ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Συνέχιση των διεκδικήσεων για υγεία και μορφωτικά δικαιώματα
Τετάρτη 6 Γενάρη 2021

Στους όρους και την αναγκαιότητα ανοίγματος των σχολείων, την πραγματικότητα που διαμορφώνουν τα μέτρα που ψηφίστηκαν και προωθούνται και τη δράση των Ομοσπονδιών, Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων, τους οποίους καλεί σε αγωνιστική ετοιμότητα, αναφέρεται το ΔΣ της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας στην απόφαση της πρόσφατης συνεδρίασής του.

Οπως επισημαίνει, «εν μέσω πανδημίας και της ανεπάρκειας των κυβερνητικών μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, επιβεβαιώνεται η βασική εκτίμηση του Συνεδρίου μας, ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία της δημόσιας υγείας και της ίδιας της ανθρώπινης ζωής αποδεικνύουν ότι όσο η υγεία εκλαμβάνεται ως εμπόρευμα, όσο μετριέται με το ζύγι στη σχέση "κόστος - όφελος", τόσο απροστάτευτη θα παραμένει η δημόσια υγεία και η ανθρώπινη ζωή». Σε αυτό το πλαίσιο, για την αντιμετώπιση της δημόσιας εκπαίδευσης επισημαίνει μεταξύ άλλων πως με το μέτρο της αναστολής λειτουργίας των σχολείων την περσινή και τη φετινή χρονιά, εντάθηκαν οι ανισότιμοι όροι παροχής της μόρφωσης, μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά ανάμεσα και στους μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες που έχουν οι οικογένειές τους να στηρίξουν τη μορφωτική διαδικασία των παιδιών τους.

«Επιβεβαιώθηκε ότι ακόμα και σε ειδικές συνθήκες, το κράτος δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο τις ανισότητες», σημειώνει, τονίζοντας πως «όσο το αγαθό της εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας».

Συμπόρευση γονιών με μαθητές

Η ΑΣΓΜΕ αναφέρεται στις πρωτοβουλίες και τη δράση της Συνομοσπονδίας, των Ομοσπονδιών, των Ενώσεων και εκατοντάδων Συλλόγων Γονέων που έθεσαν ένα διεκδικητικό πλαίσιο για το σύνολο των προβλημάτων που οξύνθηκαν, ιδιαίτερα από τα ανεπαρκή μέτρα της κυβέρνησης για τη μόρφωση και την υγεία μαθητών - εκπαιδευτικών και γονιών σε συνθήκες πανδημίας. «Κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν πήρε η κυβέρνηση με βάση τα αιτήματά μας» τονίζει η ΑΣΓΜΕ και επισημαίνει πως «συνεχίζει να κωφεύει στα αιτήματά μας για μείωση των μαθητών ανά Τμήμα, για προσλήψεις επαρκούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, για προσλήψεις μόνιμου και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία, για εξασφάλιση όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας στα σχολεία χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των μαθητών και των οικογενειών τους. Ακόμα και οι δύο μάσκες που εξήγγειλε η κυβέρνηση για τους μαθητές, έγινε μία και αυτή ακατάλληλη. Εχουν περάσει 3 μήνες και ακόμα μάσκες κατάλληλες δεν έχουν μοιραστεί στους μαθητές».

Ιδιαίτερα αναφέρεται το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ στη συμπόρευση των γονιών με τους μαθητές: «Εμείς οι γονείς μέσα από τα συλλογικά μας όργανα σταθήκαμε δίπλα στα παιδιά μας, δίπλα σε κάθε μαθητή, δίπλα στους εκπαιδευτικούς που πάλεψαν για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Χιλιάδες μαθητές για μεγάλο χρονικό διάστημα κινητοποιήθηκαν με δίκαια αιτήματα, παρά τη συκοφαντική προπαγάνδα της κυβέρνησης, την καταστολή, τις αναγκαστικές απουσίες και τους αποκλεισμούς μαθητών από το σχολείο για να λήξουν οι καταλήψεις. Οι μαθητές κινητοποιήθηκαν για το αυτονόητο, για μόρφωση και υγιεινή στα σχολεία», σημειώνει μεταξύ άλλων.

Συνεχίζεται το αντιεκπαιδευτικό έργο

«Η κυβέρνηση, αντί να λύνει τα προβλήματα που έφερε η πανδημία στην Εκπαίδευση, επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ σχετικά με τις αλλαγές που προώθησε και προωθεί η κυβέρνηση.

«Την προηγούμενη σχολική χρονιά, η κυβέρνηση νομοθέτησε αλλαγές που κάνουν το σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο ανισότιμο, ακόμα πιο εξοντωτικό για τους μαθητές. Σχολείο εξεταστικό κέντρο με "τράπεζα θεμάτων", με βάση εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με αποκλεισμό των μαθητών από τη γενική μόρφωση. Σχολείο εξοντωτικό με τους μαθητές από την Α' Λυκείου να μπαίνουν στο κυνήγι του βαθμού για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με ακόμα πιο έντονο διαχωρισμό των μαθητών από πολύ μικρότερη ηλικία. Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο με εισαγωγή δεξιοτήτων (π.χ. επιχειρηματικότητα) ενισχύοντας την αποσπασματική γνώση και καταργώντας ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ. Σχέδιο) ή εξοβελίζοντας την καλλιτεχνική εκπαίδευση. Με αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, ενισχύοντας τη μορφωτική και οικονομική διαφοροποίηση των σχολείων, άρα και της Εκπαίδευσης.

Τη φετινή σχολική χρονιά, η κυβέρνηση πάλι με κλειστά τα σχολεία ψήφισε νέο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ενώ προαναγγέλλει και αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από φέτος.

Πρόκειται για άλλο ένα νομοθέτημα μέσα στις τελευταίες δεκαετίες, που υπόσχεται "αναβάθμιση" για την ΤΕΕ και ευκαιρίες για όσους την επιλέγουν. Ενα νομοσχέδιο μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει», όπως σημειώνεται.

Οι γονείς ξεκαθαρίζουν πως «θεωρούμε απαράδεκτη την προσπάθεια της κυβέρνησης στα μέσα της σχολικής χρονιάς να ανακοινώνει αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μη λαμβάνοντας υπόψη ούτε καν τα προβλήματα που διαμορφώνονται στους μαθητές από τα κλειστά σχολεία και την τηλεκπαίδευση. Η συνεχής αποστέωση του σχολείου και ειδικά του Λυκείου από τη γενική μόρφωση και η σύνδεσή του μόνο με τις εξετάσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι διαχρονικό πρόβλημα κυβερνητικών πολιτικών επιλογών και είναι κρίκος στην αλυσίδα που από τη μία μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο και από την άλλη διαμορφώνει φοιτητές χωρίς επαρκείς γενικές γνώσεις.

Μάλιστα, πλέον υποβαθμίζεται κι άλλο ο ρόλος της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού με τις απαράδεκτες τροπολογίες της κυβέρνησης αναγνωρίζονται τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων ως ισότιμα με τα ΑΕΙ της χώρας μας.

Είμαστε αντίθετοι στον νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην εφαρμογή του από φέτος και καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει αυτή τη μεθόδευση».

Η ΑΣΓΜΕ αναφέρεται στα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση, σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως το υπουργείο Παιδείας δεν τα λαμβάνει υπόψη και «θέλοντας να ενισχύσει την εικόνα της "κανονικότητας", καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν τους μαθητές μέσα από ηλεκτρονικά διαγωνίσματα ή τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα. Αλήθεια, πόσο μπορούν οι μαθητές να αφομοιώνουν την ύλη σ' αυτές τις συνθήκες; Πώς μπορεί ένας μαθητής από κινητό τηλέφωνο να αξιολογηθεί και να γράψει διαγώνισμα; Ως ΑΣΓΜΕ επιμένουμε ότι πρέπει να παραταθεί το τετράμηνο και όταν οι μαθητές επιστρέψουν στο σχολείο, να καλυφθεί η ύλη και τα κενά που υπάρχουν και έπειτα να αξιολογηθούν διά ζώσης».

Οι γονείς αναφέρονται επίσης στις ελλείψεις στα Ειδικά Σχολεία, τα οποία δεν έκλεισαν λόγω της πανδημίας, με «διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία σε χώρους που οι μαθητές έχουν αυξημένες ανάγκες, χωρίς το επαρκές εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, χωρίς διαρκή δωρεάν επαναλαμβανόμενα test Covid-19, χωρίς όλα τα αναγκαία μέσα».

Πλαίσιο αιτημάτων

Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ καλεί τους γονείς μέσα από τα συλλογικά όργανα να εντείνουν τη δράση για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, προβάλλοντας για μια ακόμα φορά τα αιτήματα:

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στους δρόμους ενάντια στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας (2020-05-12 00:00:00.0)
Κάλεσμα σε αγωνιστικές πρωτοβουλίες (2013-09-27 00:00:00.0)
Στο δρόμο για τη μόρφωση που αξίζει στα παιδιά (2013-02-28 00:00:00.0)
Αντιδράσεις στο νέο έγκλημα των συγχωνεύσεων (2012-02-07 00:00:00.0)
Απαράδεκτη η ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων! (2009-09-25 00:00:00.0)
"Αμεση, αγωνιστική και ενιαία απάντηση" (1998-01-20 00:00:00.0)