Καταστρέφεται η πλατεία Διονύσου

Οι κάτοικοι της περιοχής Ακρόπολης - Φιλοπάππου αντιδρούν στα σχέδια της λεγόμενης ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων, που προβλέπουν τη μετατροπή της σε χώρο στάθμευσης λεωφορείων

Πέμπτη 19 Απρίλη 2001

Αρχισε ήδη το ξήλωμα της πετρόστρωτης πλατείας
Την αντίδρασή τους «στην καταστροφή της πλατείας Διονύσου, το κόψιμο των δέντρων της, την τσιμεντοποίησή της, και τη μετατροπή της σε πάρκινγκ τουριστικών λεωφορείων», εκφράζουν με επιστολή τους κάτοικοι της περιοχής Ακρόπολης - Φιλοπάππου.

Η διαμόρφωση της πλατείας Διονύσου εντάσσεται στην ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας και πιο συγκεκριμένα, στη μελέτη συνολικής ανάδειξης Αρχαιολογικού Χώρου Φιλοπάππου, η οποία εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τον περασμένο Δεκέμβρη και επικυρώθηκε με υπουργική απόφαση του υπουργού Πολιτισμού.

Να θυμίσουμε, πως η εν λόγω μελέτη (αλλά και όλες, ουσιαστικά οι μελέτες της ενοποίησης) στην πραγματικότητα δεν ενοποιούν, αλλά προχωρούν σε αναδείξεις ή βελτιώσεις αρχαιολογικών χώρων της πρωτεύουσας, ενώ, στην προκειμένη περίπτωση, ο λόφος του Φιλοπάππου, για πρώτη φορά θα περιφραχτεί με κάγκελα και θα υπάρχει ελεγχόμενη πρόσβαση σε αυτόν.

Η μελέτη προβλέπει, ανάμεσα σε άλλα, τη μετατροπή της πλατείας Διονύσου σε χώρο στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων - αφού η Δ. Αεροπαγίτου θα είναι πλέον πεζόδρομος - καθώς και τη δημιουργία 15 θέσεων στάθμευσης για ΙΧ, άγνωστο όμως για ποιους.

Οπως προκύπτει, όμως, από την επιστολή των κατοίκων, δεν πρόκειται απλά για μια διευθέτηση του χώρου, αλλά, όπως σημειώνουν, «για μια βάναυση αλλοίωση του τοπίου, η οποία δε συμφωνεί καθόλου με τον περιβάλλοντα χώρο, διαμορφωμένο από τον Πικιώνη και η οποία πραγματοποιείται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς για να μην προλάβουμε να αντιδράσουμε».

Χαρακτηρίζουν, επίσης, σαν υποκρισία την πεζοδρόμηση της Δ. Αεροπαγίτου («που έγινε τάχα για να ανασάνει η Ακρόπολη από τα καυσαέρια»), αφού η ρύπανση τώρα θα μεταφερθεί λίγα μέτρα πιο πέρα. Η υποκρισία, μάλιστα, παίρνει και διαστάσεις εμπαιγμού, αφού οι κάτοικοι λένε πως το κράτος τούς υποχρεώνει, ειδικά τους κατοίκους της περιοχής, να βάλουν γκάζι «για οικολογικούς λόγους!».

Προσθέτουν, πως «λύσεις για την απομάκρυνση των πούλμαν και την άνετη μεταφορά των τουριστών υπάρχουν, είναι γνωστές και έχουν προταθεί και από την εταιρία ενοποίησης και από την Αρχαιολογική Υπηρεσία». Γι' αυτό και αναρωτιούνται πώς το υπουργείο Πολιτισμού, η Αρχαιολογική Υπηρεσία, ο ΕΟΤ και το ΥΠΕΧΩΔΕ επέτρεψαν να γίνει «αυτό το έργο ντροπής κάτω από την Ακρόπολη. Δεν ξέρουν ότι αυτό το μνημείο ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα και δεν μπορούμε να το καταστρέψουμε λόγω οικονομικών συμφερόντων;».

Τέλος, οι κάτοικοι απαιτούν την υλοποίηση των εναλλακτικών προτάσεων για τη στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων, την άμεση απομάκρυνσή τους από την πλατεία και την αποκατάστασή της, αιτήματα για τα οποία, όπως δηλώνουν, θα αγωνιστούν με κάθε τρόπο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ρωγμές και στη «βιτρίνα» της Αθήνας (2002-05-29 00:00:00.0)
Στο έλεος της «ενοποίησης» και του 2004 (2002-04-27 00:00:00.0)
Πολύπαθη η ενοποίησή τους (2000-12-14 00:00:00.0)
Καταστροφή του λόφου της Πνύκας (2000-02-25 00:00:00.0)
Ενα βήμα εμπρός, δύο βήματα πίσω (1998-03-10 00:00:00.0)
Εργα με επιβλαβείς επιπτώσεις (1997-04-30 00:00:00.0)