Συγκεκριμένα, ο Γ' μηχανικός και ο ηλεκτρολόγος, που σήμερα είναι συνταξιούχοι, κατέθεσαν ότι είχε σπάσει η μηχανή του λαδιού στο πλοίο, με αποτέλεσμα, όπως ισχυρίστηκαν, να μην μπορούν να κλείσουν οι υδατοστεγείς θύρες. Ωστόσο, ο Γ' Μηχανικός δεν ήξερε καν πόσες δεξαμενές λαδιού είχε το πλοίο και πού βρίσκονταν αυτές.
Στα ίδια πλαίσια, κινήθηκε και η κατάθεση του ηλεκτρολόγου, ο οποίος δεν ήξερε πού βρίσκονται οι μηχανισμοί κλεισίματος των υδατοστεγών θυρών του πλοίου, που ήταν ανοιχτές και πλέον κανείς από το πλήρωμα δεν το αρνείται. Και αυτά παρά το ότι, λίγο νωρίτερα, είχε ισχυριστεί ότι κάθε βδομάδα έκαναν γυμνάσια στο πλοίο και γνώριζαν τα πάντα για τα σωστικά μέσα και για τις υδατοστεγείς θύρες. Ολα αυτά έκαναν τον εισαγγελέα της έδρας, Παναγιώτη Μπρακουμάτσο, να πει: «Αν δεν ήσασταν ναυαγοί και εσείς και ο Γ' μηχανικός θα σας είχα στείλει για ψευδορκία»!
Παράλληλα, από στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο σχετικά με τη φιλολογία για το αν ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος ήταν ικανοί ή όχι, γίνεται για ακόμα μία φορά φανερή η προσπάθεια να ριχθούν αποκλειστικά και μόνο οι ευθύνες στους ναυτεργάτες, στον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο, στους «φτωχοδιάβολους»...
Την ίδια ώρα όμως, οι εφοπλιστές Ν. Βικάτος και Κ. Κληρονόμος, κατηγορούνται για απλό πλημμέλημα, ενώ ο δεύτερος, ο οποίος είναι και μεγαλομέτοχος των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ (μητρική εταιρία της HSW), δεν πατάει το πόδι του στο δικαστήριο, παρά το γεγονός ότι η έδρα έχει το δικαίωμα όταν κρίνει ότι είναι απαραίτητη η παρουσία του κατηγορουμένου για την ακροαματική διαδικασία, να του επιβάλλει να παρευρίσκεται και να κάθεται στο εδώλιο.