Πέμπτη 31 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Βγάζουν λάδι» τους εφοπλιστές

Ολοκληρώνεται η ακροαματική διαδικασία στο Κακουργιοδικείο Πειραιά

Την απαλλαγή των εφοπλιστών Κ. Κληρονόμου και Ν. Βικάτου, εκπροσώπων της πλοιοκτήτριας εταιρείας MFD (σήμερα HSW), για το πολύνεκρο ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ «λόγω έλλειψης επαρκών στοιχείων», πρότεινε χτες ο τακτικός εισαγγελέας της έδρας του Πενταμελούς Κακουργιοδικείου Πειραιά Νίκος Τσάγγας, προκαλώντας τους συγγενείς των θυμάτων. Η αντιεισαγγελέας Ελλη Τουμπάνου πρότεινε την ενοχή τους.

Η διαφωνία των δύο εισαγγελέων καταγράφηκε επίσης και σε ό,τι αφορά τους κατηγορούμενους από το πλήρωμα. Ο πρώτος πρότεινε να παραμείνει η κακουργηματική κατηγορία σε βάρος του πλοιάρχου Βασίλειου Γιαννακή και να μετατραπεί σε αμέλεια το κακούργημα που βαραίνει τον υποπλοίαρχο Αναστάσιο Ψυχογιό. Η αντιεισαγγελέας πρότεινε να μετατραπούν σε αμέλεια οι κατηγορίες και των δύο. Οι δύο εκπρόσωποι της εταιρείας από την αρχή και παρά τη γενική κατακραυγή, κατηγορήθηκαν και στη συνέχεια παραπέμφθηκαν για ένα απλό πλημμέλημα. Για πλημμέλημα καταδικάστηκαν πρωτόδικα και πάνω σε αυτή την απόφαση θα κληθεί να αποφανθεί το Πενταμελές Κακουργιοδικείο.

Το σκεπτικό

Οι προτάσεις των δύο εισαγγελέων παρά τις βασικές διαφορές τους είχαν κοινό σκεπτικό με το οποίο, αναδεικνυόταν ότι από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου μεθοδεύτηκε ώστε να «βγουν λάδι» οι εφοπλιστές, οι ελεγκτικές αρχές του ΥΕΝ και ο «Ελληνικός Νηογνώμονας». Ηταν χαρακτηριστικές οι φράσεις του εισαγγελέα Ν. Τσάγγα ότι η εταιρεία δεν είχε «ως όφειλε αξιόπλοο το πλοίο», ότι «με ευθύνη της ναυάγησε και όλα τα άλλα ήταν συνεπακόλουθα». Και μετά απ' όλα αυτά, επισήμανε πως οι ευθύνες της εταιρείας και κατά συνέπεια των εκπροσώπων της Κ. Κληρονόμου και Ν. Βικάτου, «δε στοιχειοθετούνται» γιατί «θα έπρεπε να είχαν αποδοθεί σε άλλα στάδια πριν» και ότι στο «εδώλιο σήμερα κάθονται οι συνήθεις ύποπτοι»... ενώ «θα έπρεπε να ήταν και άλλοι».

Και οι δύο ανέδειξαν έμμεσα τη συμβολή της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού στην υπόθεση, καθώς είχε καταθέσει έκθεση στο δικαστήριο με την οποία αποδείκνυε ότι λίγα λεπτά πριν την πρόσκρουση είχε σταματήσει λόγω βλάβης η δεξιά κύρια μηχανή, γεγονός που παραδέχτηκαν και οι δύο εισαγγελείς, μετατρέποντας έτσι και την κατηγορία του υποπλοιάρχου από κακούργημα σε πλημμέλημα.

Χαρακτηριστικό ήταν το σκεπτικό τους και για τις υδατοστεγείς θύρες, οι οποίες -κατά παράβαση των κανονισμών- ήταν ανοιχτές. Ο εισαγγελέας επέρριψε ευθύνη στον πλοίαρχο, όμως συνέχισε λέγοντας ότι το έκανε, ανάμεσα σε άλλα, «για να διευκολύνεται η μετακίνηση των μελών του πληρώματος που ενδιαιτώντο κάτω από το κατάστρωμα των οχημάτων». Ενώ η αντιεισαγγελέας είπε «όταν υποβάλλεται ένα σχέδιο μετασκευών του πλοίου που περιέχει καμπίνες πληρώματος κάτω από το ντεκ και εγκρίνονται από επιθεωρητές και δίνεται άδεια απόπλου, δεν μπορούμε να απαιτούμε από τον πλοίαρχο να πει ότι απαγορεύεται». Η δίκη θα συνεχιστεί σήμερα με τις αγορεύσεις των δικηγόρων της Πολιτικής Αγωγής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ