ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Προτεραιότητες για τη στήριξη των μονοπωλίων

Την προσήλωση και την αποφασιστικότητα της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ στην απαρέγκλιτη υλοποίηση των δεσμεύσεών της απέναντι σε ΕΕ - ΔΝΤ - κεφάλαιο στους τομείς που άπτονται των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επανέλαβε χτες ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης. Σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη Τύπου - φιέστα συνόψισε σε «δέκα προτεραιότητες» τις παρεμβάσεις που απαιτεί το κεφάλαιο για την ανάκαμψη της κερδοφορίας του με όχημα και τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, τον επενδυτικό νόμο, την απελευθέρωση επαγγελμάτων, την κατάργηση διατάξεων του αγορανομικού κώδικα, την απλούστευση και επιτάχυνση διαδικασιών αδειοδότησης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Πρόκειται, δηλαδή, για εκείνα τα μέτρα που ιεραρχούνται ως προτεραιότητες και συμπληρώνουν τις βάρβαρες αντιλαϊκές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις, στους μισθούς και τις συντάξεις, στο Ασφαλιστικό, στην Παιδεία, στην Υγεία - Πρόνοια. Χαρακτηριστικό είναι, άλλωστε, ότι πριν καλά καλά κλείσουν τα μικρόφωνα της συνέντευξης Τύπου εκδόθηκε και η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δίνει εύσημα στις κυβερνητικές ανακοινώσεις.

ΕΣΠΑ

Η κυβέρνηση εμφανίστηκε αποφασισμένη να διευκολύνει την απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και των διαρθρωτικών ταμείων. «Στόχος είναι να επιδιώξουμε την ταχύτερη δυνατή απορρόφηση», είπε ο υπουργός. Προς τούτο ανακοίνωσε ότι προωθούνται αλλαγές για την «απλοποίηση των διαδικασιών» που προβλέπονται για την ένταξη ενός έργου, μέχρι το τέλος του χρόνου, την εφαρμογή της νομοθεσίας για τη «διευκόλυνση των απαλλοτριώσεων», τον «εξορθολογισμό» του συστήματος χρηματοδότησης μέχρι το τέλος του 2012 και της διαχείρισης των έργων μέχρι το τέλος του Μάρτη του 2013. Είπε, ακόμη, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ 2007 - 2013, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαπραγματεύσεις για την περίοδο 2014 - 2020. Για τη στήριξη του κεφαλαίου ανακοινώθηκε η «διόρθωση» του «αναπτυξιακού» νόμου το επόμενο διάστημα με τρόπο που να προσαρμοστεί στο «βάθεμα της ύφεσης», κάτι που μαρτυρά τις προθέσεις της κυβέρνησης να εκχωρήσει ακόμα μεγαλύτερα προνόμια και παροχές στο κεφάλαιο με πρόσχημα τις επενδύσεις και την αύξηση της απασχόλησης.

«Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος»

Συγχώνευση οργανισμών με αρμοδιότητες που αφορούν στις εξαγωγές, τη ΔΕΘ, τη Helexpo και τον ΟΠΕ, συντόμευση και απλούστευση διαδικασιών με στόχο τον περιορισμό του κόστους για τους επιχειρηματίες, «νέα εθνική στρατηγική για τις εξαγωγές», διευκόλυνση των εξαγωγέων να ανοίξουν τις δουλειές τους, «να κάνουμε ευκολότερη τη ζωή των εξαγωγέων», όπως ειπώθηκε, περιλαμβάνει το «πακέτο» για τη στήριξη του εξαγωγικού κεφαλαίου. Επίσης, στην κατεύθυνση της απλοποίησης διαδικασιών, της «απλούστευσης των αδειοδοτήσεων», της «βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος», ανακοίνωσε ότι προωθούνται και τα ΠΔ για τις προϋποθέσεις αδειοδότησης τεχνικών επαγγελμάτων.

Στις «10 προτεραιότητες» του υπουργείου - διευκολύνσεις προς τους επιχειρηματίες εντάσσονται και οι αλλαγές που προωθούνται για τις δημόσιες συμβάσεις και προμήθειες.

«Ανταγωνισμός»

«Εχουμε δεσμευτεί να προχωρήσουμε σε όλες τις διαρθρωτικές αλλαγές προκειμένου να εξαλείψουμε όλα τα εμπόδια εισόδου στην ελληνική αγορά (...)», είπε χωρίς περιστροφές ο Κ. Χατζηδάκης για τη λειτουργία της αγοράς και τον «ανταγωνισμό», συνοψίζοντας στην «κατάργηση των ρυθμίσεων που δημιουργούν εμπόδια» και στην «ελαχιστοποίηση του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων» τις κατευθύνσεις. Προς την κατεύθυνση του αποτελεσματικότερου «εντοπισμού» των «μη αναγκαίων περιορισμών» το υπουργείο θα... συνδράμει (με το αζημίωτο) ο ΟΟΣΑ, με ένα «πρόγραμμα» που θα εφαρμοστεί στους τομείς των οικοδομικών υλικών, του λιανεμπορίου, της βιομηχανικής παραγωγής και του τουρισμού.

Πάντως, κραυγαλέο, ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησης και την αποφασιστικότητά της να παραδώσει ό,τι μπορεί να έχει απομείνει από την αγορά στις κερδοσκοπικές ορέξεις των μονοπωλίων, είναι το γεγονός ότι ενώ το ΣτΕ «πάγωσε» προσωρινά την υπουργική απόφαση για απελευθέρωση της διάθεσης βρεφικού γάλακτος από τα σούπερ μάρκετ για λόγους δημόσιας υγείας, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δήλωνε χτες απερίφραστα ότι «η κυβέρνηση θα επανανομοθετήσει ώστε να καλυφθούν τα νομικά κενά», με το πάγιο κάλπικο επιχείρημα ότι η «απελευθέρωση» οδηγεί σε μείωση των τιμών.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Για το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού (ROSCO) ο Κ. Χατζηδάκης ξεκαθάρισε ότι το θέμα θα έχει λήξει τους επόμενους μήνες, αφού ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια που υπάρχουν σε επίπεδο ΕΕ σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις που λάμβανε ο ΟΣΕ τα προηγούμενα έτη. Εξήγγειλε και νέο πρόγραμμα «οργανωτικής αναδιάρθρωσης», δηλαδή νέα επίθεση σε μισθούς και εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων του σιδηροδρόμου, σχεδιασμός που ενδέχεται να περιλαμβάνει και μείωση του αριθμού απασχολουμένων, αφού όλα γίνονται με σκοπό να καταστεί ο σιδηρόδρομος «ελκυστικός» για τον υποψήφιο ιδιώτη επενδυτή. Σε αυτό το πλαίσιο, θα συνεχιστεί η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με κοινοτικό και κρατικό χρήμα, και η σύνδεση του δικτύου με τα λιμάνια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποδίδει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος στους νέους ιδιοκτήτες.

Αεροδρόμια

Για τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια είπε ότι μέσα στις επόμενες δύο βδομάδες θα έχει ολοκληρωθεί η εισήγηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) και στους τέσσερις επόμενους μήνες θα έχει δοθεί στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για την «αξιοποίηση» - ιδιωτικοποίησή τους. Οι βάσεις του παραπάνω σχεδιασμού είχαν τεθεί ήδη επί υπουργίας Ρέππα και προβλέπεται η εκχώρηση των πιο εμπορικών αεροδρομίων σε ιδιώτες - με πρόφαση την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης - ενώ όσα κριθούν «μη κερδοφόρα» δεν αποκλείεται να ανασταλεί η λειτουργία τους, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες.

Μεγάλα οδικά έργα

Σχετικά με τα λεγόμενα «Μεγάλα Οδικά Εργα» - δηλαδή τους 4 αυτοκινητόδρομους, Αιγαίου, Κεντρικής Ελλάδας, την Ολυμπία Οδό και την Ιόνια Οδό - φάνηκε για ακόμη μία φορά η αδυναμία που υπάρχει μέχρι σήμερα για την ολοκλήρωσή τους, καθώς τραπεζίτες και εργολάβοι, ως γνωστόν, ζητούν τζάμπα κρατικό χρήμα σε μια περίοδο που το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ολοένα πετσοκόβεται. Παρ' όλα αυτά ο υπουργός μίλησε περί «δύσκολης διαπραγμάτευσης» και ευχήθηκε μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη να υπάρξει τελική συμφωνία γύρω από το ζήτημα.

Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη και σε επικείμενο σχέδιο νόμου για τις υπεραστικές επιβατικές οδικές μεταφορές (ΚΤΕΛ), το οποίο θα είναι έτοιμο τον ερχόμενο Νοέμβρη, με στόχο η αγορά να «απελευθερωθεί» μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος.

Εύσημα από την Κομισιόν

Πριν καν προλάβει να ολοκληρώσει ο Κ. Χατζηδάκης τις ανακοινώσεις του για τις «10 προτεραιότητες», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έσπευσε να χαιρετίσει «τη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις».

«Αποτελούν ένα σαφές μήνυμα της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας» ανέφερε. «Η προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες η Ελλάδα έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, και οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης. Απομένει, επομένως, η οριστική υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων της χώρας που αφορούν σε μεταρρυθμίσεις, εναρμονισμένες και με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με έμφαση στους κανόνες της Ενιαίας Αγοράς. Σε κάθε περίπτωση, η Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα θα παρέχει τη στήριξή της όπου αυτό θεωρηθεί χρήσιμο».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ