφορα κόλπα που κάνουν οι εταιρείες για να προσελκύσουν πελάτες, διατυπώνεται η άποψη ότι... «ο κλάδος εκπαίδευσης δείχνει ικανότερος από ποτέ να αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς και να προσαρμόζει κατάλληλα το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ