Παρέμβαση σήμερα, Πέμπτη, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορινού από τις Οργανώσεις Πιερίας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ
Αυτό επιβεβαιώθηκε με το σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στον σταθμό του Κορινού στην Πιερία, όπου παρά τρίχα αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων, καθώς η φωτοσήμανση είχε λάθος σηματοδότηση, πιθανόν λόγω τεχνικού προβλήματος. Το θέμα αποκάλυψαν το «902.gr» και από το πρωτοσέλιδό του ο χτεσινός «Ριζοσπάστης».
Παρέμβαση στις 9.30 π.μ., σήμερα, Πέμπτη, στον σταθμό των τρένων στον Κορινό προγραμματίζουν οι Οργανώσεις Πιερίας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.
Θυμίζουμε ότι ο συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Λάρισα, παρουσίασε βλάβη και ακινητοποιήθηκε στον σταθμό του Κορινού. Την ίδια στιγμή, η αμαξοστοιχία Intercity 57, που είχε ως προορισμό την Αθήνα, κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου και πλησίαζε προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός, έχοντας πράσινους σηματοδότες, αντί να έχει πορτοκαλί και κόκκινη σήμανση.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού και στο «παρά πέντε» πρόλαβαν να φρενάρουν και να αποσοβήσουν τη σύγκρουση.
Διαβεβαιώσεις για ασφαλή λειτουργία δίνουν κυβέρνηση και ΟΣΕ, αν και, όπως λένε, το θέμα βρίσκεται υπό διερεύνηση. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΣΕ αναφέρει ότι «τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού».
Χωρίς να εξηγεί τη λάθος σηματοδότηση, που θα μπορούσε να αποβεί μοιραία, ο ΟΣΕ σπεύδει να διαβεβαιώσει ότι «στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, όπως απαιτούνται από τη σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από τη ΡΑΣ».
Από την πλευρά του, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, ο υφυπουργός Μεταφορών, Β. Οικονόμου, έχασε τα λόγια του και για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις υποστήριξε ότι «έχουν γίνει κινήσεις τεχνικά» και ότι «από τη Δευτέρα το απόγευμα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά». Πρόσθεσε, τέλος, ότι «θα ερευνηθούν και όλοι οι διάλογοι», αφήνοντας υπονοούμενα για τη μαρτυρία του μηχανοδηγού.
Καταπέλτης είναι όμως η χτεσινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), με την οποία αποκαλύπτει ότι αυτό ήταν το δεύτερο περιστατικό μέσα σε έναν χρόνο, όπου αμαξοστοιχίες κινδύνεψαν να συγκρουστούν λόγω λαθεμένης ένδειξης σηματοδότησης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορινού!
«Τα δύο αυτά συμβάντα», τονίζει η ΠΕΠΕ, «έχουν λάβει χώρα σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργούν πλήρως η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα». Συγκεκριμένα, στις 16 Δεκέμβρη 2023, σύμφωνα με αναφορά μηχανοδηγού που έχει κατατεθεί στην «Hellenic Train», ενώ εκτελούσε δρομολόγιο με την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον Σταθμό Πλατέος - τηλεφωνικά, λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών - ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του ΣΣ Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος.
Ομως, η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λαθεμένα πράσινη, αντί για κόκκινη! Ο μηχανοδηγός άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία αναμένοντας νεότερες εντολές του τηλεδιοικητή.
Και ενώ διαρκώς αποκαλύπτεται ότι παραμένουν και οξύνονται οι ελλείψεις μέτρων ασφαλείας στα τρένα, στο έδαφος της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, χτες ακόμα ένα περιστατικό έφερε στο προσκήνιο τις επιπτώσεις του τεμαχισμού του σιδηροδρομικού έργου.
Ενας μηχανοδηγός του ΟΣΕ τραυματίστηκε και έχασε το ένα του δάχτυλο, στις εγκαταστάσεις της «Hellenic Train» στη Θεσσαλονίκη, όπου είχε μεταφέρει μηχανή για επισκευή. Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, εξαιτίας των ελλείψεων ειδικευμένου προσωπικού, πολλές φορές οι μηχανοδηγοί επισκευάζουν μόνοι τους μικροβλάβες και σε ορισμένες περιπτώσεις μεταφέρουν τις μηχανές στις εγκαταστάσεις της «Hellenic Τrain». Αυτό έκανε και ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός, που τελικά έχασε το δάχτυλό του όταν εγκλωβίστηκε σε τροχαλία.
Υπενθυμίζεται ότι η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό στον Κορινό σημειώνει μεταξύ άλλων: «Η μετακίνηση με τα τρένα παραμένει επικίνδυνη» και αιτία γι' αυτό είναι «η πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους.
Οσους νόμους και να ψηφίσουν, αφού θα υλοποιούν την πολιτική της "απελευθέρωσης" και εμπορευματοποίησης των μεταφορών της ΕΕ, δεν θα θεωρούν αναγκαία τα έργα εκσυγχρονισμού και συντήρησης, την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Ολα αυτά θα μπαίνουν στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους και δεν θα επιλέγονται.
(...) Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, στις μεταφορές, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική συγκοινωνία, μακριά από τις ράγες του κέρδους. Να δυναμώσει ο αγώνας για να μη θυσιάζονται οι βασικές καθημερινές μας ανάγκες, τα νοσοκομεία και τα σχολεία και να γίνονται φρεγάτες, πύραυλοι και αεροπλάνα για το ΝΑΤΟ. Να δυναμώσει ο αγώνας για να βγει η Ελλάδα απ' του πολέμου τα σφαγεία!».